Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ashley123!: is deze route haalbaar?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ashley123!
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Ashley123!: is deze route haalbaar?

Bericht door Ashley123! »

Van 5 september tot 30 gaan we naar amerika. Ik heb een route gemaakt, maar ik twijfel of het haalbaar is.
We landen in SF en eindigen in LV.

1. 5/9 sf
2. 6/9 sf
3. 7/9 sf
4. 8/9 Lake tahoe
5. 9/9 tiogra roads/yosemite hier overnachten
6. 10/9 monterey
7. 11/9 morro bay
8. 12/9 santa barbara
9. 13/9 LA
10. 14/9 LA
11. 15/9 LA
12. 16/9 san diego. Children’s Pool
13. 17/9 san diego
14. 18/9 palm sping
15. 19/9 lauglin - Via kingman Route 66 evt sedona
16. 20/9 flagstaf / canyon enz.
17. 21/9 page /Moab,Lake powel
18. 22/9 via zion na saint george
19. 23/9 saint george of las vegas
20. 24/9 Las vegas
21. 25/9 Las vegas
22. 26/9 LV - NYC
23. 27/9 NYC
24. 28/9 NYC
25. 29/9 NYC - huis
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Is deze route haalbaar?

Bericht door paulr »

Welkom!
Haalbaar ? Dat ligt er aan waar je van houdt…. Zet maar eens het schema in een dag tot dag schema met de kilometers en de tijden via Google maps. Dan zul je zien dat je ongeveer de gehele dag in de auto zit en geen tijd hebt om iets te bezoeken. Ik zou er zeker 30-50% van af halen…
Je hebt wel voldoende tijd voor de steden, maar de rest is onmogelijk zo…
Sorry, Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Is deze route haalbaar?

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom om het forum!
De route is in grote lijnen haalbaar, maar het is een route met alleen tijd voor de steden en geen tijd voor de nationale parken. Als dat bewust is, dan zou het zo kunnen. Er staan wel wat vreemde dingen in, zoals Moab op dag 17. Dat begrijp ik niet, daar kom je niet in deze route. En tijd voor Sedona is er ook niet in deze route.
Wat ligt er al vast? ALs je de Tioga Pass wilt rijden waarom dan niet gekozen voor de route via de Tioga Pass richting Las Vegas? Ik zou zelf Lake Tahoe en de Tioga Pass vergeten en vanuit SF voor 2 nachten naar Yosemite gaan.
En als je iets van Zion wilt zien zou ik niet doorrijden naar St George maar in Springdale overnachten. Maar ik heb geen idee wat precies je bedoeling is en of er nog iets gewijzigd kan worden.

Marianne
Ashley123!
Amerika-newbie

Re: Reis Ashley123!: is deze route haalbaar?

Dag,
Bedankt. Wat vast staat is het begin en eind punt. Wij willen niet gaan hiken, het gaat ons meer om de omgeving te zien. Ook willen we niet een aantal dagen in een park blijven. Vandaar deze keuze.
Ashley123!
Amerika-newbie

De rest kan allemaal gewijzigd worden. Springdale lijkt me idd beter
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je moet je wel realiseren dat je weinig van de parken ziet als je in de auto blijft zitten. Een korte wandeling naar een uitzichtpunt is toch wel het minste. Als je net in staat bent om te wandelen dan houdt het op, maar anders zou ik toch eens kijken naar wat korte wandelingen.
Als je het meeste vanuit de auto wilt zien dan is LAke tahoe en de route via de Tioga Pass toch niet gek. Stop dan wel op een aantal plaatsen, zoals bij Olmsted Point. En als een korte, vlakke wandeling er wel in zit, loop dan even naar Soda Springs, bij het visitor center bij Tuolumne Meadows. War overnacht je bij Yosemite? Vlak voor de oostingang van Yosemite zou je bij Lee Vining naar Mono Lake kunnen gaan. En naar Bodie. Zie voor een verslag van beide hier.
Voor de Grand Canyon is een overnachting in het park prachtig; je kunt dan de canyon zien tegen zonsondergang en met zonsopkomst; dat zijn de mooiste uren in het park. Kijk eens hier voor ons verblijf in de Bright Angel Lodge (te reserveren via www.grandcanyonlodges.com).
Als je in Zion niet de canyon in gaat (dat moet met een shuttlebus) is een overnachting in Springdale niet direct noodzakelijk. Je rijdt dan alleen via de doorgaand weg door het park. Maar het grootste deel zie je dan niet.
Rij tussen Zion en Las Vegas via Valley of Fire (en de Mouse Tank Road).

Marianne
Ashley123!
Amerika-newbie

Sorry ik heb dit nog niet zo goed onder de knie haha.

Opmerking moderator

Foutief bericht is verwijderd.

Ik heb idd 2 mensen bij mij die niet ver kunnen lopen dus vandaar dan we ervoor kiezen om te rijden en te stoppen. Helaas..
Super bedankt voor je advies! Het is erg lastig om alles zelf te plannen en door alle verhalen blijf je constant twijfelen, haha.

Is er toevallig nog een minder bekend iets wat echt de moeite waard is? Ik heb namelijk nog 2 nachten over.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou eerst eens een kaart erbij nemen en goed kijken naar de route die je nu hier voorstelt.
Natuurlijk is het haalbaar, maar het is compleet onlogisch en je wilt veel en veel te veel er in proppen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ashley123! schreef:
20 aug 2024, 11:48
Nu kun je het niet meer weghalen maar je had je vorige bericht aan kunnen passen door op het pennetje rechtsboven in het bericht te klikken.

Ik dacht dat de data vastlagen, waar heb je dan nog die twee dagen? En heb je nog nergens accommodatie geboekt?

Als je een mooie route wilt hebben zou ik het anders indelen. Je zit vast aan start in SF en als LA een must is zou je via de kust naar LA en San Diego kunnen gaan en dan naar Yosemite. Dan via de Tioga Pass en Death Valley (bij uitstek een park om met de auto te verkennen) naar Las Vegas. Je kunt daar dan overnachten of je rijdt nog iets verder richting Grand Canyon of naar Valley of Fire. Ook dit park is prachtig om doorheen te rijden.

Lees eens wat in www.ontdek-amerika.nl. niet alleen voor de parken maar ook voor de overige bezienswaardigheden. En kijk eens op mijn wandelsite welke korte wandelingen er zijn in de parken.
Ik neem aan dat Horseshoe Bend niet te doen is? En Antelope Canyon?
Monument Valley zou ook een mogelijkheid zijn; overnacht er dan ook, want vooral de uren rond zonsondergang en -opkomst zijn prachtig. En je zou daar een jeeptour kunnen doen.

Bedenk dat je in de steden ook wel moet lopen. Wat zijn de plannen in SF en LA? En waarom in de steden wel meerdere nachten maar niet in de grotere parken? In Yosemite kun je naar de Mariposa Grove (voor mensen in een rolstoel is er een mogelijkheid om dichter bij de bomen te parkeren) en je kunt naar Glacier Point rijden voor een geweldig uitzicht. Maar dan heb je echt wel wat meer tijd nodig daar dan 1 nacht.
Kijk eens in ons 2019-verslag voor een route in september.

Marianne
Ashley123!
Amerika-newbie

Pete.Z schreef:
20 aug 2024, 11:51
Ik zou eerst eens een kaart erbij nemen en goed kijken naar de route die je nu hier voorstelt.
Natuurlijk is het haalbaar, maar het is compleet onlogisch en je wilt veel en veel te veel er in proppen.
Ik kijk gwn via google maps. Het verste is 4,5 uur? Maa rbedankt
Ashley123!
Amerika-newbie

Martin & Marianne schreef:
20 aug 2024, 11:58
Ashley123! schreef:
20 aug 2024, 11:48
Nu kun je het niet meer weghalen maar je had je vorige bericht aan kunnen passen door op het pennetje rechtsboven in het bericht te klikken.

Ik dacht dat de data vastlagen, waar heb je dan nog die twee dagen? En heb je nog nergens accommodatie geboekt?

Als je een mooie route wilt hebben zou ik het anders indelen. Je zit vast aan start in SF en als LA een must is zou je via de kust naar LA en San Diego kunnen gaan en dan naar Yosemite. Dan via de Tioga Pass en Death Valley (bij uitstek een park om met de auto te verkennen) naar Las Vegas. Je kunt daar dan overnachten of je rijdt nog iets verder richting Grand Canyon of naar Valley of Fire. Ook dit park is prachtig om doorheen te rijden.

Lees eens wat in www.ontdek-amerika.nl. niet alleen voor de parken maar ook voor de overige bezienswaardigheden. En kijk eens op mijn wandelsite welke korte wandelingen er zijn in de parken.
Ik neem aan dat Horseshoe Bend niet te doen is? En Antelope Canyon?
Monument Valley zou ook een mogelijkheid zijn; overnacht er dan ook, want vooral de uren rond zonsondergang en -opkomst zijn prachtig. En je zou daar een jeeptour kunnen doen.

Bedenk dat je in de steden ook wel moet lopen. Wat zijn de plannen in SF en LA? En waarom in de steden wel meerdere nachten maar niet in de grotere parken? In Yosemite kun je naar de Mariposa Grove (voor mensen in een rolstoel is er een mogelijkheid om dichter bij de bomen te parkeren) en je kunt naar Glacier Point rijden voor een geweldig uitzicht. Maar dan heb je echt wel wat meer tijd nodig daar dan 1 nacht.
Kijk eens in ons 2019-verslag voor een route in september.

Marianne
Ah dat is idd wel een goeie. Sf 3 nachten omdat we dan pas de auto kunnen ophalen en LV omdat de auto ingeleverd moet worden. Ik heb dit via een reisbureau gedaan en hun hadden mij een soort gelijke route opgestuurd maar het is dus niet logisch..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Quote liever niet hele berichten, maar alleen het stuk tekst waar je op reageert.

Je geeft geen antwoord op de vraag of de hotels al gereserveerd zijn. En zo ja, kan dan alles nog gewijzigd worden? En waar zouden die twee extra dagen dan tussen moeten?
Wat zijn voor jullie de dingen die je echt wil zien? San Diego? De Grand Canyon? Yosemite? Lake Tahoe? Heb je je al wat ingelezen? Wat spreekt je aan in dee reis, waarom voor het zuidwesten gekozen?
Als je hulp zoekt is het goed om zoveel mogelijk informatie te geven.

Heel onlogisch is het niet hoor, alleen de verdeling zou ik zelf heel ander doen. En starten in LA was handiger geweest.

Marianne
Ashley123!
Amerika-newbie

Alle hotels kunnen nog gewijzigd worden idd. Ik heb de kust met een dag ingekort dus dat word alleen monterey-morro bay- malibu dus daar is nog een dag over die geschoven kan worden en de dag tussen st george en LV had ik nog open staan.

Wat wij vooral leuk vinden is steden, mooie beschienswaardigheden, kust maar ook de natuur daar! Wij vinde. Het zeker mooi om de grand canyon, yosemite, zion en indien mogelijk de tioagro roads zien. Hier gaan we ook zeker een bezoek aan brenfen alleen hoeven wij hier geen dagen te lopen. Ik ben wel snel uitgekeken vandaar de korte stops in de parken. Tenminste zo denk ik nu..
San diego staat ook hoog aan mijn lijstje.
Verder had ik graag de highway 1 willen rijden maar het is deels afgesloten.

Eigenlijk lijkt mij alles wel super het is alleen belangrijk om goed de balans weten te vinden. Zonder ervaring zoiets plannen is lastig en het zou zonde zijn als dit te zwaar word
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Als je vooral voor de steden gaat dan vraag ik mij een beetje af waarom je deze hoek in duikt.
San Diego, San Francisco en LA liggen allemaal op rij afstand van elkaar. Althans, in een logische route. Ik denk echt dat wanneer je de moeite neemt om een (korte) wandeling te gaan maken, je veel meer van de parken gaat zien + het meer gaat waarderen dan de (grote) steden.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Volgendsmij heb ik duidelijk benoemd dat ik ook de parken wil bezoeken dus vandaar deze route. Ik ben al maanden bezig met lezen dus ik weet echt wel waar ik naar toe ga. Het kan zo zijn dat jij 3 dagen in de bergen wilt lopen maar ik niet. Mijn keuze ik vraag alleen om advies meer niet. Bedankt
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt alle accommodatie zelf geboekt? Wat heb je nu in Yosemite? Voor de afstanden en reistijden maakt het nogal wat uit waar je zit.

Ik heb een opzet gemaakt die redelijk aansluit bij wat je al had en waarin je nog iets kunt schuiven. Ik heb Bryce toegevoegd; dat is een prachtig park waar je vanaf de uitzichtpunten al heel veel kunt zien.
De Tioga Road is echt heel lastig in te passen, maar als je dat graag wilt en LAke Tahoe is geen must dan zou ik vanuit SF via Sonora naar bijvoorbeeld Bridgeport rijden. En dan de volgende dag door Yosemite (via de Tioga Road) naar Oakhurst. Je ziet dan de Tioga Road en je kunt nog de vallei in rijden. Een overnachting in de vallei zou mooi zijn maar dan moet je elders wat schrappen.
Ik heb een extra nacht Page gedaan zodat je die ochtend ruim de tijd hebt voor de uitzichtpunten bij de Grand Canyon. Ik zou zeker kijken of de Upper Antelope Canyon iets is. En anders even niets doen bij Lake Powell. Maar je kunt die nacht ook ergens anders gebruiken. Probeer wel om eens wat vaker op dezelfde locatie te zitten. Als je in Springdale zit zou je eventueel aan 1 nacht genoeg kunnen hebben. Als je uit Bryce komt parkeer je de auto bij het parkeerterrein bij het visitor center (wat waarschijnlijk vol is) of bij je hotel, en dan neem je de shuttlebus naar het park. Je kunt met de bus naar het eindpunt en daar een klein stukje lopen. En stop ook bi de Lodge om daar even op een bankje een ijsje te eten.

Moet je de auto op 24 of 25 september inleveren?

In een van-naar schema:

5-sep naar - SF
6-sep SF
7-sep SF
8-sep SF - Bridgeport (via de CA108)
9-sep Bridgeport - Oakhurst (door Yosemite)
10-sep Oakhurst - Monterey
11-sep Monterey - Morro Bay
12-sep Morro Bay - LA
13-sep LA
14-sep LA
15-sep LA - San Diego
16-sep San Diego
17-sep San Diego - Palm Springs
18-sep Palm Springs - Grand Canyon Village
19-sep Grand Canyon Village - Page
20-sep Page
21-sep Page - Bryce
22-sep Bryce - Springdale
23-sep Springdale (Zion)
24-sep Springdale - Las Vegas (via Valley of FIre)
25-sep Las Vegas - Las Vegas
26-sep Las Vegas - NY
27-sep NY
28-sep NY
29-sep NY

Marianne
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door HillBillies »

@Martin & Marianne

Dat je überhaupt nog de moeite neemt na zo'n antwoord.... respect!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ashley, dat jij je al maanden aan het inlezen bent weten wij natuurlijk niet. Het bleek ook niet echt uit je berichten. Nogmaals, probeer zo goed mogelijk onze vragen te beantwoorden, en geef aan wat wel en niet mogelijk is qua wandelen en waar je interesse naar uit gaat. We weten immers helemaal niets van jou en je reisgezelschap.
En er is een heel verschil tussen 3 dagen in de bergen lopen en bijvoorbeeld de Riverside Walk in Zion! :wink:

Marianne
Ashley123!
Amerika-newbie

Ja klopt
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer