Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Achterba: schema Rocky Mountains en Zuidwest Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Achterba
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Achterba: schema Rocky Mountains en Zuidwest Amerika.

Bericht door Achterba »

Beste allemaal,

Wij hebben het plan opgevat in in juli/augustus 2025 met onze 2 jongens van dan 10 en 13 naar naar Amerika te gaan. Zelf hebben we al heel wat van het Zuidwesten gezien, dus we slaan bewust een aantal parken over. Voor ons zo de ideale mix van nieuwe en voor ons oude dingen. Onze vorige reizen hebben we heel veel aan dit forum gehad, dus ik hoop dat jullie weer met ons mee willen denken.

1. Denken jullie dat dit een haalbaar en leuk schema is? Hebben jullie nog aanvullen/tips?
2. Hebben jullie leuke ideeën om te doen met onze tieners? Het lijkt ons te gek om bijvoorbeeld een 2 daags rafting tocht te maken alleen in GC niet te betalen, wellicht andere opties onderweg? Verder houden we wel van een beetje avontuur en actie.
3. We hebben toch besloten met de auto te reizen en niet met de camper. Hebben jullie budget tips voor leuke accommodaties onderweg, liefst met zwembad of zwemgelegenheid, we zijn vervent kampeerders dus verdere luxe hebben we niet nodig ;-).
4. Zijn er nog mensen die kortingscodes hebben voor autohuur en ze zelf niet gebruiken?

Hieronder ons voorlopige reisschema en hoop dat jullie ons weer willen helpen net als jaren geleden met onze vorige Amerika reizen.

Groetjes Barbara en Jasper.

Dag 1 (11 juli 2025) Amsterdam-Denver
Dag 2 (12 juli 2025) Denver
Dag 3 (13 juli 2025) Denver
Dag 4 (14 juli 2025) Denver-Rocky Mountains
Dag 5 (15 juli 2025) Rocky Mountains
Dag 6 (16 juli 2025) RMNP- Custer state park
Dag 7 (17 juli 2025) Custer state park-Sheridan
Dag 8 (18 juli 2025) Sheridon-Yellowstone
Dag 9 (19 juli 2025) Yellowstone
Dag 10 (20 juli 2025) Yellowstone
Dag 11 (21 juli 2025) Yellowstone
Dag 12 (22 juli 2025) Yellowstone- Grand teton
Dag 13 (23 juli 2025) Grand Teton
Dag 14 (24 juli 2025) Grand Teton- SLC
Dag 15 (25 juli 2025) Salt Lake City
Dag 16 (26 juli 2025) SLC- Zion
Dag 17 (27 juli 2025) Zion
Dag 18 (28 juli 2025) Zion- Grand Canyon
Dag 19 (29 juli 2025) Grand Canyon
Dag 20 (30 juli 2025) Grand Canyon- Las Vegas
Dag 21 (31 juli 2025) Las Vegas
Dag 22 (01 augustus 2025) Las Vegas
Dag 23 (02 augustus 2025) Las Vegas- Yosemity
Dag 24 (03 augustus 2025) Yosemity
Dag 25 (04 augustus 2025) Yosemity- San Francisco
Dag 26 (05 augustus 2025) San Francisco
Dag 27 (06 augustus 2025) San Francisco
Dag 28 (07 augustus 2025) San Francisco- Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Achterba: schema Rocky Mountains en Zuidwest Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een mooie aanzet, maar ik zou wel aan aantal dingen anders doen. wat is het idee van de 2 volle dagen Denver? Ik denk dat 1 dag wel voldoende is als je er geen speciale plannen hebt, en misschien zou je het zelfs helemaal over kunnen slaan.
Voor Rocky Mountain NP is 1 dag goed, maar niet ruim. Wij vinden het niet gek om ook aan de westkant een overnachting te doen. Maar dat is niet handig als je daarna naar South Dakota gaat. Ik zou daar trouwens niet alleen voor Custer SP naar toe gaan; je hebt daar toch minimaal één extra overnachting nodig. En tussen Sheridan en Yellowstone zou een stop in Cody niet gek zijn. Misschien is het Buffalo Bill Museum daar iets? Of de rodeo.
Bij Grand Teton is het mogelijk om te raften of de Snake River.
Is de dag SLC een must? Ook die tijd zou je goed ergens anders kunnen gebruiken. Wil je via de I15 naar Zion rijden? Hebben jullie Bryce en Capitol Reef al bezocht? In Capitol Reef is de wandeling door de Sulphur Creek leuk om te doen. Kijk daarvoor eens in het 2012-verslag van @michelly op www.michelly.nl.
Jullie zijn nog niet in Yosemite geweest? En het stuk van LV naar Yosemite is ook nieuw? Hoe had je dat in 1 dag willen doen? Je hebt zo geen tijd voor Death Valley en de Tioga Road. Een bezoek aan de Alabama Hills en Bodie is ook de moeite waard. Voor Yosemite zou een extra dag wel mooi zijn.
Je zou de GC kunnen overslaan om meer tijd te hebben voor dit deel.

Als jullie fervent kampeerders zijn is het misschien een idee om in de parken te kamperen? Erg leuk en het scheelt je snel 100-200 dollar per nacht als je in het park wilt overnachten. Wij deden het in 2017 met onze dochters; toen hadden we ook een enigszins vergelijkbare route. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Achterba schreef:
13 aug 2024, 11:35
1. Denken jullie dat dit een haalbaar en leuk schema is?
Leuk is het in ieder geval en haalbaar waarschijnlijk ook, al zitten er stukken in die in mijn :wink: ogen niet helemaal ideaal zijn.

Je hebt met één overnachting (te) weinig tijd voor Custer S.P. Op dag 6 heb je komende van Rocky Mountain N.P. een behoorlijk lange rijdag en de volgende dag vertrek je alweer meteen naar Sheridan, via Devils Tower neem ik aan. In South Dakota heb je o.a. ook nog Mount Rushmore, Wind Cave, Crazy Horse en Badlands. Ik zou daarom voor South Dakota minimaal 3 overnachtingen plannen. Temeer daar het vrij afgelegen is en je er daarom niet snel nog eens zult komen.

Zoals Marianne al zegt zou een overnachting in Cody niet gek zijn. Je kunt dan via de Beartooth Pass naar Yellowstone rijden.

Las Vegas - Yosemite is een lange reis, waarbij je zelfs voor de Tioga Road waarschijnlijk te weinig tijd hebt en je rijdt ook nog een heleboel bezienswaardigheden voorbij. Ik noem alleen maar Death Valley, Alabama Hills, Mono Lake en Bodie.

Ik zou liever meer parken zoals Bryce, Capitol Reef of Monument Valley bezoeken dan Denver en Salt Lake City, maar dat is een persoonlijke keuze.
Achterba schreef:
1. Hebben jullie nog aanvullen/tips?
Wil je per se naar Yosemite en San Francisco? Zo niet, dan zou je een rondje Denver - Denver, Salt Lake City - Salt Lake City of Las Vegas - Las Vegas kunnen overwegen. Je hebt dan een rustigere reis met meer bezienswaardigheden en waarschijnlijk goedkopere autohuur omdat je de auto in dezelfde stad inlevert.

Als je deze route aan wilt houden, kun je overwegen hem om te draaien. Je komt dan op het eind in Rocky Mountain N.P. als je al meer aan de hoogte gewend bent.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Marianne en Old Faithful zijn me voor. Ik wilde ook voorstellen om er een rondje Denver van te maken. Als je South Dakota op het programma hebt is het zonde om het te beperken tot Custer SP. Inderdaad ook de tijd nemen voor Mount Rushmore, Crazy Horse en Badlands. Wind Cave kan ik niks over zeggen, daar zijn we niet geweest, maar voor wellicht tips en ideeën zou je ons reisverslag van 2022 kunnen lezen. Toen zijn we o.a. ook in Yellowstone geweest, maar niet in het hoogseizoen.
De Beartooth pass is inderdaad ook een aanrader evenals het Buffalo Bill museum in Cody.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Achterba
Amerika-newbie

Bericht door Achterba »

Old Faithful schreef:
14 aug 2024, 11:52
Achterba schreef:
1. Denken jullie dat dit een haalbaar en leuk schema is?
Leuk is het in ieder geval en haalbaar waarschijnlijk ook, al zitten er stukken in die in mijn :wink: ogen niet helemaal ideaal zijn.

Je hebt met één overnachting (te) weinig tijd voor Custer S.P. Op dag 6 heb je komende van Rocky Mountain N.P. een behoorlijk lange rijdag en de volgende dag vertrek je alweer meteen naar Sheridan, via Devils Tower neem ik aan. In South Dakota heb je o.a. ook nog Mount Rushmore, Wind Cave, Crazy Horse en Badlands. Ik zou daarom voor South Dakota minimaal 3 overnachtingen plannen. Temeer daar het vrij afgelegen is en je er daarom niet snel nog eens zult komen.

Zoals Marianne al zegt zou een overnachting in Cody niet gek zijn. Je kunt dan via de Beartooth Pass naar Yellowstone rijden.

Las Vegas - Yosemite is een lange reis, waarbij je zelfs voor de Tioga Road waarschijnlijk te weinig tijd hebt en je rijdt ook nog een heleboel bezienswaardigheden voorbij. Ik noem alleen maar Death Valley, Alabama Hills, Mono Lake en Bodie.

Ik zou liever meer parken zoals Bryce, Capitol Reef of Monument Valley bezoeken dan Denver en Salt Lake City, maar dat is een persoonlijke keuze.
Achterba schreef:
1. Hebben jullie nog aanvullen/tips?
Wil je per se naar Yosemite en San Francisco? Zo niet, dan zou je een rondje Denver - Denver, Salt Lake City - Salt Lake City of Las Vegas - Las Vegas kunnen overwegen. Je hebt dan een rustigere reis met meer bezienswaardigheden en waarschijnlijk goedkopere autohuur omdat je de auto in dezelfde stad inlevert.

Als je deze route aan wilt houden, kun je overwegen hem om te draaien. Je komt dan op het eind in Rocky Mountain N.P. als je al meer aan de hoogte gewend bent.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Oke, super dank voor de tips. Het eerste deel van de reis hebben we aangepast, Denver slaan we direct over en rijden door naar RMNP alwaar we dan 3 nachten verblijven. Ook South Dakota hebben we nu 3 overnachtingen ingepland. Dan stoppen we 1 nacht in Sheridan en 1 nacht in Cody.

Salt Lake city is zeker geen must maar ligt mooi op de helft, en aangezien we al 2 dagen hebben met 1 stop dachten we een goede optie gevonden te hebben. NP hebben zeker de voorkeur maar weet niet zo goed hoe we dat stuk anders moeten invullen, ideeën zijn meer dan welkom ;-).

Het is inderdaad een lang stuk tussen Las vegas en Yosemity, Death Valley en Bodie hebben we beiden al gezien en is voor ons geen must om nog een keer terug te keren. En inderdaad willen we graag nog een keer naar Yosemeti en San Francisco. We kunnen een stop in Death Valley wel nog overwegen.

We horen het weer graag en nogmaals dank voor jullie hulp en tips!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Old Faithful schreef:
14 aug 2024, 11:52
Goede tip. Bovendien zijn dan de watervallen in Yosemite nog krachtiger en zou je daar nog kunnen raften.

Als jullie Death Valley al bezocht hebben kun je overwegen om tot Mammoth Lakes of Lee Vining te rijden.
De tijd voor Yosemite lijkt me anders veel te krap.

Het is niet nodig om berichten volledig te quoten.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Achterba schreef:
14 aug 2024, 17:22
NP hebben zeker de voorkeur maar weet niet zo goed hoe we dat stuk anders moeten invullen, ideeën zijn meer dan welkom .
Ik had Capitol Reef al voorgesteld. Je zou in 1 lange rit naar Torrey kunnen rijden. En dan 2 nachten daar en dan naar Zion. Is een veel mooiere route. Zie ook daarvoor ons 2017-verslag.

Marianne
Achterba
Amerika-newbie

Bericht door Achterba »

Goede tip. Bovendien zijn dan de watervallen in Yosemite nog krachtiger en zou je daar nog kunnen raften.

Dit gaan we nog overwegen.

Als jullie Death Valley al bezocht hebben kun je overwegen om tot Mammoth Lakes of Lee Vining te rijden.
De tijd voor Yosemite lijkt me anders veel te krap.
Na overleg met onze jongens gaan we Death Valley toch nog een keertje aan doen ;-). We hebben alle tips en adviezen meegenomen. Wind Cave en Crazy Horse slaan we bewust over. We komen dan op de volgende planning:

Dag 1 Amsterdam-Denver -RMNP ( We hebben besloten om direct door te rijden naar RMNP en niet te stoppen in Denver)
Dag 2 RMNP
Dag 3 RMNP
Dag 4 RMNP- Badlands NP
Dag 5 Badlands NP
Dag 6 Badlands NP
Dag 7 Badlands-Mount Rushmore Sheridan
Dag 8 Sheridan- Cody
Dag 9 Cody- Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone
Dag 12 Yellowstone- Grand Teton
Dag 13 Grand Teton
Dag 14 Grand Teton- Capital Reef (we zijn ons bewust van de grote afstand maar zo slaan we SLC over, de kids zijn gewend aan lange afstanden in de auto)
Dag 15 Capital reef
Dag 16 Capital reef- Zion
Dag 17 Zion
Dag 18 Zion- Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon (Overwegen om een nacht minder GC te doen? Twijfelen we over
Dag 20 Grand Canyon- Las Vegas (450km)
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas- Death Valley
Dag 24 Death Valley- Yosemeti
Dag 25 Yosemiti
Dag 26 Yosemiti- San Francisco
Dag 27 San Francisco
Dag 28 San Francisco
Dag 29 San Francisco- Amsterdam

Is dit een betere/mooiere route in vergelijking met de eerste? We horen het graag.

Groetjes Barbara en Jasper
Laatst gewijzigd door markro op 18 aug 2024, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Codes voor de quote aangebracht.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind het veel beter zo maar de tijd voor Yosemite - ik zie meerdere spellingen maar niet de juiste :wink: - is nog steeds heel krap. Normaal gesproken ben ik een voorstander van een overnachting in Death Valley maar als je maar één stop hebt tussen Las Vegas en Yosemite zou ik een stuk verder rijden. Bijvoorbeeld tot Bishop. Of Mammoth Lakes.

Voor de Grand Canyon zijn twee nachten mooi maar wellicht is voor jullie 1 nacht ook voldoende. Wat zou je er willen doen? Kijk eens in ons 2013-verslag voor twee nachten met onder andere een stuk van de South Kaibab Trail. En zie ons 2024-verslag voor twee nachten met een fietstocht naar Hermits Rest en een stukje Bright Angel Trail. Wij reden toen ook van de GC naar Zion, maar wel met een tussenstop. Het kan echter ook in 1 dag. Wij vertrokken laat uit het park. Misschien heb je voor die route ook iets aan ons reisverslag.

De tijd voor Yellowstone vind ik nu wat krap hoewel je vanuit Cody al snel in het park bent.
Wat zijn de plannen op dag 5 en 6? Daar zul je geen Badlands bedoelen denk ik.
Ik vond Crazy Horse een stuk indrukwekkender dan Mt Rushmore. Het is een aanrader om je er wat in te verdiepen en ze allebei te bezoeken. Zie voor South Dakota met onze kinderen ons 2004-verslag.

Marianne
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Wij hebben een deel van deze route vorige maand gedaan.

dag 1 camper gehaald en naar RMNP gereden (olive ridge campground). Ik heb hier best last gehad van hoogteziekte dus bij meerdere dagen is dit wel iets om rekening mee te houden. Op het einde van de vakantie terug in RMNP (wij deden rondje Denver) en toen had ik er geen last van. Ik zou 2 nachten oostkant en 1 nacht westkant inplannen.

South Dacota.
Badlands NP hadden we 1 nacht wel genoeg aan. Vergeet niet om naar de rangertalk in de avond te gaan. Erg leuk bevonden door onze kinderen.
Windcave NP vond ik verassend leuk hoewel we niet naar de grotten konden vanwege renovatie van de lift. We hebben er veel wildlife gezien. Daarnaast sparen onze kids de NP muntjes en konden ze zo weer een exemplaar in hun mapje doen.
Mount Rushmore: kort bezoek daar gehad. Goed om gezien te hebben, wel populistisch.
Crazy horse memorial: kort bezoek daar gedaan. Interessant om de geschiedenis van de natives te zien. Kids vonden dit leuker dan mount Rushmore.
Custer SP: met de camper kan je niet alles rijden. Wij konden wel een groot gedeelte van de iron mountain road op (tip van ranger daar) en zo de bizons ed daar wel kunnen zien.
Onze route in SD was:
dag 1: RMNP naar hotsprings (zodat de route naar SD iets korter was, is een knetter saaie weg).
dag 2: Windcave NP, stukje Custer SP, Crazy horse memorial, mount Rushmore, iron mountain road en toen naar de camping op Sylvan lake (mooie plek, maar voor Custer zou ik in dat gedeelte blijven, scheelt iets aan reistijd).
dag 3; Black elk peak trail gedaan. In de namiddag Wildlife loop Custer. Verdere nietsen.
dag 4: van Custer SP naar Badlands NP, alle stops gedaan. In de avond rangertalk naast de camping.
dag 5: van Badlands (in de ochtend nog de hikes gedaan om 6 uur sunrise, waarbij kids nog op bed lagen), via Spearfish canyon (ontbijt) naar Devils Tower (lunch) naar Bighorn NF.

Stop in Cody, wij hebben overnacht in de KOA daar. Het zwembad daar is heerlijk. Onze kids vroegen speciaal om deze camping voor het zwembad en dat is ook nu weer goed bevallen. Het museum daar is wel leuk en ook de rodeo kan een belevenis zijn. (wij nu overgeslagen). Goed moment voor de wasmachine ook. Goed om de laatste boodschappen te doen + tanken omdat dat in Yellowstone duurder is. Overweeg via chief joseph highway en deel beartooth highway (tot summit) en dan via lamar valley Yellowstone in.

Yellowstone en Grand Teton vinden wij fantastisch. Altijd te weinig dagen daar. Hoeveel je daar ook gepland hebt.

Naar Salt lake city: de route vanaf Jackson langs de snake river is erg mooi. Ik houd zelf niet van steden dus kan niets vertellen over de stad, maar antilope island vonden we wel weer een aparte belevenis. Bij doorrijden naar het westen zou ik ook de zoutvlakten wel willen bezoeken maar nog nooit gedaan dus.

Wij hebben het stuk richting Vernal gedaan (ipv salt lake city) en daar Dinosaur NM bezocht. Dat is ook wel een aanrader. Wij zijn toen doorgetrokken naar Colorado NM, Moab, Mesa Verde NP, Ouray, Aspen en terug naar de RMNP.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Martin & Marianne schreef:
18 aug 2024, 13:33
Ik vond Crazy Horse een stuk indrukwekkender dan Mt Rushmore. Het is een aanrader om je er wat in te verdiepen en ze allebei te bezoeken.
Leuk dat je dat zegt. Ik heb hier op het forum ook wel gelezen dat mensen het tegen vinden vallen omdat het nog lang niet klaar is. Wij vonden het ook indrukwekkend en het visitor center/museum erbij heel interessant. Ook Mount Rushmore vonden we mooi en boeiend. Op advies van het forum zijn we eerst naar Mt. Rushmore gegaan en daarna naar Crazy Horse. Dat is ook de beste volgorde i.v.m. de grootte van het monument. Als je het andersom doet, kan Mt. Rushmore misschien wat tegenvallen omdat het dan opeens zo klein lijkt.
Voor onze belevenissen daar kun je naar:
https://yellowstone-north-and-south-dak ... okane.html
jvans1979
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jvans1979 »

18 aug 2024, 13:33
Wat zijn de plannen op dag 5 en 6? Daar zul je geen Badlands bedoelen denk ik.
Omdat je dit teveel vindt? Of waarom zouden we daar geen Badlands bedoelen?
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Voor Badlands NP heb je maar een halve dag nodig, max een dag. Ik zou de 2 dagen die je dan uitspaart bij Yosemite zetten.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zijn er nog nooit geweest, maar het lijkt me inderdaad te veel van wat ik zo in reisverslagen etc lees. Zie ook de reactie van @nycave van gisteren. Voor het veel grotere en veelzijdige Yosemite waar je meerdere delen hebt trek je veel minder tijd uit.
Kijk voor de parken eens op de NPS-sites en op www.ontdek-amerika.nl om een idee te krijgen van de tijd die je inde parken nodig hebt.

jvans1979 = Achterba?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 aug 2024, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
jvans1979
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jvans1979 »

Hahaha! Achterba is Barbara en dat is mijn vrouw. Ik ben Jasper. Maar ik was dus blijkbaar onder eigen naam ingelogd.
Artemis20
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Bericht door Artemis20 »

Wij zijn deze zomer in Badlands NP geweest en inderdaad, zeker niet meerdere dagen nodig daar.
Wij hebben het park bezocht op een reisdag (van een hotel nabij Mount Rushmore naar Deadwood).
Heel mooi! We deden enkele trails (oa notch trail, met ladder) en daarna bijna alle uitzichtpunten met de auto, dus ik had echt het gevoel dat we op die tijd 'het volledige park' wel gezien hadden.
Mijn foto's kan je eventueel bekijken via mijn Instagram stories (staan bewaard), Lien_Dlhy.

In de buurt van Mount Rushmore is ook Custer State Park, die kan je dan misschien in jouw planning inpassen ipv zoveel dagen Badlands? Of de dagen wat opschuiven.

Ik zou aanraden om Mount Rushmore 's avonds te bezoeken want dan is er een indrukwekkende ceremoniespeech met ook het volkslied en het aansteken van de verlichting. Wij zijn tegen een uurtje vóór zonsondergang geweest, wat rondgewandeld (presidential trail, visitor center enzo) en dan gebleven tot de ceremonie en hebben dus zo het monument zowel bij daglicht als bij nachtverlichting gezien.
Wel even opzoeken, ceremonie is enkel in de zomermaanden geloof ik.
Crazy Horse hebben wij dan weer niet gedaan (enkel van buitenaf even geparkeerd en gekeken) dus kan ik niets over zeggen.

Ik geef verder geen advies over je route en hoe die nog aan te passen want dat is niet mijn specialiteit :wink:
Maar heb toch even vergeleken met onze route van deze zomer en van 2j geleden want daar deden we veel van jullie bestemmingen aan. Onze zonen zijn nu trouwens 13j en 10j dus wat een toeval :)
In Yellowstone hadden wij een nachtje langer dan jullie van plan zijn en dat was zeker niet te veel voor ons.
Grand Teton ook 2 nachten, net als jullie. In Capitol Reef bleven wij maar 1 nachtje (in een huifkar geslapen, heel leuk! Broken Spur Inn in Torrey)
In Las Vegas hoef je volgens mij geen 2 volle dagen door te brengen, daar kan misschien nog eentje af? Wij deden op de eerste avond Fremont Street, op de volle dag uitslapen/zwemmen en de Strip verkennen tot 's avonds, en de dag nadien konden we wel weer door.
Grand Canyon deden wij wel 2 nachten, want op de volle dag hebben we Bright Angel Trail gelopen. Was lastig (vooral door de hitte) maar wel heel indrukwekkend, ik vind dat je de grootsheid van de Canyon pas echt 'voelt' als je er ook een stuk in afdaalt. Maar als je zonen of jullie geen zin hebben in een slopende wandeling, dan inderdaad beter een nachtje minder.
juli - aug 2024: rondje Denver https://www.polarsteps.com/LienDlhy
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen 2019: ook op bovenstaande blog
Achterba
Amerika-newbie

Bericht door Achterba »

dag 1: RMNP naar hotsprings (zodat de route naar SD iets korter was, is een knetter saaie weg).
dag 2: Windcave NP, stukje Custer SP, Crazy horse memorial, mount Rushmore, iron mountain road en toen naar de camping op Sylvan lake (mooie plek, maar voor Custer zou ik in dat gedeelte blijven, scheelt iets aan reistijd).
dag 3; Black elk peak trail gedaan. In de namiddag Wildlife loop Custer. Verdere nietsen.
dag 4: van Custer SP naar Badlands NP, alle stops gedaan. In de avond rangertalk naast de camping.
dag 5: van Badlands (in de ochtend nog de hikes gedaan om 6 uur sunrise, waarbij kids nog op bed lagen), via Spearfish canyon (ontbijt) naar Devils Tower (lunch) naar Bighorn NF.

In het kader van beter goed gejat dan slecht bedacht, nemen we deze over! Dank!
[/quote]
Achterba
Amerika-newbie

Bericht door Achterba »

19 aug 2024, 20:24
Wij zijn er nog nooit geweest, maar het lijkt me inderdaad te veel van wat ik zo in reisverslagen etc lees. Zie ook de reactie van @nycave van gisteren. Voor het veel grotere en veelzijdige Yosemite waar je meerdere delen hebt trek je veel minder tijd uit.
Kijk voor de parken eens op de NPS-sites en op www.ontdek-amerika.nl om een idee te krijgen van de tijd die je inde parken nodig hebt.

jvans1979 = Achterba?

Marianne
Oke Custer state park of Yosemite?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die keuze kan ik niet voor jullie maken. Als je de indeling van @nycave overneemt zit je al heel vol lijkt me. Schrijf eens de route uit zoals het er nu uitziet.
Je schreef dat je al veel had gezien in het zuidwesten, dus Yosemite ook neem ik aan? Dan heb je wellicht al een idee wat je daar nog wilt doen. Voor de kinderen lijkt het me een mooi park met veel mogelijkheden (fietsen, raften wandelen, zwemmen, sequoiabomen bekijken, junior ranger programma volgen etc). Lees ook eens mee in andere topics; ik heb in het topic van RogierS een link geplaatst naar het krantje van Yosemite met activiteiten erin.
En kijk eens in ons 2004-verslag voor zowel South Dakota, Yellowstone als Yosemite. Onze kinderen waren toen 9 en 11. Onze route zag er oten zo uit:
9 juli Amsterdam - Denver
10 juli Denver - Estes Park
11 juli Estes Park
12 juli Estes Park - Hot Springs
13 juli Hot Springs - Hill City
14 juli Hill City
15 juli Hill City - Sheridan
16 juli Sheridan - Cody
17 juli Cody - Yellowstone
18 juli Yellowstone
19 juli Yellowstone
20 juli Yellowstone
21 juli Yellowstone
22 juli Yellowstone - Hoback Junction
23 juli Hoback Junction - Provo
24 juli Provo - Springdale
25 juli Zion
26 juli Springdale - Las Vegas
27 juli Las Vegas
28 juli Las Vegas - Death Valley
29 juli Death Valley - Mammoth lakes
30 juli Mammoth Lakes - Yosemite
31 juli Yosemite
1 augustus Yosemite
2 augustus Yosemite
3 augustus Yosemite
4 augustus Yosemite - San Francisco
5 augustus San Francisco
6 augustus San Francisco

Het is al eerder gezegd, maar overweeg nog eens om de route om te draaien. Je hebt dan in Yosemite nog meer kans dat de watervallen mooi zin en dat er bijvoorbeeld geraft kan worden. En voor RMNP is het fijn als je al wat aan de hoogte gewend bent.
Ik zou ook nadenken over de Grand Canyon; daar kan 1 nacht voldoende zijn, maar overslaan ten gunste van meer tijd/rustmomenten elders en minder kilometers lijkt me niet gek.

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

My 2 cents: wij waren afgelopen juli nog in regio Black Hills, maar deden het rondje precies andersom.
Wij kwamen uit Gardiner met een overanchting in Buffalo. De volgende dag via Devils Tower (waar het zo druk was dat we halverwege uit de rij zijn gegaan en dan maar lekker hebben gepicknickt met zicht op de toren) naar Wall gereden om te overnachten. 's Avonds nog een bezoek gebracht aan Badlands (dat is dan letterlijk 10 minuten rijden) voor prachtige uitzichten tegen zonsondergang.
De volgende dag Badlands bezocht, veel uitzichtpunten en een wat wandelingen, en naar Custer gereden. 's Avonds de ceremonie bij Mount Rushmore.
De volgende dag de 3 autoroutes gedaan (waarbij we in Custer SP veel last hadden van roadwork en ook mede wegens het lawaai wat dat veroorzaakte bijzonder weinig bizons hebben gezien. Maar goed, in Yellowstone des te meer).
De volgende dag reden we door naar Estes Park, via Scottsbluff.

Ik denk dat je met de oorspronkelijke 3 nachten best uitkomt in Black Hills. Ik denk alleen dat je het anders moet indelen.

Als je mogelijk een dagje minder doet aan de Grand Canyon (is natuurlijk ook afhankelijk van de plannen daar) en dat bij Yosemite zet, heb je daar ook gelijk meer ruimte.
Al met al vind ik het een mooie route, en dat er af en toe een lange dag inzit, is dan maar zo. Ik houd er ook nooit zo van om dan maar halverwege ergens te overnachten terwijl daar 'niks' is, maar omdat je aan x uur per dag zit. Dan liever een lange dag zodat je wel 2 dagen kunt relaxen (bijvoorbeeld) in LV. Ook wel even lekker als tegenhanger van al het natuurgeweld!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer