Hoi allemaal,
Een tijdje geleden, inmiddels een baby verder en aan het plannen voor 2026
Besloten om de route nog iets rustiger te maken t.o.v. de laatste update, ook omdat het er op lijkt dat qua werk ongeveer 3 weken echt het maximaal haalbare is.
Dag 1: AMS- Salt Lake City
Dag 2: Salt Lake City (waterpark)
Dag 3: Salt Lake City- Capitol Reef
Dag 4: Capitol Reef
Dag 5: Capitol Reef- Moab
Dag 6: Moab (Arches/ Canyonlands/ Dead Horse Point SP)
Dag 7: Moab
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab- Glenwood Springs (Glenwood Adventure Park)
Dag 10: Glenwood Springs- Aspen area
Dag 11: Aspen area (Hanging Lake)
Dag 12: Aspen area (Maroon Bells, Lost Forest, etc)
Dag 13: Aspen area
Dag 14: Aspen- Idaho Springs (over de Independence Pass)
Dag 15: Idaho Springs (Summit Lake/ Mt Blue Sky, tour van een gold mine)
Dag 16: Idaho Springs- Estes Park/ Rocky Mountain NP
Dag 17: Rocky Mountain NP
Dag 18: Rocky Mountain NP
Dag 19: Rocky Mountain NP
Dag 20: Rocky Mountain NP- Denver
Dag 21: Denver- AMS
Wat vinden jullie van deze route? Te rustig? Zoals tantelotje al suggereerde willen we inderdaad in Moab graag iets in een complex met een zwembad erbij, etc, en in de Aspen area en Rocky Mountain NP ook een Airbnb of huisje omdat we daar geruime tijd zullen verblijven. Verder bij Capitol Reef een leuke homestead gezien MET tenten al ter plekke (een luxe) en denk dat we verder voor motels zullen gaan.
Wat vragen voor onderweg:
- iemand bekend met
Yuba State Park tussen SLC and Capitol Reef? we zullen waarschijnlijk max elke 2 uur wel ergens even stoppen.
- tussen Capitol Reef en Moab willen we naar Little Wild Horse Canyon en Goblin Valley State Park; is dat haalbaar op een dag met als eindbestemming Moab?
- bij Moab heb ik naast de parken de volgende dingen gezien die ik denk dat de kinderen wel aanspreken: Ottinger's Rock Shop, Negro Bill Canyon (inmiddels een andere naam uiteraard maar deze blijft gangbaar in de reisadviezen), Takeout Beach, Mill Creek North Fork Trailhead, Professor Creek trail. Iemand ervaringen hiermee? Aanraders of afraders?
- bij
Rocky Mountain NP spreken de volgende trails me wel aan (die ook haalbaar zijn voor ons): Lily Lake, Nymph Lake (evt met Bear Lake, en ik weet dat sowieso een permit een must is), Tundra Communities Trail. Zien we zo een beetje de diversiteit van de natuur in RMNP? Andere aanraders? Verder bezoeken we ook vrienden in Boulder, vandaar de vrij lange tijd hier.
- is het een enorme misser dat we Monument Valley laten vallen hier? Ben er nog nooit geweest, en ik weet dat we er dichtbij zijn en wil het zeker in mijn leven wel een keer zien, maar dat eind extra rijden voor 'alleen' een view met de kinderen spreekt ons niet enorm aan. Of is er een leuke activiteit/ stop op de route waardoor het voor de hele familie leuk is?
Wederom alvast bedankt allemaal