Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

In september 2020 is er een overeenkomst getekend en in juni 2022 werd gezegd dat de luchthaven anderhalf jaar nodig had om dat te implementeren. Sindsdien is het oordovend stil.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Ja - ik vraag me af waarom…

Aan de andere kant, met MPC is de nood voor mij een heel stuk minder.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

@freek44 , denk dat de prijzen direct na deze zomervakantie gaan stijgen, dus in september, uiterlijk oktober. Maar goed, je kan wachten natuurlijk. Denk dat je geen “winst” gaat behalen….
Wellicht leuk om de prijs die je nu ziet in dit topic te vermelden voor de vlucht van je eerste keuzen en dan straks als je definitief geboekt hebt…
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

De Nederlandse meivakantie heeft echt heel erg weinig invloed op reguliere ticketprijzen, behalve dan vakantievluchten en wellicht wat KLM verkeer van en naar populaire vakantiebestemmingen, zoals de eilanden.

Dit jaar nog met 7 man in de meivakantie op en neer gevlogen naar Vegas voor 450pp, en dat is ergens in oktober oid gekocht.

Gewoon rustig afwachten. Als je perse direct wilt vliegen dan zijn wellicht de KLM werelddeal weken iets om in de gaten te houden.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ik zie regelmatig vluchten van AA met een overstap op PHL van maar 40 min. Dit betreft steeds vluchten op de terugweg bv vanaf MCO en LAS.
Ik durf zoiets niet te boeken. Je zou verwachten dat er alleen vluchten worden aangeboden die haalbaar zijn, maar dat vraag ik me dus sterk af of dat hier het geval is. Er hoeft maar iets mis te gaan en je hebt je vlucht naar AMS gemist. Ik denk dat er dan minder alternatieven zijn als op de heenweg om nog op dezelfde dag op de plaats van bestemming te komen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

voor domestic baar international is 40 minuten in de meeste gevallen ruim voldoende. Afhankelijk van de airline en vliegveld zullen de gates vaak dicht bij elkaar liggen. Kwestie van uitstappen, paar minuten lopen en weer boarden.

Je hebt wel gelijk dat, als je domestic leg vertraagd is, er intercontinentaal wellicht geen alternatief meer is diezelfde dag, maar dat kun je vooraf uutzoeken.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

roelb schreef:
29 jul 2024, 21:52
Dit jaar nog met 7 man in de meivakantie op en neer gevlogen naar Vegas voor 450pp, en dat is ergens in oktober oid gekocht.
Precies dit dus. Je weet nu al wanneer de meivakantie volgend jaar valt. Je kunt nu al inzicht krijgen in hetgeen de ticketprijzen aan het doen zijn.

Moet zeggen dat het de laatste jaren voor ons geen dingetje meer is. Onze oudste gaat niet meer mee. Onze jongste woont inmiddels in Amerika. Weet ook niet hoe het zit met de echt populaire bestemmingen rond die tijd. Maar wij boekten in die periode zo'n beetje alle bestemmingen in "de buurt" van Oregon onder de €400 en zelfs onder de €300 pp voor een retourvlucht. Moet wel zeggen dat mijn vrouw Denver, Calgary en San Francisco ook in de buurt van Oregon vond. En het geweldig vond om een hele route uit te stippelen op weg naar huis.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Wij gaan volgend jaar weer met z'n vieren naar de overkant van de plas. Hoewel de meeste aanbieders pas over anderhalve maand hun prijzen delen zie ik nu dat Air Transat al de tarieven voor de zomervakantie van 2025 al open heeft gezet. Mooie tarieven naar Toronto bijvoorbeeld. Maar ja, moet ik nu al gaan boeken haha. Eigenlijk vlieg ik liever naar Boston dus denk dat wij nog even wachten.
Scherm­afbeelding 2024-07-30 om 12.51.55.png
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wat is nu de beste site om te zoeken? Momondo, Google flight of bijvoorbeeld Skyscanner of maakt het niet zoveel uit. Zag een paar weken terug mooie prijzen op Momondo maar twijfelde nog, nu een stuk duurder :roll: :thumbdown:
Scheelt het ook welke dag je zoekt, vroeger was dinsdag gunstig om te boeken maar zie op dinsdag geen verschil meer.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Een @mtl linkje zegt meer dan duizend woorden kunnen zeggen...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Toch vindt Google Flights niet alles. Zie mijn bericht hier een paar berichten boven over Air Transat. Google Flights kun je zoeken tot juni 2025 terwijl het blijkt dat Air Transat alles al open heeft gezet. Maar voor het standaard zoekwerk gebruik ik tegenwoordig ook Google Flights, dat is een feit!
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
barbiebien
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door barbiebien »

freek44 schreef:
28 jul 2024, 21:25
Jaren geleden al eens een paar keer naar Amerika geweest (Westkust en ook een keer Florida). En nu staat er weer een tripje op de planning in de meivakantie van 2025 (Florida). Dit keer met kinderen dus we zijn even aan het kijken wat het handigste / meest comfortabele is. We hebben nu deze opties:

Rechtstreekse vlucht via Frankfurt
Dat gaat wel via Discover (van Lufthansa) en daar lees ik hier wisselende verhalen over. Maar het rechtstreeks vliegen spreekt me wel aan want het overstappen blijft toch altijd een gedoe (en je reistijd wordt er een stuk langer door). Ook is het prijstechnisch best interessant. Frankfurt is voor ons ongeveer 3 uur rijden. We zouden dan de dag van de voren een hotel kunnen boeken vlakbij Frankfurt zodat de reisdag zelf alleen het vliegen is. Immigrations is dan wel op MCO en geen idee of dat daar enigszins soepel verloopt.

Vlucht met overstap via Amsterdam/Frankfurt/Brussel
Hier hebben we dan wat meer keuzes qua vliegmaatschappijen. Is vaak wel wat duurder en je zit met de overstap (waar je dus ook weer minimaal 2 uur moet rekenen). Ik heb alleen gekeken via Google Flights die dan zelf suggesties doet van overstap, vaak ook met een kortere overstap en die moet ik dan negeren. Of zijn er hier mensen die individueel de vlucht naar een hub boeken en een aparte vlucht boeken naar Orlando? Kan me niet voorstellen dat dit goedkoper is.

Waar zouden jullie voor kiezen met kinderen (leeftijd rond de 10 jaar)?

En ik dacht dat Brussel preclearance zou krijgen maar heb daar geen recente berichten meer over gelezen.
Wij zitten met exact dezelfde afweging. Wij zitten alleen op 4 uur rijden vanaf Frankfurt. In jullie geval zou ik dan zeker Frankfurt doen en dan lekker rechtstreeks. Met kinderen is dat wel echt relaxed en 3 uur is dan echt wel prima te rijden.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Maar waarom zou je in hemelsnaam 3 of 4 uur in de auto gaan zitten en 5 Duitse baustelle-files riskeren als je ook gewoon een half uurtje in een vliegtuig kan zitten, even een stukje wandelen, onderweg je paspoort in een apparaat stoppen en vervolgens weer in een ander vliegtuig stappen? Zoals bijvoorbeeld bij een vertrek vanaf DUS met een connectie in AMS.

Ik snap werkelijk niet wat mensen hebben tegen connecties..
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

@roelb : wat mij betreft is enige nadeel van een connectie het risico dat je de connectie mist.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

@roelb Omdat, als we allemaal de komende 10 jaar voor die korte stukjes van een (half) uurtje blijven vliegen, we straks geen adem meer kunnen halen ? Enne... ga eens rekenen: stel dat je slechts een half uurtje reistijd naar SPL hebt... dan wordt het dus half uurtje transport, 2 uur voor vertrek inchecken, 60 minuten vliegen naar FRA, speling (1,5 uur?) nemen ivm overstap en dan je ICA-vlucht. Hoeveel tijd kost dat ? Ik denk dat je dan ca 5 uur onderweg bent. En hoe lang is 3 uur rijden en 2 uur tevoren inchecken op FRA. Juist.....
Nog buiten de kosten. Ik denk dat voor AMS-FRA-ICA de extra kosten tov FRA-ICA ca 200,- pp zijn. Met z'n 4-en kun je dus voor 800,- rijden en parkeren.
Maar wellicht het allerbelangrijkste: we moeten eens stoppen in Europa met korte vluchtjes vanuit klimaat oogpunt.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Maar lange vluchten mogen wel?
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Oh nee hè, die discussie gaan we toch ook niet hier houden. Daar lees ik elders al genoeg over.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Inderdaad, laat het. Geen adem meer kunnen halen :roll:

Ik hou van m’n korte vluchten, doe me a.u.b. niet naar Amsterdam karren met de auto (en vooral op de terugweg 3 uur terugrijden terwijl je een jetlag hebt) terwijl ik hier op een half uur van Brussels Airport woon en gratis afgezet kan worden (in plaats van een half miljard parking te moeten betalen).

We ‘moeten’ helemaal niets. Jij ‘mag’. Ik wil niet.
Of geloof je echt dat we binnen 10 jaar allemaal dood zijn als we blijven vliegen… Misschien kan jij beginnen met een fietsvakantie te doen rondom eigen dorp.

Klimaatwappies…
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

hahaha, zeker geen klimaatwappie. Ik vlieg ca 5-6 x per jaar, bij voorkeur richting USA en Afrika. Vaak vanaf AMS, soms af BRU, maar zo min mogelijk dus met overstappen als het maar ietsje duurder is of als het sneller is. En ben werkzaam is het toerisme, dus wil dat er vooral ook veel gevlogen wordt en op vakantie gegaan wordt. Echter...met een beetje rekening houden wat je dan wel/niet doet kan je net wat verschil maken. Punt wat ik wilde maken is dat in dit geval de reistijd weinig uitmaakt én dat het zelfs voordeliger is naar FRA te rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer