Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis RogierS: hulp nodig bij plannen route West-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis RogierS: hulp nodig bij plannen route West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

RogierS schreef:
24 jul 2024, 10:02
Wat betreft een camping in omgeving Monterey weet ik het nog niet....Hoop dat er nog meer mensen zijn met ervaringen in die omgeving. Vind het een lastige keuze.
Ik kan niet helpen met een camping in Monterey, maar misschien is het een optie om je verblijf op te knippen in een camping er vlak voor, zoals Moss Landing, en eentje verderop, bijvoorbeeld bij Big Sur. Daar kun je goedkoop op een camping staan in een staatspark. Zoek anders eens op staatsparken.
Het lastige is dat de site van Californische staatsparken niet te bereiken is vanuit Nederland, maar wellicht lukt dat wel met een VPN verbinding. en anders kun je via recreation.gov zoeken. Of kijk naar https://www.reservecalifornia.com/Web/.

Op de site van Tioga Tours kun je ook campings vinden, zie hier.

Marianne
RogierS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door RogierS »

Martin & Marianne schreef:
24 jul 2024, 19:51
Het lastige is dat de site van Californische staatsparken niet te bereiken is vanuit Nederland, maar wellicht lukt dat wel met een VPN verbinding. en anders kun je via recreation.gov zoeken. Of kijk naar https://www.reservecalifornia.com/Web/.
Dank hiervoor Marianne. Ben inmiddels wel een eindje verder hiermee gekomen. De site van Tioga gebruik ik inderdaad veel; daar staat veel nuttige informatie op. Veel van die staatsparken zijn nu nog niet te boeken; heb allerlei data nu in mijn agenda staan om dan te proberen eea vast te leggen. Zal dan vast niet de enige zijn...
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Camping Page??

Wij zullen 2 nachten in Page verblijven; vind het erg lastig om een keuze te maken wat betreft de campings die er zijn.

Aan de ene kant heb je Wahweap CG met een prachtige ligging bij het meer (waar je in de zomer overigens niet heen kan lopen vanwege de afstand tot het meer en de hoge temperaturen) en aan de andere kant bijvoorbeeld Roam America Horseshoe Bend, die meer in het dorp ligt.

Wat betreft Wahweap lees ik erg veel mixed reviews; you love it or you hate it, lijkt het wel.

Roam America Horseshoe Bend is een veel nieuwer park, maar heeft nauwelijks schaduw plekken en de achterste plekken zijn totaal niet vlak. Je kan voor USD25,= wel een plek vooraan reserveren. Dit park heeft ook een zwembad (niet groot, maar toch), waar Wahweap dat niet heeft.

Zo liefst op Lone Beach staan, maar die is FCFS en durf daar eigenlijk niet te gaan staan, want ook veel verhalen van mensen die met hun camper daar in het zand zijn blijven steken.

Wie heeft er ervaringen met 1 van beide bovenstaande campings? Wat zijn de pro's en con's?

Dank alvast weer voor jullie hulp!
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Andere vraag: hoe snel zijn de commerciële campings bij de meest drukke nationale parken vol?

Zoals al eerder aangegeven ben ik voor 2025 nu reeds de campings aan het bekijken. Ik wil proberen zoveel mogelijk op de natuurcampings te reserveren, maar dat lukt meestal pas 6 maanden van te voren en soms zelfs pas 4 maanden van te voren. Voor de Grand Canyon en Yosemite heb ik om die reden nu al een back-up camping vastgelegd die ik kosteloos of tegen een geringe vergoeding weer kan annuleren. Zit wel met de koersopslag i.v.m. de credit card boekingen, maar dat is beperkt tot enkele euro's.

Is dit onzin om te doen en kan je op een commerciële camping bij GC/Zion/Bryce/Yosemite/Kings Canyon/Sequoia een paar maanden van te voren ook nog wel een mooie plek reserveren? Of in de maanden juli/aug absolute noodzaak, daar je anders zeker achter het net zal vissen?

Zijn er nog andere plekken waar ver van te voren (> 6 maanden) reserveren aanbevolen/noodzakelijk is?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Wahweap heb je ook niet echt veel schaduw. Wij hadden een paar miezerige boompjes, dus zaten in de schaduw van de camper / luifel. Wij inderdaad niet naar het water gelopen (juni). Verder is sanitair ok en heb je een mooi uitzicht.
Ooit paar jaar geleden ook eens wat meer in het dorp op deze camping gestaan (1 nacht): https://pagelakepowellcampground.com/ Geen uitzicht, goede plekken (binnen)zwembad. Leuk voor 1 nacht, voor 2 zou ik eerder weer naar Wahweap gaan.
Die nieuwe camping ken ik niet, wie weet kunnen anderen er iets over zeggen.

Ik boek heel soms als back up inderdaad ook een commerciele camping. Heb dat gedaan bij Moab (ivm Devils Garden) en in st. Mary bij Glacier (KOA geboekt, later tegen wat kosten geannuleerd toe we plek op st.Mary hadden bemachtigd). Op alle andere plekken lukt het ons altijd om 6 maanden vooruit op de gewenste camping te staan (Fruita, Watchman, North, Mather, Azalea etc). Yosemite is al wat jaren geleden (toen lukte het ook), maar wellicht is daar een back up wel verstandig...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben zelf nooit gekampeerd in Page maar wel gebruik gemaakt van de laundry bij Wahweap toen we aan het strand lagen. Dus naar mijn idee is het wel te lopen van de camping naar het meer.

Ik denk dat het bij de GC niet nodig was om iets anders te boeken. Als je redelijk op tijd bent zal Mather wel lukken. En anders is TenX een mogelijkheid.

Je kunt eens kijken hoe het de komende maand is met de beschikbaarheid op de commerciële campings.
Maar als je gratis of tegen geringe kosten kunt annuleren is het natuurlijk niet zo gek om toch een back-up vast te leggen.

Marianne
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Martin & Marianne schreef:
29 jul 2024, 13:12
Je kunt eens kijken hoe het de komende maand is met de beschikbaarheid op de commerciële campings.
Heb beetje zitten kijken en het lijkt erop dat er bij diverse commerciële campings vandaag/de komende dagen nog wel plek is. Dat geeft vertrouwen dat dat 6 maanden van te voren ook nog wel goed moet komen.

Denk ook wel dat het vanaf Wahweap te doen is om naar het strand te lopen, maar door de thans lage waterstand heb ik begrepen dat je zeker 20 minuten dient te lopen; dat met 40 graden...weet niet of je daar gelukkig van wordt. Op basis van alles dat ik tot op heden gelezen heb, heeft Wahweap een geringe voorkeur, maar ben benieuwd naar de ervaringen van anderen, die op 1 van beide campings gestaan hebben.
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

paulr schreef:
29 jul 2024, 12:57
Geen uitzicht, goede plekken (binnen)zwembad. Leuk voor 1 nacht, voor 2 zou ik eerder weer naar Wahweap gaan.
Die nieuwe camping ken ik niet, wie weet kunnen anderen er iets over zeggen.

Ik boek heel soms als back up inderdaad ook een commerciele camping. Heb dat gedaan bij Moab
Dank voor je toelichting, Paul. Op basis waarvan zou je dan voor Wahweap kiezen?

Welke camping was je back-up in Moab?
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

paulr schreef:
29 jul 2024, 12:57
Op alle andere plekken lukt het ons altijd om 6 maanden vooruit op de gewenste camping te staan (Fruita, Watchman, North, Mather, Azalea etc).
Nog tips hoe je dat het beste kan aanpakken (behalve oefenen)? Of is oefenen voor deze campings niet nodig als je 6 maanden van te voren op het tijdstip dat je kan boeken, klaar zit? Yosemite is een ander verhaal; daar zal ik zeker voor gaan oefenen.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Voor Moab is back up Sun Outdoor in centrum. Eigenlijk geen back up… want we stonden meestal 3 nachten in Moab. Die 3 nachten boekten we dus vooraf Sun Outdoor en dan annuleerden 1 nacht die we hadden bemachtigd op Devils Garden. We vinden het fijn om midden in de reis een soort rustpunt te hebben en daar vandaan kunnen we dan lekker naar supermarkt, winkeltjes en een terras wandelen…..

Keuze voor Page, Wahweap: uitzicht, ruimte..

Tip: 2 accounts, 2 laptops en wellicht ook een iPad en een telefoon ? :)
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

paulr schreef:
29 jul 2024, 20:05
Tip: 2 accounts, 2 laptops en wellicht ook een iPad en een telefoon ?
Dank, Paul. Zo te lezen moet ik dus ook de kids gaan inzetten, zodat zij de iPad en de telefoon kunnen bedienen? :wink: Geen slecht idee wellicht; kunnen het altijd proberen.
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

paulr schreef:
02 jul 2024, 05:33
Oja: fietsen huren Zion…. loop ietsje verder het dorp in vanaf de camping. Daar vind je nog wat verhuurders en over het algemeen net wat betere fietsen. Vergeet ook geen slot mee te vragen (waren wij vergeten). Als je dan het en der wilt wandelen kun je de fiets met een net iets geruster gevoel neerzetten….
Is een elektrische fiets noodzakelijk, Paul? Heb zojuist eens bij 2 aanbieders zitten kijken en die zijn best duur. Is het ook op een reguliere fiets te doen of raad je toch aan dit met een e-bike te doen? Je mag de fiets ook meenemen met de shuttle bus, maar die probeer ik eigenlijk zoveel mogelijk te vermijden i.v.m. de drukte.

Andere mensen wellicht ervaring met het huren van een fiets te Zion?
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

MOAB keuzestress :wink:

Heb moeite om alle mooie dingen in Moab in een goed schema te krijgen. Heb nu onderstaande gepland en wil daar UT 128 en Fisher Towers nog aan toe voegen.

Dag 24 (4 aug): Monument Valley naar Moab: vroeg starten om Wildcat trail te lopen; onderweg stoppen bij Goosenecks state park, alsmede Natural Bridges National Monument (voor 1 of meerdere wandelingen). Probeer te overnachten op Kayenta Campground en ook in de avond nog Dead Horse Point mee te nemen.

Dag 25 (5 aug): bezoeken Canyonlands NP met onderstaande stops/hikes:
*Mesa Arch; sunrise? (1,1 km; 0.20 uur)
*Grand View Point (2,9 km; 0.40 uur)
*White Rim Overlook Trail (2,9 km; 0.40 uur)

In de (na)middag staat Corona Arch op het programma (optioneel).

Probeer Devils Campground in Arches NP te reserveren en op weg daarheen nog te stoppen bij Windows gedeelte, alsmede Delicate Arch.

Dag 26 (6 aug): bezoeken Arches NP en hopelijk lukt het om in te schrijven voor Fiery Furnace. In de (na)middag naar Devils Garden om daar nog wat rond te wandelen. Lukt het niet om in te schrijven voor Fiery Furnace dan in de ochtend starten bij Devils Garden. In de namiddag eventueel nog tijd voor Windows deel c.q. Delicate Arch indien dat gisteren niet gelukt is.

Zonsondergang bij Corona Arch, indien het gisteren niet gelukt is om deze arch te bezoeken.

Camping: Sun Outdoors

Dag 27 (7 aug): We verlaten Moab en reizen door naar Fruita Campground. Onderweg stoppen bij Little Wild Horse Canyon en eventueel Goblin NP.

Heb zitten lezen over de UT 128 en Fisher Towers en die lijken me ook erg mooi om te rijden c.q. te bezoeken. Zie echter weinig ruimte om die in de voorgaande dagen ook nog erbij te zetten. Of hebben jullie wellicht ideeën om e.e.a. anders in te delen?

Voor nu zie ik als beste mogelijkheid om dag 27 heel vroeg te beginnen en via UT 128 en Fisher Towers naar Fruita te rijden (is weliswaar omrijden, maar denk ik de moeite waard). Wel wil ik dan alsnog bij de Little Wild Horse Canyon en eventueel Goblin NP een stop maken, maar ben dan een beetje bezorgd dat we daar dan te laat zijn om 1) een parkeerplek te vinden en 2) wellicht vanwege de hitte. Hebben jullie eventueel ervaringen met beide parken wat betreft parkeren c.q. de warmte in augustus?

Alvast bedankt weer voor jullie hulp!
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Zion fietsen: nee hoor, elektrische fiet zeker niet nodig. Wellicht voor laatste stukje, daar is het wat steiler. Het was bij ons warm en we waren gewoon lui :)
Moab: volgens mij een prima indeling. Zoals al vaker gezegd, laat het ook een beetje op je af komen. Wellicht heb je net een bui, of is het heet en wil je gewoon ff lekker niks doen. Wij hebben voor de dagen rondom Moab ook altijd een globale indeling gehad, maar het werd elke keer weer anders. De 128 is mooi, maar ik weet niet of ik er de kilometers voor zou omrijden. Wij kwamen toevallig vanuit Denver, dus mooi meegenomen. Het eerste deel vanaf de Moab kanten vonden we het mooist. Je kan dus ook overwegen een kilometer of 10-15 heen en weer te rijden...
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik had begrepen dat je in Zion beneden de fietsen huurt, ze op de shuttlebus zet en daarna alleen nog maar naar beneden hoeft te rijden. Klopt dat niet?
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

dat kan ook, maar dan ben het voordeel kwijt dat je juist met fietsen niet in de rij voor de shuttle te staan...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het lijkt mij toch niet niks om die 9 mijl midden in de zomer omhoog te fietsen. Maar je kunt natuurlijk regelmatig even pauzeren.
Misschien twee ebikes en twee gewone fietsen huren? Dan kun je eens afwisselen.
En hoe zit het met de leeftijdsgrens voor een ebike die ik hier ergens langs zag komen?

Wat betreft de indeling bij Arches: overweeg ook eens om de Fiery Furnace in de middag te doen. Het is daar koeler dan bij andere trails.

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

paulr schreef:
08 aug 2024, 19:06
Moab: volgens mij een prima indeling. Zoals al vaker gezegd, laat het ook een beetje op je af komen. Wellicht heb je net een bui, of is het heet en wil je gewoon ff lekker niks doen. Wij hebben voor de dagen rondom Moab ook altijd een globale indeling gehad, maar het werd elke keer weer anders. De 128 is mooi, maar ik weet niet of ik er de kilometers voor zou omrijden. Wij kwamen toevallig vanuit Denver, dus mooi meegenomen. Het eerste deel vanaf de Moab kanten vonden we het mooist. Je kan dus ook overwegen een kilometer of 10-15 heen en weer te rijden...
Eens met wat @paulr hierboven aangeeft.

Vorig jaar zat ik 3 nachten in Moab (in een cabin bij Sun Outdoors Arches Gateway, op de kruising van UT-128 en de US Highway 191, een aanrader). Ik had voor de dagen in Moab een ruime planning gemaakt met meer activiteiten dan ik waarschijnlijk kon doen. Juist met de gedachte dat ik het terplekke bekijk wat ik dan wil doen met de redenen zoals hierboven aangegeven. Voor de Fiery Furnace Hike kon ik een week van te voren gelukkig online nog een ticket bemachtigen. Tip: mocht je meekunnen, zorg dat je ruim op tijd aanwezig bent. Het is een kleine parkeerplaats bij het startpunt.

De rit via de UT-128 heb ik op de dag van aankomst als eerste gedaan. Ik was toch nog te vroeg om in te kunnen checken in de cabin. Ik kwam overigens ook vanuit de richting van Monument Valley. Ik reed de UT-128 tot Dewey Suspension Bridge (een rit van zo'n 45 min. / 32,5 mijl vanaf Moab) en daar een klein half uurtje vertoefd. Daarna weer terug naar Moab. En inderdaad, het eerste stuk vanaf Moab vond ik ook het mooiste.

Het was overigens niet mijn eerste keer dat ik in Moab kwam. Inmiddels een keer of 4, 5 geweest dus wist een beetje wat ik kon verwachten.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Fiery Furnace deden wij de ochtend na de nacht op Devils Garden. Dan is het maar 10 minuten rijden naar de parking. Wij waren met 2 grote C30 campers en konden die dus prima kwijt. Wat we ook vaak doen bij drukke parkings is voor het ontbijt even naar zo'n parking rijden (denk aan Jenny Lake in Grand Teton, Many Glacier in Glacier of Grand Prisma in Yellowstone etc) en daar de stoeltjes buiten zetten en ontbijten voordat we op pad gaan. Heb je altijd plek....
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

paulr schreef:
08 aug 2024, 19:06
De 128 is mooi, maar ik weet niet of ik er de kilometers voor zou omrijden. Wij kwamen toevallig vanuit Denver, dus mooi meegenomen. Het eerste deel vanaf de Moab kanten vonden we het mooist. Je kan dus ook overwegen een kilometer of 10-15 heen en weer te rijden...
Helder; zijn de Fisher Towers ook niet de moeite van het omrijden waard? Goed om te weten dat het eerste deel het mooiste is; je weet inderdaad toch niet hoe het daadwerkelijk gaat lopen.

@jojostravelusa; we proberen met het huren van een fiets inderdaad de rijen bij de shuttlebus te vermijden. Het klopt dat je een fiets voorop kan laten meenemen.

@Martin & Marianne; ik zal even goed kijken of er sprake is van een minimum leeftijd wat betreft een e-bike. Mijn meiden zijn vrij lang voor hun leeftijd en we hebben toevallig een paar weken geleden ook e-bikes gehuurd en dat was toen geen probleem. Hopelijk kijken ze naar lengte en niet naar leeftijd.

@Martin & Marianne; "Wat betreft de indeling bij Arches: overweeg ook eens om de Fiery Furnace in de middag te doen." Je kan deze hike toch alleen maar in de ochtend onder begeleiding van een Ranger doen (als je überhaupt ingeloot wordt)? Heb wel gelezen dat je ook een permit kan krijgen om zelfstandig te gaan hiken daar, maar dat lijkt me op eigen houtje wel ingewikkeld. Iemand hier ervaring mee?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer