Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Roning
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Status matchen autoverhuur - stappenplan.

Bericht door Roning »

:offtopic:

Inderdaad off topic maar toch bedankt! Geen statusmatch meer nodig :D .
En ik kon gelijk skip the counter er gratis bij aanvragen!

Toch vind ik dat soort codes wel altijd spannend. Niet dat ze straks ineens vragen om een bewijs dat ik inderdaad een arts of militair ben of zo :lol:
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

:D

Nee dit is een vrije code die gebruikt kan worden. Net als de 510000 bij Hertz.
Nu hopen dat je goede ticlets op Miami kunt vinden. Ik zou ook rental Mco of Tpa
blijven checken en ook boeken als er een goede prijs is dan heb je meer vrijheid met je tickets.

Succes
Familyof4
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Familyof4 »

Deze 'truc' werkt voor partners om ook snel de PC status te verwerven, als je zelf al een PC status hebt.
Handig voor het maken van een back up boeking met alle voordelen van dien.

Maak een screenshot van je eigen gele digitale pas met daarop dus de PC status zichtbaar. (te vinden in je account bij print lidmaatschap)
Maak een screenshot van de digitale pas van je partner waar nog geen PC status op staat.

Knip en plak (wel heel secuur, dus op flink uitvergrote modus doen! Moet natuurlijk niet zichtbaar zijn dat je hebt lopen plakken) de 2 tot 1, zodat je partner ook PC status lijkt te hebben. Dit lukt goed in Powerpoint. Vergeet niet de 2 delen als ze perfect staan te 'groeperen' tot 1 screenshot. Sla nu het nieuw gefabriceerde screenshot op op je computer via rechtermuisknop.

Vraag een statusmatch op partners account aan bij Nationalcar (partner uiteraard wel eerst een account laten maken) en voeg het nieuwe screenshot bij. De goedkeuring komt snel, maar het duurt daarna nog een paar dagen tot je Executive Elite status ook in je account zichtbaar is.

Match hiermee voor de partner naar Hertz PC status en klaar is kees.

Heb je zelf al een hoogste status bij Nationalcar of Avis dan kan je mogelijk ook deze knippen en plakken tot een versie voor je partner. Niet geprobeerd.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Kan ook voor jezelf werken als je na x jaar wordt teruggezet in status.
Zorg voor een goede screenshot van je hoogste status van elke verhuurder. Kan later altijd van pas komen (zeker als je een beetje handig bent met plaatjes editen).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
theprincessjoe
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door theprincessjoe »

Hi iedereen!

het is lang geleden dat ik hier geweest ben maar vorige week hebben wij beslist om nog eens een toer te doen in de USA.
Vorige keer (2022) was de statusmatch goed gelukt en hebben we genoten van een maand huur bij Hertz met PC status voor een top-prijs! (toen een camaro kunnen uitkiezen uit de rij, dus nu zeer verleidelijk om er weer volledig voor te gaan!)
Echter, ik ben eens in mijn 'oude' documenten gaan kijken en heb nog een screenshot staan van een nationalcar groene kaartje met executive elite status.
Zou ik mijn stoute schoenen aantrekken en met die screenshot rechtstreeks bij Hertz terug een PC status laten matchen? Er staat nergens een datum bij, enkel het lidnummer (die nog steeds hetzelfde is) en 'executive elite' member. Dan hoef ik niet alle stappen te ondergaan (denk ik). Het riskeren waard of wat denken jullie?
Zou Hertz het echt allemaal opvragen bij nationalcar? Want dan zien ze uiteraard dat we maar de gewone 'executive' member zijn...?
Al dank op voorhand :clap:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Hertz en National zijn concurrenten; erg onwaarschijnlijk dat die gegevens van hun premium klanten uitwisselen. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Wel kan ik me voorstellen dat Hertz ergens een geldigheidsdatum wil zien in het bewijs dat je hen toestuurd.
Een beetje handig knippen & plakken met je huidige en oude pas van National kan wonderen doen.
Ben je er overigens wel van bewust dat Hertz wel beperkingen oplegt aan het aantal keren dat je een statusmatch kan aanvragen; risico dat ze nu een 2e keer binnen 5 jaar afwijzen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Mickmak
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Mickmak »

Ik heb alle stappen doorlopen maar de laatste stap is helaas niet gelukt ivm de 5 jaar regeling (binnen 5 jaar opnieuw statusmatch).
Jaren geleden bij mijn man wel gelukt maar die hoefde toen maar 1 stap. Sindsdien maken we er altijd goed gebruik van maar omdat ik nu met een vriendin ga wilde ik het voor mezelf doen.
Ik heb nu wel PC bij Avis. Heb daar nog nooit eerder geboekt.
Vroeger altijd bij national (is tegenwoordig giga duur) en daarna altijd bij hertz geboekt.

Heeft iemand een tip?

Jackie
Ikverzinnogweliets
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ikverzinnogweliets »

Als iemand tips heeft dan hoor ik het ook graag, maar ik vrees dat je met het matchen niet meer verder komt dan Five Stars, tenzij je PC status nog maar net is afgelopen.
Ik heb "Veerle" ook al gemaild, maar zij kan niks voor mij betekenen en op internet kom ik ook niks tegen.
Het is inderdaad jammer dat National zo vreselijk duur t.o.v. Hertz. Waar ik bij Hertz een C class auto voor 11 dagen kan huren voor onder de 400 euro, betaal ik betaal bij National zo'n 600 euro.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
habbekuk
Amerikakenner

Bericht door habbekuk »

Mickmak schreef:
17 jul 2024, 13:44
Ik heb alle stappen doorlopen maar de laatste stap is helaas niet gelukt ivm de 5 jaar regeling (binnen 5 jaar opnieuw statusmatch).
Jaren geleden bij mijn man wel gelukt maar die hoefde toen maar 1 stap. Sindsdien maken we er altijd goed gebruik van maar omdat ik nu met een vriendin ga wilde ik het voor mezelf doen.

Heeft iemand een tip?

Jackie
Ik heb voorbij zien komen om een ander mailadres te gebruiken. Niet het adres die bekend is bij Hertz.
Als je dan een eigen naam cc hebt enzv. zou dat de eerste keer moeten zijn?
Mickmak
Amerika-newbie

Bericht door Mickmak »

Dank voor de reactie.

Ik had express een ander email adres genoemd met aanmelding maar met versturen pakte hij automatisch de andere.
Ga het dan inderdaad nog eens proberen.

Ik zat even te scrollen maar zie dat ik voor mijn man het adres van Veerle gebruikte (Alpha.nl)
Denk dat ik nu daarheen ga mailen.
Mickmak
Amerika-newbie

Bericht door Mickmak »

Yeah het is gelukt. Bedankt voor de tip.
Vandaag kreeg ik de mail van Veerle dat ik nu PC ben bij Hertz.
Ik heb een mail gestuurd vanaf een ander account en naar een ander email adres en nu is het wel goedgekeurd.

Nu wil ik uiteraard ook gold Canopy hebben.
Kan ik dat nu al aanvragen? (ik heb inmiddels vernomen dat je dat pas na 1 x huren kan krijgen)

Alvast bedankt

Jackie
Laatst gewijzigd door Mickmak op 25 jul 2024, 12:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Huttenkloas
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Huttenkloas »

Hoi, ik ben bezig met het rondje om PC te bemachtigen. Echter onze vakantie is pas april 2025. Heeft dit dan nog zin of is het dan al verlopen :D
Mickmak
Amerika-newbie

Bericht door Mickmak »

Mickmak schreef:
24 jul 2024, 18:31
Yeah het is gelukt. Bedankt voor de tip.
Vandaag kreeg ik de mail van Veerle dat ik nu PC ben bij Hertz.
Ik heb een mail gestuurd vanaf een ander account en naar een ander email adres en nu is het wel goedgekeurd.

Nu wil ik uiteraard ook gold Canopy hebben.
Kan ik dat nu al aanvragen? (ik heb inmiddels vernomen dat je dat pas na 1 x huren kan krijgen)

Alvast bedankt

Jackie
Gisteren een auto geboekt maar tijdens de boeking bleek ik niet ingelogd en dus stond PC niet bij mijn boeking.
Ik heb net gebeld met Hertz en gevraagd moet ik hem cancelen en opnieuw boeken of kunnen jullie dat nu doen.
Dat kon hij wel en hij vertelde dat ik nu gebruik kon maken van mijn Gold status. ik vroeg of ik ook Gold Canope kon worden maar hij begreep me niet en dus dacht ik laat maar.
Kijk ik in de reservering en daar staat in dat ik Gold canapé ben.
Gelijk geprint dus het is alsnog gelukt.

Jackie
habbekuk
Amerikakenner

Bericht door habbekuk »

Mooi dat het allemaal gelukt is dan hopen dat er iets leuks staat :D
theprincessjoe
Amerika-newbie

Bericht door theprincessjoe »

habbekuk schreef:
17 jul 2024, 16:44
Mickmak schreef:
17 jul 2024, 13:44

Heeft iemand een tip?

Jackie
Ik heb voorbij zien komen om een ander mailadres te gebruiken. Niet het adres die bekend is bij Hertz.
Hi! Dit is wel interessant. Bij mij willen ze ook niet hoger matchen dan de five star. Omdat ik dus binnen de 5 jaar al een match gehad heb (correct, 2 weken geleden naar 5 star). Ik heb het hele stappenplan gevolgd en heb nu dus 5 star bij Hertz en al de rest zoals het schema. Zoals presidents status bij Avis e.d.

Nu lees ik hier iets over een ander mail adres? Waardoor het wel zou lukken? Kan hier wat meer info over gegeven worden of hoe dit in zijn werk gaat? Dat zou wel leuk zijn 😎

Thanks!
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Mij persoonlijk is het niet gelukt om opnieuw te matchen. De referentie was mijn Hertz lidmaatschapsnummer.
Ik twijfel of alleen een nieuw e-mail adres gaat werken, maar het is het proberen waard natuurlijk.

Het is mij uiteindelijk gelukt om te matchen door een nieuw account aan te maken op naam van mijn vrouw.
Mickmak
Amerika-newbie

Bericht door Mickmak »

theprincessjoe schreef:
04 aug 2024, 10:19
habbekuk schreef:
17 jul 2024, 16:44

Hi! Dit is wel interessant. Bij mij willen ze ook niet hoger matchen dan de five star. Omdat ik dus binnen de 5 jaar al een match gehad heb (correct, 2 weken geleden naar 5 star). Ik heb het hele stappenplan gevolgd en heb nu dus 5 star bij Hertz en al de rest zoals het schema. Zoals presidents status bij Avis e.d.

Nu lees ik hier iets over een ander mail adres? Waardoor het wel zou lukken? Kan hier wat meer info over gegeven worden of hoe dit in zijn werk gaat? Dat zou wel leuk zijn 😎

Thanks!
Hi ik had ook alle stappen zoals beschreven gedaan dus de link van Avis in het stappenplan gebruikt.
Na deze tip heb ik van mezelf een ander mailadres gebruikt en gestuurd naar het adres alpha_nl@hertz.com gebruikt.
Dit is het adres waar Veerle op reageert.
Succes

Jackie
Niekdegraaf
Amerika-newbie

Bericht door Niekdegraaf »

Wat een topuitleg!
Ik ben nu bij verschillende autoverhuurders PC, maar op aanraden van een kennis in Amerika wil ik de auto huren via Sixt.
Via dit stappenplan heb ik mijn AVIS account gekoppeld aan mijn sixt account, en dat is waar ik nu ben.
Als ik nu een auto wil huren moet ik al aanklikken welke ik wil, maar ik begreep dat je met PC een C klasse moet huren, en dan kan je daar uit verschillende vakken je auto kiezen. Ook moet je iets kunnen regelen waardoor je de rij mag overslaan.
Ik kom hier op dit moment nog niet uit.
Is hier iemand die weet hoe het werkt?
Ikverzinnogweliets
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ikverzinnogweliets »

@Niekdegraaf
Puur uit interesse hoor, maar wat zijn de redenen waarom je voor Sixt hebt gekozen boven de andere verhuurders?
Ben benieuwd wat je kennis in Amerika er over had gezegd.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
Niekdegraaf
Amerika-newbie

Bericht door Niekdegraaf »

Ikverzinnogweliets schreef:
12 aug 2024, 13:49
@Niekdegraaf
Puur uit interesse hoor, maar wat zijn de redenen waarom je voor Sixt hebt gekozen boven de andere verhuurders?
Ben benieuwd wat je kennis in Amerika er over had gezegd.
Zij had het erover dat sixt en enterprise het best staan aangeschreven daar. Ik geloof haar daarin maar op haar woord, want ze heeft jarenlang een reisbureau gehad in de buurt van SFO.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer