Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Zarya: Benieuwd naar jullie mening

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Zarya
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Zarya: Benieuwd naar jullie mening

Bericht door Zarya »

Ik heb ondertussen een plekje gerserveerd bij Zion Canyon Campground. Kunnen we daar dan gewoon vertrekken, zo heel vroeg in de ochtend?

Voor Yosemite is het helaas nog niet gelukt om een plekje te reserveren buiten het park. Wawona is volzet, Hodgon Meadow is volzet en Crane Flat kan pas 2 weken op voorhand gereserveerd worden. Ik heb nu 3 alerts ingesteld voor North Pines, Lower Pines en Hodgon Meadow. Indien geen succes, dan probeer ik op 13/09 een plek te bemachtigen bij Crane Flat.

Nu heb ik ergens een blog gelezen van een koppel die net hetzelfde voorhad. De eerste nacht hebben ze online kunnen reserveren en voor de tweede nacht hebben ze zich tussen 8 en 9 uur 's ochtends bij het kantoortje op een wachtlijst laten zetten. Is wel 7 jaar geleden dus weet niet of dat nog steeds kan. Iemand ervaring mee?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik neem aan dat je wel vroeg kunt vertrekken vanaf de camping in Springdale. Staat er iets in je reservering over tijden/quiet hours? Anders even mailen.

Er is inderdaad een campground reservation office. Ik weet niet of je je daar nog op een wachtlijst kunt laten zetten; je kunt het altijd proberen als je daar bent. Het zit naast de parking bij Curry Village. Nadeel is wel dat dat tijd kost; je moet dan 's middags kijken of het gelukt is. Maar als je die dag in de vallei bent is dat geen probleem.

Maar Crane Flat lijkt me wel een mogelijkheid; ik zie daar nu ook nog vrije plaatsen.
En anders buiten het park. De campings die je nu noemt liggen allemaal in het park.

Marianne
Zarya
Amerika-newbie

Bericht door Zarya »

Martin & Marianne schreef:
21 mei 2024, 18:46
Maar als je vanuit een camping buiten het park de volgende dag nog naar het park wil moet je wel een toegangsreservering hebben.

Hey Marianne, ik vond op de website van Tioga Tours volgende melding over de toegangsreservering:

Als je een reservering hebt voor een accommodatie, camping, Half Dome of wilderness permit, geldt die reserving voor de dagen waarop je hebt gereserveerd óf voor drie aaneengesloten dagen (de langste periode geldt).

Wij hebben dus een reservatie bij Lower Pines voor de 1ste nacht (donderdag tot vrijdag). Hebben wij dan automatisch een toegangsreservering t.e.m. zaterdag of vervalt die zodra we het park uitrijden, moest het niet lukken om nog één nacht te reserveren bij Crane Flat?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het beste kijk je daarvoor op de NPS-site, ik had je daar al naar verwezen (www.nps.gov/yose).
Op welke datum ben je er? Is er dan een reservering nodig?

Marianne
Zarya
Amerika-newbie

Bericht door Zarya »

Daar had ik inderdaad gekeken en de periode dat wij gaan is het enkel nodig om te reserveren in het weekend.

Wij gaan van donderdag tot zaterdag, waarvan de eerste nacht op Lower Pine dus hebben we automatisch toegang.

Ik had ergens gelezen dat die permit 3 dagen geldig is dus in ons geval, tot zaterdag, maar ik weet niet of we dan in en uit kunnen rijden als we geen camping vinden in het park voor de tweede nacht.

Ik denk dat ik het voor de zekerheid toch maar ga reserveren :geek:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt het voor de zekerheid doen maar ik denk dat je inderdaad wel goed zit met de nacht in het park.
Misschien heb je voor de andere nacht nog iets aan deze pagina: https://nps.gov/yose/planyourvisit/reservehelp.htm

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer