Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
@Ragjee Ja met hoe meer je bent hoe groter het verschil wordt. Wij reizen inmiddels met 5 kids dus 100 of 200 euro pp scheelt nogal 

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Even een nabrander, dat zal v.w.b. de luchthavens in de EU niet anders zijn. Dit jaar zal nog een entry/exit systeem operationeel worden en naar verwachting zal in 2025 ETIAS worden ingevoerd.Edman! schreef: ↑13 sep 2024, 10:02https://www.gov.uk/guidance/check-when- ... sation-eta
Lijst met de landen en ingangsdatum.
UK ETA is dus straks ook nodig voor overstappers.
Kosten: 10 pond p.p. (ong. 12 euro) - 2jaar geldig of tot aflopen paspoort.
Ze zijn al bang in de UK dat hierom de reizigers straks de UK gaan ontwijken en de airports moneys gaan verliezen (bron)
https://etias.com/
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Is het te makkelijk gedacht dat als wij willen vliegen met 2 kinderen van 9 en 11 dat ik dan alleen voor mijn vrouw en ik stoelen hoef te kiezen en onze kids dan automatisch naast ons zitten in het vliegtuig? Scheelt toch weer kosten voor het kiezen van stoelen. 

Ja, dat is makkelijk gedacht. 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reist u met jonge kinderen van/naar de Verenigde Staten? Voor een soepelere reiservaring garanderen wij dat kinderen tussen 2 en 11 jaar oud naast hun begeleidende volwassene zitten. Uiterlijk op de dag van vertrek van uw vlucht van/naar de VS wijzen wij hen kosteloos een stoel toe – inclusief een gratis stoel voor de volwassene.
Dit is wat KLM zegt als je tickets boekt voor kinderen, vlieg je met KLM?
Volgens mij is dat geen garantie dat je met z'n vieren bij elkaar zit. Ik dacht dat de enige garantie is dat kinderen nooit gescheiden van hun ouders zitten. In dat geval kan het denk ik gebeuren dat bijv. vader en kind ergens op rij 6 zitten terwijl moeder en het andere kind ergens op rij 15 zitten.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dat denk ik ook mtl maar als je als volwassene dus wel stoelen reserveert, bijvoorbeeld achter elkaar dan neem ik aan dat ze de kinderen dus naast de ouders plaatsen, die al achter elkaar zitten.
Het spijt me, maar dit snap ik niet. Om wat geld te besparen wil je het risico lopen dat je kinderen wellicht tussen volslagen wildvreemden worden geplaatst?
@barbiebien Daar zou ik niet zomaar van uitgaan. In het uiterste geval kan besloten worden dat een van de ouders een andere plek krijgt om zodoende naast een kind te kunnen zitten. Ik denk dat je daar pas vlak voor vertrek achter komt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Als je boekt bij KLM en de vlucht door Delta wordt uitgevoerd is het maar de vraag of het goed gaat met stoelen, bij Delta ben je met Basic Economy de laatste groep @thijsvb @barbiebien.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Het is niet een klein beetje geld en een heel logische vraag!
Wij zijn altijd bij elkaar geplaatst maar tegenwoordig geen garantie meer als ik de antwoorden hier lees. Hoewel Afgelopen mei met Air Canada ook gewoon naast elkaar geplaatst (2 volwassenen) en ik kon ook bij inchecken gratis een andere plek die nog vrij was uitkiezen als ik zou willen.
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Afgelopen meivakantie met Lufthansa zijn we met zijn 7en bij elkaar geplaatst. 5 kids tussen 3 en 13 jaar. We hebben er op gegokt en pakte goed uit. Alle drie de vluchten gingen goed. Als je twijfelt kun je altijd jullie stoelen vastleggen.
Misschien te simpel gedacht maar als maatschappij is het toch ook alleen maar gedoe als je kinderen ver bij de ouders vandaan plaatst?
Misschien te simpel gedacht maar als maatschappij is het toch ook alleen maar gedoe als je kinderen ver bij de ouders vandaan plaatst?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dat zou je zeggen.
Maar sommige maatschappijen hebben alleen oog voor het verdienmodel lijkt het.
Kids onder de 12 MOETEN bij een volwassene geplaatst worden. Niet noodzakelijkerwijs is dat de ouder (zoals bij UMmetjes), in de praktijk echter volgens mij altijd wel. Dus met kids in die leeftijd zit je redelijk veilig denk ik.
Kids van 12 en ouder kunnen gewoon alleen zitten.
Ik reisde met mijn 2 kids afgelopen zomer met BA. Alle 3 werden wij apart neergezet in het vliegtuig van LHR naar JFK, terwijl er nog 4 rijtjes van (minstens) 3 stoelen naast elkaar beschikbaar waren bij het inchecken. Maar ik moest er wel voor betalen om bij elkaar te kunnen zitten. Ik kon ze niet kosteloos selecteren.
Daarna doorgevlogen met Delta van JFK naar LAS. Idem. Ook betalen om bij elkaar te zitten.
Ik had beide vluchten geboekt in de allergoedkoopste klasse.
Het was overigens de eerste keer dat ik dat meemaakte in heel veel vluchten met heel veel verschillende maatschappijen de afgelopen jaren. Tot nu toe werden wij inderdaad altijd wel bij elkaar geplaatst. Misschien niet de beste plaatsen, maar wel altijd kosteloos.
Maar sommige maatschappijen hebben alleen oog voor het verdienmodel lijkt het.
Kids onder de 12 MOETEN bij een volwassene geplaatst worden. Niet noodzakelijkerwijs is dat de ouder (zoals bij UMmetjes), in de praktijk echter volgens mij altijd wel. Dus met kids in die leeftijd zit je redelijk veilig denk ik.
Kids van 12 en ouder kunnen gewoon alleen zitten.
Ik reisde met mijn 2 kids afgelopen zomer met BA. Alle 3 werden wij apart neergezet in het vliegtuig van LHR naar JFK, terwijl er nog 4 rijtjes van (minstens) 3 stoelen naast elkaar beschikbaar waren bij het inchecken. Maar ik moest er wel voor betalen om bij elkaar te kunnen zitten. Ik kon ze niet kosteloos selecteren.
Daarna doorgevlogen met Delta van JFK naar LAS. Idem. Ook betalen om bij elkaar te zitten.
Ik had beide vluchten geboekt in de allergoedkoopste klasse.
Het was overigens de eerste keer dat ik dat meemaakte in heel veel vluchten met heel veel verschillende maatschappijen de afgelopen jaren. Tot nu toe werden wij inderdaad altijd wel bij elkaar geplaatst. Misschien niet de beste plaatsen, maar wel altijd kosteloos.
- Ragjee
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Lijken prijzen tussen 2.900 en 3.300 euro voor 3 tickets BRU of AMS naar SFO met bagage realistisch? De duurste zijn non-stop via KLM/Delta (voorkeursmaatschappij), de goedkoopste met een overstap met United. Hoogseizoen juli/augustus 2025 voor 2 volwassenen, 1 kind (3)
De prijzen liggen een stukje hoger dan ik gewend ben. Als dit de gangbare prijzen zijn de laatste tijd, calculeer ik het verder in het budget en ga ik ze maar boeken.
De prijzen liggen een stukje hoger dan ik gewend ben. Als dit de gangbare prijzen zijn de laatste tijd, calculeer ik het verder in het budget en ga ik ze maar boeken.
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Voor KLM lijken me dat marktconforme prijzen voor rechtstreekse vluchten in hoogseizoen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij hebben vorig jaar eind september geboekt bij Lufthansa voor 660 p.p h/t bru-las met overstap in Zürich incl bagage voor onze reis afgelopen augustus. KLM vonden wij ook véél te duur. Wij hebben dus 3300 betaald voor 5 tickets.Ragjee schreef: ↑19 sep 2024, 21:09Lijken prijzen tussen 2.900 en 3.300 euro voor 3 tickets BRU of AMS naar SFO met bagage realistisch? De duurste zijn non-stop via KLM/Delta (voorkeursmaatschappij), de goedkoopste met een overstap met United. Hoogseizoen juli/augustus 2025 voor 2 volwassenen, 1 kind (3)
Dat zijn nog eens mooie prijzen; als ik daar nu naar kijk dan is Lufthansa qua prijs vergelijkbaar met KLM. Dan kijk ik naar vertrek juli 2025 vanaf Brussel via Zurich naar Las Vegas en retour in augustus 2025. Dan is KLM gunstiger met een directe vlucht vanaf Amsterdam.
Veel van de goedkopere vluchten hebben allerlei nadelen:
-heel vroeg vertrekken
-laat in de avond aankomen
-soms wel 2 tussenstops, waardoor je ook veel langer onderweg bent
-overstappen in London, waarbij je van vliegveld moet wisselen
-aantal uur rijden naar een andere airport
Wat dat betreft biedt KLM wel een vlucht aan met gunstige tijden en natuurlijk rechtstreeks, maar ja, die prijs van ca. EUR 1.100 pp exclusief bagage en stoel...
Veel van de goedkopere vluchten hebben allerlei nadelen:
-heel vroeg vertrekken
-laat in de avond aankomen
-soms wel 2 tussenstops, waardoor je ook veel langer onderweg bent
-overstappen in London, waarbij je van vliegveld moet wisselen
-aantal uur rijden naar een andere airport
Wat dat betreft biedt KLM wel een vlucht aan met gunstige tijden en natuurlijk rechtstreeks, maar ja, die prijs van ca. EUR 1.100 pp exclusief bagage en stoel...
Wij gaan volgend jaar zomer voor het eerst met z’n 5-en vliegen. Wij zouden uiteraard het liefst rechtstreeks gaan, maar vinden de prijzen vanaf Amsterdam echt heel hoog, bijna 6.500 in totaal, wel incl bagage (heen op Las vegas, terug vanaf Los Angeles). Met tussenstop komen we op ongeveer 6.000.
Wij overwegen nu serieus vanaf Frankfurt te vliegen. Dat kost voor ons 4.600 incl bagage en rechtstreeks met Lufthansa. Voor dat verschil hebben we het er wel voor over om naar Frankfurt te rijden. Dan zien we Frankfurt als tussenstop;-) Zelfs met een extra hotelovernachting in Frankfurt en brandstofkosten is het nog ruim 1.000 goedkoper. Daar kunnen we in Amerika veel voor doen…
Wij overwegen nu serieus vanaf Frankfurt te vliegen. Dat kost voor ons 4.600 incl bagage en rechtstreeks met Lufthansa. Voor dat verschil hebben we het er wel voor over om naar Frankfurt te rijden. Dan zien we Frankfurt als tussenstop;-) Zelfs met een extra hotelovernachting in Frankfurt en brandstofkosten is het nog ruim 1.000 goedkoper. Daar kunnen we in Amerika veel voor doen…
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij zitten hier ook serieus over na te denken; Frankfurt scheelt veel geld en voor is het enkele reis 2 uur langer dan naar Schiphol/Dusseldorf/Brussel.Dus 1000 euro te verdienen in 4 uurtjes.Dianedvo schreef: ↑20 sep 2024, 21:44Wij gaan volgend jaar zomer voor het eerst met z’n 5-en vliegen. Wij zouden uiteraard het liefst rechtstreeks gaan, maar vinden de prijzen vanaf Amsterdam echt heel hoog, bijna 6.500 in totaal, wel incl bagage (heen op Las vegas, terug vanaf Los Angeles). Met tussenstop komen we op ongeveer 6.000.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
- bedeve
- Amerika-expert
Als je naar Frankfurt kijkt , kun je Dusseldorf niet overslaan...
Minder fileleed , lagere parkeerkosten ...
Je ticketkosten beperken : laat die koffers thuis.
Test thuis eens een trolley uit
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 15874 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-