Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bedeve
Amerika-expert

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Trom schreef:
12 aug 2024, 21:44
@pvroovert Probeer voor Gold eens deze code: LHG

@bedeve. De vraag was toen of hij niet alleen voor Lufthansa personeel was. Ik kon niet vinden hoe die discussie is afgelopen.
Is geen discussie over.
Er is een meningsverschil tussen onderzoek en aanname.
Vanuit het laatste ishet onderwerp hier niet gewenst.
Dat gebeurt bij meer forums.
Bij Flyertalk bijv.is het gesprek over Hertz s 510k CDP niet gewenst.
Omdat het niet te achterhalen is of die code voor een ieder bruikbaar is

Ps .ik zie nu naar welke discussie in 2015 verwijst.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ruleen
Amerika-ontdekker

Bericht door ruleen »

goose00 schreef:
12 aug 2024, 17:19
@bedeve
het zal de warmte zijn :thumbup:

Ik was nog even bezig met Alamo.de
De code die op dit AA forum voorbij komt is THPPS15.
Er is nog een tweede code (die een hogere korting geeft) namelijk LHF ("Angewendetes Sonderangebot: STAR ALLIANCE/LUFTHANSA)".
bedankt! Dit is een mooi aanbod. Nu is mijn Duits niet super goed en ik doe mijn best met Google translate, maar weet jij of hier de nodige verzekeringen etc bij inzitten? Of moet daar nog iets aan worden toegevoegd? Het is voor mij alweer 14 jaar geleden dat we een auto huurden in USA.

ik zie nu de mogelijkheid om in het Engels de site te vertalen. Andere vraag, je hoeft niet met Lufthansa/ star alliance te vliegen om hiervan gebruik te mogen maken? Misschien een fijne vraag, maar ik stel hem toch :)
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

via deze link krijg ik voor mijn periode dezelfde prijzen te zien, zonder code en inclusief alle verzekeringen.
Niet dat het voor mij goedkoper is dan mijn Japanse Hertz reservering (868$ voor 22 dagen, inclusief drop off fee) maar voor een ander wellicht interessant.

https://www.alamo.fr/fr/offres-location ... emise.html
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@dejong89 :thumbup: :clap:

Overigesns is het het altijd slim om de Franse sites van Avis en Hertz ook altijd in je zoektocht mee te nemen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

pvroovert schreef:
12 aug 2024, 21:10
goose00 schreef:
12 aug 2024, 17:19
@bedeve
het zal de warmte zijn :thumbup:

Ik was nog even bezig met Alamo.de
De code die op dit AA forum voorbij komt is THPPS15.
Er is nog een tweede code (die een hogere korting geeft) namelijk LHF ("Angewendetes Sonderangebot: STAR ALLIANCE/LUFTHANSA)".
Jammer dat je geen gold pakket kunt krijgen met deze code
Probeer dan THPPG15 eens?
The_Realest
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door The_Realest »

dejong89 schreef:
14 aug 2024, 08:45
via deze link krijg ik voor mijn periode dezelfde prijzen te zien, zonder code en inclusief alle verzekeringen.
Niet dat het voor mij goedkoper is dan mijn Japanse Hertz reservering (868$ voor 22 dagen, inclusief drop off fee) maar voor een ander wellicht interessant.

Deze scheelt best een hoop op een standard suv! Als je een standard suv bij Alamo boekt, valt een goed explorer daar bv ook onder. Is redelijk onduidelijk om te zien bij Alamo.

Edit:

Even de wat kreeg je mee post gelezen en zie dat je met standard toch vaak ford explorer of vergelijkbaar meekrijgt!

Helpt het toevallig nog als je niet de gewenste maat auto meekrijgt om de greeter iets extra’s toe te schuiven? Iemand ervaring mee?
Tantelotje
Amerikakenner

Bericht door Tantelotje »

In mijn beleving nogal wisselend hoor. Als je 'pech' hebt staan er gewoon geen Explorers/zijn ze er niet.
Vorig jaar zomer een standard gehuurd in SF, bij Alamo. Konden kiezen uit een 'oude' Pathfinder, een splinternieuwe Santa Fe, Edge of Sorento.
kozen de Santa Fe, maar die zat niet lekker dus volgende dag omgeruild. Kregen toen een (hele fijne) Edge mee. Beide keren gevraagd of er ook iets 'leukers was, zoals een Explorer', maar die waren niet beschikbaar, of kregen we in ieder geval niet mee. De greeter kwam met een Grand Cherokee van het jaar ervoor. In de basis een fijne auto maar die zag er nogal uitgeleefd uit. Vandaar de Edge gekozen.

Afgelopen voorjaar in Orlando stonden er Edges, Pathfinders van 2023, GMC weet even niet meer welke en Ford Atlas. Wij hebben uiteindelijk de Ford Atlas gekozen. Prima degelijke auto, maar niks bijzonders. Maar: dus ook geen Explorer o.i.d. Ook niet na navraagd.

In 2019 in Seattle ook eens een Standard gehuurd. Daar ook geen Explorers. We bleven een beetje staan drentelen bij een Dodge nogwat. De greeter kwam naar ons toe of ze ons kon helpen. We vroegen of ze ook iets leukers had dan hier stond. Letterlijk voor een 'Stroepwaffel' hebben we toen een upgrade gekregen naar de Expedition! Dat was wel heel lekker, alhoewel een maatje kleiner voor ons tweeen ook meer dan prima was geweest :lol: .

Maar ik wil maar zeggen: in al die jaren dat wij auto's hebben gehuurd, waarbij het overgrote deel bij Alamo, hebben we nog nooit een Explorer meegekregen. Of zelfs maar zien staan. Terwijl anderen hem regelmatig mee krijgen. Het is elke keer een moment opname, dus je moet het afwachten.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

In Salt Lake City stond er eind mei inderdaad een prachtige Ford Explorer Limited in de Standaard SUV rij bij Alamo. Die hebben we natuurlijk genomen!
Onderweg bleek hij wel nieuwe olie nodig te hebben. Alamo gaf telefonisch aan dat we hem konden omruilen in Rapid City. Maar ik heb gezegd dat ik hem wilde houden. Ik kon toen de olie laten vervangen en binnen 30 minuten waren we weer op weg. De rekening ging direct naar Alamo. Prima geregeld.
The_Realest
Amerika-ontdekker

Ja idd je bent natuurlijk ook wel een beetje afhankelijk van wat ze hebben staan.

Vorig jaar kregen we een splinternieuwe edge mee (9km op de teller) en na paar duizend km hadden we een barst I. Het raam en toen konden we hem omwisselen en kregen we een explorer. Blijven gewoon erg fijne auto’s!

Heb nu een reserving staan voor een oberklasse suv (Alamo.de) voor 2900 euro en een standard suv (Alamo.fr) voor 2400 euro. Willen het liefst gewoon een explorer 🤣 ach ja als ze er niet zijn houdt het idd op en kunnen we altijd tussendoor nog eens kijken om te ruilen.

Klopt het dat als je de ene niet afneemt dat die gewoon vervalt al is het op het moment zelf? Dat lees ik weleens.
goose00
Amerika-ontdekker

Bericht door goose00 »

Ja het is een kwestie van geluk maar ook accepteren dat er wellicht al wat miles op de teller staan.
Vorig jaar In Houston wel een Ford Explorer (via alamo.de), maar het was wel een Explorer uit een andere staat (Arkanas), redelijk wat miles op de teller en we moesten wachten tot de auto was schoongemaakt.
Wij waren er super tevreden mee, "you can't have it all".
The_Realest
Amerika-ontdekker

Ja precies, als er wat kilometers opstaan is geen probleem. Als die maar goed rijdt haha.

Vorig jaar zelf 26.500 km gereden, nu gaan we een stukje korter maar goed 10/12k komt er wel bij op.
AnnekeAntwerpen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door AnnekeAntwerpen »

Die autohuur is toch een wazig iets, eergisteren een nieuwe boeking gemaakt met de LHF code, vandaag is ie weer €200,00 goedkoper :shock:
goose00
Amerika-ontdekker

Bericht door goose00 »

Probeer ook even de Alamo.fr link zoals genoemd in een van de berichten hierboven
AnnekeAntwerpen
Amerika-ontdekker

@goose00 Heb ik inderdaad ook al gedaan, maar daar zou ik €100,00 meer kwijt zijn :o Wazig dus :D
habo1969
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door habo1969 »

Wij hebben vanaf 31/8 ook een auto (sports-klasse) via Alamo.de gehuurd (Vegas airport). Nu zie ik in de Youtube filmpjes telkens de "Go have Fun-selectie" bij in elk geval Las Vegas. Hier staan vaak erg leuke auto's. Deze klasse kun je - volgens mij - niet selecteren bij verschillende Alamo-sites. Iemand enig idee hoe deze te huren zijn?
WilMari
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door WilMari »

AnnekeAntwerpen schreef:
14 aug 2024, 15:13
Die autohuur is toch een wazig iets, eergisteren een nieuwe boeking gemaakt met de LHF code, vandaag is ie weer €200,00 goedkoper :shock:
Ik kwam dit nog tegen:

https://partners.rentalcar.com/pep-angebote-airline/

Misschien toch even voorzichtig zijn om deze code te gebruiken? Als Alamo medewerker wél om company-id vraagt heb je misschien wel een uitdaging.
ruleen
Amerika-ontdekker

Bericht door ruleen »

dejong89 schreef:
14 aug 2024, 08:45

Hier staat bij de voorwaarden:
Bij het ophalen van het voertuig dient u een bewijs van lidmaatschap van de toeristische sector te overleggen om uw recht op deze korting te valideren.

Iemand enig idee wat daarin zou volstaan?
AnnekeAntwerpen
Amerika-ontdekker

@WilMari Oei, dat is inderdaad gevaarlijk. Ik heb gelukkig de thpps25 reservering nog niet geannuleerd, zal die maar aanhouden dan :o
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@ruleen Doet mij denken aan de strakke voorwaardes van Alamo Brits.
Moest je toen niet perse een Brits rijbewijs hebben en een of ander magazine bij je hebben... ?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door goose00 »

AnnekeAntwerpen schreef:
15 aug 2024, 08:25
@WilMari Oei, dat is inderdaad gevaarlijk. Ik heb gelukkig de thpps25 reservering nog niet geannuleerd, zal die maar aanhouden dan :o
Ik zou idd een backup boeking mee nemen.
Het is volgens mij geen corporate code want is beschikbaar voor alle airline medewerkers (ongeacht de werkgever).
@bedeve is dat een correcte aanname?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer