Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Claimen refund na vertraging vlucht
Re: Claimen refund na vertraging vlucht
Onze casus:
Van AMS naar LAX met een tussenstop in DFW. Door overboeking (en daarna wachten om naar de startbaan getrokken te worden) vertrok onze vlucht later waardoor we onze aansluiting misten. AA bood ons in DFW een vervangende vlucht aan, wat op zich mooi was, maar uiteindelijk waren we dik 3 uur later op LAX. Dit hebben we aangekaart bij AA en we kregen een vluchttegoed van $50,- p.p. toegekend, welke een jaar geldig is.
Ik heb net de gegevens ingevuld op EUClaim en die zeggen: Geen recht op vergoeding, want een buitengewone omstandigheid. Geen idee waarop ze doelen, maar overboeking lijkt mij bewust risico nemen door AA.
AirHelp zegt: Je was maar anderhalf uur later in DFW. Het gaat toch om de eindbestemming?
Van AMS naar LAX met een tussenstop in DFW. Door overboeking (en daarna wachten om naar de startbaan getrokken te worden) vertrok onze vlucht later waardoor we onze aansluiting misten. AA bood ons in DFW een vervangende vlucht aan, wat op zich mooi was, maar uiteindelijk waren we dik 3 uur later op LAX. Dit hebben we aangekaart bij AA en we kregen een vluchttegoed van $50,- p.p. toegekend, welke een jaar geldig is.
Ik heb net de gegevens ingevuld op EUClaim en die zeggen: Geen recht op vergoeding, want een buitengewone omstandigheid. Geen idee waarop ze doelen, maar overboeking lijkt mij bewust risico nemen door AA.
AirHelp zegt: Je was maar anderhalf uur later in DFW. Het gaat toch om de eindbestemming?
2009: Rondrit Florida
2010: Rondrit Californië + LV
2023: NYC
2024: Rondrit Zuidwesten
2025: Rondrit Oost-Canada
2010: Rondrit Californië + LV
2023: NYC
2024: Rondrit Zuidwesten
2025: Rondrit Oost-Canada
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 02 aug 2024, 13:55
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Claimen refund na vertraging vlucht
Wij hebben ook een casus..
benieuwd of we hier iets mee zouden kunnen qua claim, en ook bij wie we als eerste aan zouden moeten kloppen voor het indienen van de claim.
Alle originele boekingen zijn gedaan door ons bij KLM, uitvoerende partij (die later ook de wijzigingen doorgevoerd heeft) is Delta. Contractueel lijkt mij dan KLM de partij om bij te claimen maar is dat naar jullie ervaring ook zo?
Onze (heen)reis samengevat
22 juli Amsterdam - Detroit --> 8.30 vertrek en 10.50 aankomst. Dit werd 9:55 vertrek en 12.05 aankomst, met uitloop tot ongeveer 12.35 aan de gate vanwege niet kunnen parkeren, tekort aan grondpersoneel.
Vertraagd vertrek door vertraging vliegtuig bij binnenkomst en daarna defect toilet.
22 juli Detroit - Orlando --> 14.01 vertrek en 16.46 aankomst.
Vlucht nooit gehaald door vertraagde aankomst in Detroit en eindeloze rijen bij paspoortcontrole (vertraging daar 3 a 3,5 uur).
Veel vliegvelden en van de maatschappijen delta in het bijzonder zaten nog midden in de chaos van de global it outage (CrowdStrike) iets waarvoor de DOT inmiddels een onderzoek heeft ingesteld naar Delta.
Vanuit de gemiste vlucht direct naar de Delta mensen om even snel een oplossing te vinden. Dat was een hele grote misvatting helaas.
Beste wat men ons kon bieden na 1,5 uur soebatten aan de balie, was een vlucht op woensdag 24 juli van Detroit naar Raleigh en van Raleigh door naar Orlando.. oftewel, de rest van de maandag en dinsdag in Detroit doorgebracht.
Woensdag 24 juli, Detroit - Raleigh.
Met een uur vertraging van Detroit naar Raleigh gevlogen vroeg in de ochtend, met plaatsen op de stand-by lijst door delta geregeld voor de middag vlucht en gegarandeerde stoelen op de avondvlucht.
De stand-by optie is nooit wat geworden omdat de delta agent ons op de stand-by lijst voor 23 juli ipv 24 juli had geplaatst...
Uiteindelijk de vlucht van 18.10 vertrek uit Raleigh dus welke in werkelijkheid om 19.40 vertrok.
Uiteindelijk aankomst in Orlando was woensdag 24 juli om 21.25 uur, versus een origineel schema van aankomst 22 juli 16.46.
Zo bekeken dus een "vertraging" van 2 dagen en 4,5 uur. Of men het qua claim / compensatie ook zo zal behandelen echter..?
benieuwd of we hier iets mee zouden kunnen qua claim, en ook bij wie we als eerste aan zouden moeten kloppen voor het indienen van de claim.
Alle originele boekingen zijn gedaan door ons bij KLM, uitvoerende partij (die later ook de wijzigingen doorgevoerd heeft) is Delta. Contractueel lijkt mij dan KLM de partij om bij te claimen maar is dat naar jullie ervaring ook zo?
Onze (heen)reis samengevat
22 juli Amsterdam - Detroit --> 8.30 vertrek en 10.50 aankomst. Dit werd 9:55 vertrek en 12.05 aankomst, met uitloop tot ongeveer 12.35 aan de gate vanwege niet kunnen parkeren, tekort aan grondpersoneel.
Vertraagd vertrek door vertraging vliegtuig bij binnenkomst en daarna defect toilet.
22 juli Detroit - Orlando --> 14.01 vertrek en 16.46 aankomst.
Vlucht nooit gehaald door vertraagde aankomst in Detroit en eindeloze rijen bij paspoortcontrole (vertraging daar 3 a 3,5 uur).
Veel vliegvelden en van de maatschappijen delta in het bijzonder zaten nog midden in de chaos van de global it outage (CrowdStrike) iets waarvoor de DOT inmiddels een onderzoek heeft ingesteld naar Delta.
Vanuit de gemiste vlucht direct naar de Delta mensen om even snel een oplossing te vinden. Dat was een hele grote misvatting helaas.
Beste wat men ons kon bieden na 1,5 uur soebatten aan de balie, was een vlucht op woensdag 24 juli van Detroit naar Raleigh en van Raleigh door naar Orlando.. oftewel, de rest van de maandag en dinsdag in Detroit doorgebracht.
Woensdag 24 juli, Detroit - Raleigh.
Met een uur vertraging van Detroit naar Raleigh gevlogen vroeg in de ochtend, met plaatsen op de stand-by lijst door delta geregeld voor de middag vlucht en gegarandeerde stoelen op de avondvlucht.
De stand-by optie is nooit wat geworden omdat de delta agent ons op de stand-by lijst voor 23 juli ipv 24 juli had geplaatst...
Uiteindelijk de vlucht van 18.10 vertrek uit Raleigh dus welke in werkelijkheid om 19.40 vertrok.
Uiteindelijk aankomst in Orlando was woensdag 24 juli om 21.25 uur, versus een origineel schema van aankomst 22 juli 16.46.
Zo bekeken dus een "vertraging" van 2 dagen en 4,5 uur. Of men het qua claim / compensatie ook zo zal behandelen echter..?
Re: Claimen refund na vertraging vlucht
Ik las gisteravond ergens dat vertraging door paspoortcontroles etc. overmacht zijn. Ik weet alleen even niet meer waar ik dat gelezen heb.Jeffreyyy schreef: ↑06 aug 2024, 23:44Vlucht nooit gehaald door vertraagde aankomst in Detroit en eindeloze rijen bij paspoortcontrole (vertraging daar 3 a 3,5 uur).
Veel vliegvelden en van de maatschappijen delta in het bijzonder zaten nog midden in de chaos van de global it outage (CrowdStrike) iets waarvoor de DOT inmiddels een onderzoek heeft ingesteld naar Delta.
Betreffende ons eigen voorval, las ik net het volgende op juridischloket.nl, wat ik nog nergens eerder was tegengekomen:
"Biedt de vliegmaatschappij u een vervangende vlucht aan? En komt die vervangende vlucht minder dan 4 uur later aan dan uw oorspronkelijke vlucht? Dan krijgt u soms de helft van de vergoeding." Ik heb gisteren stoer het aanbod van AA geweigerd ($50,- vluchttegoed p.p.) en gezegd met niet minder dan $600,- p.p. aan vluchttegoed akkoord te gaan

2009: Rondrit Florida
2010: Rondrit Californië + LV
2023: NYC
2024: Rondrit Zuidwesten
2025: Rondrit Oost-Canada
2010: Rondrit Californië + LV
2023: NYC
2024: Rondrit Zuidwesten
2025: Rondrit Oost-Canada
-
- Amerikakenner
- Berichten: 1466
- Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Locatie: West-Brabant
Re: Claimen refund na vertraging vlucht
Los van een claim bij de luchtvaartmaatschappij (geen verstand van) zou ik dit alvast wel gaan melden op je annuleringsverzekering. Dit lijkt me wel een gevalletje vertrekvertraging.
Re: Claimen refund na vertraging vlucht
Je moet de claim melden bij de uitvoerende partij. We hadden ook geboekt bij KLM en zijn door hen overgezet naar Swiss en moesten claimen bij Swiss. Via de annuleringsverzekering heb ik ook nog wat terug gehad. Dus die zou je al een berichtje kunnen sturen, maar bij ons hoefden dat niet. Ook pas na de vakantie gedaan. Na je vakantie gewoon regelen en nu gaan genieten.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Re: Claimen refund na vertraging vlucht
Tja, Clownstrike.. airlines stellen (uiteraard) op dit moment allemaal dat dat een situatie was die binnen de "extraordinary circumstances" clause van EC261 valt.
Voor wat betreft de hotelovernachitingen in Detroit, die kun je iig claimen bij Delta, als de vertraging van die eerste vlucht door Crowdstrike kwam, en niet door weer oid. Onder hun eigen service commitment stellen ze immers dat bij controllable delays Delta een hotelkamer ter beschikking stelt, en de toezichthouder in de US heeft al gesteld (statement van Buttigieg) dat zij dit als controllable event beschouwen.
Voor EC261 compensatie zul je vermoedelijk naar de rechter moeten. Ik verwacht zelf dat er wel wat zaken gevoerd zullen gaan worden, maar totdat er een uitspraak van het hoogste hog (ECJ) ligt blijft het onduidelijk. Probleem is dat veel delays veroorzaakt zijn door outages van systemen van vliegvelden, en niet van airlines. Sommige vliegvelden zijn ook tijdelijk gesloten geweest en in de US is een deel van het vliegverkeer stilgelegd door de autoriteit. En als je naar eerdere ECJ uitspraken kijkt dan worden dat soort zaken gezien als extraordinary circumstances zoals bedoeld in EC261.
Voor wat betreft die standby vlucht die een dag eerder was dan je dacht, je had natuurlijk gewoon in de app / website kunnen zien voor exact welke vlucht je standby stond. Je geeft aan dat het een fout van de agent was, maar ik vermoed dat het gewoon miscommunicatie was. De agent die jullie tickets heeft gewijzigd heeft jullie op standby gezet voor die eerdere vlucht (een dag eerder), en confirmed plaatsen gegeven op de eerstmogelijke vlucht, de dag later. Dat is vermoedelijk gewoon verkeerd begrepen. Maar in de app en op de website (en op je boarding passes) stond dit natuurlijk wel gewoon correct.
Voor wat betreft de hotelovernachitingen in Detroit, die kun je iig claimen bij Delta, als de vertraging van die eerste vlucht door Crowdstrike kwam, en niet door weer oid. Onder hun eigen service commitment stellen ze immers dat bij controllable delays Delta een hotelkamer ter beschikking stelt, en de toezichthouder in de US heeft al gesteld (statement van Buttigieg) dat zij dit als controllable event beschouwen.
Voor EC261 compensatie zul je vermoedelijk naar de rechter moeten. Ik verwacht zelf dat er wel wat zaken gevoerd zullen gaan worden, maar totdat er een uitspraak van het hoogste hog (ECJ) ligt blijft het onduidelijk. Probleem is dat veel delays veroorzaakt zijn door outages van systemen van vliegvelden, en niet van airlines. Sommige vliegvelden zijn ook tijdelijk gesloten geweest en in de US is een deel van het vliegverkeer stilgelegd door de autoriteit. En als je naar eerdere ECJ uitspraken kijkt dan worden dat soort zaken gezien als extraordinary circumstances zoals bedoeld in EC261.
Voor wat betreft die standby vlucht die een dag eerder was dan je dacht, je had natuurlijk gewoon in de app / website kunnen zien voor exact welke vlucht je standby stond. Je geeft aan dat het een fout van de agent was, maar ik vermoed dat het gewoon miscommunicatie was. De agent die jullie tickets heeft gewijzigd heeft jullie op standby gezet voor die eerdere vlucht (een dag eerder), en confirmed plaatsen gegeven op de eerstmogelijke vlucht, de dag later. Dat is vermoedelijk gewoon verkeerd begrepen. Maar in de app en op de website (en op je boarding passes) stond dit natuurlijk wel gewoon correct.
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 02 aug 2024, 13:55
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Claimen refund na vertraging vlucht
De hotelovernachting is inderdaad aangeboden en betaald door Delta, locatie word je niet gelukkig van maar qua kosten hebben we daar geen last van gehad.
Uiteindelijk heb je alleen wel een berg andere kosten plus het feit dat je andere zaken op je eindbestemming al betaald hebt (zoals verblijf) wat niet bepaald goedkoop is waar je gewoon geen gebruik van kunt maken, plus het feit dat het gewoon 2 volle dagen vertraging zijn.
Wat betreft de stand-by vlucht ja dit hadden wij op de boarding pass moeten zien, maar het was toch ook echt een fout van de delta agent en geen miscommunicatie. Het betrof namelijk stand-by voor vlucht 2, vanaf Raleigh waarvan duidelijk was op de 23e toen we voor haar stonden dat we daar op de 23e niet zouden zijn omdat we de 24e pas van Detroit naar Raleigh zouden vliegen.
Is ook vooral slordigheid en frustratie van onze kant, weten echt wel dat we voor zo’n issue niets kunnen claimen.
De app van delta en klm is net zo van slag… bij klm staat nu dat ik maandag via Detroit naar Amsterdam ben gekomen en dat ik zometeen van Detroit naar Boston vlieg om van daar naar Amsterdam te vliegen.. blijkbaar was der verwachting dat we onze connectie niet zouden halen en waren we vast omgeboekt… maar dit soort verkeerde / dubbele / missende info, daar is gedurende de hele trip al sprake van in de app (en nee, als je klm benaderd via telefoon en de sms service krijg je niet bepaald adequate hulp).
Rationeel is het begrijpelijk omdat het anders klachten en refunds gaat regenen, maar puur vanuit gevoel blijft het vreemd en frustrerend dat een dienstverlenende industrie zoveel in het werk stelt om degene aan wie ze die diensten leveren/verkopen niet te hoeven compenseren voor wat er fout gaat.
Dank voor de antwoorden, we gaan eens vandaag eens kijken om eea om te zetten in iets formeels richting delta.
Uiteindelijk heb je alleen wel een berg andere kosten plus het feit dat je andere zaken op je eindbestemming al betaald hebt (zoals verblijf) wat niet bepaald goedkoop is waar je gewoon geen gebruik van kunt maken, plus het feit dat het gewoon 2 volle dagen vertraging zijn.
Wat betreft de stand-by vlucht ja dit hadden wij op de boarding pass moeten zien, maar het was toch ook echt een fout van de delta agent en geen miscommunicatie. Het betrof namelijk stand-by voor vlucht 2, vanaf Raleigh waarvan duidelijk was op de 23e toen we voor haar stonden dat we daar op de 23e niet zouden zijn omdat we de 24e pas van Detroit naar Raleigh zouden vliegen.
Is ook vooral slordigheid en frustratie van onze kant, weten echt wel dat we voor zo’n issue niets kunnen claimen.
De app van delta en klm is net zo van slag… bij klm staat nu dat ik maandag via Detroit naar Amsterdam ben gekomen en dat ik zometeen van Detroit naar Boston vlieg om van daar naar Amsterdam te vliegen.. blijkbaar was der verwachting dat we onze connectie niet zouden halen en waren we vast omgeboekt… maar dit soort verkeerde / dubbele / missende info, daar is gedurende de hele trip al sprake van in de app (en nee, als je klm benaderd via telefoon en de sms service krijg je niet bepaald adequate hulp).
Rationeel is het begrijpelijk omdat het anders klachten en refunds gaat regenen, maar puur vanuit gevoel blijft het vreemd en frustrerend dat een dienstverlenende industrie zoveel in het werk stelt om degene aan wie ze die diensten leveren/verkopen niet te hoeven compenseren voor wat er fout gaat.
Dank voor de antwoorden, we gaan eens vandaag eens kijken om eea om te zetten in iets formeels richting delta.
Laatst gewijzigd door markro op 07 aug 2024, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
Re: Claimen refund na vertraging vlucht
Ik had vanmorgen een mail dat ze graag mijn bankgegevens willen, voor het geval ze iets moeten uitkeren, na verder onderzoek aan hun kant.
Klinkt hoopvol, maar je weet het maar nooit of er nog een konijn uit de hoge hoed komt.
Verder vroegen of we nog andere onkosten gemaakt hadden, maar daar moest je dan zeer gespecificeerde rekeningen voor aanleveren, die we helaas niet hebben (een volgende keer uiteraard wel).
2009: Rondrit Florida
2010: Rondrit Californië + LV
2023: NYC
2024: Rondrit Zuidwesten
2025: Rondrit Oost-Canada
2010: Rondrit Californië + LV
2023: NYC
2024: Rondrit Zuidwesten
2025: Rondrit Oost-Canada
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 02 aug 2024, 13:55
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Claimen refund na vertraging vlucht
Dat lijkt toch een positieve ontwikkeling, ik hoop voor jullie dat ze over de brug komen.
Wij hebben gister eea ingediend bij Delta, nu afwachten maar.
Wij hebben gister eea ingediend bij Delta, nu afwachten maar.
Re: Claimen refund na vertraging vlucht
Net een mail ontvangen dat we €400,- terugkrijgen. Ik heb nog even teruggemaild of dat per persoon is of in totaal. Dat staat er namelijk niet bij.
Uiteraard ben ik al blij met de €400,- maar p.p. zou dat uiteraard nog mooier zijn
Uiteraard ben ik al blij met de €400,- maar p.p. zou dat uiteraard nog mooier zijn

2009: Rondrit Florida
2010: Rondrit Californië + LV
2023: NYC
2024: Rondrit Zuidwesten
2025: Rondrit Oost-Canada
2010: Rondrit Californië + LV
2023: NYC
2024: Rondrit Zuidwesten
2025: Rondrit Oost-Canada
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Claimen refund na vertraging vlucht
Wauw! Dat is echt heel erg snel en goed geregeld! Wij wachten inmiddels al meer dan een jaar op terugbetaling en een vergoeding na 16 uur vertraging bij Delta. Het ligt nu bij de rechter, dus het kan nog 1,5 jaar gaan duren volgens Vluchtvertraagd, maar we zijn er zeker van dat we recht hebben op vergoeding.
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Camper en auto in West USA,
Kerst en zomer in New York
Hawaii
Natuur in Florida,
Camper en auto in West USA,
Kerst en zomer in New York
Hawaii
Re: Claimen refund na vertraging vlucht
@love Flo Ik heb nog eens naar dat verhaal gekeken, en ik deduceer uit je nadere posts dat jullie op 13 juli 2023 op JFK waren. Met een kleine search zie ik dat er ussen 10 en 14 juli zijn er op JFK heel veel vluchten zijn vertraagd of uitgevallen door extreem weer.
Als dat slechte weer ook de reden is geweest voor de uitval van jullie Delta vlucht en de daaropvolgende vertraging (bijvoorbeeld door een beperking van het aantal slots), dan is er inderdaad geen enkele grond om EC261 compensatie te claimen. Gezien de chaos op JFK gedurende deze dagen zal de kans heel erg klein zijn dat dit om een controllable delay ging.
Wel de kosten voor dat hotel uiteraard, waarbij er door Delta dus initieel slechts een kamer is geboekt ipv 2 voor vier passagiers. Ik vermoed dat door de wijze van claimen er vertroebeling is ontstaan. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je die hotelkamer en eventuele onkosten niet vergoed zou krijgen. Normaal worden dit soort claims altijd vrij vlot afgedaan.
De e-mail die je citeerde eerder in deze thread was ondertekend met Air France. Echter, EC261 stelt dat de operator van de vertraagde vlucht de verantwoordelijke partij is, en daar dus de kosten voor hotel en overige onkosten geclaimd moeten worden. Dat is hier dus Delta.
Als dat slechte weer ook de reden is geweest voor de uitval van jullie Delta vlucht en de daaropvolgende vertraging (bijvoorbeeld door een beperking van het aantal slots), dan is er inderdaad geen enkele grond om EC261 compensatie te claimen. Gezien de chaos op JFK gedurende deze dagen zal de kans heel erg klein zijn dat dit om een controllable delay ging.
Wel de kosten voor dat hotel uiteraard, waarbij er door Delta dus initieel slechts een kamer is geboekt ipv 2 voor vier passagiers. Ik vermoed dat door de wijze van claimen er vertroebeling is ontstaan. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je die hotelkamer en eventuele onkosten niet vergoed zou krijgen. Normaal worden dit soort claims altijd vrij vlot afgedaan.
De e-mail die je citeerde eerder in deze thread was ondertekend met Air France. Echter, EC261 stelt dat de operator van de vertraagde vlucht de verantwoordelijke partij is, en daar dus de kosten voor hotel en overige onkosten geclaimd moeten worden. Dat is hier dus Delta.
Re: Claimen refund na vertraging vlucht
Was het maar zo'n feest. Na de vorige mail is het alweer een week stil. Waarschijnlijk een kwestie van veel geduld.love Flo schreef: ↑14 aug 2024, 16:19Wauw! Dat is echt heel erg snel en goed geregeld! Wij wachten inmiddels al meer dan een jaar op terugbetaling en een vergoeding na 16 uur vertraging bij Delta. Het ligt nu bij de rechter, dus het kan nog 1,5 jaar gaan duren volgens Vluchtvertraagd, maar we zijn er zeker van dat we recht hebben op vergoeding.
2009: Rondrit Florida
2010: Rondrit Californië + LV
2023: NYC
2024: Rondrit Zuidwesten
2025: Rondrit Oost-Canada
2010: Rondrit Californië + LV
2023: NYC
2024: Rondrit Zuidwesten
2025: Rondrit Oost-Canada
-
- Amerikafan
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Re: Claimen refund na vertraging vlucht
Wij zijn weer terug na een fantastische rondreis Noord/west USA!
Wie heeft ervaring met claimen bij Delta?
Op 19 juli is onze vlucht gecanceld, wij hebben daardoor kosten gemaakt van hotel, eten drinken ect
Deze wil ik nu claimen bij Delta. Echter kom ik niet verder, omdat er staat dat mijn vluchtnummer ongeldig is. Er staat geen uitleg bij, heb zowel het oude als nieuwe vluchtnummer ingevoerd, niks werkt. Om contact met Delta te krijgen, lukt mij alleen in een chat met giga wachttijd.
Daarnaast komt nog bij dat ik mijn koffer gedurende de hele vakantie niet heb gehad. Heel gedoe om gehad, het is niet gelukt deze op mijn reis weer te krijgen, wel bij terugkomst. Uiteraard heb ik alles nieuw moeten kopen, ook al claim ingediend, maar daar blijft het haken op het toevoegen van de uitgavenbonnen.Dit werkt niet, met verschillende browsers geprobeerd, zowel uit USA als nu weer ui Nederland. Foto gemaild naar Delta met bonnen, maar hier kunnen ze niks mee wordt er gezegd.
Wie heeft tips?
Wie heeft ervaring met claimen bij Delta?
Op 19 juli is onze vlucht gecanceld, wij hebben daardoor kosten gemaakt van hotel, eten drinken ect
Deze wil ik nu claimen bij Delta. Echter kom ik niet verder, omdat er staat dat mijn vluchtnummer ongeldig is. Er staat geen uitleg bij, heb zowel het oude als nieuwe vluchtnummer ingevoerd, niks werkt. Om contact met Delta te krijgen, lukt mij alleen in een chat met giga wachttijd.
Daarnaast komt nog bij dat ik mijn koffer gedurende de hele vakantie niet heb gehad. Heel gedoe om gehad, het is niet gelukt deze op mijn reis weer te krijgen, wel bij terugkomst. Uiteraard heb ik alles nieuw moeten kopen, ook al claim ingediend, maar daar blijft het haken op het toevoegen van de uitgavenbonnen.Dit werkt niet, met verschillende browsers geprobeerd, zowel uit USA als nu weer ui Nederland. Foto gemaild naar Delta met bonnen, maar hier kunnen ze niks mee wordt er gezegd.
Wie heeft tips?
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Claimen refund na vertraging vlucht
De vlucht met 16 u vertraging was op 10 juli ‘23(tweede deel uiteindelijk op 11 juli). Er was geen sprake van slecht weer, maar volgens ons gewoon getreuzel. Het laden van de koffers heeft zo lang geduurd ( ik geloof dat we 1,5 u vertraging hadden, we zaten al in het vliegtuig) dat de crew niet meer mocht vliegen (we moesten allemaal eruit) en er werd ons verteld dat er een andere crew opgeroepen werd, maar uiteindelijk ging ook dat niet door.
Toen we hoorden dat de vlucht pas de volgende dag door ging hadden we al zo’n 4,5u vertraging geloof ik(schatting). Toen nog in een rij van een uur en bij de balie werd dus maar 1 hotelkamer geboekt, terwijl we hadden aangegeven dat we 4 bedden nodig hadden.
Taxi moesten we zelf bellen, maar na 1 u proberen zijn we naar iemand van Delta gelopen, want we kwamen er niet tussen bij de taxiservice.
Om 1 u waren we in ons hotel, waar we om 5 u ‘s ochtends weer werden opgehaald. Bij het vliegveld aangekomen bleek dat we weer vertraging hadden (ook niet door slecht weer) en dat we pas rond 12u zouden vertrekken.
We hebben voor de avond en ochtend samen voor 4 personen samen 60 dollar gekregen om eten van te kopen.
Klopt inderdaad dat we contact hadden moeten opnemen met Delta. Dat hadden we in eerste instantie verkeerd begrepen. De vliegreis was geboekt bij airfrance, vandaar.
Delta heeft overigens nergens persoonlijk schriftelijk op gereageerd.
Had ik al verteld dat ze met de terugreis de koffers kwijt waren? Omdat wij AirTags in onze koffers hadden, hebben we ze ervan kunnen overtuigen dat de koffers niet waren waar Delta dacht dat ze waren, maar ze waren moeilijk in het contact en bij ieder contact moesten we ze weer hetzelfde verhaal uitleggen. En overtuigen, want de koffers waren op een andere plek als dat bij Delta geregistreerd stond. Pfff. Na 6 dagen hadden we ze allemaal terug.
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Camper en auto in West USA,
Kerst en zomer in New York
Hawaii
Natuur in Florida,
Camper en auto in West USA,
Kerst en zomer in New York
Hawaii
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Claimen refund na vertraging vlucht
Volgens mij duurt uitbetaling ook wel een paar weken. Dat was bij ons bij United in ieder geval ook.
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Camper en auto in West USA,
Kerst en zomer in New York
Hawaii
Natuur in Florida,
Camper en auto in West USA,
Kerst en zomer in New York
Hawaii
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Claimen refund na vertraging vlucht
@JeroenenTineke
Wij hebben vorig jaar gebeld met Delta. Ik ben nu niet thuis, dus kan het niet goed nakijken, maar is er geen rechtstreeks nummer te vinden? Of via het casenummer (dat je krijgt als je koffer niet op de bagageband ligt) van je verloren tassen?
Edit: Dit nummer kun je bellen voor verloren bagage: 1-800-325-8224. Van daaruit kun je misschien je verhaal uitleggen en doorgestuurd worden.
En heb je de Delta app? Hier stond volgens mij ook meer informatie in over klachten en telefoonnummers.
Wij hebben vorig jaar gebeld met Delta. Ik ben nu niet thuis, dus kan het niet goed nakijken, maar is er geen rechtstreeks nummer te vinden? Of via het casenummer (dat je krijgt als je koffer niet op de bagageband ligt) van je verloren tassen?
Edit: Dit nummer kun je bellen voor verloren bagage: 1-800-325-8224. Van daaruit kun je misschien je verhaal uitleggen en doorgestuurd worden.
En heb je de Delta app? Hier stond volgens mij ook meer informatie in over klachten en telefoonnummers.
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Camper en auto in West USA,
Kerst en zomer in New York
Hawaii
Natuur in Florida,
Camper en auto in West USA,
Kerst en zomer in New York
Hawaii
-
- Amerikafan
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Re: Claimen refund na vertraging vlucht
@love Flo dank voor je reactie. Het lijkt erop dat ze nog steeds onbereikbaar zijn. We zetten maar door 
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Claimen refund na vertraging vlucht
Ik heb ook een vraag over hoe ik verder moet mijn claim. We hadden een vlucht op 21 juli 2024 van San Francisco naar Brussel met overstap op London Heathrow. Alles bij British Airways. We reden al een beetje later dan gepland naar de opstijgbaan toen er werd verteld dat we weer terug gingen ivm alarmlampje wat op de heenweg was gaan branden en nu nog aan was en ze toch verder moesten onderzoeken.
Toen hebben we bijna 2 uur stil gestaan en hebben ze een luchtlek gevonden en dat vervolgens gerepareerd waarna we toch op weg konden. Toen we in London arriveerde was onze vlucht naar Brussel net weg. Er werd omgeboekt naar een vlucht 5 uur later. UIteindelijk zijn we om 19.33 geland ipv 14.20.
Ik heb dit ingediend bij BA maar het antwoord was dat het vanwege het slechte weer die dag was.
Daarop heb ik geantwoord met het verzoek de gegevens nogmaals te bekijken omdat ik zelfs een mail had met de mededeling dat er een technisch mankement was (heb ik meegestuurd).
Nu heb ik er al even niks meer van gehoord en kijk ik en zie ik dat de case op closed staat. Zonder dat ik er iets van heb gehoord. Gewoon een mail sturen of bellen lukt niet, nergens vind ik gewone contact gegevens.
Overigens waren ze op de heenweg onze koffers kwijt en die hebben we toen 50 uur later alsnog gekregen maar ik heb wel wat kosten voor essentials ingediend. Die claim staat nog open. Ik hoop toch wel daar wat van terug te krijgen (daar moest je ook je reisverzekering opgeven en dat heb ik gedaan)
Toen hebben we bijna 2 uur stil gestaan en hebben ze een luchtlek gevonden en dat vervolgens gerepareerd waarna we toch op weg konden. Toen we in London arriveerde was onze vlucht naar Brussel net weg. Er werd omgeboekt naar een vlucht 5 uur later. UIteindelijk zijn we om 19.33 geland ipv 14.20.
Ik heb dit ingediend bij BA maar het antwoord was dat het vanwege het slechte weer die dag was.
Daarop heb ik geantwoord met het verzoek de gegevens nogmaals te bekijken omdat ik zelfs een mail had met de mededeling dat er een technisch mankement was (heb ik meegestuurd).
Nu heb ik er al even niks meer van gehoord en kijk ik en zie ik dat de case op closed staat. Zonder dat ik er iets van heb gehoord. Gewoon een mail sturen of bellen lukt niet, nergens vind ik gewone contact gegevens.
Overigens waren ze op de heenweg onze koffers kwijt en die hebben we toen 50 uur later alsnog gekregen maar ik heb wel wat kosten voor essentials ingediend. Die claim staat nog open. Ik hoop toch wel daar wat van terug te krijgen (daar moest je ook je reisverzekering opgeven en dat heb ik gedaan)
Re: Claimen refund na vertraging vlucht
Wij hadden een soortgelijke ervaring met Lufthansa op LAX, inclusief een document met "technical failure". In een half jaar tijd 4 keer met Lufthansa op en neer gemaild waarin ik ze telkens wees op de bepalingen in nr. 261/2004 waarin technical failure wordt uitgesloten als geldige reden. Het duurde telkens weken voor ik een reactie kreeg en ieder antwoord was ontwijkend en ontkennend.
Ik wist 100% zeker dat we in ons recht stonden dus na de 4e email toch maar EU Claim ingeschakeld. Vervolgens hadden we binnen 2 weken het geld op de rekening staan. Kost je helaas wel 25% van de vergoeding maar er werd direct betaald door Lufthansa.
Ze wisten natuurlijk dat ze fout zaten maar proberen je gewoon af te poeieren.
Ik wist 100% zeker dat we in ons recht stonden dus na de 4e email toch maar EU Claim ingeschakeld. Vervolgens hadden we binnen 2 weken het geld op de rekening staan. Kost je helaas wel 25% van de vergoeding maar er werd direct betaald door Lufthansa.
Ze wisten natuurlijk dat ze fout zaten maar proberen je gewoon af te poeieren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht