Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis thijsvb: augustus 2025.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
thijsvb
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis thijsvb: augustus 2025.

Bericht door thijsvb »

We zijn van plan om volgend jaar met 2 kinderen van 9 en 11 een rondreis(je) te doen in het zuidwesten. in 2011 hebben we dit al zonder kids gedaan en toen al San Francisco en San Diego gezien, vandaar dat die nu niet op het lijstje staat. Het idee is een mix tussen de natuur en 2x een paar dagen op 1 plek om dingen te doen/beetje uitrusten, in Los Angels en Las Vegas. In LA voor Universal en in Las vegas om ook (half) dagje aan het zwembad te hangen. We vliegen van en naar Phoenix vanaf Frankfurt vanwege de kosten. Bij aankomst hebben we nu gelijk een hotel in Phoenix zodat we daar kunnen bijkomen van de vliegreis. Dit dus alles met een huurauto en hotel overnachtingen.

DAY 1 Maandag Aug 04, 2025 - Phoenix
DAY 2 Dinsdag Aug 05, 2025 - Phoenix / Joshua Tree
DAY 3 Woensdag Aug 06, 2025 - Joshua Tree / Los Angeles
DAY 4 DonderdagAug 07, 2025 - Los Angeles
DAY 5 Vrijdag Aug 08, 2025 - Los Angeles
DAY 6 Zaterdag Aug 09, 2025 - Los Angeles / Barstow
DAY 7 Zondag Aug 10, 2025 - Barstow / Death Valley
DAY 8 Maandag Aug 11, 2025 - Death Valley / Las vegas
DAY 9 Dinsdag Aug 12, 2025 - Las Vegas
DAY 10 Woensdag Aug 13, 2025 - Las Vegas
DAY 11 DonderdagAug 14, 2025 - Las Vegas / bryce
DAY 12 Vrijdag Aug 15, 2025 - Bryce / Zion
DAY 13 Zaterdag Aug 16, 2025 - Zion / Lake powell
DAY 14 Zondag Aug 17, 2025 - Lake powell / Grand Canyon South Rim
DAY 15 Maandag Aug 18, 2025 - Grand Canyon /
DAY 16 Dinsdag Aug 19, 2025 -
DAY 17 Woensdag Aug 20, 2025 - Phoenix

Zoals nu bekeken is de langste rit iets meer als 4 uur en dat willen we ook zo proberen te houden voor de kinderen. Iemand nog een tip voor een plaats tussen de Grand Canyon en Phoenix voor de een-na-laatste dag? :-)
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Reis thijsvb Augustus 2025

Bericht door Frasi »

Welkom op het forum!!
Mooie vooruitzichten voor volgend jaar.

Er zullen vast nog wel meer tips, adviezen en vragen komen. Hier wat eerste observaties:
  • Je bent er erg vroeg bij met je tickets boeken, waardoor je nu vast zit aan Phoenix waardoor wat extra kilometers evt. reisdag. Het zij zo.
  • Bedenk dat het erg heet is in Joshua tree en Death Valley. Ik was vorige maand in de regio (in o.a. Needles was het 45°C). Geen weer voor een wandeling dus bedenk wat je er wil gaan doen.
  • Wat wil je gaan doen in Barstow? Het is goed te doen om in 1 dag van LA naar Death Valley te rijden.
  • Je zou 1x verkassen kunnen besparen door vanuit LV naar Zion NP (Springdale) te gaan en daar 3 nachten te blijven. Dan 1 dagje op en neer naar Bryce. Minder verkassen = minder in/uitpakken = meer rust
  • Je zou tussen Grand Canyon en Phoenix via Sedona kunnen gaan.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
thijsvb
Amerika-newbie

Bericht door thijsvb »

Correctie, die tickets hebben de voorkeur, we hebben nog niks geboekt ;-) dus tips zijn welkom.
Deze tickets komen voor 4 personen inclusief bagage en gekozen stoelen op 3000 euro ongeveer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als de tickets nog niet vastliggen zou ik daar nog eens goed over nadenken. Zeker met de lange rit naar LA erbij is Phoenix niet echt handig. Je kunt eens kijken naar een one way LA - Phoenix.
Jullie zitten in een hete maand en zoeken juist de heetste plekken op. De kust of parken als Yosemite of Sequoia spreken jullie niet aan?

Mocht het wel een rondje Phoenix worden dan zou ik ook de stop in Barstow overslaan. Het is echt niet erg als je eens meer dan 4 uur op een dag moet rijden. En voor Zion is een extra nacht aan te raden. Ik vind een overnachting bij Bryce een aanrader omdat de rotsen in Bryce met name tegen de avond en vroeg in de ochtend prachtig zijn.

Marianne
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Welkom,
Eens met Frasi dat het heet zal zijn, maar DV daarom overslaan zou ik niet doen. Ga je naar Joshua Tree om de bomen te zien ? Die zou je eventueel ook op wek van LA naar DV kunnen bekijken. Het staat er daar vol mee. Van LA naar DV kan inderdaad prima zonder overnachting in Barstow. Eventueel kun je na je bezoek aan Universal een uurtje naar het noorden rijden ? Bijvoorbeeld naar Lancaster. Je hebt daar niks, maar wel voordelige hotels :-). En je rijdt dan wellicht een stuk filevrij de stad uit !
Ik zou nooit Bryce vanuit Zion gaan bezoeken. Je spaart er nauwelijks tijd mee uit en heen en weer rijden kost meer tijd dan je koffer inpakken. Bovendien zijn de mooiste uren aan het begin en eind van de dag in Bryce. Voor Zion heb je minimaal 2 nachten nodig, beter nog is 3. De shuttlebussen kosten je nog al wat tijd. Ik zou dan ook eerder je ''rustdag'' in Springdale plannen. De ochtend het park in en in de middag lekker aan het riviertje of aan het zwembad bij je hotel. Ik zou dus een nacht Barstow én LV uitsparen. Een nacht tussen GC en PHX is natuurlijk inderdaad prima in Sedona, prachtig daar !
Kijk inderdaad even wat je kan uitsparen door een rondje vanuit Phoenix te doen. Je hebt eigenlijk met 17 dagen best een relatief korte reis. Heb je een one way overwogen ? Bijv start LAX en einde LAS. Dat gaat je heel veel reis en rijdagen schelen ! Reken eens terug wat je reis kost en hoeveel loze reis/rijdagen je hebt. Die zijn best duur als je daar eigenlijk niks mee doet om wellicht een paar honderd euro uit te sparen voor PHX te kiezen...
succes met puzzelen !
Paul
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

hahaha, weer 2 zielen, 1 gedachte Marianne :-)
thijsvb
Amerika-newbie

Bericht door thijsvb »

Bedankt voor de reacties al zover, genoeg om mee te puzzelen zo te zien ;-)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Hartelijk welkom op het forum. :hello2:

Goedkope vliegtickets scoren kan aantrekkelijk lijken maar soms toch duurder uitvallen. Paulr noemde al de extra kilometers en extra overnachtingen om naar Phoenix terug te rijden.
Vele jaren geleden zag ik veel routes met begin in Phoenix. Blijkbaar was dat qua prijs toen een aantrekkelijke optie. Die routes - meestal 21 dagen - eindigden dan meestal in San Francisco of Los Angeles. Tegenwoordig zijn San Francisco, Los Angeles en Las Vegas veel meer in trek.
Bij het samenstellen van een route begin ik met te kijken naar welke parken ik per se aan wil doen. Daaruit volgt dan de plaats van aankomst en vertrek. In jouw geval zou ik kijken naar een rondje Las Vegas - Las Vegas of een one way Phoenix - Las Vegas. Betrek ook de kosten van autohuur bij de vergelijking.
Wat de luchthaven van vertrek betreft, zou je ook kunnen kijken naar de kosten en het gemak om er te komen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
thijsvb
Amerika-newbie

Bericht door thijsvb »

San Francisco hebben we vorige keer al gezien en nu niet echt behoefte aan. We willen nu vooral veel natuur met zoals te zien 2 langere stops voor de wat meer toeristische activiteiten ;-)
Maar is het niet zo dat retour vliegen goedkoper is? De tickets die we nu in de gaten houden zijn heen 15 uur 50 met een overstap in London en terug 13 uur 40 met dezelfde overstap. Qua lengte niet echt een probleem voor ons, ik weet alleen niet of er genoeg tijd voor het overstappen is in London Heathrow.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er wordt toch niet gezegd dat je SF moet bezoeken? Er aankomen of vertrekken kan natuurlijk prima, je zit dan goed voor bijvoorbeeld Yosemite en Sequoia NP.

Kijk voor de tickets naar de multicity optie, een one way hoeft niet duurder te zijn dan een retour.

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Als dit de route is die je wilt doen, dan zou ik zeker kijken naar de optie rondje LV of one-way LV - Phoenix. Zelfs een rondje LA zou prima kunnen, en zou ik allemaal logischer vinden van een rondje Phoenix. Nu voegt het niks toe, behalve een paar rijdagen.
En een one-way (multi city) is vaak helemaal niet duurder dan een retour. Niet kijken op 2 enkeltjes, maar iets als multi city. Dat vind je bij bijvoorbeeld British Airways onderaan bij de optie Advanced search.

Ik zou Bryce ook zeker niet vanuit Zion bezoeken. Je moet dan extra door de tunnel en het is gewoon zonde van je reistijd. Daarnaast zijn de mooiste uren in Bryce juist rondom zonsopkomst/-ondergang en die mis je dan.
Ik ben het er ook niet eens dat dit meer rust zou geven; op een rondreis pak je toch je koffers niet uit. Dus dat in- en uitpakken duurt ongeveer 5 minuten. Van Zion naar Bryce rijden duurt veel langer. Maar goed, ik zag dit ook niet terug in je planning dus ik ga er van uit dat dit niet jullie plan was.

Persoonlijk heb ik niks met het opbreken van een (wat langere) rijdag zodat je max x uur per dag rijdt. Want dan kom je meestal uit op plaatsen waar je niet voor je lol verblijft, zoals Barstow. Plan gewoon wat stops onderweg en rijd in een keer door. Heel zonde als je daar een overnachting plant terwijl er niets te doen is. Zet die nacht bij Zion; dat is juist een heerlijk park, ook voor kinderen, omdat je daar lekker in het water kunt lopen.
thijsvb
Amerika-newbie

Bericht door thijsvb »

Die one-way route lijkt inderdaad toch interessanter dan we dachten, bedankt! Veel uitzoekwerk maar wel leuke voorpret zo ;-)
paulr
Amerika-expert

Re: Reis thijsvb: augustus 2025.

Bericht door paulr »

en weer een reis met wat gezamenlijke adviezen ''gered'' ..... :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer