Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis travelchecker: rondje zuidwesten met een first timer.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Reis travelchecker: rondje zuidwesten met een first timer.
Ik plan een rondreis van 3 weken met mijn vriendin. Ze is nog nooit aan de westkust geweest, ik al een paar keer. Ik zoek dus een evenwicht tussen nieuwe dingen en de klassiekers. Beiden houden we erg van natuur, iets minder van steden. Graag jullie bemerkingen over mijn eerste idee van de route, vooral of het doenbaar is met het rijden. Ik zou ook graag richting Moab, Lake Tahoe of Sedona gaan, maar vrees dat de route dan te lang en te druk wordt. We vertrekken op 30/04/25.
1: vlucht naar LA (1 nacht)
2: Bezoek Beverly Hills, Hollywood, Venice,.. Overnachting in Lancaster bij familie. (1 nacht)
3: Rit naar Palm Springs via Big Bear Lake. (2 nachten)
4: Bezoek Joshua Tree NP
5: Rit naar Williams of Flagstaff via route 66 (1 nacht)
6: Via Grand Canyon naar Page (2 nachten)
7: Page
8: Via Monument Valley naar Mexican Hat (1 nacht)
9: Rit naar Moab (2 nachten)
10: Moab
11: Rit naar Bryce Canyon (1 nacht)
12: Rit naar Zion (2 nachten)
13: Zion
14: Rit naar Las Vegas (2 nachten)
15: Las Vegas
16: Via Death Valley naar Mammoth Lakes (1 nacht)
17: Rit naar Yosemity (2 nachten)
18: Yosemity
19: Sequoia NP (1 nacht)
20: Anahaim ( 2 nachten)
21: Anaheim
22: terugvlucht
1: vlucht naar LA (1 nacht)
2: Bezoek Beverly Hills, Hollywood, Venice,.. Overnachting in Lancaster bij familie. (1 nacht)
3: Rit naar Palm Springs via Big Bear Lake. (2 nachten)
4: Bezoek Joshua Tree NP
5: Rit naar Williams of Flagstaff via route 66 (1 nacht)
6: Via Grand Canyon naar Page (2 nachten)
7: Page
8: Via Monument Valley naar Mexican Hat (1 nacht)
9: Rit naar Moab (2 nachten)
10: Moab
11: Rit naar Bryce Canyon (1 nacht)
12: Rit naar Zion (2 nachten)
13: Zion
14: Rit naar Las Vegas (2 nachten)
15: Las Vegas
16: Via Death Valley naar Mammoth Lakes (1 nacht)
17: Rit naar Yosemity (2 nachten)
18: Yosemity
19: Sequoia NP (1 nacht)
20: Anahaim ( 2 nachten)
21: Anaheim
22: terugvlucht
Mijn USA verhalen lees je op https://www.travelchecker.be
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondje zuidwesten met een first timer
Je schrijft dat je Moab wel wilt opnemen maar dat dat misschien te veel wordt. Je hebt het nu echter wel in je route staan. En ja, ik vind het wat te veel worden zo.
Wat is voor jou nieuw, ben je nog niet in Moab geweest? Dan is het wel mooi om mee te nemen. Maar trek er dan wel voldoende tijd voor uit. Ook een overnachting in Capitol Reef zou mooi zijn, nu is het erg gehaast terwijl er erg veel te zien is langs de UT12. En doe dan geen rondje maar eindig bijvoorbeeld in SF.
Ik heb het even uitgeschreven met de dagen erbij. In deze route zit je in het weekend in Yosemite; dat zou ik zeker in die periode (watervallen op hun mooist) proberen te vermijden.
30-apr wo naar LA
1-mei do LA - Lancaster
2-mei vr Lancaster - Palm Springs
3-mei za Palm Springs
4-mei zo Palm Springs - Williams
5-mei ma Williams - Page
6-mei di Page
7-mei wo Page - Mexican Hat
8-mei do Mexican Hat - Moab
9-mei vr Moab
10-mei za Moab - Bryce
11-mei zo Bryce - Zion
12-mei ma Zion
13-mei di Zion - Las Vegas
14-mei wo Las Vegas
15-mei do Las Vegas - Mammoth Lakes
16-mei vr Mammoth Lakes - Yosemite
17-mei za Yosemite
18-mei zo Yosemite - Sequoia
19-mei ma Sequoia - Anaheim
20-mei di Anaheim
21-mei wo Anaheim
Ik begrijp niet waarom je Williams of Flagstaff kiest voor de GC, waarom niet in het park overnachten? Kijk eens naar de Bright Angel Lodge. Leg dat nu al vast, misschien zelfs meerdere nachten, annuleren kan altijd nog. Wij zijn al meerdere keren in het zuidwesten geweest maar zien en doen altijd weer nieuwe dingen. Zie bijvoorbeeld ons 2024-verslag voor ons bezoek aan de GC eind april dit jaar.
Jammer om het stuk van LV naar Mammoth Lakes in 1 dag te doen; dat geeft je weinig tijd voor DV en voor de bezienswaardigheden langs de 395. Bedenk ook dat de Tioga Pass waarschijnlijk nog niet open is eind mei en dat je dus via de Sonora Pass of nog noordelijker moet rijden.
Marianne

Ik heb het even uitgeschreven met de dagen erbij. In deze route zit je in het weekend in Yosemite; dat zou ik zeker in die periode (watervallen op hun mooist) proberen te vermijden.
30-apr wo naar LA
1-mei do LA - Lancaster
3-mei za Palm Springs
5-mei ma Williams - Page
6-mei di Page
9-mei vr Moab
10-mei za Moab - Bryce
11-mei zo Bryce - Zion
12-mei ma Zion
14-mei wo Las Vegas
17-mei za Yosemite
20-mei di Anaheim
21-mei wo Anaheim
Ik begrijp niet waarom je Williams of Flagstaff kiest voor de GC, waarom niet in het park overnachten? Kijk eens naar de Bright Angel Lodge. Leg dat nu al vast, misschien zelfs meerdere nachten, annuleren kan altijd nog. Wij zijn al meerdere keren in het zuidwesten geweest maar zien en doen altijd weer nieuwe dingen. Zie bijvoorbeeld ons 2024-verslag voor ons bezoek aan de GC eind april dit jaar.
Jammer om het stuk van LV naar Mammoth Lakes in 1 dag te doen; dat geeft je weinig tijd voor DV en voor de bezienswaardigheden langs de 395. Bedenk ook dat de Tioga Pass waarschijnlijk nog niet open is eind mei en dat je dus via de Sonora Pass of nog noordelijker moet rijden.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis travelchecker: rondje zuidwesten met een first timer.
Ik zou Sequoia sowieso er uit halen en vervangen voor een dag en overnachting in Death Valley, daar rij je nu alleen doorheen, zonde.
-
- Amerika-ontdekker
Ik vond dat nochtans een van de mooiste parken op mijn vorige reis. En in Death Valley zijn weinig betaalbare opties om te overnachten, daarom dacht ik aan een 'drive through'.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Rondje zuidwesten met een first timer
Bedankt al voor de tips! Ga zeker eens kijken naar jullie verslagen. Die Angel Lodge is wel interessant en betaalbaar. Ik kan eventueel Moab laten vallen en vervangen door Lake Tahoe (moet toch langs het noorden omrijden. Maar dat is wellicht ook druk in het weekend. Moab kan ik dan eventueel een andere keer doen tijdens een rondje vanuit Denver. Ofwel iets schrappen in Anaheim, Vegas of Palm Springs.Martin & Marianne schreef: ↑08 jul 2024, 11:35Je schrijft dat je Moab wel wilt opnemen maar dat dat misschien te veel wordt. Je hebt het nu echter wel in je route staan. En ja, ik vind het wat te veel worden zo.Wat is voor jou nieuw, ben je nog niet in Moab geweest? Dan is het wel mooi om mee te nemen. Maar trek er dan wel voldoende tijd voor uit. Ook een overnachting in Capitol Reef zou mooi zijn, nu is het erg gehaast terwijl er erg veel te zien is langs de UT12. En doe dan geen rondje maar eindig bijvoorbeeld in SF.
30-apr wo naar LA
1-mei do LA - Lancaster
3-mei za Palm Springs
5-mei ma Williams - Page
6-mei di Page
9-mei vr Moab
10-mei za Moab - Bryce
11-mei zo Bryce - Zion
12-mei ma Zion
14-mei wo Las Vegas
17-mei za Yosemite
20-mei di Anaheim
21-mei wo Anaheim
Marianne
Wat een verschrikkelijke keuzes...haha.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Death Valley heb je meerdere opties, wil je betaalbaar overnachten, kijk danneens naar Panamint Springs Resort en boek een “glamping” tent. Stelt weinig voor, maar de locatie is geweldig, en de sfeer daar ook. Avondeten op de front porch is voor ons vaste prik, wij komen daar bijna ieder jaar,travelchecker schreef: ↑08 jul 2024, 14:04Ik vond dat nochtans een van de mooiste parken op mijn vorige reis. En in Death Valley zijn weinig betaalbare opties om te overnachten, daarom dacht ik aan een 'drive through'.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zaten dit voorjaar in Stovepipe Wells. Is goedkoper dan Furnace Creek. Mooi zwembad en het eten was prima.
Je kunt ook vlak voor of na het park overnachten, kijk eens in ons 2019-verslag voor Lone Pine en de Long Street Inn. Belangrijkste boodschap is denk ik dat je voldoende tijd neemt voor dit stuk.
Als je besluit om Moab te laten vallen kijk dan eens naar de route Monument Valley-Capitol Reef-Bryce. Met de UT95 en de UT12 heb je twee van de mooiste wegen van het Zuidwesten. Wij reden dit stuk in mei 2013, misschien heb je ook iets aan ons dat verslag.
Schrijf eens wat alternatieven uit. Palm Springs zou wel met 1 nacht kunnen.
En inderdaad, hoe lang en hoe vaak je ook gaat, er moeten altijd keuzes gemaakt worden.
Volledige berichten quoten is niet nodig.
Marianne
Je kunt ook vlak voor of na het park overnachten, kijk eens in ons 2019-verslag voor Lone Pine en de Long Street Inn. Belangrijkste boodschap is denk ik dat je voldoende tijd neemt voor dit stuk.
Als je besluit om Moab te laten vallen kijk dan eens naar de route Monument Valley-Capitol Reef-Bryce. Met de UT95 en de UT12 heb je twee van de mooiste wegen van het Zuidwesten. Wij reden dit stuk in mei 2013, misschien heb je ook iets aan ons dat verslag.
Schrijf eens wat alternatieven uit. Palm Springs zou wel met 1 nacht kunnen.
En inderdaad, hoe lang en hoe vaak je ook gaat, er moeten altijd keuzes gemaakt worden.

Volledige berichten quoten is niet nodig.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij vonden de Long Street Inn heel leuk. Lekker informeel en niks mis mee.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1569 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcopstal