Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis stegeman: het stuk tussen Rocky Mountains en Vancouver.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Het stuk tussen Rocky Mountains en Vancouver

Bericht door stegeman »

Ik was wat ongeduldig met reacties afwachten. We zitten midden in de boekingen. Zoveel mogelijk deze week afronden.
Maar Whistler 2 nachten geboekt. Alsnog ruimte over of we na Whistler nog extra stoppen voor clearwater of in 1x door en bij Jasper of Banff 2 plekken ofzo. Zijn nog wat zoekende. Maar kan het zijn dat er minder mensen actief zijn op het forum dat dit met de advertenties te maken heeft. Ik kan niets typen of advertenties poppen op die ik continu moet wegklikken. Of beter op een vaste pc ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat betreft die advertenties: die heb je op elk apparaat. Zie ook de berichten daarover in het OverAllesAmerika.com-subforum. Je kunt het beste een ad blocker gebruiken.

Ik kan je niet met je route helpen; maar het lijkt mij prettiger voor iedereen als je de namen voluit schrijft. :wink:
Is het een idee om Glacier NP toe te voegen?

Marianne
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Ik zal eens puzzelen met Glacier. Je bedoelt Glacier Canada neem ik aan. Glacier Amerika zou evt ook nog kunnen zelfs maar die hebben we in 2017 goed gezien. En dan is het best een stuk.
Man clearwater / Wells grey komt Jasper maar misschien is het daartussen in ook wel prachtig. We zoeken nog een en ander door want 5 nachten Jasper / Banff is wel net een teveel denk ik
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Jasper (Canada) is wellicht geen goede optie meer vanwege de branden. Zal van de periode afhangen. De ravage in Jasper is enorm.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Klopt. Hebben beelden via onze zwager met een kennis die daar woont. Triest !
Maar ja we weten nu niet waar wel en waar niet exact natuurlijk. Jasper zelf of net daarbuiten meer naar links of rechts. Geen idee.
We gaan juni 2025. Weet ook niet of hotels afgebrand zijn.
Denk dat we het weekend eens afwachten en wellicht verblijven die we overwegen zoals niette cabins gewoon even bellen
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Maligne Lodge, dat aan de buitenrand van Jasper stond, is verwoest. Op zijn minst zijn veel gebouwen aan de 16A aan de zuidkant van Jasper in vlammen opgegaan.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Een deel van het dorp is afgebrand en dat zal wel heel lang gaan duren voordat het daar weer allemaal bereikbaar is of leefbaar is. Jasper zal nooit meer hetzelfde zijn, vrees ik. Maligne Lake Lodge is afgebrand, verder ook een paar gebouwen bij de Fairmont Jasper Park Lodge.

Dit kwam ik vandaag tegen op de officiele Facebook pagina van Jasper National Park:
"The most significant structural damage is concentrated on the west side of town, southwest of Miette Avenue. Firefighting efforts have prevented significant damage to much of the infrastructure in the east end of town. Our priority remains protecting structures that have not yet been impacted by fire.

The fire also damaged a number of bridges around the town and throughout the national park, including the Moberly Bridge and the Old Fort Point Bridge. Bridges on the Icefields Parkway will need to be assessed for structural damage as well. These impacts will slow down access to the Maligne Lake and Highway 93 and it will take time for a full damage assessment to take place in these areas."

Als je graag de hele update wil lezen dan kan je hier kijken: https://www.facebook.com/share/p/TnazLgie2ibaP6ga/
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Pffff in de eerst plaats een drama voor de mensen die daar wonen of werken of daar hun hotel hebben. Vreselijk. Ben gewoon naar van de beelden die we zagen. Heb zelfs beelden gezien uit Calgary, vol rook door de bosbranden daar in het National Park.
Maar goed ondertussen zitten wij met het dilemma. Boeken we iets tussen Jasper en Hinton of niet en dan toch de 93 naar Banff of boeken we vanaf clearwater alleen Banff, maar om daar nou 10 dagen te zitten..... En de grens met Amerika wilden we eigenlijk liever ook niet over, maar ja het is een optie. Alles tot en met Clearwater (Wells grey) ligt vast. Daarna moeten we nog boeken. Ik denk dat we eerst maar eens ween week wachten en ondertussen diverse opties nagaan.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Net meer beelden gezien van Jasper en het is werkelijk vreselijk.
Je zou in Hinton naar de https://www.overlandermountainlodge.com/ kunnen gaan. Daar zijn wij, weliswaar in 2000 in de winter, geweest en dat was toen heel goed. Vandaaruit zou je richting Banff kunnen gaan. Of je gaat vanuit Clearwater via Kamloops en Revelstoke naar Banff. Houd er rekening mee dat de omgeving van Kamloops vorig jaar zwaar beschadigd is door de hevige branden, dus of het nu een mooie omgeving is durf ik niet te zeggen. Kennissen van ons hebben een huis bij het meer bij Chase en dat is ongeveer het enige in de ruime omgeving wat er nog staat. Dat van hun en van de buren. De rest zijn zwarte resten van zowel huizen als natuur.
Waarom wil je eigenlijk de grens niet over? Alternatief zou kunnen zijn dat je bij Osoyoos de grens over gaat en dan Glacier NP en Waterton NP meeneemt op weg naar Calgary.
Wij zijn in 2022 vanuit Calgary naar Yellowstone en de Dakota's geweest. Je zou naar ons verslag kunnen kijken v.w.b. de eerste en de laatste dagen. Misschien haal je er ideeën uit om jullie route aan te passen.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

stegeman schreef:
25 jul 2024, 16:17
Ik zal eens puzzelen met Glacier. Je bedoelt Glacier Canada neem ik aan. Glacier Amerika zou evt ook nog kunnen zelfs maar die hebben we in 2017 goed gezien. En dan is het best een stuk.
Nee, ik bedoelde Glacier NP in de VS. Dat is vanuit Canada makkelijker te bezoeken dan vanuit de VS. Waarom niet de grens over?

Marianne
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Omdat we Yellowstone , grand Teton en Glacier Amerika al heel uitvoerig hadden bekeken en mede ook vanwege juist ons voornemen eens een hele rustige reis te plannen met heel weinig kilometer en steeds gemiddeld 3 nachten op 1 plek….
Maar glacier Amerika was wel prachtig !!
We wachten even af. Maar misschien dat dan maar. Misschien in combinatie Banff omgeving nog te doen. Juist Jasper wilden we heel lang blijven. Vonden we het allermooist kwa omgeving. Mooiere natuur dan bij Banff.
Ik wacht even af en dan moeten we met 1-2 weken maar eens een beslissing maken betreft de test van de route
Thanx Marianne.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Er zal ook veel bos verloren zijn gegaan (en nog gaan). Ik herinner me nog van heel vroeger dat er meer bos in Jasper was dan in Banff.

In Yellowstone en later ook in Colorado vonden we de natuur nogal deprimerend na de branden (en de kevers - geeft een vergelijkbaar effect).

Er zullen wel kaarten zijn/komen die precies aangeven hoeveel bos er in vlammen is opgegaan.
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

Parks Canada heeft al een voorlopige ”estimated fire size map” gedeeld, maar die is nog aan verandering onderhevig, al was het maar omdat de brand nog niet onder controle is.

Zelf zou ik morgen (zaterdag) van Clearwater naar Jasper rijden, maar dat heb ik gewijzigd in Revelstoke (daarna ga ik naar Lake Louise en Banff).
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

We gaan pas juni 2025 maar merk dat boeken ook gewoon niet gaat….
Ben ook zeer benieuwd naar die kaart. We hebben bijv als wens nr 1: de Valley of the five lakes trail helemaal lopen. Vorige keer 3 meertjes. En we vonden dat zo prachtig. Zo helemaal Canada. 🇨🇦
De brand was daar wel……
1 park ga aan van de 50 huisjes 30 vernield ofzo. Daar staan is dan toch ook niks. In 1 jaar is er geen wederopbouw.
Ene kant zegt. We boeken gewoon Jasper Banff maar de andere kant zegt wat hierboven beschreven wordt. Revelstoke -banfff en dan evt toch glacier.
We hebben afgesproken het 1-2 weken aan te zien en dan gewoon een keuze te maken
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Deze site is ook interessant v.w.b. bosbranden.
https://www.canada.ca/en/public-safety- ... fires.html
En deze is er onderdeel van.
https://cwfis.cfs.nrcan.gc.ca/interactive-map
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Bedankt!
Inmiddels alles geboekt brhalve Jasper. Kunnen we nog veel kanten op.
Nog een vraag over de reisverzekering
Iemand zei me gisteren dat repatriëring niet is verzekerd als je een reis zelf samensteld en boekt. Geen reisburo is geen repatriëring verzekerd. Lijkt mij de grootste onzin??????
Heb alles mooi zelf geboekt en bijzondere plekjes achteraf gevonden. Niet de grote bekende hotelketens. Bb en air bb veel in cabins.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

@stegeman wij zitten bij Unigarant via ZLM en daar ben je gewoon verzekerd ook als je alles los en zelf boekt. Maar er zijn schijnbaar verzekeraars die dat uitsluiten. Je zal dus de voorwaarden goed moeten doorlezen bij je huidige verzekeraar
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Onzin. Repatriëring valt onder elke reisverzekering. Het maakt niet uit of je zelf boekt of via een organisatie en wel/niet samengesteld. Sommige mensen boeken niets, maar reizen wel.
Wat hier waarschijnlijk bedoeld wordt is dat een touroperator (hier reisbureau genoemd) ook een repatriëring in gang kan zetten bij bijvoorbeeld een calamiteit, meestal collectief voor een groep reizigers tegelijkertijd.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Denk idd dat je gelijk hebt. Dat ze misschien dat bedoelen. En anders verkooppraatjes
Heb gemaild naar Univé verzekeringen (we zijn weg bij Interpolis vanwege de zeer forse prijsverhoging). En ze deden het af als onzin. Waren gewoon goed verzekerd. Ook daarvoor. Heb wel de bedragen iets opgeschroefd. Wat een bedragen worden er momenteel met name in de Rocky Mountains gevraagd.
Hebben ons maar verwend met een heerlijke bb in Banff op loopafstand centrum die wel wat duurder was. Zo even die laatste dagen verwend met een vers ontbijt en toch uit de drukte :D
Maar verder. Ach we zijn snel tevreden. Maar houden gewoon niet van de grote hotels waar ‘iedereen” zit. 75% is cabin of kleine bb. Heerlijk. Zo’n zin in! En nu maar hopen en duimen dat er nog veel moois in Jasper overblijft. Zeker voor de bewoners en ondernemers daar! Voor nu hebben we het idee wel naar Jasper te gaan. Genoeg ergens heen te rijden waar de brand even niet gewoed heeft en wil ook niet dat mensen Jasper en omgeving nu vermijden hierom. Dat verdient het mooie Jasper niet. Als het even kan gaan we er gewoon voor
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Misschien begrijp ik het niet goed maar wat heb je nu opgeschroefd en wat heeft de verzekering te maken met de prijzen van de accommodaties?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer