Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

@Souraia Nee, in de regel niet. Niet komen opdagen betekend vaak dat je het reeds betaalde kwijt bent: geen refund.

Van Avis.com:
Was your credit card charged for the rental at reservation time on avis.com?
If you wish to cancel before your rental pick-up time, you must cancel and request a refund online. Once cancelled, we will credit you within approximately seven business days. Credits will be applied to the same card with which you prepaid. You will incur a $50 processing fee if you choose to cancel a prepaid reservation 24 hours prior to the rental pickup time. If you need to cancel, we will refund the full prepaid amount less a $150 USD processing fee, during the 24 hour period prior to the scheduled pick-up time. If you do not cancel the reservation prior to the time of pick-up and the rental vehicle is not picked up on the rental date, no portion of the prepaid amount will be refunded.
If you return the vehicle before the original return date, you will not be refunded any portion of the payment.
https://www.avis.com/en/customer-servic ... servations

Zelf zou ik eerst de voorwaarden goed doorlezen voor een extra pre-paid reservering te maken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Voor de boeking heeft hij geen credit card gegevens ingevuld
Frasi
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Hoe is het dan een pre-paid? Pre-paid = vooruit betalen.
Afbeelding
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Hij heeft alleen zijn gegevens ingevuld zonder betaalgegevens en hier ook een bevestiging van ontvangen. Wellicht kan hij dan beter deze cancelen en een boeking bij Alamos maken, dan weet hij zeker dat hij deze kan annuleren kosteloos.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Dan zit je nergens aan vast.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Frasi »

:blink: :blink: Schiet mij maar lek.
Als je zoon geen betalingsgegevens heeft ingevuld, heeft hij dus geen pre-paid reservering. Knappe jongen bij Avis die dan toch nog geld weet te krijgen bij een no-show. Reservering zonder betalingsgegevens = geen kosten bij annulering of no-show.
Afbeelding
Jazzkat
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Jazzkat »

Elke week kijk ik wel meerdere malen op diversen site (USCarhire, easyterra, Drive usa, Ustravel, Alamo.de) om te kijken wat de prijzen doen voor Januari 2025 Orlando
We zijn begonnen met meer dan 1000 euro voor een Midsize SUV
En nu zag ik via Easy Terra bij Thrifty een Full Size voor 702 euro.
Dus gelijk geboekt, het scheelt elke keer toch een leuk centje.

Dus misschien was het een aanbieding, want voor de andere SUV zijn de prijzen nog best een stukje hoger.
Dus als iemand ook nog in januari gaat, kijk even of het iets scheelt voor je.

Alleen lees ik wel wisselende verhalen over Thifty, dus als iemand recente ervaringen heeft laat het even weten.
Live the life you love
Love the life you live
diver99
Amerikafan

Bericht door diver99 »

Mark1979 schreef:
16 jul 2024, 22:42
Goedenavond,

Zoals het er nu naar uitziet moeten wij onze reis van as vrijdag gaan annuleren.

Nu zat ik op de site te kijken vana alamo.de en daar stond dat je niet online kon wijzigen of annuleren maar dat dit telefonisch moet op nummer 0800-7239253. Wellicht een domme vraag maar dit is Duitsland neem ik aan?

Alvast bedankt weer.
Gewoon naar de alamo.com site gaan en via chat annuleren. Is heel eenvoudig en werkt prima, weet ik uit eigen ervaring
Mark1979
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Mark1979 »

Klopt het is gelukt. We hebben alle hotels kunnen annuleren zonder kosten, de enige die moeilijk deed was curry village. Dus nu helaas alles opsturen naar de verzekering en hopelijk kunnen we volgend jaar alsnog.
Schmitzcuracao
Amerika-ontdekker

Bericht door Schmitzcuracao »

Heeft er iemand nog een tip voor de goedkoopste car rental vanaf LAX? Klein goedkoop autootje voor 3-5 dagen enkel en alleen om LA naar Bakersfield te rijden en daar weer in leveren.
Hebben enkel handbagage. Dus klein wagentje is prima

Ergens een kortingcode oid?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Schmitzcuracao schreef:
20 jul 2024, 16:55
Heeft er iemand nog een tip voor de goedkoopste car rental vanaf LAX? Klein goedkoop autootje voor 3-5 dagen enkel en alleen om LA naar Bakersfield te rijden en daar weer in leveren.
Hebben enkel handbagage. Dus klein wagentje is prima

Ergens een kortingcode oid?
ja, even de berichten op het forum lezen. :wink:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Hoi hoi

Morgen vertrekken we naar Chicago voor een roadtrip van 4 weken. Hebben er super veel zin in :)
Ik lag al in bed, maar ineens kreeg ik het benauwd: hoe zat het nou ook alweer met tol betalen? Dus ik kom hier voor raad....

We hebben via alamo.de een auto gehuurd en halen deze met skip de counter op. Maar ik heb ooit hier gelezen dat je niets hoeft te doen voor de tol en dat Alamo die achteraf via je credit card belast. En dat de extra kosten reuze meevallen. We blijven maar 3 dagen in Chicago en vertrekken op dag 4 maar rijden wel via tolwegen (oa de I90). Dus heb ik het hele tol verhaal uit mijn hoofd gezet. En nu opeens kan ik er niet van slapen...........tssss....... En natuurlijk kan ik het nu niet meer vinden en op de site kom ik er niet helemaal uit.

Dus mijn late vraag is: Klopt het dat als je niets doet qua tol dat het automatisch van je credit card afgaat? En geldt dit ook voor de Chicago regio?
Dank voor het meedenken!
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

19 States so far...
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Overigens verschilt het per regio.
https://www.alamo.com/en/customer-suppo ... -fees.html
In Texas ging het, met de bij Alamo gehuurde auto, via een foto die ze maken van je kentekenplaat. De betaling ging daar inderdaad automatisch via de creditcard.
19 States so far...
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Dank voor je reactie! Dan moeten we idd nog even in de actie.
Jammer we hadden skip the counter, maar zullen dan toch maar even ons melden.

Ik kan de reservering nl niet meer veranderen online omdat ik al een afhaalticket heb.
DAnk voor je reactie!
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door deurenkletser »

Deze morgen onze Chevy Tahoe bij Alamo nogmaals herboekt van 1308 naar 1288 euro met THPPS25.

Nu blijkt die code ook niet meer te werken, enkel nog THPPS20
Mbsusa
Amerika-newbie

Bericht door Mbsusa »

Hallo,

Wij vliegen 1 september naar Chicago en willen vanaf daar met een huurauto rijden naar Los Angeles.

Ik heb bij verschillende verhuurmaatschappijen bekeken wat de prijzen, voorwaardes, one way fee etc. zijn maar ik kom er nog niet helemaal uit.

Bij Alamo.de krijg ik een prijs rond de 1500 euro en na wat ik zie zit daar de one way fee bij in. (Kortingscode ingevoerd)

Bij Hertz kom ik op prijzen van 900 euro maar daar lijkt er erop dat we de one way fee nog apart moeten betalen (of niet?)

Is de prijs van 1500 euro tegenwoordig reëel of moet het goedkoper kunnen?

Voor de kenners: krijgen we onderweg van Chigago naar LA nog te maken met tol wegen?

Extra info 1/9 aankomst Chicago
19/9 vertrek LA
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Bij Hertz staat het totaalbedrag op de laatste pagina, voordat je bevestigd, aan de rechterkant. Dat is inclusief een eventuele one-way fee (dat staat ook netjes in het prijsoverzicht). Kun je ook eenvoudig achterkomen door dezelfde auto voor dezelfde periode maar voor ORD-ORD te boeken. Dan zie je direct het prijsverschil.

Dat geldt ook voor Alamo, en eigenlijk voor alle grote verhuurders.

Ik kom bij Hertz op $1437.80 voor een full-size SUV (T, Yukon/Expedition/Tahoe/etc) voor deze periode. Midsize sedan (C) en dus een aisle pick als je boekt met een Gold account) komt op $1155.11. Dat is het totaal, dus inclusief one-way fee. Als je hem terug zou brengen op ORD betaal je ca $135 minder - de one-way fee is dus $125+tax.

Is iets van $400 per week voor de midsize. Is een normale prijs. 1/9 is ook nog hoogseizoen waarschijnlijk, probeer dezelfde periode maar eens 2 weken later oid.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mbsusa schreef:
22 jul 2024, 18:51

Voor de kenners: krijgen we onderweg van Chigago naar LA nog te maken met tol wegen?
Bij Chicago heb je tolwegen, kijk eens in de vorige berichten, daar is net over geschreven.
Je kunt het ook on GoogleMaps wel zien. Bedenk wel dat GoogleMaps ook bij een park aangeeft dat het een tolweg is dat je toegang moet betalen voor de parken.

Marianne
Ikverzinnogweliets
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ikverzinnogweliets »

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit kan.

Dit is de prijs van mijn auto:
prijs 1.jpg
prijs 1.jpg (5.65 KiB) 1534 keer bekeken
Prijs van brandstof kopen:
prijs 2.jpg
prijs 2.jpg (38.35 KiB) 1534 keer bekeken
Totaal prijs zou dan moeten zijn 436,41 toch?

Maar zie totaal prijs:
prijs 3.jpg
prijs 3.jpg (6.68 KiB) 1534 keer bekeken
Ik heb voor de rest geen extra opties toegevoegd. Iemand een idee waar die 23 dollar extra vandaag komt?
Dit is bij Hertz btw.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer