Heeft iemand van jullie ervaring met of een bepaalde kennis over het (moeten) annuleren van reserveringen/boekingen via internet?
Drie jaar geleden heb ik mijn reis naar de USA moeten annuleren wegens een ziekenhuisopname. De vlucht en autohuur was via het reisbureau geboekt en dat heb ik volledig vergoed gekregen via de annuleringsverzekering. Maar....via internet had ik zelf ook een aantal reserveringen (o.a. voor KOA-camping) gemaakt en betaald met creditcard en ook had ik 4 tickets voor een live concert gekocht en betaald via internet. Deze gemaakte kosten kreeg ik echter niet vergoed van mijn verzekering, ondanks dat ik betaalbewijzen kon overleggen. In de voorwaarden stond destijds ook niets expliciet vermeld over reisboekingen of delen daarvan via internet.
Weet iemand of inmiddels de voorwaarden van annuleringsverzekeringen in het algemeen m.b.t. reizen en/of reisdelen boeken via internet aangepast zijn en of deze nu wel zijn gedekt? Of heeft iemand hier ervaring mee? (Niet te hopen natuurlijk..... )
Volgens mij zijn er verzekeringsmaatschappijen die dit wel vergoeden.
Dan zou je even moeten vergelijken. Een maatschappij een mailtje sturen ofzo of bv bij de ANWB navragen (dacht dat zij het wel deden)
Ik weet dat je hotelreserveringen wel 24 uur van tevoren kan annuleren geen idee hoe dat zit met KOA. Maar de meeste hotels betaal je bij het inchecken muv Xanterra want dan betaal je een gedeelte.
Ik denk het beste is om het bij de verzekeringsmaatschappij na te vragen.
Bart40 schreef:Volgens mij zijn er verzekeringsmaatschappijen die dit wel vergoeden.
Dan zou je even moeten vergelijken. Een maatschappij een mailtje sturen ofzo of bv bij de ANWB navragen (dacht dat zij het wel deden)
Ik weet dat je hotelreserveringen wel 24 uur van tevoren kan annuleren geen idee hoe dat zit met KOA. Maar de meeste hotels betaal je bij het inchecken muv Xanterra want dan betaal je een gedeelte.
Ik denk het beste is om het bij de verzekeringsmaatschappij na te vragen.
Ik had hier een tijdje niet gekeken en geef mijn ervaring daarom nu pas.
ja, dat klopt. VOORDAT ik dingen boekte via internet heb ik ook eerst geïnformeerd bij de verzekeringsmaatschappij. Wij hebben trouwens een doorlopende annulerings/reisverzekering. Wel zorgen voor een bewijs, maar bij annulering op gegronde redenen (die in hun voorwaarden staan), krijg je ook dit vergoed.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.