Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.
Re: Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver.
Hoi, er is wel bereik, maar niet overal !
Ga je een e-sim nemen ? Wij hebben altijd een e-sim van airalo (alleen data) en die geeft op veel plekken wel signaal. Vaak bij de hotels en sommige campings. Je kan daardoor via bijv whatsapp goed ''bereikbaar'' blijven, maar dus niet 24/7. Soms is het ook een beetje ''zoeken''. Afgelopen juni waren we koffie drinken in Lake Lodge, maar in de lodge dus geen signaal, beet links en rechts op de parking wél. Zelfde voor Canyon Village of bij OF. Bij Mammoth Springs is wel bereik, evenals in Gardiner. Daarentegen nabij Lamar Valley in Silver Gate en Cooke City weer niks, maar daar zit een visitor center met wifi. Kortom, als je niet continue bereikbaar hoeft te zijn maar regelmatig berichten onderweg kunt oppikken gaat het goed...
Veel plezier !
Ga je een e-sim nemen ? Wij hebben altijd een e-sim van airalo (alleen data) en die geeft op veel plekken wel signaal. Vaak bij de hotels en sommige campings. Je kan daardoor via bijv whatsapp goed ''bereikbaar'' blijven, maar dus niet 24/7. Soms is het ook een beetje ''zoeken''. Afgelopen juni waren we koffie drinken in Lake Lodge, maar in de lodge dus geen signaal, beet links en rechts op de parking wél. Zelfde voor Canyon Village of bij OF. Bij Mammoth Springs is wel bereik, evenals in Gardiner. Daarentegen nabij Lamar Valley in Silver Gate en Cooke City weer niks, maar daar zit een visitor center met wifi. Kortom, als je niet continue bereikbaar hoeft te zijn maar regelmatig berichten onderweg kunt oppikken gaat het goed...
Veel plezier !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind de NPS-sites voor dit soort vragen altijd een goede ingang. Zie voor bijvoorbeeld Yellowstone de NPS site onder info: https://nps.gov/yell/planyourvisit/basicinfo.htm en dan even doorklikken bij Internet & Cellular Access.
Marianne
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Op veel plekken in de national parks of onderweg heb je inderdaad nog steeds geen bereik, maar bij visitor centers of bv bij de Walmart wel.
Wij hadden een kastje via Verizon. Hiermee hadden we op heel veel plaatsen bereik. Zelfs op de Slough creek campground.
In yellowstone op de meeste plekken hebben we gewoon bereik gehad.
In yellowstone op de meeste plekken hebben we gewoon bereik gehad.
2009 Australië (3 mnd, Adelaide naar Cairns, Alice springs naar Darwin)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn, Brisbane naar Cairns)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
2025 Rondje IJsland
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2018 Costa Rica
2024 Rondje Denver
2025 Rondje IJsland
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Heel erg bedankt voor de reacties! Wij waren in eerste instantie niet van plan een e-sim te nemen, maar gezien de situatie is dat nu denk ik toch wel handig om te doen, dus dank voor de tip!
Wij hebben verder een geaarde wereldstekker om onze telefoons daar op te laten (type B). Weten jullie of het ook nog nodig is om een type A wereldstekker aan te schaffen? Zijn er nog plekken waar je deze nodig hebt?
Wij hebben verder een geaarde wereldstekker om onze telefoons daar op te laten (type B). Weten jullie of het ook nog nodig is om een type A wereldstekker aan te schaffen? Zijn er nog plekken waar je deze nodig hebt?
Re: Reis Irisss1989: route Las Vegas - Denver
Oh, neem dan Airalo en gebruik PAUL5907. Win-win
B lijkt me dan voldoende. Wij nemen altijd een kort verlengsnoer met 3 gewone stopcontacten mee, handig om meer tegelijk op te laden met 1 stekker…

B lijkt me dan voldoende. Wij nemen altijd een kort verlengsnoer met 3 gewone stopcontacten mee, handig om meer tegelijk op te laden met 1 stekker…
Wij hadden zon stopcontact kubus mee. Daarnaast USB aansluiting voor onderweg in de auto beschikbaar voor de telefoons. (in camper)
Wat wij niet meehadden was een omvormer van auto naar stekker. (kom ff niet op de naam). Die hebben we daar nog gekocht. Daarmee konden we ook opladen tijdens het rijden.
Wat wij niet meehadden was een omvormer van auto naar stekker. (kom ff niet op de naam). Die hebben we daar nog gekocht. Daarmee konden we ook opladen tijdens het rijden.
2009 Australië (3 mnd, Adelaide naar Cairns, Alice springs naar Darwin)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2018 Costa Rica
2024 Rondje Denver
2025 Rondje IJsland
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2018 Costa Rica
2024 Rondje Denver
2025 Rondje IJsland
-
- Amerika-ontdekker
Dank! Verlengsnoer gaan we ook meenemen inderdaad.
Nog even een andere vraag: We overnachten na Grand Teton een nachtje in Afton en wilden dan 's avonds in Jackson eten, waarna we door wilden rijden naar Afton (nog ongeveer 1 uur en een kwartier). Weten jullie of deze route te doen is in het donker na zonsondergang? Ivm evt. wild op de weg en beperkte verlichting?
Nog even een andere vraag: We overnachten na Grand Teton een nachtje in Afton en wilden dan 's avonds in Jackson eten, waarna we door wilden rijden naar Afton (nog ongeveer 1 uur en een kwartier). Weten jullie of deze route te doen is in het donker na zonsondergang? Ivm evt. wild op de weg en beperkte verlichting?
Dat wordt een interessante rit
Ik zou eerder rekenen op iets meer dan 2 uur in het donker met die bochten en wildlife….

Ik zou eerder rekenen op iets meer dan 2 uur in het donker met die bochten en wildlife….
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat zeker het eerste stuk niet prettig rijdt in het donker. En ik denk dat er nergens verlichting is. Het tweede deel zal wel wat beter zijn.
Zelf zou ik het niet zo doen. Waarom niet Jackson bekijken en dan doorrijden naar Afton zolang het nog licht is, en daar eten? Dat lijkt me wel zo relaxed. wil je wel in Jackson eten ga dan vroeg zodat je nog een stuk kunt rijden als het licht is. Reserveren is wellicht handig, wij moesten daar altijd lang wachten.
Marianne
Zelf zou ik het niet zo doen. Waarom niet Jackson bekijken en dan doorrijden naar Afton zolang het nog licht is, en daar eten? Dat lijkt me wel zo relaxed. wil je wel in Jackson eten ga dan vroeg zodat je nog een stuk kunt rijden als het licht is. Reserveren is wellicht handig, wij moesten daar altijd lang wachten.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ah bedankt, toch niet zo fijn dus, dan houden we het denk ik toch bij een drankje in Jackson en inderdaad toch eten in Afton.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben eens van Custer SP naar Rapid City gereden in de schemer/duister om de huurauto terug te brengen en de volgende ochtend heel vroeg door het park om naar de Buffalo Roundup te gaan in het pikkedonker. Beide keren was het bepaald geen relaxte trip, want de herten vlogen je om de oren bij wijze van spreken. Ook veel bochten op de bergweg die niet verlicht was. Als het even kan rijden wij niet in donker.
-
- Amerika-ontdekker
Dag allen,
Wij zijn momenteel in Idaho Falls en hebben al twee erg leuke dagen achter de rug! Vandaag vertrekken we naar Yellowstone. Het regent en onweer hier in Idaho Falls nu erg hard en we lezen op de NPS ook dat t in Yellowstone erg gaat regenen en onweren vandaag en morgen, en lezen daarnaast ook over bosbranden in de omgeving. We maken ons er wat zorgen om hoe veilig het is om daarheen te rijden vandaag en hoe veilig het is om daar te zijn. Hebben jullie hier ervaringen mee en/of tips wat te doen?
Dank alvast!
Wij zijn momenteel in Idaho Falls en hebben al twee erg leuke dagen achter de rug! Vandaag vertrekken we naar Yellowstone. Het regent en onweer hier in Idaho Falls nu erg hard en we lezen op de NPS ook dat t in Yellowstone erg gaat regenen en onweren vandaag en morgen, en lezen daarnaast ook over bosbranden in de omgeving. We maken ons er wat zorgen om hoe veilig het is om daarheen te rijden vandaag en hoe veilig het is om daar te zijn. Hebben jullie hier ervaringen mee en/of tips wat te doen?
Dank alvast!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is vervelend! Maar ik zou me niet te veel zorgen maken. Hou het weer en eventuele afsluitingen in de gaten op de NPS-site. En kijk bij current conditions voor het weer per gebied: https://www.nps.gov/features/yell/kiosk/weather.html. Maar die had je al gezien denk ik. Het ziet er niet heel verontrustend uit vind ik, of had jij iets anders gelezen?
Je kunt eventueel eerst bij een visitor center informeren wat je het beste kunt bezoeken, gezien het weer. Doe desnoods alleen dingen waarbij je dicht bij de auto blijft. Misschien ideaal voor een van mijn favorieten: de Great Fountain Geyer. Deze spuit ongeveer elke 12 à 13 uur - de tijden staan bij het visitor center vermeld - met een marge van 1 uur. Zorg dat je wat eten en drinken bij je hebt en wacht de uitbarsting bij slecht weer in de auto af.
Ik zie op de NPS-site niets over bosbranden. Bedenk dat het park erg groot is, en dat je zelfs bij een brand in Yellowstone zelf daar vaak helemaal niets van merkt.
Marianne
Je kunt eventueel eerst bij een visitor center informeren wat je het beste kunt bezoeken, gezien het weer. Doe desnoods alleen dingen waarbij je dicht bij de auto blijft. Misschien ideaal voor een van mijn favorieten: de Great Fountain Geyer. Deze spuit ongeveer elke 12 à 13 uur - de tijden staan bij het visitor center vermeld - met een marge van 1 uur. Zorg dat je wat eten en drinken bij je hebt en wacht de uitbarsting bij slecht weer in de auto af.
Ik zie op de NPS-site niets over bosbranden. Bedenk dat het park erg groot is, en dat je zelfs bij een brand in Yellowstone zelf daar vaak helemaal niets van merkt.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Super bedankt voor de snelle reactie! Dat stelt al wat gerust. We vinden het ook wat spannend om daarheen te rijden met dit weer. We weten vanuit onervarenheid niet zo goed hoe vaak dit weer hier voorkomt en hoe groot evt risico’s op overstromingen zijn. Is er een bepaalde route tussen Idaho Falls en Yellowstone die we het beste kunnen rijden met slecht weer, of maakt dat niet zoveel uit?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route via Grand Teton is mooi, maar die zou ik nu niet nemen. Dus gewoon naar West Yellowstone en dan het park in.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ik las vooral dit op de site qua weer, heb ik dan naar het goede gekeken?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar zie je dit, heb je een link?
Als het gevaarlijk zou zijn zou dat op de NPS-site bij de Alerts staan.
Marianne
Als het gevaarlijk zou zijn zou dat op de NPS-site bij de Alerts staan.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
O, ik zie het: https://nps.gov/yell/planyourvisit/weather.htm
Op de link die ik had zie je het per gebied, dat is misschien wel zo handig.
Marianne
Op de link die ik had zie je het per gebied, dat is misschien wel zo handig.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Goed om te weten dat het bij de alerts staat als het gevaarlijk is, houden we dat in de gaten en proberen we verder vooral te genieten!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1256 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 14 Reacties