Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke wegenkaart raden jullie aan?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mr.K.
Amerika-newbie

Welke wegenkaart raden jullie aan?

Bericht door Mr.K. »

Over een paar weken gaan wij rondreizen in Californië.

Nu wil ik nog een goede wegenkaart aanschaffen (zo een ouderwetse op papier :wink: ). Daarnaast zal ik nog Google maps of iets gebruiken.

Welke wegenkaart raden jullie aan? Michelin, of zijn er nog betere kaarten voor dit gebied?

Dank voor het meedenken!
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wegenkaart

Bericht door jeppiepruts »

Het tijdperk wegenkaart ligt alweer even achter mij, maar de Rand McNally kaarten heb ik altijd erg goed gevonden. Ze hadden ook een mooie gedetailleerde wegenatlas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vinden de Hallwag-kaarten heel prettig. Voor Californië moet je nr 5 hebben.
Als je meerdere staten doet is de RandMcNally handig.

Marianne
AnnekeAntwerpen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door AnnekeAntwerpen »

Ik heb de Rand McNally road atlas 2025 USA, Canada, Mexico, large scale, te koop staan op Vinted. Ik ben gewend aan de roadatlassen van Michelin en geef daar toch de voorkeur aan. Ondanks dat, de RM atlas is zeer uitgebreid, 286 blz totaal.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vergeet nog de AAA-kaarten te vermelden. Deze kun je als ANWB of Touring-lid gratis krijgen bij een AAA-kantoor.
Er zijn kaarten per staat, maar ook nog gedetailleerdere kaarten. En minder gedetailleerd, zoals van alle westelijke staten - vinden wij erg leuk om onze route in te tekenen. Ook handig voor een globale planning. Verder is de Indian Country kaart een aanrader.

Mooi van de kaarten per staat is dat de scenic routes staan aangegeven.

Ga je alleen naar Californië of ook nog naar andere staten?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 29 jun 2024, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Somarits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Somarits »

Wij zijn misschien ook jij wat ouderwets en hebben net een kaart gekocht bij de ANWB winkel.
Die van Marco Polo-California. Er staat precies het rondje op wat wij gaan doen.
Van San Francisco naar rechts staat Page er ook nog op en naar beneden tot en met de Mexicaanse grens.
Mr.K.
Amerika-newbie

Bericht door Mr.K. »

Dank voor jullie snelle reacties!

Ik heb meteen maar die van Hallwag besteld. Ik las dat er een handig boekje bij zit met meer details.

We gaan alleen Californië doen:
Rondje SF, Yosemite, Sequoia&Kings, Lake Isabella, Barstow, LA, HW1 terug
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mooi!
Maar dus niet langs de oostkant van de sierra's? Dat is wel jammer.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben nog een oude Michelin met ringband uit 2006. We hebben een keer een nieuwe versie gekocht, maar die vonden we niet fijn, dus gaat de oude nog steeds mee. Gaat prima i.c.m. de navigatie. Ik gebruik hem vooral omdat ik altijd wil weten waar ik ben en soms om een wat andere route te zoeken dan de navi-juf verzonnen heeft als die niet bevalt. Fijn vind ik ook dat er points of interest op staan en dat is thuis nog weleens handig bij het uitstippelen van de route. Hij laat net wat anders zien dan Google Maps. Maar hij is wel aan slijtage onderhevig :sadcry:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer