Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hannekeversteeg: route voor 2025.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Hannekeversteeg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Reis Hannekeversteeg: route voor 2025.

Bericht door Hannekeversteeg »

Hoi allemaal!

Ik kreeg de tip om onze route voor 2025 nogmaals even te posten hier, dus bij deze. ;-) Heel graag hoor ik jullie reacties!

Verder nog een beetje context is wel handig, wij zijn een gezin van 4 met twee pubers van 14 en 16. We willen ze graag even kort NY laten zien. De twee heren zijn verder sportief (wij ook), vinden Universal vet en hebben verder minder met natuur helaas.
Please shoot!

18 t/m 21 juli Dag 1 tm 3 New York City, 3 nachten
21 juli Sonesta Select Los Angeles LAX Los Angeles, 1 nacht
22 juli Rio Del Sol Inn Needles, 1 nacht
23 juli Days Inn by Wyndham Williams, 1 nacht
24 juli Super 8 by Wyndham Page/Lake Powell Page, 1 nacht
25 t/m 27 juli Bryce Canyon resorts Bryce Canyon National Park, 2 nachten
27 juli Howard Johnson by Wyndham St George Hotel Suites St George, 1 nacht
28 t/m 30 juli Circus Circus hotel Las Vegas, 2 nachten
30 juli Heidelberg Inn Resort Mammoth Lakes, 1 nacht
31 juli Sonora Aladdin Motor Inn Groveland, 1 nacht
1 t/m 3 aug Motel 6 SF Lombard street San Francisco, 2 nachten
3 aug Motel 6 San Simeon. San Simeon, 1 nacht
4 aug Motel 6 Goleta Santa Barbera
5 t/m 7 aug Hotel H-Wood Los Angeles, 2 nachten
7 t/m 10 aug Motel Anaheim Maingate Universal Studions, 3 nachten
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: route voor 2025

Bericht door Oranjeboom »

Je zou kunnen overwegen op Las Vegas te vliegen ipv LA op de heenweg.
Hannekeversteeg
Amerika-ontdekker

Oranjeboom schreef:
17 aug 2024, 10:06
Je zou kunnen overwegen op Las Vegas te vliegen ipv LA op de heenweg.
Ook over nagedacht maar wat is dan het grote voordeel hè? Tenzij de vliegtickets veel goedkoper blijken te zijn wellicht.. Maar anders kom je van de ene hele drukke stad NY in het Las Vegas terwijl we anders rustig bij komen in LAX in een luchthaven hotel.. Tevens moeten we dan de huurauto ophalen in Vegas en inleveren in Lax wat weer extra kosten op zal leveren....

Maar goed, heen en terug op LV kan natuurlijk ook met wat aanpassingen als de prijs beter is.. Ik neem hem zeker mee, dank voor het noemen!!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik zie een beetje de klassieke fout: twee nachten Bryce Canyon en slechts één voor Zion. Dat dit dan no in St George is maakt het er niet beter op.
Circus Circus zou voor mij wel de laatste keuze zijn in Vegas.

Er zijn niet noodzakelijk kosten voor het ophalen van een huurwagen in Vegas en inleveren in LA.
De bemerking omtrent de drukte snap ik al helemaal niet. Je kan evengoed in Vegas een airport hotel hebben, of bvb tot Boulder rijden (half uurtje). LA is vele malen drukker dan Vegas en om van LAX naar Needles te rijden zal je een heel stuk door LA moeten (in files)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb het even per dag opgeschreven; dat maakt duidelijker waar je een volle dag hebt en wat de reisdagen zijn.

18-jul naar New York
19-jul New York
20-jul New York
21-jul New York - LA
22-jul LA - Needles
23-jul Needles - Williams
24-jul Williams - Page
25-jul Page - Bryce
26-jul Bryce - Bryce
27-jul Bryce - St George
28-jul St George - Las Vegas
29-jul Las Vegas
30-jul Las Vegas - Mammoth Lakes
31-jul Mammoth Lakes - Groveland
1-aug Groveland - San Francisco
2-aug San Francisco
3-aug San Francisco - San Simeon
4-aug San Simeon - Santa Barbara
5-aug Santa Barbara - LA
6-aug LA
7-aug LA - Anaheim
8-aug Anaheim
9-aug Anaheim
10-aug Anaheim

Ik ben wel benieuwd waarom je juist voor Bryce twee nachten hebt gekozen. Verder zie ik erg weinig tijd voor de parken. Als dat jullie niet aanspreekt, waarom dan toch zo'n rondje? Het is jammer om in Zion niet Zion Canyon in te gaan. En van Yosemite zie je helemaal niets op deze manier. Terwijl zowel Zion als Yosemite parken zijn waar voor pubers best wel wat te doen is. Leuke wandelingen, zwemmen, fietsen, sequoia's bekijken.
Als je niet in Springdale overnacht heb je gegarandeerd een parkeerprobleem; ik zou echt voor Springdale kiezen. Kijk eens naar het Zion Park Motel (via hun eigen site) voor een betaalbare optie.
Hou er rekening mee dat je voor Yosemite waarschijnlijk een toegangsreservering nodig hebt. Tenzij je in het park overnacht. Op weg naar Yosemite is een bezoek aan Bodie misschien leuk? En langs de Tioga Road zijn leuke wandelingen te maken, zoals langs en op de Pothole Dome (zie hier voor ons verslag). En stop bij Lone Pine om bij de Alabama Hills de rotsen te bekijken en beklimmen.
Willen jullie naar de Grand Canyon? Kijk dan eens naar een overnachting in het park. En misschien is een fietstocht daar een idee? Of loop een stuk naar beneden. In Page vonden wij het leuk om een tocht over de Colorado River te maken (zie hier).

Wil je Universal vanuit Anaheim doen of lees ik dat verkeerd?

En ja, het lijkt mij niet gek om op Las Vegas te vliegen; dan win je een dag en heb je niet het saaie stuk naar Needles. Of sla de kust over, dan heb je meer tijd voor de parken.

Marianne
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Hannekeversteeg: route voor 2025.

Bericht door Oranjeboom »

Voordeel van op Las Vegas kan zijn goedkopere huurprijzen auto, oneway naar LA of SF is er geen extra fee. In Las Vegas heb je ook buiten de strip prima hotelletjes waar je in 15 minuten naar toe rijd OF dichterbij airport. Het is een minder lange route naar Needles de volgende dag. De autoreis vanaf LA is best lang en saai en met kans op files. Vliegen op Las vegas is meestal ook niet duurder.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ook ik zou Circus-Circus mijden als de pest, goedkoop misschien, maar oud en afgeleefd. Niet doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, en de ligging is ook niet gunstig. Voor kleine kinderen misschien nog leuk maar niet voor tieners.

Marianne
Hannekeversteeg
Amerika-ontdekker

Dank je wel allemaal voor al jullie moeite! @Martin & Marianne wat super dat je de reis zo even voor me hebt uitgeschreven, zoveel duidelijker! Dank ook voor je tips omtrent de parken, Bodie hebben we zelf ooit 20 jaar geleden bezocht en zien we nu ook wel zitten, inmiddels bedacht dat we in Zion willen gaan fietsen. Actief bezig zijn vinden de kids wel weer erg leuk.

Anaheim is inderdaad voor Universal studios ja.

Om eerlijk te zijn heb ik de route bijna letterlijk overgenomen van de offerte die we nog hadden liggen van Amerika Plus van vorig jaar...
Ik ga zeker kijken voor Las vegas op de heenreis. Heb ook je hotel tip meteen toegepast trouwens;-)

Marcopstal schreef:
17 aug 2024, 10:27

Ik zie een beetje de klassieke fout: twee nachten Bryce Canyon en slechts één voor Zion. Dat dit dan no in St George is maakt het er niet beter op.
Circus Circus zou voor mij wel de laatste keuze zijn in Vegas.

Er zijn niet noodzakelijk kosten voor het ophalen van een huurwagen in Vegas en inleveren in LA.
De bemerking omtrent de drukte snap ik al helemaal niet. Je kan evengoed in Vegas een airport hotel hebben, of bvb tot Boulder rijden (half uurtje). LA is vele malen drukker dan Vegas en om van LAX naar Needles te rijden zal je een heel stuk door LA moeten (in files)

Ook jij bedankt voor je ongezouten mening, heerlijk! Je hebt helemaal gelijk natuurlijk wat betreft Las Vegas, optie ga ik zeker meenemen. Circus circus hotel trouwens zelf bewust genomen omdat we daar zelf 20 jaar geleden inzaten, ik was toen wel onder de indruk moet ik zeggen... Maar hij gaat eruit, das duidelijk!

Ik kom snel weer in de lucht als ik nieuwe updates heb, verder nogmaals dank voor het meedenken!!
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

En weer een klassieke fout: uit een offerte van Amerika Plus overnemen :lol: :lol:
Lees even wat verslagen, dan wel reisvoorstellen hier op het forum door. Vooral de tips over hoe lang en met name waar overnachten. En over niet teveel hooi op je vork nemen qua afstanden, ook die worden door de reisorganisaties vaak niet goed ingeschat met teveel rij-uren.
Disney ligt bij Anaheim, Universal een uur naar het noorden ! Als je geluk hebt, want vaak is er geen doorkomen aan in LA qua files...
Ik hoop niet dat dit ook door Amerika plus is geopperd het zo te doen.
Kortom.... vergeet die offerte, bekijk een aantal routes hier, check welke hotels (liefst in de parken) je leuk vindt en schrijf een eigen route uit op de manier die Marianne aangeeft. Dan volgen de tips erna vanzelf en kun je zelf overal de acco's gaan boeken...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou zoiets doen:
18-jul naar New York
19-jul New York
20-jul New York
21-jul New York - Las Vegas
22-jul Las Vegas - Grand Canyon Village
23-jul Grand Canyon Village - Page
24-jul Page -
25-jul Page - Bryce
26-jul Bryce - Springdale (Zion)
27-jul Springdale
28-jul Springdale - Las Vegas
29-jul Las Vegas - Las Vegas
30-jul Las Vegas - Mammoth Lakes
31-jul Mammoth Lakes - Yosemite Village
1-aug Yosemite Village
2-aug Yosemite Village - San Francisco
3-aug San Francisco
4-aug San Francisco - Monterey
5-aug Monterey - San Simeon
6-aug San Simeon - LA
7-aug LA
8-aug LA - Anaheim
9-aug Anaheim
10-aug Anaheim

Meer tijd voor Zion en Yosemite, betere locaties voor een bezoek aan de parken. Als je niet naar Disneyland gaat zou ik alle nachten in LA doen. Of kijk naar Santa Monica. Als je meer tijd in LA wilt hebben kun je een dag Page schrappen maar het is wel lekker om zo nu en dan ergens twee nachten te zitten.

Marianne
Hannekeversteeg
Amerika-ontdekker

Nou mensen, de kogel is door de kerk en de tickets zijn geboekt! Volgens mij is het best een oke prijs die we betaald hebben. (niet zeggen als het niet zo is haha) Geboekt via Kilroyworld 2660,- inclusief handbagage. Wij doen dit vaker en dit bevalt zeer goed, thuis niet een lading was, beter voor het milieu, je hoeft niet zoveel mee heen en weer te slepen en het bespaard echt een hele hoop. We hebben tevens wederom een Ford Mustang in de optie staan en dat past dan sowieso.

Twee jaar geleden Florida op dezelfde manier gedaan en echt top!

17-07 BRU -NY Rechtstreeks

21-07 NY -LAS Binnenlandse vlucht via United voor 875,- voor alle 4.

11-08 LAX- BRU behoorlijke lange tussenlanding maar overleven we;-)

Ik denk best een goede deal en tot nu toe de Mustang voor 3 weken in optie voor 1600,- inclusief alle verzekeringen en een compact SUV voor ongeveer 1150,- inc. Voor die keuze gaan we nog even goed zitten;-)

@Martin & Marianne dank voor je alternatieve route, gaan we zeker gebruiken!! Ik ben nu eigenlijk vooral veel hotels aan het bekijken en boeken zodat we straks keuze genoeg hebben!

Als er iemand verder nog tips heeft, heel graag.

Dank so far, ik denk dat ik heel wat ga besparen met jullie hulp. De offerte van Amerikaplus was toch ruim 15 duizend euro;-)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Lijkt mij ook een mooie deal! Wel knap dat je met alleen handbagage toe kunt, dat lukt ons niet hoewel wij regelmatig onderweg eens een was draaien.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

En ons al helemaal niet :oops: :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer