Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren: enkele vraagjes

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
BjarniS
Amerika-newbie

Emigreren: enkele vraagjes

Bericht door BjarniS »

Hey iedereen!

Na een aantal jaren hier rond te zweven zonder account, heb ik besloten om toch een account aan te maken omdat ik een aantal vragen heb. Ik zal even mijn situatie schetsen:

Ik ben een bachelor verpleegkundige die graag naar Amerika zou willen verhuizen. Ik heb heel het onderwerp over verhuizen als een verpleegkundige al gelezen. Het zou dus 'makkelijker' zijn om in de VS te gaan werken als een verpleegkundige. Nu ben ik benieuwd hoe andere verpleegkundigen dit hebben aangepakt. Hebben jullie meteen gesolliciteerd bij een ziekenhuis, of via een agency? Zelf trekken de staten New York en New Jersey mij het meeste aan.

Daarnaast vraag ik me af hoe jullie specifiek de huisvesting hebben geregeld. Hebben jullie een Nederlandstalige makelaar ingeschakeld of alles lokaal geregeld?

Verder heb ik een langdurige relatie en mijn partner zou ook mee verhuizen. Het voordeel is dat hij in de farmaceutische industrie werkt voor een Amerikaans bedrijf. Is het noodzakelijk om getrouwd te zijn of een geregistreerd partnerschap te hebben om samen te verhuizen?

Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!

Groetjes! :D
hemmie
Amerika-expert

Re: Emigreren: enkele vraagjes

Bericht door hemmie »

Met de eerste vraag kan ik je niet helpen. Je kunt lokaal woonruimte regelen, ik neem aan dat jullie gewoon engels spreken, dus een nederlandstalige makelaar lijkt me niet nodig. Is waarschijnlijk vaak wel te vinden, maar ik zou er meer op letten of iemand ook echt kennis heeft van het specifieke gebied waar je wil wonen, dat lijkt me belangrijker.
En ja, je moet getrouwd zijn.
Terug in Texas!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

@BjarniS Je zou rechtsboven de zoekfunctie kunnen gebruiken en zoeken op "verpleegkundige". Verder weet ik dat forumleden @BassD. en @Frederique84 ook diezelfde weg hebben bewandeld. Wellicht kan je hun een pb sturen.
BassD.
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door BassD. »

Je moet getrouwd zijn. Ik heb hier navraag over gedaan bij één van de agencies.
BjarniS
Amerika-newbie

Bericht door BjarniS »

@BassD. @mtl en @hemmie Thanks voor de antwoorden!
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Volgens mij kun je ook niet zo starten als verpleegkundige en moet je eerst certificering halen om te mogen werken als verpleegkundige in de US. Wat de eisen daarvoor zijn is vaak specifiek voor de staat waar je gaat werken.
Houston heeft een heel groot medical center. Je zou daar eens online research naar kunnen doen om te zien wat ervoor nodig is om een werkvergunning te kunnen krijgen. Veel studenten doen hier in de US ook hun medische opleiding en kunnen dan nog een jaar werkervaring opdoen via een speciale regeling.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer