Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tussen 29Palms en Prescott

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
KellyVG
Amerikakenner

Tussen 29Palms en Prescott

Bericht door KellyVG »

Op onze derde dag rijden wij van 29 Palms naar Prescott. Dat is een vijftal uurtjes rijden. Rijden we zoveel mogelijk door? Of zijn er toffe stops onderweg?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hebben jullie Joshua Tree dan al gedaan? Misschien aardig om door Joshua Tree naar de zuidingang te rijden en dan de I10 te nemen. Rechtstreeks rijd je via de 62, ik heb geen idee hoe die is, maar je zult dan waarschijnlijk wel langer onderweg zijn.

Marianne
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Martin & Marianne schreef:Hebben jullie Joshua Tree dan al gedaan? Misschien aardig om door Joshua Tree naar de zuidingang te rijden en dan de I10 te nemen. Rechtstreeks rijd je via de 62, ik heb geen idee hoe die is, maar je zult dan waarschijnlijk wel langer onderweg zijn.

Marianne
Ja, Joshua Tree hebben we de dag ervoor gedaan!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dan maar 62. Prachtige woestijnweg met veel "dips". Naast de weg een spoorbaan met een talut waar talloze kunstuitingen zijn geplaatst, noem het graffiti maar dan niet met een spuitbus maar met stenen, kiezels, schelpen etc. Vidal Junction heeft een pomp, kerk en een paar huizen en een kruising waar je recht door naar Parker moet. Wij zijn hier linksaf (on Parker)naar Lake Havasu gegaan maar jij moet rechtdoor via az72 naar us60. Is ook nog eens de snelste weg! En verlaten....
Yeehaw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

KellyVG schreef:
Martin & Marianne schreef:Hebben jullie Joshua Tree dan al gedaan? Misschien aardig om door Joshua Tree naar de zuidingang te rijden en dan de I10 te nemen. Rechtstreeks rijd je via de 62, ik heb geen idee hoe die is, maar je zult dan waarschijnlijk wel langer onderweg zijn.

Marianne
Ja, Joshua Tree hebben we de dag ervoor gedaan!
Hoe rijden jullie dan? Als je bij Joshua Tree Village het park binnenkomt en bij 29 Palms er weer uitgaat - met eventueel nog het stuk naar Keys View - heb je nog niet het stuk naar het zuidoosten gedaan. Of neem je dat ook mee?

Marianne
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Martin & Marianne schreef:
KellyVG schreef: Ja, Joshua Tree hebben we de dag ervoor gedaan!
Hoe rijden jullie dan? Als je bij Joshua Tree Village het park binnenkomt en bij 29 Palms er weer uitgaat - met eventueel nog het stuk naar Keys View - heb je nog niet het stuk naar het zuidoosten gedaan. Of neem je dat ook mee?

Marianne
Dat moet ik nog bekijken! Zal voor later zijn :)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

KellyVG schreef:
Martin & Marianne schreef: Hoe rijden jullie dan? Als je bij Joshua Tree Village het park binnenkomt en bij 29 Palms er weer uitgaat - met eventueel nog het stuk naar Keys View - heb je nog niet het stuk naar het zuidoosten gedaan. Of neem je dat ook mee?

Marianne
Dat moet ik nog bekijken! Zal voor later zijn :)
Op het kaartje dat Marjan en ik voor Kelly gemaakt hebben, gaat de route vanaf Twentynine Palms door Joshua Tree NP en dan via de I-10 richting Arizona. Dit is de meest logische (en snelste) route.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Coyote schreef:
KellyVG schreef: Dat moet ik nog bekijken! Zal voor later zijn :)
Op het kaartje dat Marjan en ik voor Kelly gemaakt hebben, gaat de route vanaf Twentynine Palms door Joshua Tree NP en dan via de I-10 richting Arizona. Dit is de meest logische (en snelste) route.

Roland
Heeft het nog zin door Joshua Tree NP te rijden als je dit al de vorige dag bezocht hebt? Wij hebben denk ik wel tijd genoeg de dag ervoor, want dan komen wij van LA, stoppen dan misschien eventjes in Palm Springs en rijden dan naar Joshua Tree NP.

En vind jij de 69 dan maar niks?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het is het meest voor de hand liggend om van Palm Springs eerst naar de noordelijke ingang bij Joshua Tree te gaan, dan door Joshua Tree NP te rijden en dan verder I 10 te nemen. Dan zou je ergens langs de I 10 een hotel moeten vinden. Via de zuidingang en dan naar Joshua Tree of 29Palms is een omweg. Mocht je dit toch willen doen en in 29Palms overnachten, dan heeft het weinig zin om weer door Joshua Tree NP naar I 10 te rijden maar kan je beter ca62 naar Vidal Junction en Baker nemen. Zoals gezegd, een mooie route.
Yeehaw
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Yeehaw schreef:Het is het meest voor de hand liggend om van Palm Springs eerst naar de noordelijke ingang bij Joshua Tree te gaan, dan door Joshua Tree NP te rijden en dan verder I 10 te nemen. Dan zou je ergens langs de I 10 een hotel moeten vinden. Via de zuidingang en dan naar Joshua Tree of 29Palms is een omweg. Mocht je dit toch willen doen en in 29Palms overnachten, dan heeft het weinig zin om weer door Joshua Tree NP naar I 10 te rijden maar kan je beter ca62 naar Vidal Junction en Baker nemen. Zoals gezegd, een mooie route.
Yeehaw
Ja, mijn overnachting in 29 Palms is al geboekt. En ik geloof wel dat de ca62 een mooie route is, maar ik zie toch ook velen schrijven dat ik de I10 moet nemen... Dus ik wacht nog een beetje af wat de verschillende meningen zijn..
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Yeehaw schreef:Het is het meest voor de hand liggend om van Palm Springs eerst naar de noordelijke ingang bij Joshua Tree te gaan, dan door Joshua Tree NP te rijden en dan verder I 10 te nemen. Dan zou je ergens langs de I 10 een hotel moeten vinden.
Zo ben ik in 2001 ook gereden. 's Ochtends vertrokken uit Los Angeles naar Joshua Tree. Daar zijn we volgens mij bij Twentynine Palms het park in gereden. Geruime tijd daar verbleven en uiteindelijk via de zuidkant het park verlaten. We zijn die dag doorgereden tot Blythe (vlak voor de grens met Arizona). Geen bijzondere plaats maar wel erg goedkoop. :D

Ik was verder doorgereden dan Twentynine Palms als ik nu voor de keuze stond. Maar goed, dat is zoals ik het zou doen. :wink:

Bij jouw kaartje ga je bij Joshua Tree het park in en bij Twentynine Palms het park weer uit. De volgende dag ga je weer bij Twentynine Palms het park in en rijd dan naar de zuidelijke uitgang. Lijkt me zeker geen rare route. Je kunt natuurlijk ook voor het alternatief kiezen dat Yeehaw geeft.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wij rijden ook op die manier. We vertrekken 's morgens uit San Diego, rijden vervolgens door Joshua Tree van noord naar zuid, en dan via de I-10 naar Blythe, waar we overnachten.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Saartje
Amerika-ontdekker

Bericht door Saartje »

Prescott is fijn! Tussen Phoenix en Prescott ligt er een prachtig Sunset Point. Dit is echt een stop waard, zelfs wanneer je er langskomt overdag. Het uitzicht is fenomenaal. (En het is ook gewoon een van de leukere stops met nette toiletten, veel bankjes, drank- en snackautomaten, etc.)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Saartje schreef:Prescott is fijn! Tussen Phoenix en Prescott ligt er een prachtig Sunset Point. Dit is echt een stop waard, zelfs wanneer je er langskomt overdag. Het uitzicht is fenomenaal. (En het is ook gewoon een van de leukere stops met nette toiletten, veel bankjes, drank- en snackautomaten, etc.)
Kan je iets precieser omschrijven waar dat Sunset Point is s.v.p., want tussen Phoenix en Prescott is natuurlijk een heel groot stuk?
Ik ben wel nieuwsgierig, want in september reis ik ook in dit gebied.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Saartje
Amerika-ontdekker

Bericht door Saartje »

Er is eigenlijk maar 1 grote weg naar Prescott - die langs Anthem (een artificiele stad in het midden van de woestijn - weliswaar met enkele interessante outlet stores!) passeert, de I-17, noord richting Flagstaff.
Het sunset point kan je op die highway echt niet missen, je zal het tegenkomen na Black Canyon City geloof ik, ongeveer halfweg.
Het sunset point is een afrit (er staan duidelijk bordjes overal) die je naar de linkerkant van de highway zal brengen. Normaalgezien kan je het hele ding als zien voor je de afrit neemt.

BTW - Als je naar Prescott gaat - Sedona is niet zo veel verder 9+/- 65 miles, een uur en half rijden) naar het noorden en echt de moeite waard!
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Na het allemaal even rustig te bekijken, lijkt het mij ook logisch dat ik na Palm Springs naar JoshuaTree village rijd, en dan via de westelijke ingang het park in. En dan wat rondrijden (oa keys view) en dan via de noordelijke ingang naar 29 palms. De volgende ochtend inderdaad vanaf de noordelijke ingang naar de zuidelijke en dan de I10 richting Prescott.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer