Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Death Valley ervaren zonder in te rijden
Death Valley ervaren zonder in te rijden
Hallo iedereen op dit forum,
Mijn vriendin en ik zijn momenteel bezig met onze rondreis door Amerika. De camperverhuurder heeft ons verboden door Death Valley te rijden. We zouden toch graag een beetje van de ervaring willen meekrijgen of het dal op afstand willen zien. Omdat we op doorreis zijn, hebben we niet veel tijd voor tours of andere activiteiten.
Daarom ben ik op zoek naar tips voor plekken net buiten Death Valley vanwaar je het dal toch zou kunnen zien/ervaren.
Groeten,
Tadéusz
Mijn vriendin en ik zijn momenteel bezig met onze rondreis door Amerika. De camperverhuurder heeft ons verboden door Death Valley te rijden. We zouden toch graag een beetje van de ervaring willen meekrijgen of het dal op afstand willen zien. Omdat we op doorreis zijn, hebben we niet veel tijd voor tours of andere activiteiten.
Daarom ben ik op zoek naar tips voor plekken net buiten Death Valley vanwaar je het dal toch zou kunnen zien/ervaren.
Groeten,
Tadéusz
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Death Valley ervaren zonder in te rijden
Ik denk niet dat er één locatie is buiten het park welke die mogelijkheid biedt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Als je het echt graag wil bezoeken (en dat raad ik je zeker aan) kun je ook voor die dag een auto huren. Dat komt vaker voor. Of 2 dagen, als je kiest voor een overnachting in DV.
- sunshine state
- Amerikakenner
Ik denk dat YouTube een van de weinige plekken zal zijn
Dat je er niet met de camper doorheen mag heeft vaak met de periode te maken.
Wij konden/mochten het wel met Road Bear.. dit was na 15 september wel mogelijk.
Kijk eens bij ons blog voor inspiratie :
https://www.oldersom.nl/blog/dag-24-death-valley/
https://www.oldersom.nl/blog/dag-25-dea ... vict-lake/
Wij vonden het echt de moeite waard!
Wellicht even de data checken of een auto huren?
Dat je er niet met de camper doorheen mag heeft vaak met de periode te maken.
Wij konden/mochten het wel met Road Bear.. dit was na 15 september wel mogelijk.
Kijk eens bij ons blog voor inspiratie :
https://www.oldersom.nl/blog/dag-24-death-valley/
https://www.oldersom.nl/blog/dag-25-dea ... vict-lake/
Wij vonden het echt de moeite waard!
Wellicht even de data checken of een auto huren?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou vanaf Beatty richting het park kunnen rijden. Een bezoek aan Rholyte is dan ook een aanrader. Je hebt dan op een gegeven moment een goed uitzicht over een deel van het park.
Zie ons 2024-verslag bij 30 april voor wat foto's. Ik weet niet zeker of we op dat moment al in het park waren of nog net erbuiten. Ik zal eens kijken of ik dat kan terugvinden.
Normaal gesproken is het na 15 september door de verhuurders wel toegestaan om het park te bezoeken.
Marianne
Zie ons 2024-verslag bij 30 april voor wat foto's. Ik weet niet zeker of we op dat moment al in het park waren of nog net erbuiten. Ik zal eens kijken of ik dat kan terugvinden.
Normaal gesproken is het na 15 september door de verhuurders wel toegestaan om het park te bezoeken.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het opgezocht; de foto's in ons verslag (de tweede en derde na het bezoek aan Rhyolite) zijn vlak voor of na de ingang gemaakt, vlakbij de parkeerplaats aan de Daylight Pass Road.
Van Google streetview: Marianne
Van Google streetview: Marianne
Dank voor de reacties tot nu toe. We waren al bang voor dat dit het geval was.
Die dag rijden we van Las Vegas naar Sequoia. Dus een behoorlijke lange rit. Daarom is een auto huren ook helaas niet interessant voor ons.
We hebben nog een keer in de algemene voorwaarden van onze verhuurbedrijf bekeken en daar staat helaas dat we voor 30 september daar niet in mogen rijden. Ook daar wordt het natuurlijk steeds warmer.
Maar elke tip is welkom!
Die dag rijden we van Las Vegas naar Sequoia. Dus een behoorlijke lange rit. Daarom is een auto huren ook helaas niet interessant voor ons.
We hebben nog een keer in de algemene voorwaarden van onze verhuurbedrijf bekeken en daar staat helaas dat we voor 30 september daar niet in mogen rijden. Ook daar wordt het natuurlijk steeds warmer.
Maar elke tip is welkom!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je van Las Vegas naar Sequoia rijdt heb je echt geen tijd voor Death Valley. Jammer dat je nu pas hier om advies komt vragen. Je rijdt dus niet via de Tioga Pass? En waar in Sequoia overnacht je? Je weet dat afgeraden wordt om met een camper de CA198 te rijden?
Marianne
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vegas naar Sequoia met een camper in één dag rijden is niet aan te raden. Gewoon te ver, en je slaat veel moois over onderweg, zelfs als je niet door Death Valley kan.
Bedankt voor de reacties, we hebben nu bewust gekozen om vooral de highlights van Amerika te doen. We zijn ervan bewust dat we super veel missen. We dachten als Death Valley op een andere manier te ervaren was we waarschijnlijk het wel mee konden pakken. Blijkbaar dus niet. Iets voor de volgende keer als dat ervan komt.
We gaan de noordelijke route naar de Sequoia National Park pakken omdat we al wisten dat ze niet adviseren om CA198 te pakken met de camper.
We gaan de noordelijke route naar de Sequoia National Park pakken omdat we al wisten dat ze niet adviseren om CA198 te pakken met de camper.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
De noordelijke route van Vegas naar Sequoia? Welke route bedoel je daar mee?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is niet de noordelijke route vanaf Las Vegas, maar bedoeld wordt de noordelijke ingang, dus de CA180, via Kings Canyon (in plaats van de CA198).
@Tadeusz Nog veel plezier en wie weet komt er een volgende keer!
Marianne
@Tadeusz Nog veel plezier en wie weet komt er een volgende keer!
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ah, nu snap ik het. 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-