Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

alcohol ? wegwerp camera ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mrloes
Amerikafan

alcohol ? wegwerp camera ?

Bericht door mrloes »

hallO

Even 2 vragen die niet v levensbelang zijn maar ik ben toch benieuwd. :wink:

- wat is de prijs van bv een blikje bier in Amerika?
of van een glas bier als je ergens gaat eten?
of van een fles wijn of een Breezer? (in supermarkt)

- en, zijn er bij bv Walmart nog van die wegwerp panorama fototoestellen
te koop?

thanx again
mrloes
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Omdat ik nog geen 21 ben kan ik je niet helpen met het bier in een restaurant.. ik weet wel dat bier duurder is dan in NL. Een 6-pack Grolsch kostte vorig jaar iig rond de 14 dollar. Amerikaans bier (vooral blik) is natuurlijk wel goedkoper.

Walmart verkoopt wel wegwerptoestellen, maar of daar ook panorama op zit.. geen idee.. Walmart heeft een behoorlijk uitgebreide website, staat daar niets op?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

in een restaurant hier in Virginia betaal je voor een Flesje Heineken $3.50 - €2.60 .

Sommige bekende merk wegwerp Camera's ...zo als de Fuji hebben een Panorama functie.

Afbeelding
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

18-pack Miller zo'n $13 (uit eten $2,50-$2,75)
Wijn flessen van $3 - $50 (uit eten meestal zo'n $5-$7 voor een 'goedkoper wijntje)
Coolers zo'n $1.25 per stuk dacht ik in de supermarkt.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Als je in Amerika bent, ga je toch geen Heineken of Grolsch drinken?!?!?
Dat heb je hier bij de supermarkt ook!

Er is genoeg goed bier te krijgen in de VS.
:D american beer is like having sex in a canoo
it's fu$%^#ing close to water
(valt reuze mee dus...)
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Ik drink zelf sowieso geen bier maar mijn reisgenoten waren benieuwd naar de prijs, denk niet dat zij Nedl. bier gaan drinken daar - zal eerder Budweiser of Corona worden?!!
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Ja waar ga je heen in de USA, dat scheelt nogal veel namelijk. Paar voorbeelden die ik me kan herinerren van mijn afgelopen Amerika trips.

NY City zaten we met zn 6n in het Hard-Rock Cafe op Times Square en betaalden 50$ voor 6 bier plus tip.

Twee dagen later waren we in een klein plaatsje genaamd Dennisvile zo'n 300km vanaf NY (tussen NY en Niagra falls) Hier gingen we wederom met 7 man drinken in de lokale kroeg. Ik denk dat we om 11 uur naar binnen gingen en om 2 uur toen de toko dicht ging naar buiten. Totale rekening $67 (en we hebben wel door gedronken)

In Chicago, LA, Las-Vegas ect kost een biertje bijna overal 5$ per stuk.

Vorig jaar waren we in Montana en sliepen we in een klein plaatsje waar een kroeg was die rekende 1$ voor een biertje.

Zit je in Las-Vegas te gokken (al is het het kwartjes automaat) dan krijg je gratis drank (bier of mixjes of wijn ofzo). Van de zomer in Deadwood hetzelfde al moest ik daar voor mijn Jack Daniels Cola 2$ bij betalen (bier was gratis)

Kortom het scheelt zo veel waar je bent.
can't wait to travel again.....
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

hi

We gaan zo'n beetje het volgende rondje doen:

San Fran - Highway 1 - Universal City - Las Vegas - Kingman - Oatman - Page - Bryce - Zion - Death Valley - Sequoia/Kings - Yosemite - San Fran.

Denk niet dat we echt veel uitgaan, savonds, dus de alcohol die genuttigd gaat worden zal veelal in een supermarkt worden gekocht of inderdaad 1 of 2 pilsjes bij het avondeten.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Bertorelli schreef:Als je in Amerika bent, ga je toch geen Heineken of Grolsch drinken?!?!?
Dat heb je hier bij de supermarkt ook!

Er is genoeg goed bier te krijgen in de VS.
Mwoah, ligt eraan :P Heineken sowieso niet haha maar dat drink ik hier ook niet.. De familie van m'n vriendin drinkt bijna allemaal bud light (of soms nog erger: bud natural (oid)).. dat spul krijg ik echt niet weg, heeft wat mij betreft niets met bier te maken, dus halen ze voor mij een sixpack Grolsch, haha :)
Máár, misschien een leuke uitbreiding van dit topic:
Wat is nu een goed Amerikaans bier? Ikzelf hou (in Nederland) van de wat 'bittere'/minder waterige bieren als Grolsch en Hertog Jan. Ik ben in de VS snel geneigd om (anderen) iets te (laten) kopen wat ik ken, wat dus vaak uitdraaid op een duur geintje met Duits, Belgisch, Engels of Nederlands bier. Deze vakantie wil ik echt wat meer op m'n budget letten qua eten en drinken, dus als iemand tips heeft?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Clint schreef:Máár, misschien een leuke uitbreiding van dit topic:
Wat is nu een goed Amerikaans bier?
Wij houden wel van:
- Samuel Adams
- Fat Tire Amber Ale

Zover bekend bij mij, beide o.a. te verkrijgen bij de restaurantketen Applebee's.

Indien het mogelijk is en wij het bestaan er van weten, dan zoeken wij in Amerika nog wel eens een Micro Brewery op. Daar kan je dan heerlijk bier drinken en goed eten. Zij hebben vaak een uitgebreide menukaart en is er voor elk wat wils.
Bier hebben zij vaak in meerdere smaken en vaak kan je deze bieren als proefmonstertjes in kleine glaasjes tegelijk bestellen, zodat je ze kan keuren (is niet gratis).
Doorgaans hebben ze ook nog wel een winkeltje waar je bier in flesjes kan kopen om mee te nemen en verkopen ze T-shirts, petten, e.d. met opdruk.

Wees er op bedacht, dat alcoholische dranken in Amerika in de kofferbak van de auto moeten worden vervoerd. Officieel mag je dacht ik in Indianengebieden/reservaten helemaal geen alcoholische dranken in de auto vervoeren.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Zit je in Las-Vegas te gokken (al is het het kwartjes automaat) dan krijg je gratis drank (bier of mixjes of wijn ofzo).
Oh echt?? komen ze dan gewoon langs om je bestelling op te nemen en hoef je niet te betalen dan?
Bertorelli
Amerikakenner

Iris_1982 schreef:
Zit je in Las-Vegas te gokken (al is het het kwartjes automaat) dan krijg je gratis drank (bier of mixjes of wijn ofzo).
Oh echt?? komen ze dan gewoon langs om je bestelling op te nemen en hoef je niet te betalen dan?
Het is wel de bedoeling dat je $1 per drankje TIP geeft !!!
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Bertorelli
Amerikakenner

Ik heb 2 jaar in Tsechië een echte Budweiser/Budvar pet aangeschaft :P
Zal in juni even testen of ze in de VS gaan vragen waar die Budvar voor staat.

Afbeelding

In San Francisco zit een brouwerij die lekker bier maakt.
In New Orleans zit de Dixie brouwerij, ook lekker.

Dus genoeg alternatieven voor Budweiser.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Bertorelli schreef:
Iris_1982 schreef: Oh echt?? komen ze dan gewoon langs om je bestelling op te nemen en hoef je niet te betalen dan?
Het is wel de bedoeling dat je $1 per drankje TIP geeft !!!
ja maar da's altijd nog goedkoper dan een bacardi-cola denk ik :D
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Iris_1982 schreef:
Bertorelli schreef: Het is wel de bedoeling dat je $1 per drankje TIP geeft !!!
ja maar da's altijd nog goedkoper dan een bacardi-cola denk ik :D
bacardi-cola oeee das vullus :) Geef mij maar Jack Daniels :)

Wat ik ook in amerika een goed biertje vind is Blue moon, een heerlijk wit biertje in veel kroegen in de steden op de tap. Net als Fat-Tire wat ook gewoon een goed biertje is!

Afbeelding
Afbeelding
can't wait to travel again.....
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

nou we het toch over alcohol hebben
Ik drink vaak mixjes: Passoa-jus enzo, maar volgens mij bestaat Passoa in de VS niet
Weet iemand een lekker drankje in die richting en waar dat zoal mee gemixed wordt? Alle tips voor een lekker mixje zijn welkom :)
Weet nooit zo goed wat ik moet bestellen
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Wat is "een Breezer"?

N.B. Je kunt niet altijd alcoholhoudende dranken in supermarkten vinden. In sommige staten is dat niet of nauwelijks het geval. Supermakten hebben een liquor license nodig, en dat is niet altijd even gemakkelijk.

--john
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

JohnNJ schreef:Wat is "een Breezer"?
Pre-Mix drankje van Bacardi. Bacardi Breezer bestaat uit: een mengeling van witte rum en softdrink en is inmiddels in 7 verschillende smaken verkrijgbaar: orange, peach, lime, pineapple, citrus, watermelon en cranberry. Het handige van dit drankje is dat het klaar is om te drinken, dop eraf en drinken maar, je hoeft niet langer zelf te mixen. Vandaar ook de naam Pre-mix die aan deze drankjes wordt gegeven. Breezer hoort dan wel thuis in het rijtje van geestrijke dranken, toch gaat het om een "Lowproof" brouwsel waarvan het alcohol percentage lager ligt dan 14%. Breezer heeft namelijk een alcohol percentage van 5,6 %.

Afbeelding
Sandy
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Dank je. Ik las het woord 'Breezer' wel eens op de web site van GeenStijl.nl, en ik vroeg me af wat het precies was. Het zou niets voor mij zijn, maar ik drink dan ook geen alcohol.

--john
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Iris_1982 schreef:nou we het toch over alcohol hebben
Ik drink vaak mixjes: Passoa-jus enzo, maar volgens mij bestaat Passoa in de VS niet
Weet iemand een lekker drankje in die richting en waar dat zoal mee gemixed wordt? Alle tips voor een lekker mixje zijn welkom :)
Weet nooit zo goed wat ik moet bestellen
Idd, in de VS hebben ze geen Passoa, tot groot ongenoegen van mijn vriendin, haha. Ik mag ook pas over een jaar een fles voor haar meenemen (ben nog 20 :wink:). Een vervanger voor daar heb ik niet, maar wel een tipje voor hier: mix het eens met appelsap in plaats van jus :) Vreemd maar wel heel lekker
Clint's Thoughts
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer