Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Werkt bij iemand de Alamo code THPPS20 of THPPS25 nog?
Hier lukt enkel nog THPPS15, maar die prijzen zijn veel hoger dan voorheen.
Tax? Al is het wel fors, maar misschien dat airport concession fees e.d. ook een percentage van het totaalbedrag zijn bij deze locatie.Ikverzinnogweliets schreef: ↑23 jul 2024, 09:06Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit kan.
Ik heb voor de rest geen extra opties toegevoegd. Iemand een idee waar die 23 dollar extra vandaag komt?
Dit is bij Hertz btw.
Maar waarom zou je prepaid fuel doen? Gezien de totaalprijs huur je geen grote auto, of als je dat wel doet, voor een korte periode. Voor $83 tank je ca 20 tot 28 gallon, afhankelijk van waar je bent. Alleen als je een full size SUV hebt waarvan je de tank vrijwel leeg rijdt en je in een staat bent met dure brandstof ($4 of meer per gallon) dan kan dit uit. In alle andere gevallen kun je beter afgetankt inleveren.
Mijn persoonlijke mening is trouwens dat prepaid fuel veel meer gedoe is dan gewoon even aftanken voor het inleveren. Ik had twee maanden geleden een keer prepaid fuel (was maar $40 voor een full-size SUV in Vegas), en heb in de laatste anderhalve dag nog 3 keer voor $10 getankt, maar het was toch elke keer net te weinig

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@roelb
Dank voor je antwoord. Class C boeking voor 11 dagen, ben een Five Star member.
En deze reden waarom ik voor de full option wilde gaan is op "aanraden" van wat ik hier heb gelezen, waaronder jij zelf.
"Jep.. dat had ik laatst ook in Vegas. $41 voor prepaid fuel op een Expedition Max, uiteraard genomen.
Auto vrijwel leeg ingeleverd, scheelt toch weer ruim $50, volle tank was rond de $100."
Voor 60 dollar wil ik er best wel voor kiezen, maar zo niet natuurlijk dan kan ik inderdaad beter zelf aftanken en terugbrengen.
Dank voor je antwoord. Class C boeking voor 11 dagen, ben een Five Star member.
En deze reden waarom ik voor de full option wilde gaan is op "aanraden" van wat ik hier heb gelezen, waaronder jij zelf.
"Jep.. dat had ik laatst ook in Vegas. $41 voor prepaid fuel op een Expedition Max, uiteraard genomen.
Auto vrijwel leeg ingeleverd, scheelt toch weer ruim $50, volle tank was rond de $100."
Voor 60 dollar wil ik er best wel voor kiezen, maar zo niet natuurlijk dan kan ik inderdaad beter zelf aftanken en terugbrengen.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
Normaal is prepaid fuel eigenlijk altijd duurder.
Ik had inderdaad laatst een keer een aanbod waar het andersom was, maar dat is schaars. Was bij Alamo, met zo'n "gold" pakket via de britse site. We waren met 7, dus ik had echt een Suburban/Expedition Max/etc nodig. Aisle boeking bij National en Hertz haalde niets uit, dus heb ik de backup bij Alamo meegenomen, waar ik dus vooraf al die optie bij had gezet. Zat ook nog 3x een exra driver bij, ook wel fijn als je met een vriendengroep bent.
Maar als echte 'ollander was ik dan dus wel op het laatst nog drie keer 2,5 gallon aan het tanken in een poging de auto zo leeg mogelijk proberen in te leveren.
In mijn geval was het $40 extra voor een auto waar bijna 28 gallons brandstof inkonden. In Nevada, dus dat is ruim $100 voor een volle tank.
Een gemiddelde auto die je uit de 5-star aisle pikt (midsize, of een midsize tot standard SUV) heeft een tank van misschien 12 gallons. Dat is dus $40 aan brandstof. Daarvoor $60, of zelfs $80 betalen zit in de categorie "dief van eigen portomonnee"
.
Ik had inderdaad laatst een keer een aanbod waar het andersom was, maar dat is schaars. Was bij Alamo, met zo'n "gold" pakket via de britse site. We waren met 7, dus ik had echt een Suburban/Expedition Max/etc nodig. Aisle boeking bij National en Hertz haalde niets uit, dus heb ik de backup bij Alamo meegenomen, waar ik dus vooraf al die optie bij had gezet. Zat ook nog 3x een exra driver bij, ook wel fijn als je met een vriendengroep bent.
Maar als echte 'ollander was ik dan dus wel op het laatst nog drie keer 2,5 gallon aan het tanken in een poging de auto zo leeg mogelijk proberen in te leveren.
In mijn geval was het $40 extra voor een auto waar bijna 28 gallons brandstof inkonden. In Nevada, dus dat is ruim $100 voor een volle tank.
Een gemiddelde auto die je uit de 5-star aisle pikt (midsize, of een midsize tot standard SUV) heeft een tank van misschien 12 gallons. Dat is dus $40 aan brandstof. Daarvoor $60, of zelfs $80 betalen zit in de categorie "dief van eigen portomonnee"

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik heb mijn laatste tankbeurt van vorige jaar opgezocht en het bedrag was 44 dollar. En dat was bij een tankstation in de buurt van Hertz LAX.
Dat zal dan ongeveer wel zo'n 10 gallon zijn schat ik. Had een Tiguan dus hij was 2/3 leeg.
Als de fuel tank optie 60 dollar zou zijn, want in mijn geval al niet zo is ondanks ze het zeggen maar goed, dan is dat het net waard. Ervan uitgaande dat je hem echt zo goed als leeg inlevert. Alles boven de 60 dollar is idd dief van je eigen portemonnee, maar als het daadwerkelijk 60 dollar zou zijn dan is het zeker het overwegen waard.
Het is niet mijn bedoeling om tegen je in te gaan of hierover te gaan discussiëren, maar probeer voor mijzelf hardop te rekenen en wellicht heeft iemand anders er iets aan.
Dat zal dan ongeveer wel zo'n 10 gallon zijn schat ik. Had een Tiguan dus hij was 2/3 leeg.
Als de fuel tank optie 60 dollar zou zijn, want in mijn geval al niet zo is ondanks ze het zeggen maar goed, dan is dat het net waard. Ervan uitgaande dat je hem echt zo goed als leeg inlevert. Alles boven de 60 dollar is idd dief van je eigen portemonnee, maar als het daadwerkelijk 60 dollar zou zijn dan is het zeker het overwegen waard.
Het is niet mijn bedoeling om tegen je in te gaan of hierover te gaan discussiëren, maar probeer voor mijzelf hardop te rekenen en wellicht heeft iemand anders er iets aan.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
Discussie is toch precies het bestaansrecht van dit forum? 

Ik denk al een dag of 2 niet meer.deurenkletser schreef: ↑23 jul 2024, 11:55Werkt bij iemand de Alamo code THPPS20 of THPPS25 nog?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Maar oude boekingen gedaan met deze code blijven dus wel geldig? Ik ga in augustus naar Amerika en ik heb een boeking gedaan met een niet meer werkende code.
Ik boekte nog met THPPS30 maar bij ophalen bestond die niet meer. Geen enkel probleem bij ophalen.
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben ook nog 2 boekingen staan met de oude THPPS code. Een tahoe en een Suburban.
Ik heb gezien dat de oude LHF code ook nog mooie prijzen geeft, maar niet zo mooi als de THPPS code.
Mag die LHF ook gewoon gebruikt worden?
Ik heb gezien dat de oude LHF code ook nog mooie prijzen geeft, maar niet zo mooi als de THPPS code.
Mag die LHF ook gewoon gebruikt worden?
- bedeve
- Amerika-expert
Tis niet zo dat zo n code bij de een wel werkt en bij de ander niet ...Tis geen Postcodeloterij.deurenkletser schreef: ↑23 jul 2024, 11:55Werkt bij iemand de Alamo code THPPS20 of THPPS25 nog?
Gebruik dezelfde 15 ook eens bij alamo.co.uk en vergelijk de prijs eens met .de
Ps, voor wie levert alamo.co.uk/brits een leuke prijs op ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Heeft iemand enig idee hoe vaak de alamo codes veranderen? Vooralsnog heb ik voor onze volgende reis Thpps30 kunnen gebruiken, wat tot nog toe de goedkoopste optie is.
Maar blijf het wel in de gaten houden want we gaan pas in maart 2025.
Maar blijf het wel in de gaten houden want we gaan pas in maart 2025.
-
- Amerika-ontdekker
Geen idee hoe vaak de codes veranderen, maar ik denk dat er nogal wat mensen gemaild hebben naar Alamo met de vraag of ze de code mochten gebruiken. Dat helpt natuurlijk niet. Ik vrees dat de hoge kortingen met thpps niet meer zeer terugkeren.
Bij alamo.co.uk krijg ik in ieder geval de melding dat geen enkel voertuig gevonden werd met de betrokken code.
Bij alamo.co.uk krijg ik in ieder geval de melding dat geen enkel voertuig gevonden werd met de betrokken code.
De THPPS codes zijn nooit bruikbaar geweest op andere alamo sites dan alamo.de.
Voor mensen die graag het gold pakket boeken (volle tank en 3 bestuurders) is ook code THPPG15 beschikbaar bij alamo.de.(gevonden op Duitse forum)
Voor mensen die graag het gold pakket boeken (volle tank en 3 bestuurders) is ook code THPPG15 beschikbaar bij alamo.de.(gevonden op Duitse forum)
@Trom @bedeve
Het blijft altijd leuk om te stoeien met de code`s en website`s.
Ik heb de 30 nog gebruikt en ben bij Hertz, Avis enz nog steeds duurder uit.
Het blijft altijd leuk om te stoeien met de code`s en website`s.
Ik heb de 30 nog gebruikt en ben bij Hertz, Avis enz nog steeds duurder uit.
En zo is het maar net. En dat gegoochel met kortingspercentages is natuurlijk ook onzin. De eindprijs en of de standaardverzekeringen erbij zitten, is uiteindelijk waar het om gaat. Alamo.de komt nu b.v. voor een boeking van 3 1/2 week in oktober vanaf Lax met Thpps15 voor standaard SUV op dezelfde prijs uit als USAtogo (=vroegere germanwho). Maar is nog wel goedkoper dan b.v. UStravel. Die laatste was vorig jaar in verhouding weer scherp. Hertz zou nu 15 euro goedkoper zijn.
Even een vraagje over Avis. Ik heb drie boekingen staan bij Avis.is, maar kan de eerste twee niet online annuleren. Hebben meerderen dat ervaren?
De knop cancel werkt niet bij mij. In de app krijg ik de mogelijkheid tot annuleren niet eens te zien. Een chat functie is er niet, dus nu maar een mail gestuurd. Als het zo lastig is dan ben ik geneigd om alles hier maar te annuleren.
De knop cancel werkt niet bij mij. In de app krijg ik de mogelijkheid tot annuleren niet eens te zien. Een chat functie is er niet, dus nu maar een mail gestuurd. Als het zo lastig is dan ben ik geneigd om alles hier maar te annuleren.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik weet niet of dat verschilt van Avis.dk, maar daar kon ik de bevestigingsmail kiezen voor iets als 'aanpassen reservering' en dan werd ik doorgeleid naar de website. Kan dat nu niet meer checken omdat huur inmiddels heeft plaatsgevonden maar was zeker niet ingewikkeld of lastig.
- bedeve
- Amerika-expert
De oplossing is nabij ;
Ga naar Avis.com of Avis.nl
log in met je preferred gegevens of met je volledige bevestigings nummer et voila ; je toekomstige boekingen kun je vandaaruit bewerken.
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
@bedeve en @Tantelotje bedankt voor jullie reactie, maar dat lukt dus niet bij mij via de website: .nl, .com en .is. Ik kom wel bij mijn boekingen, klik op annuleren daarna moet ik dit nog eens bevestigen en dan krijg ik een wit scherm. De reserveringen blijven staan, ik ben nu al een paar dagen bezig, dacht kan iets tijdelijks zijn. In de app heb ik niet eens een knop om boeking aan te passen of annuleren, ook bijzonder.
Ik heb nu maar gebeld naar de Nederlandse klantenservice ook al was de boeking op avis.is, ze hebben de boekingen eruit gehaald voor mij. Dus alles is opgelost, maar het blijft vreemd.
Ben wat minder blij dat Avis maar tot 24 uur voor ophalen kosteloos is te annuleren, maar ze zijn tot nu toe wel de goedkoopste. Wie weet haal ik de laatste boeking (RAV4 voor $582,50) ook nog weg als Hertz of een ander aanbieder nog daalt.
Zit nu op $585 voor 16 dagen bij Hertz klasse C, de prijzen bij Hertz wijzigen echt geen moment. Heb dit ook gehad voor mijn boeking op SLC in juni, heb de prijzen meer dan 8 maanden gevolgd en kwam nooit meer lager uit dan de eerste boeking. Ik ga er vanuit dat dit ook nu het geval is bij Hertz. Erg jammer zeker als ik de reacties lees van anderen waarbij ze steeds goedkoper uit zijn
Ik heb nu maar gebeld naar de Nederlandse klantenservice ook al was de boeking op avis.is, ze hebben de boekingen eruit gehaald voor mij. Dus alles is opgelost, maar het blijft vreemd.
Ben wat minder blij dat Avis maar tot 24 uur voor ophalen kosteloos is te annuleren, maar ze zijn tot nu toe wel de goedkoopste. Wie weet haal ik de laatste boeking (RAV4 voor $582,50) ook nog weg als Hertz of een ander aanbieder nog daalt.
Zit nu op $585 voor 16 dagen bij Hertz klasse C, de prijzen bij Hertz wijzigen echt geen moment. Heb dit ook gehad voor mijn boeking op SLC in juni, heb de prijzen meer dan 8 maanden gevolgd en kwam nooit meer lager uit dan de eerste boeking. Ik ga er vanuit dat dit ook nu het geval is bij Hertz. Erg jammer zeker als ik de reacties lees van anderen waarbij ze steeds goedkoper uit zijn

reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13197 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne