Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Studeren in NL na studie in USA
Studeren in NL na studie in USA
Hallo allemaal,
Ik ben Marjolein (18) en doe sinds een maand een tussenjaar op Santa Barbara City College (SBCC).
Nu zit ik te twijfelen om hier een associate degree te doen maar nu weet ik niet goed wat ik kan doen als ik terug ben in Nederland. Kan je met een Amerikaanse associate degree de eerst 2 jaar van een HBO overslaan? Of moet ik ook een bachelor in Amerika halen, dus een vierjarige studie, om een officiële diploma te krijgen zodat ik werk kan vinden in Nederland of is dat niks waard?
En dan kun je in Amerika ook nog een certificate doen, is dat ook geldig in Nederland en kan je daarmee 1/2 jaar HBO mee overslaan?
Heeft iemand hier verstand van?
Alvast bedankt!
Groetjes Marjolein
Ik ben Marjolein (18) en doe sinds een maand een tussenjaar op Santa Barbara City College (SBCC).
Nu zit ik te twijfelen om hier een associate degree te doen maar nu weet ik niet goed wat ik kan doen als ik terug ben in Nederland. Kan je met een Amerikaanse associate degree de eerst 2 jaar van een HBO overslaan? Of moet ik ook een bachelor in Amerika halen, dus een vierjarige studie, om een officiële diploma te krijgen zodat ik werk kan vinden in Nederland of is dat niks waard?
En dan kun je in Amerika ook nog een certificate doen, is dat ook geldig in Nederland en kan je daarmee 1/2 jaar HBO mee overslaan?
Heeft iemand hier verstand van?
Alvast bedankt!
Groetjes Marjolein
- goldenhills
- Amerika-expert
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Studeren in NL na studie in USA
Leuk dat je een jaar college doet! Onze dochter heeft een jaar in Riverside gezeten; dat was een geweldige ervaring!
Wat betreft je vraag: zal het niet heel erg afhangen van de richting die je kiest? Weet je al welke HBO-opleiding je wilt doen? En zo ja, kun je dan niet bij die opleiding informeren wat er mogelijk is?
Marianne
Wat betreft je vraag: zal het niet heel erg afhangen van de richting die je kiest? Weet je al welke HBO-opleiding je wilt doen? En zo ja, kun je dan niet bij die opleiding informeren wat er mogelijk is?
Marianne
Re: Studeren in NL na studie in USA
dankjulliewel! Ik heb een aantal scholen geinformeerd maar het is erg vaag. Kortom ik kom het pas te weten of ik 2 jaar kan overslaan als ik de opleiding in Nederland ga starten....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 3126 Weergaves
-
Laatste bericht door goldenhills