Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lake Placid: tips voor restaurants en bezienswaardigheden?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Lake Placid: tips voor restaurants en bezienswaardigheden?

Bericht door kastelke »

Ik ga vrijdag tot maandag naar Lake Placid en verblijf in Crown Plaza Hotel.
De cablecar op Whiteface Mountain staat op mijn lijstje, maar verder nog niets want de beslissing is maar net genomen.
Enige tips voor bijvoorbeeld leuke restaurantjes of plaatsjes/activiteiten die ook leuk zijn?

Het gaat een van deze 2 routes worden, dus iets dat de moeite waard is op die route is ook leuk om te weten (behalve Gananoque/1,000 Islands want daar kom ik wel vaker) :
De bijlage image.png is niet meer beschikbaar
Bijlagen
image.png
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Lake Placid: tips voor restaurants en bezienswaardigheden?

Bericht door jojostravelusa »

Klopt het dat het 2 dezelfe plaatjes zijn?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ja, dat klopt. Er staan 2 routes op (donkere kleur, en lichte kleur).
Geen idee waarom je het 2 keer ziet, want in mijn bericht zelf staat maar 1 link... Ik kan het dus niet aanpassen.

Opmerking moderator

Bij het eerste bericht van dit topic stonden 2 bijlagen, de omvangen (in kB) verschilden iets van elkaar. Ik heb de kleinste in omvang verwijderd. Nu blijkt dat de overgebleven afbeelding iets minder hoog is en er een stukje van de onderste route afvalt.
Plaats eventueel in een volgend bericht nogmaals de juiste afbeelding.
Marco.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dank je om de 2de foto te verwijderen.
Ik ben inmiddels terug, en we hebben een beetje kris-kras een route gedaan.
Elke
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Nog bijzondere tips? Heb over ruim twee weken nog een paar dagen over in dat gebied na een hiking tripje in New England. Weer lijkt er vooralsnog goed uit te zien. Ben al wel vaker in upstate NY geweest, maar eigenlijk nooit echt noordelijker dan Saratoga Springs/Glens falls.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

We hebben op Whiteface Mountain de Cloudsplitter gondola genomen, en hadden een prachtig uitzicht. Nadien zijn we al wandelend nog hoger gegaan.
Je kan naar de kleine top gaan met de Cloudsplitter, of je kan met de auto naar de hogere top gaan. Vaak blijkt het uitzicht op de kleine top 20 miles verder te zijn, en wij vonden het prachtig.

Ook aan te raden: een wandeling door Ausable Chasm (de Grand Canyon van de Adirondacks).
Wij hebben gewoon de wandeling gedaan (die niet op de advertentie staat wanneer je aan de ticket booth bent!), die iets van een $25 was. De moeite waard.
Je kan er ook raften en rock climben en zo, maar dat hebben wij niet gedaan.
https://www.ausablechasm.com/

Je kan er ook nog een scenic route doen (Whiteface Memorial Highway - toll route), die hebben wij niet gedaan maar we hoorden daar ook goede dingen over. Wij vonden dat we al heel wat scenic routes hadden gedaan de 3 dagen, en besloten de Ausable Chasm te doen.

In Lake Placid hadden we het Crown Plaza hotel. https://www.lakeplacidcp.com/
Geboekt via Hotwire. Was goed gelegen, een klein heuveltje op, 5' wandelen naar de hoofdstraat maar niet de drukte van het verkeer en voetgangers o die straat.
Qua eten geen echte aanraders. Het was niet slecht, het was niet goed. ;-) Ik hoorde er veel klagen dat het moeilijk was om personeel te vinden. Waarschijnlijk ook omdat de scholen terug gestart zijn maar de toeristen er nog wel zijn.
Veel Ukrainers die er werken!
Elke
Berry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Berry »

Als je van wandelen houdt zijn de wandelingen naar Copperas Pond en Mt. Jo erg mooi. Wij verbleven vlakbij Lake Placid in de Cobble Mountain Lodge. In Lake Placid herinner ik me nog dat er een prima bier brouwerijtje zat en de olympische ijsbaan was wel leuk om even aan te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer