Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden
Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden
1e kaart is gratis, maar je betaald verzendkosten dus die 7.99 en bij een 2e kaart betaal je voor beide.
@harryh Dus de motels en hotels met wise kaart betalen gaat zonder problemen. Leuk, wou ik dit jaar ook proberen. En is dit dan ook beter/goedkoper dan met mijn mastercard betalen? Ik denk het wel. Denk dat de bank een grotere omzetkoers aanrekent
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Klopt, de cc maatschappij en bank hanteren een ongunstiger koers
-
- Amerika-expert
Koers, check je afschriften maar eens op dezelfde dag.
Ik zie op mijn afschrift geen koers staan maar dit neem ik direct van je aan.
Zelf gebruik ik Openbank voordeel is dat je gewoon je Euro kunt gebruiken
zonder vooraf te wisselen naar Dollar. Openbank gebruikt de Wise dag wisselkoers
en geen opslag in het weekend of verdere toeslagen.
Natuurlijk kun je met Revolut op een gunstig moment Euro naar Dollar wisselen
om nog iets meer voordeel te hebben. Die gaat ook altijd mee.
Mij huidige cc gebruik ik alleen als ergens iets niet lukt met bovenstaande kaarten maar probeer ik ter plekke
weer met de andere kaarten te betalen.
Maar goed weer iets duidelijk.
Zelf gebruik ik Openbank voordeel is dat je gewoon je Euro kunt gebruiken
zonder vooraf te wisselen naar Dollar. Openbank gebruikt de Wise dag wisselkoers
en geen opslag in het weekend of verdere toeslagen.
Natuurlijk kun je met Revolut op een gunstig moment Euro naar Dollar wisselen
om nog iets meer voordeel te hebben. Die gaat ook altijd mee.
Mij huidige cc gebruik ik alleen als ergens iets niet lukt met bovenstaande kaarten maar probeer ik ter plekke
weer met de andere kaarten te betalen.
Maar goed weer iets duidelijk.
Ik heb prima overal kunnen betalen met de Revolut kaart. Het lukte alleen soms niet bij parkeerautomaten en daar moest ik dan de CC gebruiken.
2009: Rondrit Florida
2010: Rondrit Californië + LV
2023: NYC
2024: Rondrit Zuidwesten
2025: Rondrit Oost-Canada
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Hetzelfde hier.Ik heb prima overal kunnen betalen met de Revolut kaart.
1) Alleen voor de autohuur gebruik ik een echte CC. Lukt mij niet met Revolut.
2) Benzine betaal ik ook (aan de pomp) met een CC. Lukt wel met Revolut, maar dan moet je eerst naar binnen en dan wordt er een borg afgeschreven. Die krijg je wel terug, maar dat duurt weer een aantal dagen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@Coyote Buttes Wellicht dat het aan het type/merk tankstation ligt maar ik heb afgelopen vakantie juist bijna alle tankbeurten gewoon bij de pomp zelf met Revolut kunnen betalen. Hiervoor hoefde ik niet naar binnen. Gewoon Apple Watch bij de kaartlezer op de pomp houden en tanken maar!
Ik vond dat juist zo makkelijk omdat het voorheen niet lukte.
Wat er wel gebeurde was dat er elke keer een pre-authorization werd gedaan. USD 175 werd gereserveerd (kreeg ik melding van op iPhone/Apple Watch). Dat werd echter na het tanken gelijk rechtgetrokken doordat het juiste bedrag werd afgeschreven en de USD 175 werd vrijgegeven. Je ziet die pre-authorization transacties ook niet meer terug op je afschrift, enkel de daadwerkelijke afschrijving van de tankbeurt. Voorwaarde om te kunnen betalen met Revolut aan de pomp is dus dat je minimaal USD 175 - USD 200 beschikbaar hebt op je (USD) rekening van Revolut.
Ik betaalde wel via Apple Pay met de Apple Watch bij de pomp zelf ipv de fysieke Revolut pas. Wellicht dat dat verschil maakt bij het betalen aan de pomp zelf.
Roland

Wat er wel gebeurde was dat er elke keer een pre-authorization werd gedaan. USD 175 werd gereserveerd (kreeg ik melding van op iPhone/Apple Watch). Dat werd echter na het tanken gelijk rechtgetrokken doordat het juiste bedrag werd afgeschreven en de USD 175 werd vrijgegeven. Je ziet die pre-authorization transacties ook niet meer terug op je afschrift, enkel de daadwerkelijke afschrijving van de tankbeurt. Voorwaarde om te kunnen betalen met Revolut aan de pomp is dus dat je minimaal USD 175 - USD 200 beschikbaar hebt op je (USD) rekening van Revolut.
Ik betaalde wel via Apple Pay met de Apple Watch bij de pomp zelf ipv de fysieke Revolut pas. Wellicht dat dat verschil maakt bij het betalen aan de pomp zelf.
Roland
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
@Coyote Interessant.
Ga ik volgende keer proberen. Wel met Android voor mij, maar dat zoek ik wel uit.
Ga ik volgende keer proberen. Wel met Android voor mij, maar dat zoek ik wel uit.
Wij hebben tanken bijna allemaal met Revolut gedaan. Vaak werkte ApplePay, soms was de fysieke kaart nodig. Soms werkte alleen de CC, zoals bij de ‘76’ tankstations. Bij Chevron werkte de Revolut altijd!
Ik heb ook overal bij Chevron getankt (kwam zo uit, niet echt bewust) en zonder borg met de Revolut (fysieke kaar) kunnen betalen, dus misschien maakt het inderdaad nog wat uit qua merk.Coyote Buttes schreef: ↑03 aug 2024, 09:472) Benzine betaal ik ook (aan de pomp) met een CC. Lukt wel met Revolut, maar dan moet je eerst naar binnen en dan wordt er een borg afgeschreven. Die krijg je wel terug, maar dat duurt weer een aantal dagen.Ik heb prima overal kunnen betalen met de Revolut kaart.
2009: Rondrit Florida
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Hebben jullie gisteren ook een mail van Wise ontvangen waar oa onderstaande in staat? Ik vind het maar een rare mail.
You can now enrol in free dark web monitoring.
We recently contacted you about a data breach that affected Evolve Bank & Trust, a regulated bank that we worked with from 2020 until 2023 to provide your old USD account details.
As some of your personal information may have been involved, we’re taking precautionary measures to help protect you against any potential identity theft or fraud. This includes offering you free dark web monitoring through CyberScout, a TransUnion brand.
The service will provide monitoring for potentially exposed personal, identity, and financial information on the dark web to help protect against identity theft.
This service will be paid for by us, so it’s free for you to use. Once you’ve enrolled, it’ll be active for 12 months.
You can now enrol in free dark web monitoring.
We recently contacted you about a data breach that affected Evolve Bank & Trust, a regulated bank that we worked with from 2020 until 2023 to provide your old USD account details.
As some of your personal information may have been involved, we’re taking precautionary measures to help protect you against any potential identity theft or fraud. This includes offering you free dark web monitoring through CyberScout, a TransUnion brand.
The service will provide monitoring for potentially exposed personal, identity, and financial information on the dark web to help protect against identity theft.
This service will be paid for by us, so it’s free for you to use. Once you’ve enrolled, it’ll be active for 12 months.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Amerika-expert
@asv60 Ik heb de mail (nog) niet gehad, maar is niets mis mee. Helaas zijn mijn gegevens al vaker bij breaches betrokken geweest en er zijn bedrijven die hetzelfde aanbieden om je te helpen. Je kunt zelf bepalen welke data die tools monitoren, dat bepaald Wise niet. Je kunt bv alleen je email adres laten monitoren, zodat je alerts krijgt als jouw email in bestanden voorkomt die op internet te koop worden aangeboden. Kan ook voor CC nummer enz.
Belangrijkste als je zo'n mail krijgt is om je password te wijzigen en in het geval van een bank zoals Wise 2-factor authenticatie aan te zetten als je dat nog niet hebt gedaan.
Belangrijkste als je zo'n mail krijgt is om je password te wijzigen en in het geval van een bank zoals Wise 2-factor authenticatie aan te zetten als je dat nog niet hebt gedaan.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ok Harry, bedankt voor de uitleg.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Ik heb die mail ook ontvangen.
Poosje geleden ook een mail van Wise dat bij Evolve een lek was geweest
en dit was de partij waar Wise mee samen werkte.
In die mail stond dat je apart op de hoogte gehouden zou worden als
je gegevens in het lek zouden zitten.
Ze zijn nu gestopt met Evolve en bieden deze service gratis aan.
Zover ik het allemaal begrijp
Poosje geleden ook een mail van Wise dat bij Evolve een lek was geweest
en dit was de partij waar Wise mee samen werkte.
In die mail stond dat je apart op de hoogte gehouden zou worden als
je gegevens in het lek zouden zitten.
Ze zijn nu gestopt met Evolve en bieden deze service gratis aan.
Zover ik het allemaal begrijp

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij hebben 14 keer getankt maar één keer naar binnen gehoeven. Dit bleek uiteindelijk ook niet nodig, Revolut had de pas geblokkeerd ivm een verdachte transactie. Even deblokkeren in de app en we konden tanken. Wel vaakmet de kaart bij de pomp want contactloos (Google Pay) werkte niet altijd.
Voor de rest overal in Amerika contactloos betaald, perfect. Vooral dat je direct een pushmelding krijgt wat er betaald is is ideaal!
Voor de rest overal in Amerika contactloos betaald, perfect. Vooral dat je direct een pushmelding krijgt wat er betaald is is ideaal!
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik ben nogal slordig geweest en heb mijn nieuwe Revolut kaart weg gegooid i.p.v. de oude vervallen kaart
Gelukkig heb ik Revolut wel kunnen gebruiken op mijn reis door deze te koppelen aan Google Pay

Gelukkig heb ik Revolut wel kunnen gebruiken op mijn reis door deze te koppelen aan Google Pay

Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Meer ...
Wel in 100 stukjes geknipt en verschillende plaatsen weggegooid...
anders kan iemand je werkende kaart nog vinden
anders kan iemand je werkende kaart nog vinden

- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Gewoon de chip doorgebogen en in de vuilbak.
Maar zit ik nu wel zonder fysieke kaart, en een nieuwe vragen zal 15€ kosten ofzo
Zo'n domme fout hé
Maar zit ik nu wel zonder fysieke kaart, en een nieuwe vragen zal 15€ kosten ofzo
Zo'n domme fout hé

Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht