Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Elendan: rondje Denver 2025.
Reis Elendan: rondje Denver 2025.
De tickets zijn geboekt we gaan weer drie weken naar Amerika met de auto. Deze keer vanuit Denver een rondje omdat ik graag nog een keer naar de Dakota's wilde. Niet in combinatie met Yellowstone en Grand Teton, want dat hebben we dit jaar gedaan. En in tegenstelling tot anderen, ik durf het bijna niet te zeggen, was dat genoeg voor ons. De rust en natuur van Idaho trekt ons meer aan.
Ik heb nu twee routes in gedachten, maar twijfel over de volgorde van beide.
Route 1 is met Moab erin:
Route 2:
Bij Moab hou ik nog wat dagen over, hoe zou ik die in kunnen vullen? Iemand ook tips voor de volgorde, is die op orde?
Ik heb nu twee routes in gedachten, maar twijfel over de volgorde van beide.
Route 1 is met Moab erin:
Route 2:
Bij Moab hou ik nog wat dagen over, hoe zou ik die in kunnen vullen? Iemand ook tips voor de volgorde, is die op orde?
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondje Denver 2025
Mooie plannen! Wanneer gaan jullie precies?
Wel grappig; naar aanleiding van de vraag laatst over Theodore Roosevelt heb ik bijna dezelfde route opgesteld als jouw route 2. Maar dan via Idaho.
In beide gevallen zou ik wat meer tijd voor Colorado wel mooi vinden, maar dat is dan wel afhankelijk van de periode wanneer je gaat. Bij beide routes lijkt mij de tijd voor South Dakota wel erg ruim.
In de eerste route zou je wel twee dagen in de omgeving van Vernal kunnen doen. En dan in Colorado nog een extra dag, bijvoorbeeld voor RMNP. Wij deden in 2019 een overnachting in Grand Lake en twee nachten Estes Park.
Marianne
Wel grappig; naar aanleiding van de vraag laatst over Theodore Roosevelt heb ik bijna dezelfde route opgesteld als jouw route 2. Maar dan via Idaho.
In beide gevallen zou ik wat meer tijd voor Colorado wel mooi vinden, maar dat is dan wel afhankelijk van de periode wanneer je gaat. Bij beide routes lijkt mij de tijd voor South Dakota wel erg ruim.
In de eerste route zou je wel twee dagen in de omgeving van Vernal kunnen doen. En dan in Colorado nog een extra dag, bijvoorbeeld voor RMNP. Wij deden in 2019 een overnachting in Grand Lake en twee nachten Estes Park.
Ik zie geen Idaho in beide routes.

Marianne
Bedankt voor je reactie Marianne @Martin & Marianne . Idaho hebben we deze zomer gedaan en we waren erg onder de indruk, ik ben nu op zoek naar een zelfde soort ervaring maar dan in de regio rondom de Dakota's. Dus wil je info over Idaho laat het dan zeker weten, of lees ons reisverslag ter inspiratie
.
We vertrekken 29 mei en vliegen 20 juni terug dus met het weer zit het (hopelijk) wel goed. RMNP heb ik bewust aan het eind gedaan omdat we dan wat beter geacclimatiseerd zijn en de temperatuur net wat hoger is. Prijzen in deze regio vallen niet echt mee, ik had verwacht dat het goedkoper zou zijn dan de omgeving Grand Teton en Yellowstone (deze zomer), maar dat is in niet echt het geval. Zie ook nog maar beperkt plek in Custer SP, dus wil daar eigenlijk wel snel wat vastleggen. Denk je dat twee nachten daar genoeg zijn?
Je hebt daar natuurlijk naast het SP ook nog Mount Rushmore, Crazy Horse, Jewel en Wind Cave.
Weet je of ik beter eerst naar Badlands kan rijden of toch naar Custer en daarna naar Badlands? Als ik het begin duidelijk heb dan kan ik alvast wat gaan vastleggen daar.

We vertrekken 29 mei en vliegen 20 juni terug dus met het weer zit het (hopelijk) wel goed. RMNP heb ik bewust aan het eind gedaan omdat we dan wat beter geacclimatiseerd zijn en de temperatuur net wat hoger is. Prijzen in deze regio vallen niet echt mee, ik had verwacht dat het goedkoper zou zijn dan de omgeving Grand Teton en Yellowstone (deze zomer), maar dat is in niet echt het geval. Zie ook nog maar beperkt plek in Custer SP, dus wil daar eigenlijk wel snel wat vastleggen. Denk je dat twee nachten daar genoeg zijn?
Je hebt daar natuurlijk naast het SP ook nog Mount Rushmore, Crazy Horse, Jewel en Wind Cave.
Weet je of ik beter eerst naar Badlands kan rijden of toch naar Custer en daarna naar Badlands? Als ik het begin duidelijk heb dan kan ik alvast wat gaan vastleggen daar.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
Ik zou voor route 1 met Moab gaan. Dit geeft naar mijn gevoel meer variatie, zo heb je ook een portie redrocks in de reis, wat altijd goed is. Volgorde is goed. Ik zou rechtstreeks van Vernal naar Moab rijden. In 2e route heb je ook redrocks in Colorado NM, ook mooi, maar veel beperkter dan Arches en Canyonlands. Wel minder druk waarschijnlijk, maar mei, juni is wel een mooie periode voor Moab. Ik vind jullie tijd in de Black hills niet te veel. Leuke stadjes zijn ook Sturgis, Deadwood, Keystone. Estes Park is beste uitvalsbasis voor RMNP, veeeeeel meer wildlife hier dan aan de andere kant in Grand Lake. Als je nog tijd over hebt, zou ik die tijd in RMNP besteden. Makoshika ken ik niet, ziet er ook wel tof uit. Waarschijnlijk kan je niet verkeerd kiezen.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ah, niet goed begrepen, ik dacht dat je bedoelde dat je nu naar Idaho wilde.
Wat betreft Grand Lake: het is niet om veel tijd in dat deel door te brengen maar als je daar in de buurt overnacht heb je lekker veel tijd voor de Trail Ridge Road. Wij vonden het ook wel mooi om te zien hoe nietig de Colorado daar nog is. Voor Estes PArk zou ik zeker twee nachten nemen, het was niet bedoeld als vervanging voor Estes Park.
Wij hadden ooit 3 nachten voor South Dakota. Dat was wel weinig, maar ik denk dat een nacht of 5 of 6 al heel mooi is.
Marianne
Wat betreft Grand Lake: het is niet om veel tijd in dat deel door te brengen maar als je daar in de buurt overnacht heb je lekker veel tijd voor de Trail Ridge Road. Wij vonden het ook wel mooi om te zien hoe nietig de Colorado daar nog is. Voor Estes PArk zou ik zeker twee nachten nemen, het was niet bedoeld als vervanging voor Estes Park.
Wij hadden ooit 3 nachten voor South Dakota. Dat was wel weinig, maar ik denk dat een nacht of 5 of 6 al heel mooi is.
Marianne
@Lilo bedankt voor je reactie. Met Moab en die rode rotsen is de route ook erg mooi en mijn man is hier ook enthousiaster over
. Dus ik heb maar vast 3 nachten Moab gereserveerd (annuleerbaar) ook al zijn we er al eerder geweest. Dat was met camper en nu met een auto dus kunnen we deze keer de Shafer trail gaan rijden en nog meer van die wegen daar.
@Martin & Marianne Grand Lake heb ik nu ook een overnachting vastgelegd en de twee nachten Estes Park blijven ook staan. We zijn in 2015 al eens in Colorado geweest, het weer was toen alleen niet zo best met best wat sneeuw. Dus nu gaat het in de herhaling.
Route ziet er nu zo uit: De volgorde met eerst Badlands en dan Custer en omgeving is dus niet verkeerd begrijp ik uit jullie reacties. Dan laat ik het zo staan. Is het een aanrader om een nacht in Rapid City te slapen voor we naar Custer SP gaan of kan ik die nacht beter ergens plaatsen?

@Martin & Marianne Grand Lake heb ik nu ook een overnachting vastgelegd en de twee nachten Estes Park blijven ook staan. We zijn in 2015 al eens in Colorado geweest, het weer was toen alleen niet zo best met best wat sneeuw. Dus nu gaat het in de herhaling.
Route ziet er nu zo uit: De volgorde met eerst Badlands en dan Custer en omgeving is dus niet verkeerd begrijp ik uit jullie reacties. Dan laat ik het zo staan. Is het een aanrader om een nacht in Rapid City te slapen voor we naar Custer SP gaan of kan ik die nacht beter ergens plaatsen?
Als jullie graag off-road rijden, kan je in Dinosaur naar Echo Park rijden. Daar beneden kom je aan een spectaculaire fin. Deze rots zie je in de diepte vanop de viewpoints op de harpers corner trail, aanrader.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Wij verbleven afgelopen zomer in Wall voor ons bezoek aan Badlands.
Wall is geen wereldstad maar het ligt geweldig t.o.v. het NP en er zijn voldoende hotel/restaurants.
Vergeet overigens ook de Minuteman Missle niet te bezoeken, die liggen letterlijk om de hoek. Bij ons was alles gesloten waardoor we er niet geweest zijn, maar het leek ons erg interessant.
Wall is geen wereldstad maar het ligt geweldig t.o.v. het NP en er zijn voldoende hotel/restaurants.
Vergeet overigens ook de Minuteman Missle niet te bezoeken, die liggen letterlijk om de hoek. Bij ons was alles gesloten waardoor we er niet geweest zijn, maar het leek ons erg interessant.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb vorig jaar zomer (2023) Minuteman Missile National Historic Site bezocht. Ik vond de Delta-01 tour erg interessant. Tickets zijn tot 90 dagen van te voren te reserveren, zie hier. Houd er rekening mee dat er maar een beperkt aantal bezoekers per tour mee kunnen. Tours zijn snel volgeboekt dus iets om rekening mee te houden.
Ik vind het in ieder geval een aanrader, juist ook omdat er maar een beperkt aantal mensen de tour kunnen doen.
Roland
Ik vind het in ieder geval een aanrader, juist ook omdat er maar een beperkt aantal mensen de tour kunnen doen.
Roland
@Lilo we rijden indd graag offroad nu we met de auto gaan, dus die tip neem ik mee.
@Coyote en @Tantelotje We zijn al eens eerder onder Tucson bij zo'n soort raketinstallatie geweest met rondleiding onder de grond. Is dat ongeveer hetzelfde? Of zijn jullie er niet mee bekend?
@Coyote en @Tantelotje We zijn al eens eerder onder Tucson bij zo'n soort raketinstallatie geweest met rondleiding onder de grond. Is dat ongeveer hetzelfde? Of zijn jullie er niet mee bekend?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@Elendan Je bedoelt het Titan Missile Museum in Green Valley, AZ?
Ja, ook het Titan Missile Museum heb ik meerdere keren bezocht.
Het is enigszins vergelijkbaar, zij het dat ik het Titan Missile Museum massaler vond. Bij Delta-01 doe je met een klein groepje de tour. Dit soort tours spreken mij erg aan dus ik wilde daarom beide bezoeken. Overigens is Minuteman Missile regelmatig gesloten vanwege het weer. Ook iets om rekening mee te houden.
Roland
Ja, ook het Titan Missile Museum heb ik meerdere keren bezocht.

Het is enigszins vergelijkbaar, zij het dat ik het Titan Missile Museum massaler vond. Bij Delta-01 doe je met een klein groepje de tour. Dit soort tours spreken mij erg aan dus ik wilde daarom beide bezoeken. Overigens is Minuteman Missile regelmatig gesloten vanwege het weer. Ook iets om rekening mee te houden.
Roland
Ik kan Roosevelt toch niet echt los laten dus ben nu tot een derde route gekomen, ook omdat jullie de tijd in South Dakota / Black Hills ruim vonden. Ik heb Rapid City geschrapt en de tweede nacht in Vernal dan ziet de route er zo uit:
Ik kan natuurlijk nog proberen een nacht later in Moab aan te komen en dan Parachute schrappen op dag 19. Keuzes, keuzes ..... Dan heb ik minder tijd voor het Colorado NM en Riffle Falls SP. Welke parken zouden jullie kiezen?
Er zitten wel meer km's in de route zo'n 500 extra en 4 langere rijdagen (4 uur+) tov de eerste route inclusief Moab daar waren dat drie langere rijdagen.Ik kan natuurlijk nog proberen een nacht later in Moab aan te komen en dan Parachute schrappen op dag 19. Keuzes, keuzes ..... Dan heb ik minder tijd voor het Colorado NM en Riffle Falls SP. Welke parken zouden jullie kiezen?
@Coyote Ja die bedoel ik in Green Valley. We vonden het erg indrukwekkend, dus een tweede keer bezoeken is nog steeds leuk begrijp ik. Dan houd ik de tijden in de gaten voor het boeken van tickets, dat hoefde bij Green Valley niet. Daar gingen we spontaan langs.
Ik mis Cody in de route, interessant museum. Eventueel de rodeo.
@Jules40 Daar zijn we afgelopen zomer geweest, dus bewust overgeslagen. Cody is zeker een aanrader als je er nog niet geweest bent. De rodeo vonden we erg leuk om een keer mee te maken.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Zo, jij hebt je route al snel in elkaar geknutseld! Had je hem al op de plank liggen? 
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
@michelly Nee niet op de plank, maar ik wist al wel ongeveer wat ik wilde zien
. En het is een mooie periode om meer naar het Noorden te gaan. Op Moab na dan. Mijn man wilde daar erg graag nog een keer naartoe en met een soort van rare kronkel krijg ik het er wel in gepast. Alleen een beetje wringen met Theodore Roosevelt, ik weet nog niet of die er in blijft. We reizen steeds rustiger lijkt het wel hoe vaker we gaan
.
Jullie zijn denk ik ook druk bezig met de route? In Yellowstone en GT gaan jullie vast kamperen of kun je nog cabins vinden die beschikbaar zijn?

Jullie zijn denk ik ook druk bezig met de route? In Yellowstone en GT gaan jullie vast kamperen of kun je nog cabins vinden die beschikbaar zijn?
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Daar willen we inderdaad kamperen. Ik ben nog helemaal in de puzzelfase. Afgelopen dinsdag dacht ik nog dat we een camper naar Orlando gingen brengen 

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
@michelly De puzzelfase is een leuke fase altijd, maar met de beschikbaarheid die soms schrikbarend snel weg is blijft het spannend. Ik heb nu bijna alle overnachtingen voorlopig geboekt. Alles annuleerbaar, dus kan nog flink aan de schuif
Succes met de puzzel

Succes met de puzzel

Mocht je nog ruimte nodig hebben: wij zijn afgelopen jaar naar South dakota geweest en wij vonden 1 overnachting in Badlands ruim voldoende. We hebben overnacht in het park zelf en door bij Wall erin te gaan, tussenstops te doen tot de lodge en dan de volgende ochtend heel vroeg eruit voor de zonsopgang bij de overige punten. Dan volgende dag door naar Spearfish.
Devils tower was bij ons in twee uurtjes ook wel klaar qua bezoek. Die zou je ook als tussenstop kunnen doen richting Rooseveld.
wij deden:
denver
denver via scottsbluff naar Hotsprings.
Hotsprings via Wind cave NP, Crazy horse memorial, Mt Rushmore naar Custer state park.
Custer state park (wandeling bij sylvan lake + wildlife loop)
Custer state park naar Badlands NP
Badlands NP via Spearfish canyon, Devils tower naar Big horn NF. (was wel een langere rit)
En van Moab naar grand junction: ga via de 128. Prachtige route. Colorado NM is 1 dag ook voldoende.
Devils tower was bij ons in twee uurtjes ook wel klaar qua bezoek. Die zou je ook als tussenstop kunnen doen richting Rooseveld.
wij deden:
denver
denver via scottsbluff naar Hotsprings.
Hotsprings via Wind cave NP, Crazy horse memorial, Mt Rushmore naar Custer state park.
Custer state park (wandeling bij sylvan lake + wildlife loop)
Custer state park naar Badlands NP
Badlands NP via Spearfish canyon, Devils tower naar Big horn NF. (was wel een langere rit)
En van Moab naar grand junction: ga via de 128. Prachtige route. Colorado NM is 1 dag ook voldoende.
2009 Australië (3 mnd, Adelaide naar Cairns, Alice springs naar Darwin)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn, Brisbane naar Cairns)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
2025 Rondje IJsland
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn, Brisbane naar Cairns)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
2025 Rondje IJsland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht