Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Brigit: last minute ronde noordwesten.
Reis Brigit: last minute ronde noordwesten.
Hi allemaal,
door het niet door kunnen gaan van onze andere vakantieplannen waar we na een paar dagen New York (werktrip man) naartoe zouden vliegen hebben we vrij laat de keuze gemaakt een ruime 2 weken naar Washington en een deel Oregon te gaan. We zijn een gezin van 2 volwassenen en een puberzoon van 15, reizen met een auto, gaan tentcamperen afwisselen met hotels/appartementen en zijn meer natuur en wandelliefhebbers dan stadsmensen. We zijn vaker in de VS en ook in Seattle geweest maar ik heb nooit zo last minute een reis gepland....
Ik heb nu hetvolgende schema, waarbij we na Mount Rainier de route nog niet definitief vast hebben liggen. Ook de 2 nachten Sol Duc zouden eventueel anders kunnen maar er zijn weinig hotels in de regio en alle campground waren bezet.
Hebben jullie tips voor mooie wandelingen, restaurants op een bepaalde plek of andere tips? Alvast dank!
17/jul New York Seattle (in Bellevue overnachten)
18/jul Bellevue (vrienden bezoeken, varen)
19/jul Seattle - Sol Duc campground (2 nights)
20/jul Sol Duc
21/jul Sol Duc - Lake Quinault lodge
22/jul Lake Quinault - Cannon Beach - camping The retreat at Cannon beach (ecola beach state park, Pete's creek trail to Colonel bob Peak trail ergens papagaaiduikers?)
23/jul Cannon Beach - cabin in Stevenson
24/jul columbia river gorge - watervallen bezoeken
25/jul Mnt hood national forest (skyline trail, other?)
26/jul Stevenson - Mount Rainier rijden via oostzijde- Lower lewis Creek falls permit (overnachten op Ohanapecosh cg - voor 3 nachten)
27/jul Ohanapecosh cg (Silver falls, naches loop, skyline trail (5.5 mile), reflection lake, Christine falls)
28/jul Ohanapecosh cg
29/jul Ohanapecosh cg - North Bend
30/jul North Bend (Snow lake trail)
31/jul North Bend - Leavenworth
01/aug Leavenworth (Colchuck lake via stuart lake trail, Lake minotaur)
02/aug Leavenworth
03/aug Leavenworth Seattle (vlucht 18h) - A'dam
door het niet door kunnen gaan van onze andere vakantieplannen waar we na een paar dagen New York (werktrip man) naartoe zouden vliegen hebben we vrij laat de keuze gemaakt een ruime 2 weken naar Washington en een deel Oregon te gaan. We zijn een gezin van 2 volwassenen en een puberzoon van 15, reizen met een auto, gaan tentcamperen afwisselen met hotels/appartementen en zijn meer natuur en wandelliefhebbers dan stadsmensen. We zijn vaker in de VS en ook in Seattle geweest maar ik heb nooit zo last minute een reis gepland....
Ik heb nu hetvolgende schema, waarbij we na Mount Rainier de route nog niet definitief vast hebben liggen. Ook de 2 nachten Sol Duc zouden eventueel anders kunnen maar er zijn weinig hotels in de regio en alle campground waren bezet.
Hebben jullie tips voor mooie wandelingen, restaurants op een bepaalde plek of andere tips? Alvast dank!
17/jul New York Seattle (in Bellevue overnachten)
18/jul Bellevue (vrienden bezoeken, varen)
19/jul Seattle - Sol Duc campground (2 nights)
20/jul Sol Duc
21/jul Sol Duc - Lake Quinault lodge
22/jul Lake Quinault - Cannon Beach - camping The retreat at Cannon beach (ecola beach state park, Pete's creek trail to Colonel bob Peak trail ergens papagaaiduikers?)
23/jul Cannon Beach - cabin in Stevenson
24/jul columbia river gorge - watervallen bezoeken
25/jul Mnt hood national forest (skyline trail, other?)
26/jul Stevenson - Mount Rainier rijden via oostzijde- Lower lewis Creek falls permit (overnachten op Ohanapecosh cg - voor 3 nachten)
27/jul Ohanapecosh cg (Silver falls, naches loop, skyline trail (5.5 mile), reflection lake, Christine falls)
28/jul Ohanapecosh cg
29/jul Ohanapecosh cg - North Bend
30/jul North Bend (Snow lake trail)
31/jul North Bend - Leavenworth
01/aug Leavenworth (Colchuck lake via stuart lake trail, Lake minotaur)
02/aug Leavenworth
03/aug Leavenworth Seattle (vlucht 18h) - A'dam
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Re: last minute ronde noord-westen
en een additionele vrij specifieke (denk voor AlmereVakV): is er in de periode dat wij in de regio zijn, dwz 17 juli t/m 3 augustus, al iets van basketball/football gestart of ligt alles stil voor de zomer? Zoon van 15 is een groot sport liefhebber en denk dat hij een wedstrijd bezoeken erg leuk zal vinden.... Thanks!
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Re: Reis Brigit: last minute ronde noordwesten.
MLB Honkbal, MLS voetbal en WNBA vrouwen basketbal.
Ik weet niet of je zoon van 10000 pk raceauto's houdt. Maar 19/20/21 zijn in Kent NHRA dragraces.
https://www.eventticketscenter.com/nhra ... rgEALw_wcB
19 States so far...
- Almere vak V
- Amerika-expert
@Brigit
Football, basketball en hockey liggen stil. De enige Amerikaanse sport die dan volop bezig is, is baseball. Maar de Mariners zijn “on the road” als jullie in Seattle zijn. Spelen 20 juli thuis tegen Houston. Ik weet niet hoe flexibel je bent in je schema. Dan zou je die eventueel mee kunnen pikken.
Ik ben geen groot baseball liefhebber. Baseball wordt pas leuk in de playoffs. En de World Series zijn echt fantastisch!! Maar die 3.456 (…) wedstrijden die ze in het reguliere seizoen spelen kunnen mij niet bekoren. Moet heel eerlijk zeggen dat ik dat bij basketball en hockey ook wel een beetje heb. Maar het voelt anders. Er gaat wat dat betreft niks boven football.
We komen een paar keer per jaar bij de Mariners. Maar wij spreken er altijd af met een grote groep vrienden. Dat is super gezellig! Drinken, goed eten (de Chinees achter de thuisplaat is werkelijk geweldig!! Net als de garlic fries) en goed gezelschap. En ohja, er slaat af en toe iemand tegen een bal.
Je hebt wel de MLS. Maar voor voetbal hoef je niet naar Amerika te gaan. Sounders hebben vaak een goed team. Maar krijgen nooit 70.000 man in het stadion. Timber is een minder team. Maar het hangt er altijd met de benen buiten en heeft wel een aparte vibe.
WNBA is niet mijn ding. Het is weer typisch iets wat gehyped wordt in Amerika. Je MOET het leuk vinden. Een beetje hetzelfde als vrouwenvoetbal in Nederland. Maar ik vind het niet om aan te gluren. Seattle Storm speelt in de Climate Pledge Arena. Krankzinnige hal recht onder de Space Needle. Maar ook de dames zijn “on the road” als jullie er zijn. Dus het is uiterst mager…
Football, basketball en hockey liggen stil. De enige Amerikaanse sport die dan volop bezig is, is baseball. Maar de Mariners zijn “on the road” als jullie in Seattle zijn. Spelen 20 juli thuis tegen Houston. Ik weet niet hoe flexibel je bent in je schema. Dan zou je die eventueel mee kunnen pikken.
Ik ben geen groot baseball liefhebber. Baseball wordt pas leuk in de playoffs. En de World Series zijn echt fantastisch!! Maar die 3.456 (…) wedstrijden die ze in het reguliere seizoen spelen kunnen mij niet bekoren. Moet heel eerlijk zeggen dat ik dat bij basketball en hockey ook wel een beetje heb. Maar het voelt anders. Er gaat wat dat betreft niks boven football.
We komen een paar keer per jaar bij de Mariners. Maar wij spreken er altijd af met een grote groep vrienden. Dat is super gezellig! Drinken, goed eten (de Chinees achter de thuisplaat is werkelijk geweldig!! Net als de garlic fries) en goed gezelschap. En ohja, er slaat af en toe iemand tegen een bal.
Je hebt wel de MLS. Maar voor voetbal hoef je niet naar Amerika te gaan. Sounders hebben vaak een goed team. Maar krijgen nooit 70.000 man in het stadion. Timber is een minder team. Maar het hangt er altijd met de benen buiten en heeft wel een aparte vibe.
WNBA is niet mijn ding. Het is weer typisch iets wat gehyped wordt in Amerika. Je MOET het leuk vinden. Een beetje hetzelfde als vrouwenvoetbal in Nederland. Maar ik vind het niet om aan te gluren. Seattle Storm speelt in de Climate Pledge Arena. Krankzinnige hal recht onder de Space Needle. Maar ook de dames zijn “on the road” als jullie er zijn. Dus het is uiterst mager…
Zowel man als zoon zouden dit heel leuk vinden, ik ga er naar kijken of het in te passen valt, dank!Corv schreef: ↑11 jul 2024, 10:20Ik weet niet of je zoon van 10000 pk raceauto's houdt. Maar 19/20/21 zijn in Kent NHRA dragraces.
Ik ga baseball en football ook voorleggen, voor voetbal hoeven we natuurlijk niet in de VS te zijn maar het gaat ook meer om de sfeer dan de sport zelf. Dank
Jullie wel!
Jullie wel!
Bij het MLS voetbal ga je de typische Amerikaanse sfeer niet meemaken. Je hebt eerder het gevoel dat je bij een eredivisie-wedstrijd bent.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Geen football in jullie periode. Wel voetbal.
En dan de sfeer van Heracles tegen Sparta of zoiets. Al moet ik wel zeggen dat de Portland Timber wel iets aparts is. Eerlijk is eerlijk.
Ik vond de sfeer bij de Sounders best nog wel ok. En ik ben als KV Mechelen supporter op dat vlak toch wel wat gewend
Baseball vind ik niks maar is in Seattle blijkbaar wel een ding omdat de catering daar top zou zijn.
Dit jaar zaten we trouwens in de verkeerde periode en op de verkeerde plaats om een live sportwedstrijd mee te maken. Tenzij voor heel veel geld naar de Chicago Sky (WNBA). Dus zijn we maar naar de Rolling Stones gaan kijken in Soldier Field.
Volgend jaar wel kans op football in New Orleans, Memphis of Nashville als de NFL (begint pas half september, college begin september) al terug bezig is

Dit jaar zaten we trouwens in de verkeerde periode en op de verkeerde plaats om een live sportwedstrijd mee te maken. Tenzij voor heel veel geld naar de Chicago Sky (WNBA). Dus zijn we maar naar de Rolling Stones gaan kijken in Soldier Field.
Volgend jaar wel kans op football in New Orleans, Memphis of Nashville als de NFL (begint pas half september, college begin september) al terug bezig is

- Almere vak V
- Amerika-expert
Ik hoop het niet! Dan ben ik een paar weken te vroeg op mn werk...

College laatste weekend augustus. NFL eerste weekend van september. Nou moet ik zeggen dat de eerste weekenden in College vaak niet al te verheffend zijn. Vaak wedstrijden tegen de zwakkere broeders. Daar tref je het serieuzere werk aan vanaf eind september.
NFL is vanaf week 1 meteen de volledige poppenkast. Aftrap met Ravens tegen de Chiefs op TNF. En op vrijdag (!!!) nu zelfs een extra wedstrijd met de Packers tegen de Eagles. Hoogst ongebruikelijk omdat dit High School avond is
Toen ik in Boston zat rond 14 september was het toen de eerste match. Maar blijkbaar intussen wel veranderd 

De heren thuis hebben uiteindelijk bedacht dat ze naar de drag races in Kent willen, inmiddels kaartjes besteld. Dank voor alle input mbt voetbal/football/NLM etc.
Iemand nog favo restaurants en/of wandelingen in de gebieden waar we komen?
Iemand nog favo restaurants en/of wandelingen in de gebieden waar we komen?
- AnnInBC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In Olympic National Park zou ik zeker Second Beach Trail doen, dat is in de omgeving van La Push...erg mooi! Sol Duc Falls Trail is ook erg mooi en ook Marymere Falls bij Lake Crescent als je daar tijd voor hebt. En natuurlijk ook het mooie Hoh Rain Forest niet vergeten. We zijn hier lang geleden geweest, maar de meeste plekjes zijn nog wel hetzelfde...dus misschien heb je nog wel wat aan mijn verslag van destijds:
http://travelwestcanada.blogspot.com/p/ ... rk-wa.html
Voor Mount Rainier ga je er hopelijk net zijn met de wilde bloemen. Wij waren er jaren terug eind juli/begin augustus en het was 1 en al wilde bloemen pracht. Bij Paradise deden we de Nisqually Valley Trail en nog een andere met vele mooie bloemen en die bij Tipsoo Lake met Naches Peak stond ook vol met wilde bloemen. Je kan mijn verslagje van toen bij Mount Rainier ook lezen als je wil: http://anninbc.blogspot.com/2009/08/mou ... -trip.html
http://travelwestcanada.blogspot.com/p/ ... rk-wa.html
Voor Mount Rainier ga je er hopelijk net zijn met de wilde bloemen. Wij waren er jaren terug eind juli/begin augustus en het was 1 en al wilde bloemen pracht. Bij Paradise deden we de Nisqually Valley Trail en nog een andere met vele mooie bloemen en die bij Tipsoo Lake met Naches Peak stond ook vol met wilde bloemen. Je kan mijn verslagje van toen bij Mount Rainier ook lezen als je wil: http://anninbc.blogspot.com/2009/08/mou ... -trip.html
- Almere vak V
- Amerika-expert
Vanuit Cannon Beach ga je naar Stevenson over de 26. Niet ontbijten. Na een klein half uurtje rijden krijg je aan je rechterhand Camp18. Daar een cinnamon role bestellen. Dan hoef je de rest van de dag niks meer.
Qua trails heeft AnninBC al een paar van de mooiere uitgehaald. Ik vond die naar Sandpoint aan Lake Ozette ook erg mooi.
Mijn favorieten qua restaurants in en rond Seattle zijn de Crabpot (pak daar vooral een seafood boil die ze gewoon op de tafel serveren), Salty's on Alki beach (wel wat prijzig maar erg lekker eten en vooral een fantastisch uitzicht op de skyline), Vonn's 1000 spirits (niet alleen voor de cocktails, ook het eten is er erg goed) en Old Stove Brewing company (geweldig terras aan Pike place Market met een prachtig zicht, lekker bier en pubfood). Als je heel graag seafood eet is 1 van de vestigingen van Taylor's Shellfish ook een aanrader. En in Port Angeles vind ik Downriggers on the water (vlak naast de ferry) erg goed.
Mijn favorieten qua restaurants in en rond Seattle zijn de Crabpot (pak daar vooral een seafood boil die ze gewoon op de tafel serveren), Salty's on Alki beach (wel wat prijzig maar erg lekker eten en vooral een fantastisch uitzicht op de skyline), Vonn's 1000 spirits (niet alleen voor de cocktails, ook het eten is er erg goed) en Old Stove Brewing company (geweldig terras aan Pike place Market met een prachtig zicht, lekker bier en pubfood). Als je heel graag seafood eet is 1 van de vestigingen van Taylor's Shellfish ook een aanrader. En in Port Angeles vind ik Downriggers on the water (vlak naast de ferry) erg goed.
Dank voor al jullie input een paar weken geleden, we zijn heel enthousiast over Washi grin en het kleine stukje Oregon, zo veel te zien en doen!
Ik zeg altijd dat er aan de Pacific Northwest maar 1 "nadeel" is: je blijft willen teruggaan 

- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Voor wellicht nog meer inspiratie kun je ons reisverslag van vorig jaar lezen.
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 772 Weergaves
-
Laatste bericht door Jules40