Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.
Het beginpunt van de wandeling naar Taft Point of Sentinel Dome ligt nog een flink stuk voor het eindpunt van de bus. Theoretisch kan het wel - hoewel je dan niet met de volgende bus terug kunt, je moet dan een bus later nemen en die kun je niet reserveren - maar het is bijna een uur lopen van Glacier Point naar de trailhead, en ook weer terug. Als je dat zou willen doen zou ik met de camper naar boven gaan. Wellicht lukt het parkeren met de camper bij de trailhead. En anders rij je naar Glacier Point - maar liever naar Washburn Point - en loop je vandaar naar de trailhead. vanaf Washburn Point is het iets meer dan een haf uur lopen.
Als je niet naar Taft Point gaat, maar alleen naar Sentinel Dome, dan is dat wel te doen vanaf Glacier Point. Je loopt dan een deel van de Pohono Trail.
In Death Valley liggen de meeste bezienswaardigheden in de omgeving van Furnace Creek. Ik vind de route vanaf de 395 wel altijd prachtig om te rijden. Zie bijvoorbeeld hier onze ervaring vanaf Lone Pine. En hier voor de rit van Lone Pine naar Las Vegas.
Maar in jullie geval zou ik niet vanuit LV naar Lone Pine gaan maar in Furnace Creek of Stovepipe Wells overnachten.
Of vergeet Death Valley en ga eens in het voorjaar die kant op.
Marianne
Als je niet naar Taft Point gaat, maar alleen naar Sentinel Dome, dan is dat wel te doen vanaf Glacier Point. Je loopt dan een deel van de Pohono Trail.
In Death Valley liggen de meeste bezienswaardigheden in de omgeving van Furnace Creek. Ik vind de route vanaf de 395 wel altijd prachtig om te rijden. Zie bijvoorbeeld hier onze ervaring vanaf Lone Pine. En hier voor de rit van Lone Pine naar Las Vegas.
Maar in jullie geval zou ik niet vanuit LV naar Lone Pine gaan maar in Furnace Creek of Stovepipe Wells overnachten.
Of vergeet Death Valley en ga eens in het voorjaar die kant op.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
DV is voor mij geen must maar man wil er echt graag heen; denk dat we ons beter bij de bekende bezienswaardigheden in het oosten van het park kunnen houden en als we wellicht ooit een keer in het voorjaar gaan dat we dan de Lone Pine en de 395 meenemen.
Las over Taft Point over spleten waar je voor uit moet kijken; dat vind ik eng, dan zie ik al zo een gezinslid naar beneden vallen... We gaan voor PT, ook geen gedoe met de camper dan en het lijkt me een prachtige route.
Las over Taft Point over spleten waar je voor uit moet kijken; dat vind ik eng, dan zie ik al zo een gezinslid naar beneden vallen... We gaan voor PT, ook geen gedoe met de camper dan en het lijkt me een prachtige route.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Voor de eerste keer DV is de oostkant prima inderdaad. Niet teveel gaan knutselen om alles in je route te krijgen. Onze 1e keer DV was zelfs gewoon op 1 dag op en neer vanuit LV in de hitte (camper ingeleverd,auto genomen). Alle highlights rustig aan kunnen bekijken, wel een lange dag. Erg indrukwekkend, zeker als je start met Dantes View ! afgelopen jaar nog een keer in oktober en in februari geweest met aangename temperatuur en overnachting. Deze keren meer gewandeld en naast de bekende plekken ook dingen bezocht die in de zomer minder voor de hand liggen.
-
- Amerika-expert
ja precies, denk dat we ons moeten beperken tot de oost kant, je kan niet alles.
-
- Amerika-expert
Nou, denk dat we er uit zijn, vanavond samen met man even er voor gezeten: we kunnen niet alles dus Lone Pine laten vallen.
1 wo: naar Las Vegas
2 do: Las Vegas-DV (met auto)
3 vr: DV-Rhyolite-Las Vegas
4 za: camper ophalen - Oatman
5 zo:Oatman-route 66- Grand Canyon
6 ma:Grand Canyon
7 di: Grand Canyon- Zion
8 wo: Zion
9 do:Zion-Valley of Fire
10 vr: Valley of Fire- ‘Extraterrestrial Highway’ -ET Highway sign-Little Alien restaurant-Alien resarch centre- Goldfield
11 za: Goldfield- June Lake
12 zo: June Lake- Bodie- Virginia City-Lake Tahoe
13 ma: Lake Tahoe
14 di: Lake Tahoe- Tioga Pass- Yosemite
15 wo: Yosemite
16 do: Yosemite
17 vr: Yosemite- Sequoia NP
18 za: Seqouia NP
19 zo: Sequoia NP - LA
20 ma: LA pretpark
21 di: LA pretpark
22 wo: LA- San Diego
23 do: San Diego
24 vr: San Diego-huis
25 za: thuis
Voegt Virginia City iets toe na Goldfield, Rhyloite en Bodie? De kleine omweg langs de Area51 tourist trap is op verzoek van man
Dag 9 hoeven we niet vroeg weg in Zion, kunnen de ochtend zeker nog in Zion besteden. We zijn er al eens geweest dus denk dat 1 hele dag en 2 halve prima is.
1 wo: naar Las Vegas
2 do: Las Vegas-DV (met auto)
3 vr: DV-Rhyolite-Las Vegas
4 za: camper ophalen - Oatman
5 zo:Oatman-route 66- Grand Canyon
6 ma:Grand Canyon
7 di: Grand Canyon- Zion
8 wo: Zion
9 do:Zion-Valley of Fire
10 vr: Valley of Fire- ‘Extraterrestrial Highway’ -ET Highway sign-Little Alien restaurant-Alien resarch centre- Goldfield
11 za: Goldfield- June Lake
12 zo: June Lake- Bodie- Virginia City-Lake Tahoe
13 ma: Lake Tahoe
14 di: Lake Tahoe- Tioga Pass- Yosemite
15 wo: Yosemite
16 do: Yosemite
17 vr: Yosemite- Sequoia NP
18 za: Seqouia NP
19 zo: Sequoia NP - LA
20 ma: LA pretpark
21 di: LA pretpark
22 wo: LA- San Diego
23 do: San Diego
24 vr: San Diego-huis
25 za: thuis
Voegt Virginia City iets toe na Goldfield, Rhyloite en Bodie? De kleine omweg langs de Area51 tourist trap is op verzoek van man

Dag 9 hoeven we niet vroeg weg in Zion, kunnen de ochtend zeker nog in Zion besteden. We zijn er al eens geweest dus denk dat 1 hele dag en 2 halve prima is.
-
- Amerika-expert
@Martin & Marianne : ik snap je opmerking over auto en tent, maar wij zijn echt geen primitieve kampeerders. Dus ook geen fan van een tent in Curry Village
Wij vinden reizen met de camper echt heerlijk. En ik heb alle vertrouwen in het bemachtigen van campingplekjes; op alle 3 de reizen overal gelukt. We zijn gelukkig ook niet in het weekend in Zion en Yosemite, hopelijk scheelt dat nog iets.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet dat de camper een must is.
Het ging mij dan om bijvoorbeeld het stuk van SF via Yosemite en Death Valley naar Las Vegas. En dan de rest met de camper.
Marianne

Het ging mij dan om bijvoorbeeld het stuk van SF via Yosemite en Death Valley naar Las Vegas. En dan de rest met de camper.

Marianne
-
- Amerika-expert
@Martin & Marianne : ja dat weet ik, maar dan zijn we stiekem toch al snel een week met de auto op pad, dat vind ik echt te lang. Heel blij met de route nu, en we komen gewoon nog eens terug; het zou in 2019 bij 1x blijven, maar dit wordt de 4e keer inmiddels
En niet de laatste 
Ik had in Sequoia camping Lodgepole op het oog, maar met het oog op de kinderen denk ik nu aan Camping Azalea of Crystal springs Campground. Deze 2 liggen op loopafstand van Grant Grove visitor centre en de John Muir Lodge en dat betekent mobiel bereik/wifi. En na 3 nachten Yosemite vinden ze dat wel erg prettig denk ik (weet ik). In Yosemite kunnen ze in Curry Village op de wifi, dus ze zullen het wel overleven als het in Sequoia niet is, maar ik vroeg me af hoe de parkeermogelijkheden zijn bij Lodgepole visitor centre als we er voor zouden kiezen daar de camper te parkeren om vanaf daar de shuttle te pakken naar de diverse trails. Vanaf Grant Grove zijn ook wandelingen te maken, maar we willen natuurlijk ook naar de General Sherman.

Ik had in Sequoia camping Lodgepole op het oog, maar met het oog op de kinderen denk ik nu aan Camping Azalea of Crystal springs Campground. Deze 2 liggen op loopafstand van Grant Grove visitor centre en de John Muir Lodge en dat betekent mobiel bereik/wifi. En na 3 nachten Yosemite vinden ze dat wel erg prettig denk ik (weet ik). In Yosemite kunnen ze in Curry Village op de wifi, dus ze zullen het wel overleven als het in Sequoia niet is, maar ik vroeg me af hoe de parkeermogelijkheden zijn bij Lodgepole visitor centre als we er voor zouden kiezen daar de camper te parkeren om vanaf daar de shuttle te pakken naar de diverse trails. Vanaf Grant Grove zijn ook wandelingen te maken, maar we willen natuurlijk ook naar de General Sherman.
-
- Amerika-expert
Gisteravond akkoord gegeven op de offerte van Tioga; dus misschien dat we vandaag de boekingsbevestiging krijgen; toch altijd spannend of een one way nog beschikbaar is, maar dat zal wel want we zijn lekker op tijd (vertrek 9 juli 2025
)

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het voordeel van Lodgepole is dat je voor alle bezienswaardigheden in de buurt de shuttles kunt gebruiken. En ik dacht dat er wel mobiel bereik was. Maar ook al zou dat er niet zijn, ach, dan kun je eens een spelletje doen, bij het kampvuur zitten en praten of een boek lezen. En de wandeling naar de Tokopah Falls begint bij de camping; dat is ook nog een mogelijkheid. Onze dochters hebben het overleefd toen wij er in 2017 waren.
Grant Grove is natuurlijk ook prima; wij hebben daar meerdere keren gezeten. Ook om Sequoia te bezoeken. Met een camper kost je dat wel wat meer tijd, het zal al snel een uur rijden zijn. Parkeren kan dan bij Lodgepole Campground of kijk bij Wolverton. Voordeel is ook dat met een camper toch weer via Grant Grove moet rijden om Sequoia te verlaten, dus als je daar kampeert scheelt het weer een uur op de vertrekdag.
Ook leuk: naar Cedar Grove gaan en misschien daar een nacht staan?
Zie voor onze activiteiten vanaf Lodgepole hier en zie hier voor Sequoia vanaf Grant Village.
Marianne

Grant Grove is natuurlijk ook prima; wij hebben daar meerdere keren gezeten. Ook om Sequoia te bezoeken. Met een camper kost je dat wel wat meer tijd, het zal al snel een uur rijden zijn. Parkeren kan dan bij Lodgepole Campground of kijk bij Wolverton. Voordeel is ook dat met een camper toch weer via Grant Grove moet rijden om Sequoia te verlaten, dus als je daar kampeert scheelt het weer een uur op de vertrekdag.
Ook leuk: naar Cedar Grove gaan en misschien daar een nacht staan?
Zie voor onze activiteiten vanaf Lodgepole hier en zie hier voor Sequoia vanaf Grant Village.
Marianne
-
- Amerika-expert
haha ja, spelletjes doen we zeker en mij maakt mobiel bereik niet uit, maar pubers (de onze in elk geval) denken daar anders over. Maar ik wil gewoon op Lodgepole staan vanwege de shuttles inderdaad; dan stoppen we op de weg daarheen nog wel even ergens waar wel bereik is zodat ze hun sociale contacten nog even kunnen onderhouden; heb namelijk op de NPS site gezien dat er 'no cell service 'is op Lodgepole. Ik ga straks jullie verslagen lezen over Sequoia @Martin & Marianne ; misschien inderdaad ook 1 nacht Ceder Grove.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien kan iemand anders zeggen hoe makkelijk het parkeren gaat in Sequoia; anders is Grant Grove toch niet gek. Vanuit Lodgepole heb je natuurlijk geen parkeerproblemen maar als je op tijd vertrekt vanuit Grant Grove zal dat toch wel lukken. Ik zie dat wij op de parking bij de General Sherman stonden; daar waren we zeker niet voor 9 uur. Op Google streetview (juli 2023) is het ook nog lang niet vol.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
De camper is geboekt en akkoord gekomen vanuit El Monte. Dus de voorpret kan officieel beginnen 

-
- Amerika-expert
Inmiddels de route weer wat verder uitgewerkt (campings er bij gezocht ook)
1) naar Las Vegas
2) met huurauto naar Death Valley, overnachting The Ranch at Death Valley
3) Death Valley- Rhyolite- Las Vegas
4) camper ophalen en naar Koa Laughlin. Eerste dag met camper is altijd druk dus niet te ver rijden de eerste dag
5) Koa Laguhlin-Oatman-Hackberry-Grand Canyon: Mather campground
6) Grand Canyon, Mather Campground
7) Grand Canyon- Zion NP, Watchman
8) Zion, Watchman
9) Zion- Valley of Fire, Atlatl Rock campground
10) Valley of Fire- Rachel (Area 51 omgeving)- Goldfield, Goldfield RV Park
11) Goldfield- June Lake, Oh Ridge campground
12) June Lake- Bodie - Lake Tahoe (tips voor camping hier?)
13) Lake Tahoe
14) Lake Tahoe- Tioga Pass- Yosemite (1 van de pines campings)
15) Yosemite, 1 van de pines campings
16) Yosemite, 1 van de pines campings
17) Yosemite - Sequoia NP , Lodgepole campground
18) Sequoia NP, Azalea of Sunset campground, Grant Grove Village
19) Sequioa NP- Los Angeles, Valencia Travel Village, vlakbij Six Flags Magic Mountain
20) Los Angeles , Six Flags Magic Mountain, Anaheim RV Park
21) Los Angeles , Disney, Anaheim RV park
22) Los Angeles- San Diego, tip camping?
23) San Diego
24) San Diego- huis
25) huis
Ik twijfel nog over 2 nachten San Diego, ik denk dat 1 dag voor ons genoeg is; we komen vanuit LA en zijn dan in de loop van de ochtend dus op dag 22 al in San Diego. We willen het vliegdekschip bezoeken maar voor de rest weinig plannen daar. Misschien dat we dus beter een extra dag elders op de route kunnen toevoegen? De camper leveren we dag 24 in San Diego in.
1) naar Las Vegas
2) met huurauto naar Death Valley, overnachting The Ranch at Death Valley
3) Death Valley- Rhyolite- Las Vegas
4) camper ophalen en naar Koa Laughlin. Eerste dag met camper is altijd druk dus niet te ver rijden de eerste dag
5) Koa Laguhlin-Oatman-Hackberry-Grand Canyon: Mather campground
6) Grand Canyon, Mather Campground
7) Grand Canyon- Zion NP, Watchman
8) Zion, Watchman
9) Zion- Valley of Fire, Atlatl Rock campground
10) Valley of Fire- Rachel (Area 51 omgeving)- Goldfield, Goldfield RV Park
11) Goldfield- June Lake, Oh Ridge campground
12) June Lake- Bodie - Lake Tahoe (tips voor camping hier?)
13) Lake Tahoe
14) Lake Tahoe- Tioga Pass- Yosemite (1 van de pines campings)
15) Yosemite, 1 van de pines campings
16) Yosemite, 1 van de pines campings
17) Yosemite - Sequoia NP , Lodgepole campground
18) Sequoia NP, Azalea of Sunset campground, Grant Grove Village
19) Sequioa NP- Los Angeles, Valencia Travel Village, vlakbij Six Flags Magic Mountain
20) Los Angeles , Six Flags Magic Mountain, Anaheim RV Park
21) Los Angeles , Disney, Anaheim RV park
22) Los Angeles- San Diego, tip camping?
23) San Diego
24) San Diego- huis
25) huis
Ik twijfel nog over 2 nachten San Diego, ik denk dat 1 dag voor ons genoeg is; we komen vanuit LA en zijn dan in de loop van de ochtend dus op dag 22 al in San Diego. We willen het vliegdekschip bezoeken maar voor de rest weinig plannen daar. Misschien dat we dus beter een extra dag elders op de route kunnen toevoegen? De camper leveren we dag 24 in San Diego in.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij vonden Dorst Creek campground erg mooi.
Buiten San Diego zijn ook mooie dingen te zien. Wij hebben alvast genoteerd voor een volgende keer:
Children's Pool Beach met veel zeehonden en zeeleeuwen
Point Loma met Old Point Loma Lighthouse en Point Loma Tide Pools
Cabrillo NM
Mission San Diego de Alcalá
San Diego Air & Space Museum
Torrey Pines SNR
Sunset Cliffs Natural Park
Maar dan kom je natuulijk wel weer met het dilemma wat en hoe je dat in de route propt

- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij hebben destijds 1 nacht op Stony Creek Campground gestaan (dat is officieel niet in Sequoia NP, maar in het Sequoia National Forest, maar het ligt gewoon langs de doorgaande route tussen Kings Canyon en Sequoia NP's). Dit was een heel mooie camping. Daarna stonden we 2 nachten op Lodgepole. Wat meer leven om je heen, met ook een cafetaria e.d. Maar vooral heel handig vanwege de shuttle-stop. Het was fijn om de camper te kunnen laten staan (zeker omdat we 's ochtends wakker werden met een laag sneeuw van een paar centimeter
- begin juni).

Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Amerika-expert
Dank je wel @jojostravelusa en @Inge ! Lodgepole gaan we sowieso staan; ik denk nog even na of we daar 2 nachten of 1 gaan staan. Wat betreft San Diego en omgeving, ik ga er naar kijken. Iemand nog tips voor Lake Tahoe? Waar zijn de mooie uitzichten op de besneeuwde bergtoppen makkelijk te zien met een camper? En welke trails raden jullie aan? Ook camping tips daar welkom; we zoeken een rustige camping, geen commerciele toestanden.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij stonden op de camping in Sugar Pine Point SP. Was een mooie camping. Je vindt daar enorm grote dennenappels. Ik heb schoenmaat 36-37 en zo groot waren de dennenappels ook. Ze zijn niet van de sugar pines, al zou je dat verwachten. Ik weet even niet meer waar ze wel van zijn. Het ligt aan de westkant van het park, ongeveer op een derde van de zuidpunt. We kwamen ook langs D.L. Bliss SP. We zijn er niet gestopt, maar het leek er mooi uit te zien. Dit zomerseizoen is het grotendeels gesloten i.v.m. een vernieuwing van de waterleiding project, maar dat zal volgend jaar wel klaar zijn. Er is ook een camping, maar die kennen we dus niet.
In 1995 zijn we vanaf Lake Tahoe over de Sonora Pass, want de Tioga was toen nog dicht op 18 juni, naar Yosemite gereden. Wat een bergen sneeuw zagen we op de pas
In 1995 zijn we vanaf Lake Tahoe over de Sonora Pass, want de Tioga was toen nog dicht op 18 juni, naar Yosemite gereden. Wat een bergen sneeuw zagen we op de pas

-
- Amerika-expert
Sugar Pines staat op het lijstje, ziet er goed uit!
Ik lees , vooral op Engelstalige sites, dat met een camper de Sitgreaves Pass tussen Oatman en Kingman een uitdaging is; sommige zeggen zelfs onverantwoord. Maar hier op het forum lees ik dat het prima kan. Wat moet ik nou geloven? We hebben de Tioga Pass gereden en de Trail Ridge Road, dat was geen probleem. Is Sitgreaves vergelijkbaar of veel smaller en bochtiger?
We zouden graag Oatman bezoeken, maar als het echt zo'n uitdaging is dan vraag ik me af of dat het waard is. We bezoeken ook nog Bodie, Hackberry, Goldfield, Rhyolite en misschien nog Virginia City; is Oatman dan nog een leuke toevoeging?
In plaats van Oatman kunnen we ook Nelson bezoeken. We gaan van Las Vegas naar Grand Canyon met 1 overnachting op de route. Is Nelson net zo leuk als Oatman?
Ik lees , vooral op Engelstalige sites, dat met een camper de Sitgreaves Pass tussen Oatman en Kingman een uitdaging is; sommige zeggen zelfs onverantwoord. Maar hier op het forum lees ik dat het prima kan. Wat moet ik nou geloven? We hebben de Tioga Pass gereden en de Trail Ridge Road, dat was geen probleem. Is Sitgreaves vergelijkbaar of veel smaller en bochtiger?
We zouden graag Oatman bezoeken, maar als het echt zo'n uitdaging is dan vraag ik me af of dat het waard is. We bezoeken ook nog Bodie, Hackberry, Goldfield, Rhyolite en misschien nog Virginia City; is Oatman dan nog een leuke toevoeging?
In plaats van Oatman kunnen we ook Nelson bezoeken. We gaan van Las Vegas naar Grand Canyon met 1 overnachting op de route. Is Nelson net zo leuk als Oatman?
Ik zou zeker naar Nelson gaan, Google eens op foto's. Ik vond Oatman maar weinig aan, een straatje met souvenir winkeltjes en restaurants, had het in een kwartiertje wel gezien. En de Sitgreaves Pass is prima te doen met een camper.
27 States so far...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 5149 Weergaves
-
Laatste bericht door nmeijers
-