Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vervoer van/naar vliegveld JFK Airport (Kennedy Airport, New York).
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Vervoer van/naar vliegveld JFK Airport (Kennedy Airport, New York).
Hoi allemaal, wat adviseren jullie voor vervoer van/naar het vliegveld? Wij komen op een zaterdag om 16:30 aan op JFK en moeten naar The Herald 8 by LuxUrban (Midtown Manhattan). En we vliegen op een woensdag om 10:30 vanaf JFK naar Las Vegas. Wat is het handigste denken jullie, zowel qua tijdsduur/prijs/drukte etc?
-
- Amerika-expert
Re: Vervoer van/naar vliegveld JFK Airport (Kennedy Airport, New York).
Airtrain (treintje naar een ondergrondse station) of taxi. Let wel op dat je naar een officiele taxistandplaats gaat en in een GELE taxi stapt, ga niet in op de beloften van sjoemelende mannetjes die je wel 'even' naar een auto willen brengen.
Officiele taxi's hebben een standaard tarief naar Manhattan, tegenwoordig iets van $75 voor zover ik weet. Plus fooi natuurlijk. Veel taxis hebben ook betaalautomaten waar je je kredietkaart in kunt stoppen.
Officiele taxi's hebben een standaard tarief naar Manhattan, tegenwoordig iets van $75 voor zover ik weet. Plus fooi natuurlijk. Veel taxis hebben ook betaalautomaten waar je je kredietkaart in kunt stoppen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Vorige maand de Subway bij Madison Square Garden richting JFK gegaan en was top, ik was zo'n 10 dollar kwijt en moest 1x overstappen in de Airtrain naar de airport.
Je bent wel een dikke uur onderweg, maar is zo voorbij
.
Gewoon met Airtrain naar Jamaica Station en vandaar uit door richting je eindbestemming, ik zie in jou geval dat je wel 2x moet overstappen.
Je kan overigens ook gewoon richting Jamaica Station en dan naar Penn Station(onder Madison Square Garden) en vandaar uit is het volgens Maps zo'n 8 minuten(waarschijnlijk vast 15 minuten) richting je hotel.
Indien jullie met meerdere mensen zijn en eventueel de kosten delen, dan gewoon een taxi, Lyft of Uber pakken.
Je bent wel een dikke uur onderweg, maar is zo voorbij

Gewoon met Airtrain naar Jamaica Station en vandaar uit door richting je eindbestemming, ik zie in jou geval dat je wel 2x moet overstappen.
Je kan overigens ook gewoon richting Jamaica Station en dan naar Penn Station(onder Madison Square Garden) en vandaar uit is het volgens Maps zo'n 8 minuten(waarschijnlijk vast 15 minuten) richting je hotel.
Indien jullie met meerdere mensen zijn en eventueel de kosten delen, dan gewoon een taxi, Lyft of Uber pakken.
Volgens mij heeft @Eilasor die reis allang gemaakt.
@mtl huh vorig jaar april, maar hoe komt zo'n topic dan bovenin staan als nieuw 
Hallo ,
Wil met een shuttlebus of taxi vanaf JFK naar een hotel in Newark, weet dat er goedkopere opties zijn met overstappen maar met de koffers ligt dat wat moeilijker voor de partner vandaar deze keuze.
Iemand ervaringen met mytransfer ?
Of uber, ...
Bedankt alvast
Wil met een shuttlebus of taxi vanaf JFK naar een hotel in Newark, weet dat er goedkopere opties zijn met overstappen maar met de koffers ligt dat wat moeilijker voor de partner vandaar deze keuze.
Iemand ervaringen met mytransfer ?
Of uber, ...
Bedankt alvast
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb 2 jaar geleden een transfer geboekt via Booking punt com, aanbieder was E-Life Limo. Was prima geregeld. Je kunt eens kijken wat daar de prijzen doen.
@jomila wij zijn de heenweg met airtrain en bus gegaan ( mijn man met rolstoel) enige nadeel,het was s'avonds laat en we moesten lang wachten op de volgens mij tweede bus. Conclusie, dat nooit weer.
Terug naar luchthaven hadden we nog een optie op de citypass voor een rit naar de luchthaven. Perfect! Op tijd midden in Manhattan opgehaald en afgeleverd op luchthaven
Terug naar luchthaven hadden we nog een optie op de citypass voor een rit naar de luchthaven. Perfect! Op tijd midden in Manhattan opgehaald en afgeleverd op luchthaven
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Afgelopen zomer zijn wij vanuit Manhattan naar JFK met een uber gegaan. We hebben ongeveer 100 dollar betaald.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij waren vanuit Jersey City naar JFK hetzelfde kwijt (100 dollar) in de spits (incl tolheffing naar Manhattan).
Andersom lijkt me ongeveer gelijk qua prijs.
Newark zal dus nog wel wat duurder zijn omdat het verder is.
De Uber app rekent daar NU (11h32AM) 110 dollar voor. Het is nogal afhankelijk van het moment van de dag.
Andersom lijkt me ongeveer gelijk qua prijs.
Newark zal dus nog wel wat duurder zijn omdat het verder is.
De Uber app rekent daar NU (11h32AM) 110 dollar voor. Het is nogal afhankelijk van het moment van de dag.
$11.40 pp als je de subway pakt (Airtrain naar Jamaica station, $8.50 af te rekenen op Jamaica station als je het platform af wilt. Dan nog $2.90 voor een subway fare. Of eventueel kun je een unlimited ride produkt kopen als je dat toch van plan was, dan heb je alleen die $8.50 pp aan kosten.
Afhankelijk van het tijdstip ben je met de subway vaak nog sneller dan over de weg.
Afhankelijk van het tijdstip ben je met de subway vaak nog sneller dan over de weg.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij vlliegen midden December op JFK (en terug).
Aankomst is voorzien rond 14u local time, vertrek rond 20u local.
We verblijven in Holiday Inn in Chelsea.
Aangezien we op zich tijd genoeg hebben zou ik eerder opteren voor een budget vriendelijke optie zoals metro vs taxi of uber, maar scheelt dit ook veel in reistijd?
Want ik lees dat de subway al snel 1u half is, maar is een taxi veel sneller?
Aankomst is voorzien rond 14u local time, vertrek rond 20u local.
We verblijven in Holiday Inn in Chelsea.
Aangezien we op zich tijd genoeg hebben zou ik eerder opteren voor een budget vriendelijke optie zoals metro vs taxi of uber, maar scheelt dit ook veel in reistijd?
Want ik lees dat de subway al snel 1u half is, maar is een taxi veel sneller?
In het spitsuur kan je taxi/uber in een file terecht komen. Metro zou ik alleen doen als je weinig bagage hebt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
2 handbagage trollies en een grote valies, dus beter niet dan.
Totaal geen ervaring met Uber dus zal waarschijnlijk taxi nemen dan. Prijs zal wel relatief gelijk zijn zeker of is een Uber goedkoper dan?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals je hierboven kunt lezen kan de prijs van een Uber variëren. Taxi's rekenen van JFK naar Manhattan een vast tarief.
Zie ook hier: https://www.jfkairport.com/to-from-airp ... an-service
Marianne
Zie ook hier: https://www.jfkairport.com/to-from-airp ... an-service
Marianne
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Wij hebben dit 'ooit' ook gedaan, maar dan met 1 trolley en 2 grote koffers (nog van die ouderwetse me z'n klein handvatje op z'n kant). Vond het prima gaan, alleen bij onze metro uitgang moesten de koffers met de trap omhoog.
Verder vond ik die hele metro ook weer een soort belevenis en het kost idd maar een fractie van taxi/Uber en je bent ongeveer even lang onderweg.
Onze reis ging vervolgens verder vanaf Newark, en dat vonden we teveel gedoe met openbaar vervoer (en 10 jaar geleden had ik nog nooit van Ubers gehoord

Zou nu zo weer met de metro gaan.
Vanaf of naar Newark geraak je nochtans gewoon met de trein naar of in Penn Station. Veel handiger dan naar JFK. Dat heb ik overigens toen ik diezelfde reis na een paar dagen New York naar huis moest vliegen met een shuttle vanuit het HI hostel gedaan. Had nog een aantal andere hotels waar hij volk moest oppikken en reed door wijken waar je anders als toerist -volgens mij- nooit zo komen. Deed er ook vrij lang over maar dropte mij wel met al mij gerief als laatste aan de terminal waar ik moest zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 960 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 8 Reacties