Pete.Z schreef: ↑02 sep 2024, 11:39
ik zou een maand of zes wachten en het in de gaten houden
Jouw ervaring is dat er dan nog wel goedkopere vluchten zullen komen? Ook direct op LV met KLM?
Heb vanochtend naar alternatieven zitten kijken met vertrek vanuit Brussel, Düsseldorf, London en Frankfurt. We moeten vliegen op Las Vegas, want daar hebben we de camper gehuurd.
Als we van 1 van die andere plaatsen vertrekken, dan zitten we op de heenweg aan 2 tussenstops vast. Daarnaast zijn vaak de vertrektijden niet zo fijn (vroeg), moet je soms lang wachten op je volgende vlucht of is er juist weinig overstap tijd. Op de meeste alternatieven is veel aan te merken (vind ik althans). Het beste zou nog zijn:
Brussel - London 10.35 - 11.10
London - Chicago 14.25 - 17.00
Chicago - LV 18.15 - 20.42
Dit ticket kost EUR 606,= (zonder bagage) pp. Overstaptijd in Chicago is denk ik veel te kort (1.15 uur). We komen dan de VS in en neem aan dat we dan ook door de douane heen moeten gaan? Dan zal 1.15 uur hoogstwaarschijnlijk veel te weinig zijn? Ook komen we dan best laat aan in LV; ook niet heel fijn.
Overstappen zal zeker goedkoper zijn, maar kent ook best veel nadelen. Starten in Düsseldorf houdt in dat we al om 7.15 uur moeten vertrekken en dus midden in de nacht moeten opstaan. We vliegen dan via London en Miami, waarbij de overstaptijden acceptabel zijn en we rond 20.00 uur in LV aankomen. Ticketprijs dan EUR 800,=.
Frankfurt houdt ook een heel vroeg vertrek in (6.40 uur) en kent een overstap te London en Charlotte met aankomst van 18.00 uur te LV (ticket: EUR 701,=).
Weet niet of ik het voordeel van het goedkopere ticket vind opwegen tegen de diverse nadelen...
@Martin & Marianne; camper huren vanuit LV was flink goedkoper dan huren in SF of LA. Vandaar die keuze. Heb ook zitten kijken naar vluchten naar SF/LA, maar die zijn minimaal net zo duur of zelfs duurder dan naar LV. Op dit moment is LV wat dat betreft qua vlucht en camper huur de beste optie.
We kunnen het zeker ook iets goedkoper maken door niet voor iedereen 23 kilo bagage mee te nemen. Daar zullen we zeker nog naar kijken, maar op het grote geheel maakt dat niet veel meer uit.
Zal ook nog een post doen bij het vervoer subforum.