Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

De meeste Europese toeristen huren een C klasse die is groot genoeg voor een vakantie. De A klasse wordt meestal voor Amerikanen zelf gebruikt die er praktisch inwonen en veel tijd doorbrengen in de camper.

We hebben nog nooit levellingsblokken gebruikt, als we scheef staan een houtblok er onder en we zijn klaar. Hout hebben we altijd bij omdat we 's avonds graag vuurtje stoken. Ook dat mag niet overal vanwege brandgevaar dus let daar op.

Vies snap ik ook niet, want een hotelkamer wordt ook door tig anderen gebruikt, dus waarom zou camper anders zijn. Misschien nog wel schoner want je kunt zelf schoonmaken en dan verblijf je de gehele vakantie in die ruimte en niet elke nacht in een ander bed en een andere badkamer.
In de C30 zit de douche apart van het toilet. Het wasbakje in het toilet gebruiken we bijna alleen om onze handen te wassen. Tandenpoetsen doen we meestal in het keukentje, gewoon omdat dat veel ruimer is. Soms staat één van ons in de 'badkamer' een de ander in de keuken te poesten. Met een gezin helemaal handig.

Het bed achterin is voor twee volwassenen en de alkoof ook, daar pas ik met 1,90 m ook in. Maar we zijn maar met twee dus slapen daar niet. De eethoek omgebouwd is echt alleen voor kinderen. Daar past geen volwassene op, maar als de kids wat kleiner zijn kan dat prima. Als er één in ligt kun je altijd nog wat schuin liggen. Met maar twee kinderen kun je dus prima uit de voeten. Ze passen beiden ook in de alkoof en dan hoef je de eethoek niet om te bouwen.

De airco zul je niet overal 's nachts nodig hebben. Uit jouw route te zien zou ik zeggen alleen grand canyon en die omgeving. Las Vegas zullen jullie de camper waarschijnlijk weer inleveren en slaap je in een hotel. Zou dus zeker eerst iets in een park zoeken en daarna pas een RV park opzoeken. Maar ik heb een hekel aan RV parken dus ben partijdig :lol: En we hebben nog nooit een camping nodig gehad alleen vanwege electra of water aansluitingen. We staan meestal drie weken gewoon in de vrije natuur het RV park gebruiken we tussendoor als we een keer willen wassen.

We hebben 1x met El Monte gereisd en alle andere keren met Cruise America. De extra's op de El Monte en Road Bear zijn voor ons niet belangrijk, luifel nooit gemist en ook tv niet. En ja, alle RV's rammelen, al valt het wel mee als je alleen over asfalt rijdt en de meeste toeristen zullen geen gravelwegen gaan rijden. Of in ieder geval geen hele dagen. Dus Cruise America, meer basic en soms wat oudere voertuigen omdat ze een jaar langer doorrijden (wat is nou 1 of 2 jaar?) rammelt niet meer dan de andere verhuurders. Als je wilt kun je over iedere verhuurder klachten en negatieve reviews lezen. Als je per se een luifel wilt en tv dan kies je geen Cruise America.

We huren nooit de kits mee, we nemen een deel zelf mee en de rest kopen we ter plekke in de Walmart of Dollar Tree. Bij Cruise America soms het geluk dat de keukenuitrusting er niet uitgehaald is dus dan heb je die al gratis :wink:. Bij El Monte moet je de camper na afloop zelf helemaal leeg halen dus daar zit ook echt niets in als je de kits er niet bij neemt. Cruise America kun je alles er gewoon in laten zitten, lekker makkelijk.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Eens met wat vrijwel alles wat Elenadan zegt, maar wij nemen wel altijd levelblokken mee. Bij El Monte zitten ze erbij en bij Cruise America niet.

Wij hebben nog nooit een vieze camper getroffen (en we hebben er inmiddels 13 mee gehad van verschillende verhuurders), of je moet smetvrees hebben. Dat is heel vervelend, maar ik denk dat kamperen dan helemaal een probleem wordt.

Wij hebben een camper nooit met meer dan 3 personen gebruikt en dan was een combi wc/douche geen probleem. De wastafel zit apart en je hebt de gootsteen nog, dus tandenpoetsen hoeft geen probleem te zijn. Toiletbezoek doen we in de camper alleen voor de vloeibare versie en voor de rest gebruiken we de toiletten op de camping. Dat kun je ook met douchen doen of het combineren; 1 in de camper en de rest in het sanitairblok als dat er is.
RV parken mijden wij ook zoveel mogelijk, hoogstens 1 à 2x per vakantie om te wassen.

Qua bed hebben wij ook nooit problemen gehad, maar wij zijn ook niet heel groot. Het bed boven de cabine van een 25 ft is groter dan dat achterin.
Airco gebruiken we niet veel, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat we tegenwoordig meestal in voor- of naseizoen reizen en dan is het iets minder warm.

Rammelen is inderdaad een punt, maar daar is keukenrol voor uitgevonden. Prop op zoveel mogelijk plekken die piepen of kraken keukenrol en het scheelt een slok op een borrel. Wij pleiten nog steeds voor een Nobelprijs voor de uitvinder van de keukenrol. Zorg ook dat alles in de kastjes goed vast ligt. Dit kan ook met (de voorraad) keukenrol of hand- of theedoeken bv. En verder is het negeren en het went ook. Gezegd moet wel worden dat ook de asfaltwegen in Amerika lang niet altijd van die kwaliteit zijn dat een camper niet meer rammelt hoor. Daarvoor hoef je echt niet onverhard te gaan.

De uitrusting van Cruise America is inderdaad heel minimaal. Je kunt ervoor kiezen om geen kits te nemen en bij de Walmart in te slaan. Waarschijnlijk ben je ongeveer even duur uit en heb je meer en in elk geval wat je zelf wilt.

Het leven op een camping is zoveel meer genieten, voor ons in elk geval, dan in een hotel, dat een Amerikavakantie letterlijk en figuurlijk begint en eindigt met een camper. Hoe mooi is het om je eten aan te laten branden omdat er een kudde herten over je plek wandelt en je afgeleid bent :lol: Of een gratis overnachting als je een boondockplek hebt gevonden, bv. op BLM-land. Dat heb je in een hotel niet :wink:
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Elendan schreef:
06 aug 2024, 09:28
We hebben nog nooit levellingsblokken gebruikt, als we scheef staan een houtblok er onder en we zijn klaar. Hout hebben we altijd bij omdat we 's avonds graag vuurtje stoken. Ook dat mag niet overal vanwege brandgevaar dus let daar op.
Houd er rekening mee dat je vaak brandhout niet mag meenemen naar andere regio's vanwege ongedierte.

De "leveling blocks" blijven de beste optie, gevolgd door buitenhout (pressure treated lumber).
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Wij zijn net terug van een camperhuur met Cruise America (rondje las Vegas). Een gas BBQ in het zomerseizoen is wel een handige aankoop. Op de plekken waar wij zijn geweest mocht je vaak geen hout meer gebruiken wegens brandgevaar.
We waren met 2 volwassenen en 2 tieners. Kleiner dan een C30 zou ik niet gaan. Zo heeft iedereen zijn slaapplek en moet je niet elke ochtend/avond de halve camper ombouwen.
Voor ons wat het de 2de keer met Cruise en we doen dit niet meer. Niet omdat er veel wear & tear issues waren, want daar verwachten we ons wel aan. Dat neem je erbij. Wel omdat de airco unit het niet fatsoenlijk deed (slechts 20min werkende airco per dag). Al de eerste avond werd dit duidelijk. Cruise assistance gebeld (donderdagavond). Om een lang verhaal kort te maken: geen herstel van de airco unit wegens 'het is weekend en we krijgen niemand te pakken' + 'een airco unit is geen vitaal deel van de camper'. Eeuuh bij 40-45 graden is het dat wél. Wij hebben onze route moeten omgooien en heel warme bestemmingen moeten cancellen (geld kwijt) en 1 nacht zijn we zelfs op hotel gegaan omdat het met 45 graden echt niet meer te doen was in de camper zonder airco. De claim die we indienden leverde ons een schamele 260 dollar op :roll:

De beleving met een camper is echter wel top. Je komt op zo'n prachtige plekken en kan er blijven overnachten. Maar in de zomer zonder airco....dan toch liever een auto met hotel. Maar dat weet je niet op voorhand natuurlijk.
PieterP
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

USA-Reisen en Camperboerse

Bericht door PieterP »

https://www.usareisen.de/ biedt weer motorhomes aan, sinds het faillissement van FTI lag dat een tijdje stil. De website voor het berekenen van de camperhuur lijkt nu een kopie van die vanhttps://www.camperboerse.com. De prijzen zijn ook hetzelfde. Hoort bij de Dertour group.
Zijn er mensen die alweer bij USA-Reisen een RV hebben geboekt? Wat zijn de ervaringen met Camperboerse?
1991: CA, AZ, UT, NV
1992: NY, CT, MA, MAINE
1994: NM, AZ, UT
1996: NYC
1998: BC, WA
2009: CO, WY, MT, ND, SD, NE
2011: CA, NV, UT
2013: CA, AZ, NV, UT
2015: CA, AZ, NM, UT, NV
2018: CA, AZ, UT, NV
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben nog nooit negatieve ervaringen met Cruise America gehad. Ik moet toegeven dat we wel problemen hadden, maar die waren blijkbaar belangrijker dan een airco: een lekke band en afgelopen vakantie tot 2x toe de boiler; in 2 verschillende wagens. Maar we zijn altijd goed geholpen en hebben zonder erom te vragen de dag huur teruggekregen waarop de reparaties plaatsvonden.
Tja, auto en hotel... Daar kan ook vanalles mee mis zijn :wink: Je praat hier duidelijk met een camperverslaafde :lol:
LisanneS
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LisanneS »

Wat fijn om zoveel tips te kunnen lezen zeg! Ik loop even tegen het volgende aan waarbij ik hoop dat jullie hier ook adviezen in hebben!
Ik zag nu bij camper.nl een mooi voorstel voor een CA camper C30 voor april 2025. Vliegtickets zijn reeds geboekt. Nu vroeg ik mij het volgende af:
- camper.nl biedt geen shuttleservice aan naar het hotel en naar de camperverhuurder - alleen als je de earlybird bijboekt. Nu gaan we de camper op een zaterdag ophalen dus een earlybird is denk ik weggegooid geld aangezien de verhuurder pas om 13.00h open gaat ipv 08.00h zoals doordeweeks. Hoe "makkelijk" is het om een shuttleservice/taxi zelf te regelen? Wij hebben 3 jonge kinderen (3/5/8jr) met veel spullen om mee te nemen :lol: of bieden sommige hotels dat aan? (Zo ver ben ik nog niet gekomen).
- wel / geen autostoeltje mee voor de jongste 2? Meenemen of toch daar ter plekke kopen? Zelf dacht ik dat het makkelijker is om ze mee te nemen, geen gedoe om ze nog aan te schaffen aldaar.

Alvast bedankt!! :)
BorL
Amerikafan

Re: USA-Reisen en Camperboerse

Bericht door BorL »

PieterP schreef:
07 aug 2024, 22:51

Zijn er mensen die alweer bij USA-Reisen een RV hebben geboekt? Wat zijn de ervaringen met Camperboerse?
Afgelopen juni 4 weken een truckcamper bij GoNorth Alaska gehuurd via Boerse.
Reserveringsproces en vragen werden vlot afgehandeld, uitsluitend in het duits.
Extra kosten ter plaatse waren zoals vooraf afgesproken, geen verrassingen.
Erg veel betaald maar dat komt mede door het feit wij per sé gravelroads en in Yukon wilden rijden en dus gebonden waren aan GoNorth.
Gewoon wat je van een tussenpersoon verwacht, niets bijzonders in zowel positieve als negatieve zin.
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

LisanneS schreef:
10 aug 2024, 09:14
Hoe "makkelijk" is het om een shuttleservice/taxi zelf te regelen?
Heel makkelijk. Uber app installeren en ter plekke een Uber XL nemen.
27 States so far...
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Het is niet camper.nl die geen shuttle aanbiedt, maar Cruise America zelf. Wij huren altijd een auto voor de eerste en laatste dag, dan zijn we van niemand afhankelijk. Dan gaan we de volgende ochtend eerst boodschappen doen en dan hebben we dat al gedaan als we de camper krijgen. Scheelt weer tijd. Vaak vliegen we, bewust, laat terug en hebben dan nog een groot deel van de dag de auto om iets leuks mee te doen.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Goed idee van Jojos. CA ligt ongeveer 70 km uit het centrum van SF. Als je weet dat je pas in de middag kan gaan ophalen kan je idd met een huurauto alvast boodschappen doen. Huur wel een auto die je in Fremont kan inleveren, je wilt immers nog naar Monterey. Alamo heeft daar een vestiging. Kan zijn dat een stadskantoor bij autoverhuurbedrijven beperkte openingstijden hebben.
Een Uber vanuit het centrum van SF kost je op dit moment ca 90usd.

Uit je andere topic begrijp ik dat het dus sowieso SFO gaat worden. Voor jullie niet meer van toepassing, maar wellicht voor volgende meivakantiegangers: een rondje SF-SF in de meivakantie betekent heel veel kilometers in een relatief korte vakantie. De Tioga pass zal namelijk dicht zijn. Beter is een rondje vanaf Las Vegas of eventueel Los Angeles. Of een one way van of naar SF.
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

LisanneS schreef:
10 aug 2024, 09:14
Wij hebben 3 jonge kinderen (3/5/8jr) met veel spullen om mee te nemen :lol: of bieden sommige hotels dat aan? (Zo ver ben ik nog niet gekomen).
- wel / geen autostoeltje mee voor de jongste 2? Meenemen of toch daar ter plekke kopen? Zelf dacht ik dat het makkelijker is om ze mee te nemen, geen gedoe om ze nog aan te schaffen aldaar.

Alvast bedankt!! :)
Hi, ik reageer vooral even op dit stukje. We zijn afgelopen meivakantie met onze 5 kids op rondreis geweest met een camper. Wij hadden twee grote Eastpak koffers bij ons en 2 kleintjes en 5 rugzakken. Onze jongste twee zijn een tweeling en waren 3,5 en de oudste 13 en dan hebben we er twee tussen. Voor onze dochter van 7 hebben we geen autostoel gebruikt tijdens de reis. Voor de jongsten hadden we 1 autostoeltje via marktplaats gekocht en de andere wilden we daar kopen maar er stond er 1 bij de verhuurder. Op de terugvlucht zaten ze beiden in de autostoel in het vliegtuig en dat werkte erg goed. Mijn tip is om via marktplaats een Amerikaans stoeltje voor de jongste op te scharrelen en die ook in het vliegtuig te gebruiken. En neem verder zo min mogelijk mee. Ieder had een packing cube voor de kleding en we hebben tussendoor gewassen. Het was echt fijn om licht te reizen.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Jedinja schreef:
11 aug 2024, 00:03
Mijn tip is om via marktplaats een Amerikaans stoeltje voor de jongste op te scharrelen
Een goed idee voor het vliegtuig en in de motorhome. Voor een "gewone" auto lijkt het me echter een minder goed idee, omdat je bijvoorbeeld niet weet hoe oud het stoeltje (ze gaan maar een beperkte tijd mee nadat ze gemaakt zijn). Je weet ook niet of het bij een ongeval betrokken was. De consumentenbond in de VS waarschuwt hiervoor.

In een motorhome zal het niet veel uitmaken omdat die sowieso niet echt veilig zijn. Motorhomes vallen hier (in de VS) buiten de veiligheidseisen voor passagiers omdat ze als "vrachtwagen" geclassificeerd worden.
PieterP
Amerika-ontdekker

Bericht door PieterP »

BorL schreef:
10 aug 2024, 10:15
PieterP schreef:
07 aug 2024, 22:51

Afgelopen juni 4 weken een truckcamper bij GoNorth Alaska gehuurd via Boerse.
Reserveringsproces en vragen werden vlot afgehandeld, uitsluitend in het duits.
Extra kosten ter plaatse waren zoals vooraf afgesproken, geen verrassingen.
Erg veel betaald maar dat komt mede door het feit wij per sé gravelroads en in Yukon wilden rijden en dus gebonden waren aan GoNorth.
Gewoon wat je van een tussenpersoon verwacht, niets bijzonders in zowel positieve als negatieve zin.
Dank voor uw reactie. Klinkt wel betrouwbaar. Benieuwd naar het reisverslag over Yukon.
1991: CA, AZ, UT, NV
1992: NY, CT, MA, MAINE
1994: NM, AZ, UT
1996: NYC
1998: BC, WA
2009: CO, WY, MT, ND, SD, NE
2011: CA, NV, UT
2013: CA, AZ, NV, UT
2015: CA, AZ, NM, UT, NV
2018: CA, AZ, UT, NV
Pleank
Amerikafan

Bericht door Pleank »

Na het faillissement van FTI gekozen voor annulering. Nu toch maar eens op zoek naar een nieuwe aanbieding voor sept 2025, en ik moet zeggen: ik ben blij! Bijna 900 euro goedkoper dan de oorspronkelijke boeking van 21 dagen bij usareisen.de, en dat was al een prima deal wat mij betreft. Daar zaten alleen wel onbegrensde mijlen bij, dat was nu wel erg duur vond ik.

1945 euro voor een CA-30, 08-09-2025 tot 25-09-2025, dus 17 nachten. Vanuit Las Vegas met 2000 mijlen en alle verzekeringen inclusief. Nog even getwijfeld over LA of SF, maar dat scheelde toch best veel in prijs. Dan rijden we die paar uur wel extra. Geboekt bij bestcamper.de. :thumbup:
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

Dat is een nette prijs zeg @Pleank :thumbup:

Heb net ook even snel gekeken op die site, en er zit echt een enorm verschil in prijs tussen een C-klasse RV van Cruise america en Roadbear. Scheelt gewoon bijna de helft.

Nu weet ik dat de Sunseekers van Roadbear mooie slide-outs hebben, en die van Cruise America niet, maar toch...
BiaAlly
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door BiaAlly »

Hoi!

Even een vraagje; Wij zitten er aan te denken om volgend jaar ook weer naar Amerika te gaan en dan met een camper. Nu heb ik op USA-Reisen.de een hele mooie aanbieding gezien. Alleen staat er bij ;Mietpreis, zahlbar bei Buchung. (20% Anzahlung bei Buchung, Restzahlung 28 Tage vor Reiseantritt) Dan vragen zij toch wel om een aanbetaling?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, die betalen bij boeking is wat verwarrend, maar ik lees het zo dat je 20% aanbetaalt en de rest 28 dagen voor vertrek.

Marianne
BiaAlly
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door BiaAlly »

Het vreemde is dat er mensen van hier in mei hebben geboekt op dezeflde website en die geen aanbetaling hoefde te doen. Dus ik vind het wat verwarrend. Want ik ben nog niet zeker van of mijn vakantie word goed gekeurd maar ik vind het eigenlijk een te mooie prijs om niet alvast te boeken. Maar als ik eerst moet aanbetalen.....
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

Niets verwarrend hoor. Toen werd de camperhuur via FTI geregeld en omdat die failliet zijn loopt de verhuur nu via Boerse. Andere tussenpersoon dus andere betalingsregeling.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer