Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis RogierS: hulp nodig bij plannen route West-Amerika.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Reis RogierS: hulp nodig bij plannen route West-Amerika.
Zion een probleem? Wij hebben op Watchman gewoon stroom over een paar dagen, daar verwacht ik geen problemen met de hitte.
Ikzelf ben blij dat ik op Trailer Village sta ipv Mather bij GC, Joshua Tree wordt warm (maar ik heb campground voor overdag in Palm Springs) en voor Yosemite en Sequoia is de ligging het belangrijkste imho.
Ikzelf ben blij dat ik op Trailer Village sta ipv Mather bij GC, Joshua Tree wordt warm (maar ik heb campground voor overdag in Palm Springs) en voor Yosemite en Sequoia is de ligging het belangrijkste imho.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De vraag was hoe het is zonder stroom. En in Zion kan het heet zijn. Maar als er overal stroom is, is dat dus geen probleem.
Voor de GC zou ik toch echt liever op Mather staan. Het is daar normaal gesproken goed te doen qua temperatuur.
Marianne
Voor de GC zou ik toch echt liever op Mather staan. Het is daar normaal gesproken goed te doen qua temperatuur.
Marianne
De meeste park campings liggen in de bossen, onder de bomen. Watchman heeft stroom, evenals een aantal andere. Mather sta je onder de bomen, maar geen stroom. Maar GC ligt, net zoals Bryce wat hoger, daar koelt het in de avond doorgaans wat af. Devils Garden (Arches) is een hete inderdaad, maar met de ventilator van de airco aan en de ramen open wel te doen (fan doet het wel gewoon op de accu). 2e nacht Moab raad ik inderdaad altijd in het dorp aan. En ja, zoals jojos schrijft: het meest erge is om tussen de buscampers te staan die niet alleen af en toe de airco aan hebben, maar dag en nacht ….
Dank weer voor jullie meningen/ervaringen; wederom zeer hulpzaam. Toch maar proberen zoveel mogelijk naar de natuurcampings te gaan.
Vraag wat betreft Monument Valley: is het de moeite waard om een Sunset/sunrise tour te doen? Zo ja, wat is beter/mooier: Sunset of sunrise en waarom?
Zie je niet min of meer hetzelfde door de Wildcat Trail te lopen? Heeft een dergelijke dure tour echt meerwaarde t.o.v. deze hike?
Dank alvast weer.
Tevens ben ik ook nog steeds benieuwd naar jullie meningen/ideeën wat betreft onze route tussen SF en LA (zie mijn bericht van 12 juli; 10.18 uur).
Vraag wat betreft Monument Valley: is het de moeite waard om een Sunset/sunrise tour te doen? Zo ja, wat is beter/mooier: Sunset of sunrise en waarom?
Zie je niet min of meer hetzelfde door de Wildcat Trail te lopen? Heeft een dergelijke dure tour echt meerwaarde t.o.v. deze hike?
Dank alvast weer.
Tevens ben ik ook nog steeds benieuwd naar jullie meningen/ideeën wat betreft onze route tussen SF en LA (zie mijn bericht van 12 juli; 10.18 uur).
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik zou ook zeker voor de campings in de Nationale Parken of State Parks kiezen. Zeker onder de bomen is het meestal goed te doen. In Zion hadden we op Watchman inderdaad gewoon stroom. Probeer daar een plaatsje aan het riviertje te krijgen dan kun je daar ook nog verkoeling zoeken. Misschien heb je nog wat aan ons verslag van 2015 op https://www.michelly.nl/
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Dank voor de link naar jullie verslag; heb het met veel plezier gelezen. Voorlopig gaan we toch proberen om zoveel mogelijk op de nationale parken te staan.michelly schreef: ↑15 jul 2024, 15:40Misschien heb je nog wat aan ons verslag van 2015 op https://www.michelly.nl/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben alleen ervaring met de Wildcat Trail en dat is een aanrader. Maar: ik weet niet of dat in de zomer een goed idee is. Wij liepen hem in september en toen was het aardig heet. Maar als je bij zonsopkomst gaat lopen is het wellicht wel te doen. Ik weet alleen niet of de trail dan open/bereikbaar is. Als je in het park overnacht kan het wel maar als je buiten het park overnacht ben je gebonden aan de openingsuren.
Wat betreft de kust; ik ken niet alles wat je op je lijst hebt staan, maar ik zou twee nachten Monterey niet gek vinden. Of een nacht Monterey en een nacht Big Sur. Ik mis het aquarium in je overzicht maar als je daar naar toe wilt zijn twee nachten Monterey aan te raden. Wij deden de 17 mile Drive op de fiets, ook een aanrader. Ik mis ook Hearst Castle in je overzicht. Vonden wij erg interessant.
Misschien heb je iets aan ons 2019-verslag voor onder andere Big Basin Redwoods SP, 17 Mile drive op de fiets, Andrew Molera, Nepenthe, Point Lobos.
In 2017 bezochten we een aantal vuurtorens, zie hier.
Marianne
Hi Rogier, ik ben misschien een beetje "late to the party", maar ik zou de dagen SF aan het einde doen en aan het begin zsm op pad gaan. Je bent namelijk om 04:00 wakker de eerste dag, tweede dag om 05:00 en de derde om 06:00 en dan kan je nog niets doen in de stad. Maar je kan al wel lekker vroeg op pad met de camper en genieten van de rust op Highway 1 vroeg op de dag, Die dagen SF kan je dan aan het einde doen als afsluiter van de vakantie zodat je ook nog even wat rust hebt voordat je terug naar huis gaat
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
Better late than sorry, @thefreeze. Wij starten nu in Las Vegas en zullen dan ook inderdaad na 1 nacht slapen direct de camper ophalen. Dank voor je tip.
We streven er naar om binnen het park te overnachten Marianne. Dan zou die wandeling bij zonsopkomst te doen moeten zijn.Martin & Marianne schreef: ↑15 jul 2024, 19:56Ik weet alleen niet of de trail dan open/bereikbaar is. Als je in het park overnacht kan het wel maar als je buiten het park overnacht ben je gebonden aan de openingsuren.
Iemand anders ervaringen met het doen van een tour bij Monument Valley? Voegt dat echt iets toe t.o.v. deze wandeling?
"Wij deden de 17 mile Drive op de fiets, ook een aanrader." Had ik inderdaad al ergens anders gelezen; staat in ons roadbook. Fietsen vinden wij altijd leuk om te doen. Elektrische fiets nodig?
Dank ook voor je andere tips; toegevoegd aan het roadbook. Ook jullie reisverslagen (nogmaals) gelezen om een beter beeld te hebben. Erg leuk om jullie verslagen te lezen. Ben er nog niet helemaal uit waar de extra dag gaat komen, maar in ieder geval ergens langs de kust. Ben nu de andere dagen meer en detail aan het plannen en denk dat we daar voldoende tijd hebben om de meeste stops, die we thans in het roadbook hebben staan, te kunnen doen.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Inmiddels alweer 10 jaar geleden deden we de sunset tour in Monument Valley en dat vonden we zeker de moeite waard. Geen ervaring met sunrise, dus daar kan ik niks over zeggen.
Zie voor onze belevenissen toen ons verslag
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... onpar.html
Wij hebben in 2022 de Sunset tour gedaan met Goulding’s. Dat was één van de hoogtepunten van de vakantie. We stonden op Goulding’s Campground. Dat was makkelijk, want we werden ter plekke opgepikt.
Met de sunrise tour hebben we geen ervaring. De Wild Cat Trail is wel een goede als je er vroeg in de ochtend bij bent. Die stond ook op ons lijstje, maar we waren te laat op gestaan. Het werd al snel warmer dus die hebben we laten varen.
Met de sunrise tour hebben we geen ervaring. De Wild Cat Trail is wel een goede als je er vroeg in de ochtend bij bent. Die stond ook op ons lijstje, maar we waren te laat op gestaan. Het werd al snel warmer dus die hebben we laten varen.
Coby
Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Met veel plezier jullie verslag gelezen; zie dat jullie ook in Zuid Amerika geweest zijn. Ook prachtig! Dank voor jullie reactie
Dank voor je reactie, Coby. Voorlopig heb ik de Sunset tour in mijn roadbook gezet met de bedoeling de Wild Cat walk de volgende ochtend vroeg te doen. Welke tour het wordt, zal afhankelijk zijn van de camping waar we zullen staan.
Volgens mij kun je niet mis kiezen, ze zijn allemaal wel goed. Sommigen hekelen de open wagens die veel gebruikt worden, maar wij vonden dat helemaal niet vervelend. Zelfs vanuit de wagen nog mooie plaatjes kunnen schieten 

Coby
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben 2x op Goulding's gestaan en geen klachten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij deden het op een gewone fiets, dat ging eigenlijk prima. SF deden we ook op een gewone fiets, als je niet echt in de stad gaat fietsen maar vooral langs de kust en over de Golden Gate Bridge is dat ook goed te doen. Bij de Grand Canyon hebben we ons echter verkeken op de route naar Hermits Rest op de fiets; dat zou ik niet weer op een gewone fiets doen.
Marianne
Dank voor deze tip, Marianne. Aangetekend in mijn roadbook om bij GC dan voor elektrische fietsen te gaan.Martin & Marianne schreef: ↑16 jul 2024, 16:48Bij de Grand Canyon hebben we ons echter verkeken op de route naar Hermits Rest op de fiets; dat zou ik niet weer op een gewone fiets doen.
Je kunt de keuze voor gewone of elektrische fiets natuurlijk altijd op laatste moment maken. Ik zou het opklaren afhangen van de temperatuur. Eerste keer SF gewone fiets, daarna al snel naar elektrisch ever gegaan
was toch wat fijner met die venijnige heuvels in SF. En zeker als je vanaf Sausalito terug gaat fiets en niet de ferry neemt zou ik sowieso elektrische kiezen, dat is een flinke heuvel terug !

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1598 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 5 Reacties