Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Routeidee LA-Sf via Sequoia / Yosemite?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ivo1024
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Routeidee LA-Sf via Sequoia / Yosemite?

Bericht door ivo1024 »

Hoi, mijn partner moet voor werk naar San Diego eind mei 2025 en ik reis hem achterna naar LA van waaruit we een week (max 10 dagen) zullen hebben.

Wat is een reële reisroute waarbij we eindigen in San Fransisco om weer naar NL te vliegen? Idealiter 2-3 dagen LA met een bezoek aan Disney of Universal. Dan een autorit met natuur en wat is dan mogelijk? Ik denk dat én Sequoia én Yosemite te veel is als we ook nog 2-3 dagen in SF willen voor de terugvlugt. Iemand een idee?

Vorige reis Denver 2022:
viewtopic.php?f=36&t=77598
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Routeidee LA-Sf via Sequoia / Yosemite?

Bericht door Martin & Marianne »

Allebei wordt inderdaad wat veel als je al 4 of 5 dagen voor de steden rekent. Het kan misschien net:

dag 1 naar LA
dag 2 LA - LA
dag 3 LA - LA
dag 4 LA - Sequoia
dag 5 Sequoia - Sequoia
dag 6 Sequoia - Yosemite
dag 7 Yosemite - Yosemite
dag 8 Yosemite - SF
dag 9 SF - SF
dag 10 SF

In SF kun je in 1 dag al heel veel zien, maar wellicht is een dag minder LA ook een optie als het alleen om Disney of Universal gaat?
Wil je meer tijd voor de steden uittrekken dan zou ik kiezen voor Yosemite, met een bezoek aan de Mariposa Grove voor de sequoia's.
In Yosemite zal de TIoga Pass wellicht nog gesloten zijn, maar de Glacier Point Road is waarschijnlijk wel open. Je kunt je er dan dan prima 3 dagen vermaken.
Let op dat je in de weekenden een toegangsreservering nodig hebt voor Yosemite, tenzij je in het park zelf overnacht.
Valt het Memorial Day weekend in jullie periode?

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Routeidee LA-Sf via Sequoia / Yosemite?

Bericht door Martin & Marianne »

En @ivo1024, kun je hier iets mee?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer