Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Frasi »

kevin123 schreef:
12 jun 2024, 07:34
@Frasi Je betaald eenmalig die 232 euro. Dat is de 200 dollar one way fee + tax. Let er wel op dat als je een grotere auto uitkiest uit de president circle, dat de one way fee hoger kan zijn. Voor SUV's is de one way fee een stuk hoger volgens mij.
Ik ben intussen terug en kan reageren op de one-way fee. Hertz rekent geen hogere one-way fee.
Voor reguliere auto's (t/m Large Sedan - cat F) ís de one-way fee (tussen Colorado en California), $200
Voor SUV's (cat Q4 en hoger) is de one-way fee $350 (en bij specialty cars waarschijnlijk nog meer).

Als je een cat D/E/F reserveert en uiteindelijk uit de PC rij een -kleine- SUV meeneemt, wordt toch maar $200 aan one-way fee berekend. Dus precies wat vooraf in je reservering is aangegeven. Dat is in ieder geval mijn ervaring van de afgelopen maand (cat F gereserveerd, small SUV Mazda CX-5 meegenomen).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ikverzinnogweliets
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ikverzinnogweliets »

Voor mensen die zich afvragen of er nog Five Star isles aanwezig zijn op Hertz LAX en wat als je een Five Star member bent.

Er is op dit moment GEEN Five Star isle aanwezig op Hertz LAX. Enkel Gold en PC. En als je Five Star member bent wordt je automatisch geupgrade naar PC status.

Dit was mij zojuist overkomen.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik vermoed dat dit op meer vestigingen gaat gebeuren. De Amerikaanse Amex platinum geeft al sinds enige tijd PC status ipv 5-star en veel andere landen zijn ook gevolgd. Ook met diverse andere kaarten hebben veel Amerikanen direct PC bij Hertz.

Dus ik vermoed dat het aantal 5-star members relatief heel erg klein is geworden, en dan is het uiteraard makkelijker voor een vestiging om gewoon 2 aisles bij te houden, ipv 3.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

alle landen die ik probeer prijs is exact gelijk. wellicht omdat ik heel ver vooruit zit te boeken ? (volgend jaar zomer)
Mia91
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Mia91 »

Iemand recente ervaringen met de PC aisle op LAX?
Hebben ze een beetje leuk aanbod?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Aanbod per dag/uur is verschillend. Wat er vandaag staat is morgen weer compleet anders.
De laatste keer dat ik er was reden we weg in een Ford Explorer. Er stonden meerdere SUV's. Klein en groot.
Ze hadden ons al wel een Ford Mustang toegewezen ( gek genoeg?) Maar kon zonder problemen kiezen uit een auto uit de PC aisle.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ikverzinnogweliets »

Ik was er vorige week vrijdag rond 11:00.
Voornamelijk sedans en specifiek Chevrolet Malibu’s. Voor de rest wat small en medium SUV.

Wilde in eerste instantie een KIA Sportage meenemen maar toen ik de auto aanzette begon het gelijk te piepen over olie vervangen wat best gek is aangezien er maar een paar duizend miles op de teller stond
Uiteindelijk een 2024 KIA Sorento meegenomen. Volgens is dat uit de klasse medium 7 zitter.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Waar kan je (nadat je bent ingelogd op de Hertz site) zien tot wanneer je Hertz Gold Plus Rewards President's Circle status actief is? Deze verloopt toch na bepaalde tijd?
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Volgens mij kun je dat nergens zien. Ik kon het tenminste niet vinden.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

als je bent ingelogd heb je rechtsboven jouw naam staan.
Dat kun je uitklappen en dan staat daar direct jouw status.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Lampie schreef:
13 sep 2024, 11:11
als je bent ingelogd heb je rechtsboven jouw naam staan.
Dat kun je uitklappen en dan staat daar direct jouw status.
Ja dat klopt. Maar daar staat nu of hij t.z.t. verloopt. Ik heb nu geboekt en ga de auto halen in april. Hopelijk verandert er niks aan mijn status. Heb wel gold canopy op de boeking staan zie ik. Dat is positief toch?
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

Als je het zeker wilt weten, kun je het beste Hertz contacten.
Het geeft in ieder geval hoop als er canopy op de boeking staat.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Gisteren de auto opgehaald bij Hertz op San Francisco airport.
Geen naam op het bord, maar dat is wel vaker zo, dus doorgelopen naar de PC aisle. Het hoefde allemaal niet extreem groot maar een SUV zou wel lekker zijn. Genoeg kleine SUV's te vinden en een aantal standaard SUV. Uiteindelijk gekozen voor een Jeep Compass (bouwjaar 2025, hoe dan?) met 166 mijl op de teller. Prima.

Bij het uitrijden ging het helemaal mis... op onze rentelrecord stond ineens een bedrag van 2700 dollar...
'' mistake, you have to go to the counter. '' ............................. :evil: :evil:

Na driekwartier wachten waren we eindelijk aan de beurt... de rede van het hoge bedrag: We hebben de verzekeringen toegevoegd. Die waren niet inclusief.
Nou, echt wel. Ik had een kopie van mijn reservering op mijn telefoon dus ik kon het zo bewijzen. Maar dat was allemaal maar moeilijk en lastig want ja, we kunnen niet de prijzen nu aanpassen. Het kwam er daarna op neer dat ik had aangegeven om 12:30 de auto op te halen en ik was een half uurtje later... Ik heb verdorie mijn vluchtnummer doorgegeven! We waren een half uur vertraagd. En hoezo te laat? Wat een onzin

Goed, inmiddels was ik zo bijdehand om nog een reservering te maken en ik kreeg hetzelfde tarief te zien. Dus, toen hebben ze mijn oude laten vervallen en zijn we op nieuw begonnen. Is het daar mee klaar? Nee...
Want volgens Hertz is de one way fee niet inclusief want dit zou weer onder Miscellaneous SDT Fee vallen. Op mijn rental record staat nu het bedrag + 200 USD voor de intercity fee.. Maar in mijn e-mail staat etterlijk: Included, Drop off fee.. Dus wat het nu is , geen idee. Maar ik was er klaar mee en had geen zin om WEER terug te gaan want we waren ruim een uur verder. Ik ga er bij het inleveren nog achteraan en ga een mail dichten aan de klantenservice. Vind het echt een aparte gang van zaken.

Nu eerst, rustig vakantie vieren :mrgreen:
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

En we gaan nog even door....

Gisteren begon er een oranje lampje te branden. Motorstoring.. fijn. En dat voor een auto met 166 mijl op de teller. Na een bezoekje aan de lokale Jeep dealer was het duidelijk dat er iets niet goed zat dus we moesten de auto omwisselen. Normaliter geen probleem maar dit keer... ik ben nog nooit zo pissig geweest.

Eerst is mij verteld: u kunt een andere auto uitzoeken en dan komt het goed bij de exit booth. Dus er kozen een zelfde Jeep. Stond in de PC aisle. Is het daar mee af?

Niet dus.

Ik moest alsnog langs de balie. Aan de balie wordt mij gezegd dat ik de gekozen auto niet mag meenemen want die waren gereserveerd voor PC leden. Hallo, ik BEN PC lid. Niets mee te maken, u krijgt een auto toegewezen en niet de auto die u heeft uitgezocht, terwijl deze aan niemand was toegewezen. Haal u spullen er maar weer uit en zet ze over in de nieuwe auto. Dit was hetzelfde model. Echter in het wit. Normaal gesproken was dit prima maar voor mij was het nu een principe kwestie. Dus liep ik nog een keer langs de balie waar inmiddels ook de manager stond.

De dame die mij eerde hielp begon hetzelfe bandje af te spelen maar de manager greep in en maakte nergens een probleem van en gaf zijn medewerker opdracht om mij gewoon de gekozen auto mee te geven. Er werd nog wel geprobeerd mij te laten betalen voor een halve tank want die had ik leeg gereden.. toen begon ik echt te stuiteren maar uiteindelijk hebben ze dit toch gelaten en konden we na bijna een uur weer onze weg vervolgen.

:blink:
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

OMG, daar zit je toch echt niet op te wachten. Wat een gezeur zeg. Waarom zouden ze zo moeilijk doen? Maar goed dat je bij de pinken bent, want denk dat veel mensen die de materie niet zo goed beheersen hier intuinen.
Staat Hertz SF bekend om dit soort toestanden?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Wat een gedoe @dejong89 gelukkig is het opgelost. Helaas een bevestiging van wat ik de afgelopen 2 jaar steeds bij Hertz in Florida zie, auto's met problemen in de PC, een RAM waarvan het touchscreen niet werkte, etc. Onderhoud wordt veel minder gedaan dan voorheen.

Op Denver heb ik ook gedoe gehad met het contract, kreeg een dubbele prijs tov de boeking, vergelijkbaar met jouw verhaal. Nu had ik het voordeel dat we 2 boekingen hadden voor 2 auto's, de andere ging wel goed. Kon laten zien dat die prijs wel klopte, dat ik ook zo geboekt had en bijna een uur verder werd het rechtgezet met een nieuwe boeking voor de juiste prijs. Bij het inleveren is dat allemaal goed gegaan.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Jammer dat het allemaal zo’n gedoe moet zijn. Zou een pijnloos proces moeten zijn, en eventuele fouten (die altijd kunnen voorkomen, we zijn allemaal mensen) zouden rechtgezet moeten worden zonder dat je als klant zelf alle bewijzen moet gaan leveren.

Als je de klant al met een probleemwagen binnen krijgt (kan gebeuren, niemand en ook Hertz niet kan dit voorkomen op een nieuwe wagen, het gebeurt nu eenmaal) dan betekent dat dat die klant al van z’n reisplannen aan het afwijken is, want de auto gaan omruilen stond allicht niét op de planning. Ik zou me excuseren, niet moeilijk doen over de andere auto (mocht die niet in PC staan maar in reserved dan snap ik het wel maar is hier niet het geval) en integendeel een voucher van $50 in de handen stoppen als blijk van erkenning van het ongemak.

Zo win je klanten terug voor de volgende keer. Les 1: een klant met een probleem is een buitenkans om er een zeer tevreden klant (en net promotor) van te maken…
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Ik heb nog nooit geboekt bij Hertz maar was dit zo`n japanse boeking?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Die van mij iig niet, 510k klasse C op hertz.com
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Ik volg nu al een paar jaar de diverse autohuur rubrieken. We hebben het natuurlijk vaak over aantrekkelijke codes, upgrades en president statussen. Misschien hebben we het minder vaak over de kwaliteit. Ik begin namelijk meer en meer het idee, n.a.v. dit draadje, te krijgen dat Hertz kwalitatief niet meer de kwaliteit biedt van b.v. 2 jaar geleden en daarvoor. Ik heb ook het idee dat b.v. Alamo en Avis op de meeste locaties meer kwaliteit leveren.
Hoe kijken jullie daar tegen aan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer