Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Praktische vraag over verblijf in het Zion NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Re: Praktische vraag over verblijf in het Zion NP.

Bericht door Big Al »

jeppiepruts schreef:
03 sep 2024, 19:02
Home depot verkoopt voor 9,95 de perfecte broom stick voor de Narrows. Neem degene helemaal van hout en niet met de metalen punt. Deze week nog gebruikt.
Verder volstaan eigenlijk alle wandelschoenen. Als er maar profiel onder zit.
Heel goed idee! Je zou er ook nog een lus aan kunnen bevestigen - dat maakt het gemakkelijker om ermee te lopen en je zal hem ook niet zo snel verliezen (bijv. in het snelstromende water van de rivier).
image.png
image.png (150.68 KiB) 1062 keer bekeken
JackPurcell
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door JackPurcell »

Voor de “The Narrows” enkele tips:

-Ga zo vroeg mogelijk, liefst tussen 6 en 7u.
-Een wandelstok is essentieel.
-Degelijke wandelschoenen of goede sportschoenen aandoen als je ze daarna in de zon kan laten drogen. Het water is in het begin even wennen. Maar je kan overal waterdichte schoenen, wandelstok en sokken huren. Wil je maar een klein stukje wandelen volstaan goede sandalen of waterschoenen.
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door HillBillies »

Wij hadden bewust geen wandelstokken en heb ze geen moment gemist. Het enigste wat misschien handig was geweest is een waterdichte (rug)zak omdat ik die nu elke keer omhoog moest houden bij de diepere passages.

Geen idee of ik de dure apparatuur in de rugzak zou laten zitten als deze onder water ging overigens, onze telefoons zijn allemaal waterdicht maar ik gok het er nooit op. Voorkomen is beter dan genezen.

Geheel afhankelijk van je persoonlijke conditie, stabiliteit en de tijd van het jaar. Bijna iedereen om ons heen hadden een stok en die liepen stuk voor stuk langzamer dan wij.

Vroeg vertekken is wel een pré, wij hadden de tweede bus vanaf de Watchman campground en toen was het nog heerlijk rustig.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Waterdichte zak (bijv. gebruikt in kayaks, kano's) in de rugzak? Ik gebruik ook vaak Ziploc-bags (freezer) - werkt heel goed in de kayak en bij het zeilen (catamaran).

Plastic opbergdoosjes werken ook heel goed, vooral als ze voor de vriezer gemaakt zijn.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

HillBillies schreef:
05 sep 2024, 12:21
Wij hadden bewust geen wandelstokken en heb ze geen moment gemist. Het enigste wat misschien handig was geweest is een waterdichte (rug)zak omdat ik die nu elke keer omhoog moest houden bij de diepere passages.
Ik heb meerdere malen de Narrows gelopen, maar zonder (twee) hiking poles (en dus niet 1, dat werkt niet..) zou ik dat echt niet willen doen. De stroming is op sommige plekken fors en zelfs met hiking poles is overeind blijven soms een uitdaging. Al is dat natuurlijk wel afhankelijk van de hoeveelheid water. Het kan dus zijn dat je net geluk hebt gehad en in een relatief droge periode bent geweest.
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Het is allemaal dus erg persoonlijk :)
Ik vond het juist heerlijk om 1 sterke dikke stok te hebben en 1 hand vrij. En die ene stok gebruikte ik meer voor het behouden van evenwicht door de niet vlakke ondergrond, dan om te voorkomen dat ik meegesleurd zou worden door de stroming.
Overigens was mijn ervaring juist dat het na 14h een heel stuk rustiger werd in de canyon. Maar wel meer en beter licht dan in de hele vroege ochtend. Dus ik zou dan weer pleiten voor een wat latere start (waarbij zeker in de zomer het risico op regen groter is).
1N9R1D
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door 1N9R1D »

Wij hadden allemaal 1 stok mee en dat ging goed, maar bij sommige oversteken miste ik wel echt een 2e. Geen idee of het water bij ons hoog stond. Dat diepste stuk direct in het begin kwam tot de navel (brrrr…), de rest was maximaal kniehoog.
En dan zie je mensen lopen op badslippers, Crocs, blote voeten :shock:

Ik vond de wandeling later op de dag ook fijner. Er was meer zon in de canyon, dus wat warmer. Wij waren er 13 augustus, maar echt bloedheet was het niet. Max 34 graden uit mijn hoofd.

Kortom: iedereen heeft zijn eigen voorkeuren :lol:
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Even off topic: @1N9R1D Ik was benieuwd naar jouw verslag. Het was even zoeken naar de link, is het geen idee om de link in je onderschrift te zetten? En hoe moet Ik navigeren, hoe kom ik bij de eerste dag?

Marianne
1N9R1D
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door 1N9R1D »

@Martin & Marianne
Hierbij de link naar het reisverslag over The Narrows: https://de-fennemaatjes-in-de-usa-2024. ... on-np.html
De linkjes in de lijst van "Dag tot dag" waren nog niet toegevoegd. Dat krijg je als je een week van tevoren nog zo'n blogspot optuigt en amper weet wat je waar moet aanvullen :lol: Maar ze zijn nu werkend!

Ik zal dit weekend eens naar mijn onderschrift kijken :)
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer