Dank voor je snelle reactie; ik ga e.e.a. goed in de gaten houden en heb een prijsalarm staan voor de diverse luchthavens...mtl schreef: ↑03 sep 2024, 12:01Ticketprijzen laten zich niet voorspellen. Maar ik betwijfel of de rechtstreekse vluchten met KLM naar Las Vegas goedkoper worden. En 1u15m voor een overstap waar je ook door CBP moet lijkt mij te kort. Mijn advies is om verder te zoeken tot je iets passends vindt qua prijs en tijden.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis RogierS: hulp nodig bij plannen route West-Amerika.
Re: Reis RogierS: hulp nodig bij plannen route West-Amerika.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je echt met KLM rechtstreeks op Vegas wil, gaat het alleen maar duurder worden is mijn ervaring. Maar er zijn echt wel goedkopere vluchten met 1 tussenstop te vinden.
Thanks, Pete. Ga het de komende tijd monitoren. We hebben nog even. Zou je een indicatie kunnen geven wat de ticketprijs zou kunnen zijn met 1 tussenstop in het hoogseizoen? Op basis van jouw ervaringen, waarbij dat geen garantie voor de toekomst is

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt eens in dit topic kijken, en dan bij de forumleden die in juli of augustus vertrokken. Als je op de naam klikt zie je een overzicht met daarin ook de ticketprijzen.
En bekijk het al genoemde topic Vliegen naar Amerika.
Edit: ik zie dat je daar al een nieuw topic had geopend. Hou dan je vragen over de vlucht in dat topic. Een apart topic daar was eigenlijk niet nodig, er is immers al een topic over vluchten.
Marianne
En bekijk het al genoemde topic Vliegen naar Amerika.
Edit: ik zie dat je daar al een nieuw topic had geopend. Hou dan je vragen over de vlucht in dat topic. Een apart topic daar was eigenlijk niet nodig, er is immers al een topic over vluchten.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het blijft koffiedik kijken voor wat betreft de prijzen van vliegtickets. En zeker hiervoor geldt dat behaalde resultaten uit het verleden geen garantie bieden voor de toekomst. Mijn tip is dan ook altijd: bepaal vooraf voor jezelf wat je voor een ticket wilt betalen en boek als je tickets voor die prijs ziet. Wees, als het kan, ook flexibel in dagen en aankomst- en vertrekstad.
Tickets zonder tussenstop(s) zijn in de regel goedkoper maar hoeft niet persé. Zo vond ik afgelopen januari een ticket bij KLM voor mijn trip mei dit jaar: heen rechtstreeks op SFO en terug rechtstreeks vanaf AUS (Austin). De ticketprijs was goedkoper dan sommige tickets mét tussenstop. Ik zat eerst steeds te kijken voor heen op SFO en terug vanaf IAH (Houston). Tijdens de Real Deal Dagen zat ik wat met andere vertrekplaatsen te spelen en vond toen een heel aantrekkelijk ticket maar dan terug vanaf AUS. Die gelijk geboekt. Op dit moment zijn de KLM Real Deal Dagen ook net weer begonnen (5 september t/m 18 september 2024). Wellicht doe je je voordeel ermee.
Roland
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
De Real Deal aanbiedingen zijn momenteel alleen geldig voor de periode 1 oktober t/m 31 mei en deze reis is buiten deze periode...
Klopt; vanochtend had ik al even gekeken. Voor deze reis in juli 2025 hebben we hier niets aan. Wellicht wel in jan/25, maar zolang ga ik niet wachten met het boeken van de tickets. We zijn helaas niet flexibel wat betreft data of plaatsen.HillBillies schreef: ↑05 sep 2024, 12:02De Real Deal aanbiedingen zijn momenteel alleen geldig voor de periode 1 oktober t/m 31 mei en deze reis is buiten deze periode...
@Coyote ; dank voor je input. Denk dat je gelijk hebt en we op een gegeven moment maar gewoon een ticket moeten boeken en verder niet omkijken.
@Martin & Marianne; heb op de bewuste pagina in het forum gekeken en de meeste directe vluchten vanaf Amsterdam naar LV in het hoogseizoen zitten wel op minimaal 1.100,- pp. Goede tip om daar te kijken; thanks! Vluchten met een tussenstop zijn daar ook wel goedkoper. Dat waren dan wel vluchten met slechts 1 tussenstop. Tot op heden zie ik voornamelijk goedkopere tickets voorbij komen met 2 tussenstops en dat willen we niet. De max is wel 1 tussenstop. Ik hou e.e.a. in de gaten...
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Januari boeken is zes maanden van te voren, nog steeds vrij ver wat mij aangaat, maar tegen die tijd heb je een goed idee van wat duur en minder duur is. Ik boek meestal een maand of drie van te voren, en nog had ik nu met de realdeal dagen een maand voor vertrek 10 euro goedkoper uit geweest, dus het is min of meer onvoorspelbaar. 

Even een tijdje niet meer op het forum gezeten; nu zo langzamerhand bezig met oefenen en daadwerkelijk boeken van campings in de nationale parken. Vandaag dacht ik de Oh Ridge Campground te gaan boeken en zat om 16.00 uur helemaal klaar. Ik was in de veronderstelling dat om 16.00 uur er weer camping sites vrijgegeven zouden worden. Als ik echter kijk, is alles t/m zaterdag vrijgegeven en al geheel volgeboekt, maar is de zondag niet vrijgegeven. Nu zie ik ook dat de data niet corresponderen, want het is vandaag zondag 5 januari, maar op de website geven ze zaterdag 5 januari aan. Iemand enig idee hoe dit zit?
Kan ik er vanuit gaan dat e.e.a. morgen om 16.00 uur dan wel vrijgegeven zal worden, gezien het feit dat 6 januari nu op checkout staat?
Dank voor jullie hulp!
Zie ook de onderstaande afbeelding:
Kan ik er vanuit gaan dat e.e.a. morgen om 16.00 uur dan wel vrijgegeven zal worden, gezien het feit dat 6 januari nu op checkout staat?
Dank voor jullie hulp!
Zie ook de onderstaande afbeelding:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het gaat om 5 juli? Die zou op 5 januari vrijgegeven neem ik aan. Zondag 6 juli wordt op 6 januari vrijgegeven.
Marianne
Marianne
Als ik kijk zie ik dat 5 juli gereserveerd is (R), en vanaf 6 juli 2 weken zo'n blauw/wit vakje dat het alleen een checkout datum is. Dat klopt ook, maar zie jij wat anders? In jouw screenshot heb je iets geselecteerd, dus dat ziet er anders uit.
Daarnaast, lees eens wat stappenplannen voor het reserveren van sites op recreation.gov. Ik ben niet bekend met deze camping, maar zo te zien is die behoorlijk populair. Je moet dan eigenlijk al voor 16u (kan meen ik ongeveer een half uur ervoor) al plekken selecteren op verschillende tabbladen, en dan stipt om 16u op de Boeken knop klikken op die tabbladen. Anders is alles waarschijnlijk al vol voordat jij je pagina hebt ververst.
Daarnaast, lees eens wat stappenplannen voor het reserveren van sites op recreation.gov. Ik ben niet bekend met deze camping, maar zo te zien is die behoorlijk populair. Je moet dan eigenlijk al voor 16u (kan meen ik ongeveer een half uur ervoor) al plekken selecteren op verschillende tabbladen, en dan stipt om 16u op de Boeken knop klikken op die tabbladen. Anders is alles waarschijnlijk al vol voordat jij je pagina hebt ververst.
Terug in Texas!
Wij willen deze campsite eigenlijk pas voor 14 en 15 juli vastleggen, maar de camping is zo te zien zo populair dat ik nu reeds pogingen onderneem om te reserveren om vervolgens weer dagen te annuleren.
Voor mij was het verwarrend doordat de dagen op de site niet corresponderen met de daadwerkelijke dagen. Op de site staat zondag 6 januari, terwijl het gisteren 5 januari was. Vandaag maandag 6 januari worden de plekken van zondag 6 januari vrijgegeven. Dat is in ieder geval mijn interpretatie.
@hemmie; dank voor je tips. Die had ik inderdaad al gelezen en toegepast. Zat ruim voor 16.00 uur al klaar met diverse tabbladen geopend om toe te slaan. Vanmiddag nieuwe poging!
Het is vanmiddag gelukt om de gewenste spot op Oh Ridge te reserveren! Moet alleen niet vergeten om over 14 dagen de reservering aan te passen. Blij mee; mooie oefening voor Yosemite.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:

Oefen voor Yosemite deze maand alvast. Wanneer zit je daar? Hou er rekening mee dat het op 15 januari en 15 februari om 16 uur onze tijd is maar op 15 maart om 15 uur.
Marianne
Aankomst woensdag 16 juli en we vertrekken zaterdag 19 juli weer. Daarna willen we 1 nacht gaan staan op Hume Lake (ook erg populair, met als backup Princess), om vervolgens 2 nachten op Lodgepole te willen staan (backup is dan Upper Stony Creek, maar die reserveer ik binnenkort al wel, daar Lodgepole maar 4 maanden van te voren te boeken is). Voor de 3 nachten in Yosemite heb ik Indian Flat als backup al gereserveerd.Martin & Marianne schreef: ↑06 jan 2025, 17:55Oefen voor Yosemite deze maand alvast. Wanneer zit je daar?
Ik zit 15 jan paraat om te oefenen wat betreft Yosemite! Op 15 feb probeer ik onze spot dan definitief vast te leggen, door als aanvangsdatum uit te gaan van 15 juli en die reservering pas ik later dan aan.
Dank voor de tip wat betreft 15 maart; hoop dat het niet nodig is om dan nogmaals te proberen. De kans dat het lukt is al klein, maar zal dan nog kleiner zijn...
Even een vraag m.b.t. Monument Valley. Ben aan het kijken of wij een zonsondergang of een sunrise tour zullen doen. Heb veel zitten lezen en bekijken, maar ik krijg de indruk dat je eigenlijk geen verkeerde keuze kan maken en beide tours prachtig zijn.
Wij komen op zondag 3 augustus vanuit Page in Monument Valley aan. Wij hebben die ochtend om 8.00 uur eerst de Lower Canyon Tour en zijn vervolgens van plan om daarna naar MV af te reizen. Idealiter zou ik dan die namiddag een Sunset tour willen doen en de volgende ochtend zelf de Wildcat Trail bij zonsopkomst willen lopen.
Hoe kijken jullie daar tegenaan? Is het haalbaar om redelijk vroeg in de ochtend de Lower Canyon tour te doen en vervolgens in de namiddag de Sunset tour in MV te doen? Of is dit te krap?
Edit: kleine wijziging doorgevoerd; een sunrise in de namiddag wordt nogal ingewikkeld; aangepast naar Sunset. Dank Pete.
Wij komen op zondag 3 augustus vanuit Page in Monument Valley aan. Wij hebben die ochtend om 8.00 uur eerst de Lower Canyon Tour en zijn vervolgens van plan om daarna naar MV af te reizen. Idealiter zou ik dan die namiddag een Sunset tour willen doen en de volgende ochtend zelf de Wildcat Trail bij zonsopkomst willen lopen.
Hoe kijken jullie daar tegenaan? Is het haalbaar om redelijk vroeg in de ochtend de Lower Canyon tour te doen en vervolgens in de namiddag de Sunset tour in MV te doen? Of is dit te krap?
Edit: kleine wijziging doorgevoerd; een sunrise in de namiddag wordt nogal ingewikkeld; aangepast naar Sunset. Dank Pete.
Laatst gewijzigd door RogierS op 08 jan 2025, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
De sunrise tour in de namiddag lijkt mij niet mogelijk….
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt me dat je na Antelope Canyon zeker nog wel de sunset tour kunt doen. Hou er wel rekening mee dat het in Monument Valley een uur later is dan in Page.
De Wildcat zou ik in de ochtend doen, maar zelfs dan is het wellicht al te heet om hem te lopen. Ze raden het niet aan in de zomer. Maar het is prachtig, dus als het kan, zeker doen!
Marianne
De Wildcat zou ik in de ochtend doen, maar zelfs dan is het wellicht al te heet om hem te lopen. Ze raden het niet aan in de zomer. Maar het is prachtig, dus als het kan, zeker doen!
Marianne
Dank voor je input, Marianne. Dus eigenlijk moeten we dan zo vroeg mogelijk de Wildcat gaan lopen? Is het dan mooi om net voor de zonsopkomst al van start te gaan met deze wandeling of is het beter/mooier om eerst de zonsopkomst vanaf the View Campground mee te maken en daarna van start te gaan met de wandeling?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1596 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 5 Reacties