Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
"Grote" camera mee of compact?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Re: "Grote" camera mee of compact?
Voor foto’s neem ik mijn canon mee, zoals al aangegeven, dus de gopro is puur voor filmen. Daarnaast staan er ook paardritten gepland waar we m voor willen gebruiken, een beetje shock proof is wel belangrijk .
- Symbolio
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Lang zitten twijfelen over wat mee te nemen maar onlangs de DSLR's er allebei uitgegooid. Volgende reis gaat vastgelegd worden met twee keer de iPhone 15 Pro Max, DJI Osmo Pocket 3 en een DJI Mini 4 Pro (drone). Als je een beetje googled of Youtube bekijkt omtrent de juiste settings van de iPhone camera dan ga je van het ene op het andere moment compleet andere foto's maken. Zoom is niet belangrijk, alle zoomfoto's uit het verleden was zoom van dichtbij. Alles van ver weg was vaak uit de losse pols geschoten met veel noise op de foto's. Dat gaf uiteindelijk de doorslag de grote camera's en lenzen te verkopen.
Wij maken altijd een fotoalbum na afloop. Mijn ervaring is dat de foto's via de telefoon toch meer korreliger zijn dat de grote camera's die we hebben.
Wij maken ook graag foto's dus we hebben altijd een camera met grote lens, een camera met korte lens en een kleine compactcamera (waterdicht) van mijn dochter. (olympus though). Daarnaast nog foto's via de telefoon. Bij wandelingen ed nemen we de grote camera niet mee.
Wij maken ook graag foto's dus we hebben altijd een camera met grote lens, een camera met korte lens en een kleine compactcamera (waterdicht) van mijn dochter. (olympus though). Daarnaast nog foto's via de telefoon. Bij wandelingen ed nemen we de grote camera niet mee.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Goedenmorgen,
Wij vetrekken binnenkort en nu heb ik gisteren een gopro 12 aangeschaft zodat we mooie filmpjes en time lapsen in de auto kunnen maken.
Nu heb ik daar het abonnement van gopro bij afgesloten zodat je onderweg onbeperkt je beelden naar de cloud kan uploaden zodat je geen eindeloze voorraad aan sd kaarten bij je hoeft te hebben. Maar nu kom ik eigenlijk tot de ontdekking dat auto uploaden niet gaat werken in hotels en andere wifi punten waar je mee inlog met bv je kamer nummer en dan akkoord moet geven voor de verbinding via een browser.
Maar ik ga er ook niet vanuit dat ik de eerste hier op het forum ben die hier tegenaan loopt. Wat is hier julie oplossing voor geweest?
Wederom bedankt voor de hulp.
Wij vetrekken binnenkort en nu heb ik gisteren een gopro 12 aangeschaft zodat we mooie filmpjes en time lapsen in de auto kunnen maken.
Nu heb ik daar het abonnement van gopro bij afgesloten zodat je onderweg onbeperkt je beelden naar de cloud kan uploaden zodat je geen eindeloze voorraad aan sd kaarten bij je hoeft te hebben. Maar nu kom ik eigenlijk tot de ontdekking dat auto uploaden niet gaat werken in hotels en andere wifi punten waar je mee inlog met bv je kamer nummer en dan akkoord moet geven voor de verbinding via een browser.
Maar ik ga er ook niet vanuit dat ik de eerste hier op het forum ben die hier tegenaan loopt. Wat is hier julie oplossing voor geweest?
Wederom bedankt voor de hulp.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even los van inlogmethodes voor wifi-netwerken in hotels, moet je ook maar net geluk hebben dat het beschikbare wifi-netwerk snel genoeg is. Je hebt het denk ik al snel over vele gigabytes aan videomateriaal die je wilt uploaden.
Volgens mij nemen veel mensen in een geval als dit een laptop mee, plus externe harde schijf. Je kunt je videomateriaal dan daar op kwijt.
Volgens mij nemen veel mensen in een geval als dit een laptop mee, plus externe harde schijf. Je kunt je videomateriaal dan daar op kwijt.
De gratis WiFi netwerken in hotels zijn niet berekend op het grote werk.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Mijn zoon gebruikt ook een gopro. Hij heeft een externe harddisk mee en daar zet hij de bestanden op. Dat gaat anders echt heel onhandig met hotel wifi. Hij heeft ze van Samsung Fijne snelle ssd
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik gebruik de Quick app van Gopro. Deze maakt via de wifi of bluetooth van de gopro verbinding met mijn telefoon. Ik gebruik het eigenlijk puur voor fotos die we op dat moment willen gebruiken voor de blog of de socials. Werkt perfect.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
We hadden de Sony A7 mee (systeemcamera), maar ik merkte dat ik die sommige dagen niet eens gebruikt het. Ik had toch het gevoel dat je op sommige plekken teveel 'negatieve' aandacht van bepaalde figuren hiermee trekt. De mobiel voldeed prima bij voldoende zonlicht, alhoewel de Sony vast betere foto's had opgeleverd.
2009: Rondrit Florida
2010: Rondrit Californië + LV
2023: NYC
2024: Rondrit Zuidwesten
2025: Rondrit Oost-Canada
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Teveel negatieve aandacht, in de zin dat je bang was om beroofd te worden? Ik zou inderdaad niet zo snel met een grote spiegelreflex door een stad gaan lopen, maar in de nationale parken en zo heb ik me nog nergens ook maar een moment onveilig gevoeld. Zeker al niet omdat heel veel Amerikanen zelf ook met hele dure camera's rondlopen. Dat zie je daar veel meer dan in Europa.
Ja, inderdaad teveel negatieve aandacht in de steden. Er liep veel 'vreemd' volk rond. In de parken was dit inderdaad niet het geval.
2009: Rondrit Florida
- Almere vak V
- Amerika-expert
Geinige discussie! Mijn jongste dochter is een fervent fotograaf. Kan toveren met haar iPhone 15 als het om foto's gaat. Maakt werkelijk schitterende foto's met haar Nikon Coolpix (of zoiets) die ze zelf bij elkaar heeft gespaard. Maar is op dit moment helemaal verslaafd aan een Sony Cybershot uit het jaar kruik die ze ergens bij mij uit de la heeft gevist. Schijnt onder jongeren helemaal hip te zijn...
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 25 jul 2024, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik heb dat gevoel nog nooit gehad, maar in een grote stad bezoeken wij vaak alleen toeristische gebieden. In NP's al helemaal geen 'last' van. Hoeveel mensen dan, ook met fancy camera's, aan je vragen of je een foto wilt nemen is eigenlijk van een heerlijke naieviteit.
Misschien denken ze dat ik fantastische foto's kan maken omdat ik zelf ook wel wat aan m'n schouderband heb hangen. Weten zij veel dat ik ook maar wat doe

Het is ook wat @Galapogos zegt: heel veel Amerikanen lopen zelf ook met grote/dure camera's. Veel meer dan in Europa. Ik was heel even in Praag maandagavond en ook hier zag je veel (gok ik) Europeanen met telefoon fotograferen maar de Aziatische en Amerikaanse toeristen (altijd herkenbaar aan zandkleurige, wijde, shorts en hoog opgetrokken witte sokken

- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij nemen altijd een grote en een compacte mee. De grote voor de natuur inderdaad en de kleine, die in mijn zak of kleine tasje past, heb ik altijd bij me. Die gebruik ik dus ook in de stad en dergelijke. Met de telefoon maak ik sporadisch een foto in de vakantie.
En na afloop inderdaad ook een fotoboek. Zowel een digitaal exemplaar als een ouderwetse waar ik in insteekhoesjes de folders en kaartjes doe. Die zijn voor ons "documentatiecentrum".
De kleine cameraatjes zijn inderdaad weer populair onder de jongeren. Zou ik mijn tijd dan ook vooruit zijn met mijn ouderwetse fotoboeken
En na afloop inderdaad ook een fotoboek. Zowel een digitaal exemplaar als een ouderwetse waar ik in insteekhoesjes de folders en kaartjes doe. Die zijn voor ons "documentatiecentrum".
De kleine cameraatjes zijn inderdaad weer populair onder de jongeren. Zou ik mijn tijd dan ook vooruit zijn met mijn ouderwetse fotoboeken

- Almere vak V
- Amerika-expert
Ik ben al weer op zoek naar fotohoekjes...jojostravelusa schreef: ↑26 jul 2024, 12:41Zou ik mijn tijd dan ook vooruit zijn met mijn ouderwetse fotoboeken

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik neem altijd de spiegelreflex mee, evt met extra lenzen, zeker in de NP.
In hele drukke steden/ 's avonds met uit eten of een avondje flaneren, neem ik de compact mee, afhankelijk wat de activiteit is.
Maar deze afwijking
heeft er vast mee te maken, dat ik fotograaf ben
Wel even een goedbedoelde tip voor mensen die via de telefoon foto's maken (snap ik hoor, want die foto's worden ook steeds beter
) Zorg ervoor dat de instellingen van je camera goed staan en dat een foto minimaal een paar MB is.
Ik las ergens dat iemand zijn/haar foto's korrelig vond en in veel gevallen heeft dit te maken dat een foto in KB-kwaliteit staat.
Het "kost" wat meer opslagruimte, maar een mooie foto korrelig hebben en dus niet mooi kunnen vergroten of in een album stoppen, is ook jammer.
In hele drukke steden/ 's avonds met uit eten of een avondje flaneren, neem ik de compact mee, afhankelijk wat de activiteit is.
Maar deze afwijking

Wel even een goedbedoelde tip voor mensen die via de telefoon foto's maken (snap ik hoor, want die foto's worden ook steeds beter

Ik las ergens dat iemand zijn/haar foto's korrelig vond en in veel gevallen heeft dit te maken dat een foto in KB-kwaliteit staat.
Het "kost" wat meer opslagruimte, maar een mooie foto korrelig hebben en dus niet mooi kunnen vergroten of in een album stoppen, is ook jammer.

1999: Oostkust
2009: Florida
2010: Westkust
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Oostkust- Memphis-NewOrleans
2019: Vancouv-SaltLC-Moab-RockyM-Denver
2023: LV-MonValley-White Sands NP-BigBendNP-SA-Houston-Dallas
2009: Florida
2010: Westkust
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Oostkust- Memphis-NewOrleans
2019: Vancouv-SaltLC-Moab-RockyM-Denver
2023: LV-MonValley-White Sands NP-BigBendNP-SA-Houston-Dallas
- Big-AL
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb altijd mijn Sony DSC-W150 Cyber Shot bij me in de auto. Dan kan ik snel een foto maken als het nodig is. Lekker klein compact toestel.
Niet de 50 mp die je tegenwoordig bijna standaard krijgt (8.1 mp) maar wel 5x optical zoom die ik vaak fijner vind dan digitale zoom omdat die meestal in stappen gaat en optical niet.
Mijn smartphone is een Samsung Galaxy Z Flip 6. Die is gekoppeld aan mijn Galaxy Watch die ik als afstandsbediening gebruik.
De Flip kan je ergens neerzetten en richten op waar je een foto van wil maken en je zelf ook op wil staan.
Dan kun je met de Galaxy Watch de foto maken. Je ziet het beeld van de camera op het Galaxy Watch scherm.
(ik ben altijd alleen op vakantie dus kan niemand vragen om een foto van me te maken).
Maar de Sony maakt ook geweldige foto's en daar maak ik meer natuur- en omgevings foto's mee. Met een klein statief om stil beeld te krijgen.
Niet de 50 mp die je tegenwoordig bijna standaard krijgt (8.1 mp) maar wel 5x optical zoom die ik vaak fijner vind dan digitale zoom omdat die meestal in stappen gaat en optical niet.
Mijn smartphone is een Samsung Galaxy Z Flip 6. Die is gekoppeld aan mijn Galaxy Watch die ik als afstandsbediening gebruik.
De Flip kan je ergens neerzetten en richten op waar je een foto van wil maken en je zelf ook op wil staan.
Dan kun je met de Galaxy Watch de foto maken. Je ziet het beeld van de camera op het Galaxy Watch scherm.
(ik ben altijd alleen op vakantie dus kan niemand vragen om een foto van me te maken).
Maar de Sony maakt ook geweldige foto's en daar maak ik meer natuur- en omgevings foto's mee. Met een klein statief om stil beeld te krijgen.
Los Angeles in 2015, 2016, 2017, 2019, 2023 en 2024
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik gebruik altijd de dubbelzijdige plakkertjes van de Hema. Probleem is dat, wat je ook gebruikt, het na jaren allemaal loslaat, zodat je foto's dan weer los liggen.
De folders gaan in de insteekhoezen van de Action en de fotobladen, model multo 23 rings, bestel ik in het groot bij Bol of Bruna. Afhankelijk van waar ze verkrijgbaar zijn. In een keer een doos garandeert dat ik een poos vooruit kan

- Alwayshappy
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hier nemen we ook altijd de DSLR mee (Nikon D750 met drie lenzen) maar fotografie is dan ook wel een grote passie van mij. Je weet nooit hoe vaak je naar een bestemming toe gaat; helemaal binnen de VS, dus dan wil ik niet met spijt terug kijken naar foto's die stukken beter hadden gekund. We zijn in 2015 naar Hawaii geweest en toen hadden we enkel onze mobiele telefoons. Fantastische vakantie, maar we willen zo graag terug voor betere foto's, want die zijn om te huilen als je het vergelijkt met ons huidige foto materiaal
Dus daar wel van geleerd. Bezoeken elke bestemming alsof het onze laatste keer is en willen dan ook de beste kwaliteit foto's en dan kan je imo gewoon niet om DSLR's heen. Het extra gewicht boeit ons ook niet. We bezoeken overigens vooral steden (ook wel natuur hoor; we hebben bv Yosemite en Grand Canyon gewoon gezien en meer op het programma), en hebben ons daar nooit onveilig gevoeld met onze DSLR. Niemand die naar je kijkt eigenlijk; talloze anderen die er ook eentje mee slepen. Je word wel wat sneller gevraagd om foto's te maken van anderen als je een camera mee sleept is onze ervaring. Of we zien er gewoon heel betrouwbaar uit
Telefoon foto's worden steeds beter, maar dan toch voornamelijk omdat steeds meer mensen enkel foto's bekijken op een klein schermpje. Als je ze serieus wil ophangen dan zie je het verschil heel snel
Of als je moet fotograferen in slechte lichtomstandigheden.

Telefoon foto's worden steeds beter, maar dan toch voornamelijk omdat steeds meer mensen enkel foto's bekijken op een klein schermpje. Als je ze serieus wil ophangen dan zie je het verschil heel snel

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 4173 Weergaves
-
Laatste bericht door nycave
-
- 0 Reacties