Ha, bij die Bass Pro Shop zijn wij in 2022 ook geweest. Fantastische winkel. Verder wel een redelijk herkenbaar beeld wat er in dit topic geschetst wordt. Wij sliepen in het Best Western aan Madison Avenue en dat was op zich prima. Vanaf daar namen we een uber naar Beale Street en blijkbaar hadden we een wat afgelegen straatje vlakbij als afzetpunt gekozen. De chauffeur zag het niet zitten om ons daar af te zetten en reed ons maar naar een plek die in zijn ogen veiliger was.

Die hele omgeving vond ik eind van de middag en 's avonds echter nogal vergane glorie en kan ik me goed voorstellen dat er zeker later op de avond al gauw wat ongure types kunnen verschijnen.
De tweede avond zijn wij overigens naar Midtown gegaan, eigenlijk in dezelfde straat als ons hotel maar dan een stuk verderop bij Overton Square. Wereld van verschil: veel hippere buurt, gezelliger en over het algemeen dus ook een veiliger gevoel. Wat mij betreft aanzienlijk leuker dan Beale Street en ook betere live muziek.
Overigens had ik het idee dat veel Amerikanen een extreem sterk van-horen-zeggen gehalte hebben bij hun beeld over hoe veilig iets is. Wij spraken meerdere mensen die echt deden voorkomen alsof je van groot geluk mocht spreken als je levend uit Bourbon Street (of New Orleans uberhaupt) zou komen, zelfs op klaarlichte dag. Een winkelier in het Central Business District was zelfs nog nooit in het French Quarter geweest omdat hij anders zou vrezen voor zijn leven.

Wij vonden Bourbon street 's avonds ook niet de allerfijnste straat om doorheen te lopen met z'n tweeën maar overdrijven is ook een vak.
Enfin, zoals op al dat soort plekken geldt vooral dat je je gezond verstand moet gebruiken. Niet 's avonds laat donkere straten en stegen in gaan lopen en een beetje op de gebaande paden blijven.