Knap hoor
@Ragjee dat je beide trails hebt gedaan! Wij waren het eens van plan maar door een dreigend onweer zijn we weer terug gegaan zoals we gekomen waren, via de 4MT. De PT was wel zwaarder geweest.
Een tip voor de PT; als je niet meer heel fit bent boven bij de Nevada Fall ga dan niet via de Mist Trail naar beneden, maar neem de John Muir Trail. Je loopt dan niet langs de waterval maar het is minder steil en geen klauterwerk. En zeker op het stuk langs de Vernal Fall heb je ook mooie uitzichten.
Mocht je dat doen dan is het niet gek om de Mist Trail tot bijvoorbeeld bovenaan de Vernal Fall op een andere dag te doen.
Andere mogelijkheden in de vallei zijn wat afhankelijk van hoe de komende winter is. Als de watervallen nog krachtig zijn is de korte wandeling naar de Lower Falls mooi. En een rondje Mirror Lake is ook een aanrader. Wij liepen in 2017 nog wat verder, Tenaya Canyon in. Zie
hier ons verslag. Je kunt ook gaan raften als de Merced River nog voldoende wat heeft. Of fietsen huren.
Neem, als je de vallei verlaat, zeker een kijkje bij Valley View; vind ik mooier dan Tunnel View. Sorteer tijdig voor naar links op de parking niet te missen.
Verder zijn rangeractiviteiten ook altijd de moeite waard om te doen. Kijk wat er is en of er iets bij is wat je aanspreekt. Je krijgt bij de ingang een krantje, bekijk dat goed. Je kunt het ook online al bekijken. Zie
hier voor dat van afgelopen juli.
Buiten de vallei is een bezoek aan Hetch Hetchy ook een mogelijkheid, zeker als de Wapama Fall nog krachtig is.
Het zou wel mooi zijn om ook nog Taft Point en Sentinel Dome te doen. Kijk daarvoor ook even hoe je dat wilt doen; beide heen en terug is korter dan de combinatie.
De hike bij de Mariposa Groce zou ik niet doen als je naar Seki gaat.
Voor nog meer hiking tips:
www.yosemitehikes.com
En mijn wandelsite.
Marianne