Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis RogierS: hulp nodig bij plannen route West-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis RogierS: hulp nodig bij plannen route West-Amerika.

Bericht door josea »

RogierS schreef:
20 aug 2024, 12:09
josea schreef:
12 aug 2024, 15:13
Wij haalden ‘s morgens vroeg fietsen bij de outfitter aan de ingang bij Zion en konden toen meteen door naar de bussen.
Je kunt ze ook in het dorp huren, misschien zelfs de avond ervoor al ophalen. Dan kun je fietsend vanaf je hotel naar de ingang van Zion.
Wij zullen daar 2 volle dagen zijn; vanwege de kosten zullen we in ieder geval niet 2 dagen een e-bike huren. Wellicht alleen de dag dat we The Narrows willen lopen en dus helemaal naar het einde van de Scenic road moeten gaan. De andere dag wellicht toch met de shuttlebus of een reguliere fiets (Scott Lookout).

Hmmmmm….ik weet niet of ik e-bikes zou huren als ik de halve dag in de Narrows ging lopen…. Dan kun je ook ‘s ochtends wel even in de rij staan voor de shuttlebus. Die paar honderd dollar heb je dan snel verdiend met een uur in de rij staan!
RogierS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door RogierS »

Martin & Marianne schreef:
20 aug 2024, 13:48
En mijn wandelsite.
Hahaha; die heb ik al talloze keren bekeken, Marianne. Heel fijn een dergelijke site :D

Dank ook voor je andere tips.

Wil graag een VALLEY wandeling doen en een Glacier wandeling, maar denk dat de PT walk wel als een Valley wandeling betiteld kan worden. Houdt in dat we daarna waarschijnlijk dan de Taft/Sentinel wandeling zullen gaan doen. Beide walks zijn dus niet vergelijkbaar met elkaar?
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

josea schreef:
20 aug 2024, 14:39
Hmmmmm….ik weet niet of ik e-bikes zou huren als ik de halve dag in de Narrows ging lopen…. Dan kun je ook ‘s ochtends wel even in de rij staan voor de shuttlebus. Die paar honderd dollar heb je dan snel verdiend met een uur in de rij staan!
Very true; ben er ook nog niet uit of we dit gaan doen. Gaat waarschijnlijk gewoon vroeg opstaan worden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

RogierS schreef:
20 aug 2024, 16:00
Wil graag een VALLEY wandeling doen en een Glacier wandeling, maar denk dat de PT walk wel als een Valley wandeling betiteld kan worden. Houdt in dat we daarna waarschijnlijk dan de Taft/Sentinel wandeling zullen gaan doen. Beide walks zijn dus niet vergelijkbaar met elkaar?
Nu ben ik even lost wat je met beide wandelingen bedoelt. Taft en Sentinel zijn verschillend maar leiden wel allebei naar een mooi uitzichtpunten. bij Sentinel Dome is het 360 graden. Bij Taft Point heb je een iets andere hoek, en een leukere route. Met de beroemde spleten. Het zijn korte wandelingen maar met de combinatie doe je ook een stuk van de Pohono Trail waardoor het een stuk langer wordt. Ik kan me voorstellen dat een van beide wel voldoende is. Denk eraan dat parkeren ook niet echt vanzelfsprekend is. Ik zou het doen als je vertrekt uit de vallei.
Ze zijn niet te vergelijken met de PT. Die is veel langer (ruim 13 km) waarbij je start met een geweldig uitzicht en waar je langzaam naar beneden loopt (en een verraderlijk stukje weer omhoog).

Op dit kaartje zie je beide trails (stippellijn) en de verbinding tussen Sentinel Dome en Taft Point via de Pohono Trail (groene lijn). De trailhead voor Taft Point is dezelfde als voor Sentinel Dome. Rechts zie je het begin van de PT lopen.
image.png
Ik denk dat Mirro Lake best leuk is voor een Valley-wandeling, zeker als er nog wat water staat. Dan kun je daar doorheen lopen. Zie bijvoorbeeld hier (maar dat was wel in juni).

Marianne
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

20 aug 2024, 17:52
Nu ben ik even lost wat je met beide wandelingen bedoelt.
Ik bedoelde daarmee de PT wandeling tov de Taft/Sentinel wandeling. Heel duidelijk dat die van elkaar verschillen en fijn dat ik nu ook een beter idee heb wat betreft het onderscheid tussen Taft en Sentinel. Ja, beide walks (of 1 van beide) kunnen we wellicht beter op weg naar Kings Canyon doen.

Heel fijn ook dat kaartje; dat maakt het een stuk overzichtelijker en duidelijker.

Mirror Lake lijkt me ook heel mooi, maar ben bang dat er in juli niet veel meer te mirror-en valt, aangezien er dan zeer waarschijnlijk weinig tot geen water meer in staat. Dat zullen we dan volgend jaar ter plekke wel bepalen.

Dank weer!
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

Met kinderen van 10 en 12 denk ik dat het echt wel too much gaat zijn. Ik denk wel echt vlot 25km of meer. Dan zou ik met de bus naar boven gaan en de Panorama Trail naar beneden nemen. Zoals Marianne al eerder zei kun je kiezen welke route je op het einde kiest.
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Volkomen mee eens; gaan we ook niet doen. We gaan inderdaad met de bus omhoog en lopen de PT naar beneden en zien wel welke route we vervolgens nemen. Afhankelijk van de vermoeidheid en de benen...mijn meiden kunnen echter best goed wandelen en hebben ook in Noorwegen heel wat langere wandelingen gedaan met flink wat hoogtemeters.
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

Dan gaan ze dit waarschijnlijk ook geweldig vinden! Heel leuke wandeling. :thumbup:
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Page

Wij zijn 2 nachten in Page en zullen Lower Antelope bezoeken, alsmede Horseshoe Bend. Op de volle dag zou ik graag iets willen doen op Lake Powell en kwam onderstaande excursie tegen:

Antelope Slot Canyon
Hike & Kayak
Half Day Tour
(4 Hours)

Zie ook deze link: https://www.kayakpowell.com/guided-tours.

Komt er op neer dat je in totaal 10 km gaat kajakken (met ook tijd voor zwemmen) en een hike in de canyon gaat doen:

"Our 4 hour guided hiking and kayak tour starting from Antelope Point Public launch ramp, uses kayaks and when possible Paddleboards to cruise under the deep canyon walls of Antelope Canyon to the very end. This portion of the canyon is the lowest and northernmost piece of this magical canyon that is flooded by the waters of Lake Powell which allows us the opportunity to experience its grandeur by kayak.

The Antelope Slot Canyon Hike usually takes an 1 hour round trip (depending on water level of the lake) and is approximately a total distance of 1 mile (1.6km). The terrain on the hike is a mixture of rock and sand and is very flat. There will be ample opportunities to rest and take photos.
The paddling is typically 5 miles (10km), but it depends on the water level of the lake."

Heeft iemand wellicht ervaring met deze excursie en weet iemand of de canyon die ze bezoeken dezelfde canyon is als de Lower Canyon die we met Dixie of Ken willen gaan bezoeken? Ik dacht van niet, maar vind het lastig om dat te bepalen.

Dank alvast weer voor jullie hulp/advies.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Misschien heb je iets aan dit topic: viewtopic.php?f=7&t=75756

Met de zoekfunctie vind je nog wel meer.
Ik heb eens een mooi verslag gelezen, ik zal wens kijken of ik nog kan bedenken wie dat wad.
Het lijkt mij geweldig om te doen!
En ja, volgens mij is het de Lower Antelope Canyon maar dan nog verder richting het meer.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, gevonden. Het was forumlid sunshine state (even verdwaald in het Zuidwesten haha). Zie dit topic.

Marianne
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

@Martin & Marianne

Dank weer voor je input; heel fijn om deze topics te lezen en te zien dat al zoveel mensen deze tour gedaan hebben. Met en zonder gids. Zo te lezen is het ook goed mogelijk om deze trip te doen zonder dat je je direct bij een georganiseerde tour aansluit. Heb weer heel wat uurtjes alle verhalen gelezen en kwam ook terecht op de blogs van Rick en Mandy, die in 2017 bijna dezelfde trip gedaan hebben, als die wij voor 2025 willen gaan doen. Zo gaaf om te zien wat zij gedaan hebben en ook nog eens in de volgorde die wij ook voor ogen hebben. Kan niet wachten totdat het zo ver is....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het blog van Rick en Mandy (sunshine state) was waar ik naar verwees met mijn link. :wink:

Marianne
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

30 aug 2024, 17:48
Het blog van Rick en Mandy (sunshine state) was waar ik naar verwees met mijn link.
Thanks, Marianne. Super tip.
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Vlucht naar Las Vegas.

Zo langzamerhand wordt het mogelijk om onze tickets naar Amerika voor 2025 te boeken. Wij vertrekken 12 juli en vliegen 15 augustus terug. Heb nu alleen nog naar de KLM site zitten kijken voor directe vluchten. Voor 2 volwassenen en 2 kinderen betalen we nu in totaal (inclusief 4x bagage, maar zonder stoelreservering) iets meer dan EUR 4.700,=.

Is dat een beetje een reguliere prijs in het hoogseizoen voor een directe vlucht?

Ik ga nog kijken naar alternatieven via andere luchthavens, maar dat betekent waarschijnlijk ook minimaal 1x overstappen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Veel geld, maar in het hoogseizoen, met KLM rechtstreeks zal je dat betalen. Er zullen nog goedkopere opties zijn en komen, ik zou een maand of zes wachten en het in de gaten houden, eerlijk gezegd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je een directe vlucht wilt was vliegen op SF of LA ook een mogelijkheid geweest maar ik denk dat de camperhuur al vast ligt? Ik heb niet meer alles teruggelezen...
Was er een reden om niet in SF te starten?

Ik vind het een hoop geld. Kijk eens of het echt nodig is om voor 4 personen bagage bij te boeken. Wij hadden dit jaar twee Eastpaks met daarin ook tent, luchtbed en slaapzakken en andere kampeerspullen. Zonder kampeerspullen hadden we aan één genoeg gehad.
Voor tips zou je de vraag ook eens in het betreffende topic in het vervoer-subforim kunnen stellen.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

En is een overstap echt geen optie? Dat kan echt in de prijs schelen. Wij doen het altijd bewust. Breekt de lange zit ook lekker vinden we.
RogierS
Amerikafan

Bericht door RogierS »

Pete.Z schreef:
02 sep 2024, 11:39
ik zou een maand of zes wachten en het in de gaten houden
Jouw ervaring is dat er dan nog wel goedkopere vluchten zullen komen? Ook direct op LV met KLM?

Heb vanochtend naar alternatieven zitten kijken met vertrek vanuit Brussel, Düsseldorf, London en Frankfurt. We moeten vliegen op Las Vegas, want daar hebben we de camper gehuurd.

Als we van 1 van die andere plaatsen vertrekken, dan zitten we op de heenweg aan 2 tussenstops vast. Daarnaast zijn vaak de vertrektijden niet zo fijn (vroeg), moet je soms lang wachten op je volgende vlucht of is er juist weinig overstap tijd. Op de meeste alternatieven is veel aan te merken (vind ik althans). Het beste zou nog zijn:

Brussel - London 10.35 - 11.10
London - Chicago 14.25 - 17.00
Chicago - LV 18.15 - 20.42

Dit ticket kost EUR 606,= (zonder bagage) pp. Overstaptijd in Chicago is denk ik veel te kort (1.15 uur). We komen dan de VS in en neem aan dat we dan ook door de douane heen moeten gaan? Dan zal 1.15 uur hoogstwaarschijnlijk veel te weinig zijn? Ook komen we dan best laat aan in LV; ook niet heel fijn.

Overstappen zal zeker goedkoper zijn, maar kent ook best veel nadelen. Starten in Düsseldorf houdt in dat we al om 7.15 uur moeten vertrekken en dus midden in de nacht moeten opstaan. We vliegen dan via London en Miami, waarbij de overstaptijden acceptabel zijn en we rond 20.00 uur in LV aankomen. Ticketprijs dan EUR 800,=.

Frankfurt houdt ook een heel vroeg vertrek in (6.40 uur) en kent een overstap te London en Charlotte met aankomst van 18.00 uur te LV (ticket: EUR 701,=).

Weet niet of ik het voordeel van het goedkopere ticket vind opwegen tegen de diverse nadelen...

@Martin & Marianne; camper huren vanuit LV was flink goedkoper dan huren in SF of LA. Vandaar die keuze. Heb ook zitten kijken naar vluchten naar SF/LA, maar die zijn minimaal net zo duur of zelfs duurder dan naar LV. Op dit moment is LV wat dat betreft qua vlucht en camper huur de beste optie.

We kunnen het zeker ook iets goedkoper maken door niet voor iedereen 23 kilo bagage mee te nemen. Daar zullen we zeker nog naar kijken, maar op het grote geheel maakt dat niet veel meer uit.

Zal ook nog een post doen bij het vervoer subforum.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ticketprijzen laten zich niet voorspellen. Maar ik betwijfel of de rechtstreekse vluchten met KLM naar Las Vegas goedkoper worden. En 1u15m voor een overstap waar je ook door CBP moet lijkt mij te kort. Mijn advies is om verder te zoeken tot je iets passends vindt qua prijs en tijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer