Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ik heb inderdaad ook naar Düsseldorf gekeken. Maar dat is in ons geval iets duurder + je hebt een extra overstap. Dan rijd ik liever iets verder en vlieg rechtstreeks. Maar iedereen maakt zijn eigen afweging natuurlijk
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik denk dat ik vanavond de knoop ga doorhakken; ik zie tickets van Dusseldorf naar LA met overstap in Londen en van San Diego naar Dusseldorf met overstap in Londen voor 811 euro p.p. Economy basic, dus ex bagage en geen gratis stoelkeuze. We willen 2 koffers meenemen, dus die kan ik bijboeken; kost 75 euro enkele reis per koffer als ik het goed begrijp. Gaat om vertrek 9 juli, terug 1 of 2 augustus. Dan zit ik dus nog onder de 900 euro per persoon wat tegenwoordig goedkoop lijkt....veel meer dan we ooit betaald hebben maargoed, so be it.
Frankfurt ook naar gekeken maar man vindt dat toch te ver en vooral op de terugweg vervelend als je dan nog 3.5 uur moet rijden (hij moet de dag er na meteen weer aan het werk)
Anders optie is nog JetBlue vanaf Amsterdam; iets duurder dan vanuit Dusseldorf, wel fijne tijden, maar overstap in Boston van 2.5 uur en dat vinden we erg krap; laatste keer 3 uur overstap in Chicago gehad en dat ging maar net goed. Dan liever in Londen en daarna in 1 ruk door.
Frankfurt ook naar gekeken maar man vindt dat toch te ver en vooral op de terugweg vervelend als je dan nog 3.5 uur moet rijden (hij moet de dag er na meteen weer aan het werk)
Anders optie is nog JetBlue vanaf Amsterdam; iets duurder dan vanuit Dusseldorf, wel fijne tijden, maar overstap in Boston van 2.5 uur en dat vinden we erg krap; laatste keer 3 uur overstap in Chicago gehad en dat ging maar net goed. Dan liever in Londen en daarna in 1 ruk door.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Iemand ervaring met lange layover in Montréal of Toronto? Twijfel om tickets te boeken met Air Canada naar Orlando in April. Ik monitor al een paar maanden de prijzen maar er komt bitter weinig beweging in. Air Canada heeft nu een mooi tarief (550 euro) maar zonder bagage en stoelkeuze. Bagage betaal ik bij (maar 2 koffers nodig voor 4). Maar stoelkeuze is enorm duur zag ik. Het is ook de eerste keer zonder een kind onder de 12 jaar dus wat bezorgd maar AC zou een kind < 14 jaar bij de ouders zetten. Voor onze jongste dochter is dat dan al in orde. Maar dan zijn we nog niet geholpen voor onze 14 jarige. De vluchttijden zijn ook niet bepaald top. Op de heenreis 6 uur (via Toronto) of 7 uur (via Montréal) layover. Met daardoor een erg late aankomst in Orlando. Allemaal niet ideaal. Maar ik vroeg me af of deze luchthavens wat te bieden hebben om je bezig te houden voor zoveel uur? Wellicht te kort om het land binnen te gaan (en mogelijks dan ook ander visum nodig)?
Er is ook een kortere aansluiting op de heenreis maar die is maar 1.5 uur. Dat riskeer ik niet.
Het is duidelijk allemaal niet ideaal maar een prijsverschil met betere vluchttijden is al snel 150 euro per ticket meer. Doe dat x4 en dat tikt aan.
Ik zou veel liever met Delta/United/KLM vliegen....maar mijn bankrekening iets minder.
Wanneer dalen die prijzen nu ooit eens? (dat is niet meteen een vraag maar eerder een frustratie
)
Er is ook een kortere aansluiting op de heenreis maar die is maar 1.5 uur. Dat riskeer ik niet.
Het is duidelijk allemaal niet ideaal maar een prijsverschil met betere vluchttijden is al snel 150 euro per ticket meer. Doe dat x4 en dat tikt aan.
Ik zou veel liever met Delta/United/KLM vliegen....maar mijn bankrekening iets minder.

- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ik denk dat je toen in Chicago pech hebt gehad dat het zo lang duurde. 2.5 uur zou voldoende moeten zijn in Boston. Check of je de MPC app daar kunt gebruiken, dat scheelt ook tijd. Ik zou dit verkiezen boven Londen. Ergens in April heb je ook een ETA nodig in Engeland en ik heb vaker vertragingen meegemaakt op de vlucht naar Londen waardoor we daar de aansluiting bijna misten. Maar je moet uiteraard doen waar jullie je fijn bij voelen.jill1234 schreef: ↑21 sep 2024, 15:36
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
@deebee7 Op luchthavens is weinig te beleven voor een tussenstop van 6 of 7 uur. Tussendoor even de stad in kost ook veel tijd. Dat zou wel kunnen in Montreal of Toronto met een geldige ETA. Een andere maar ook dure oplossing is om lounge toegang te kopen. Maar als ik heel eerlijk mag zijn zou ik verder gaan zoeken naar betere tijden.
@mtl Bedankt voor je input. Momenteel neig ik daar ook naar maar wel met een beetje een bang hart dat het alleen maar duurder wordt. En dan annuleer ik de reis want dan wordt het gewoon te duur. Ben dan wel de deposit van Disney kwijt maar dat is dan maar zo. (250 euro) Ik ben ondertussen even gaan grasduinen in mijn boekingsmomenten van de vorige vluchten naar Orlando voor die periode. De laatste keer boekte ik blijkbaar pas einde januari voor een vlucht begin april. Ik had toen duidelijk veel meer geduld dan nu 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Je kunt je Disney reis tot 8 dagen van te voren annuleren dus ik zou nu nog niet annuleren en het nog even aankijken.
Ik heb zo iets geks. Ik heb flex tickets en er is niets veranderd aan de vlucht alleen de overstap is nu 30 minuten korter omdat de vlucht van Amsterdam naar Atlanta opeens 30 minuten langer duurt, heel vreemd. Als ik het ticket wil wijzigen is dat veel duurder dan een nieuwe boeking, beetje jammer dan moet ik eerst de boel annuleren.
Ik heb zo iets geks. Ik heb flex tickets en er is niets veranderd aan de vlucht alleen de overstap is nu 30 minuten korter omdat de vlucht van Amsterdam naar Atlanta opeens 30 minuten langer duurt, heel vreemd. Als ik het ticket wil wijzigen is dat veel duurder dan een nieuwe boeking, beetje jammer dan moet ik eerst de boel annuleren.
Ik zou dan contact opnemen met waar je het ticket gekocht hebt om te kijken wat mogelijk is?
@barbiebien gratis annuleren wanneer je rechtstreeks bij Disney boekt, kan al een tijdje niet meer. Enkel nog gratis verplaatsen. Als je annuleert ben je je 60 euro/pp deposit kwijt. Maar ik wacht idd nog even.
- Ragjee
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
We gaan dezelfde periode dan!

Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Vandaag 2 business class retour tickets geboekt voor aug 2025. 17 dagen.
Heen Dublin naar Charlotte, nc en terug Charlotte naar Madrid. Wat een bizarre prijzen. 1267 euro retour per ticket retour Business class
Leuke is dat we ook even 2 dagen Madrid op terugreis doen. Tapas.
Heen Dublin naar Charlotte, nc en terug Charlotte naar Madrid. Wat een bizarre prijzen. 1267 euro retour per ticket retour Business class
Leuke is dat we ook even 2 dagen Madrid op terugreis doen. Tapas.
Zeker een mooie prijs. Vorig jaar voor 1400 euro Business class gevlogen AMS-BOS met Jetblue.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Net maar geboekt, wilden het kunnen afstrepen
9 juli Dusseldorf-London-Los Angeles
1 augustus San Diego- London- Dusseldorf.
3744 euro voor 4 volwassen tickets, inclusief ruimbagage. Nog nooit zoveel betaald. Snel vergeten

2019: camperreis rondje Los Angeles
- Ragjee
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hier ook geboekt!
We zijn voor onze voorkeur gegaan, niet voor 200 euro goedkoper.
3265 euro voor 3 personen + bagage. BRU - AMS en AMS - SFO met KLM.
We zijn voor onze voorkeur gegaan, niet voor 200 euro goedkoper.
3265 euro voor 3 personen + bagage. BRU - AMS en AMS - SFO met KLM.
Zomer 2025: Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Sorry ja ik bedoel alleen de deposit van 60 euro per persoon, of je nu annuleert of 8 dagen van te voren dus dan kan je tot het laatste moment wachten en kijken of je goede tickets kunt vinden.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Reward ticket geboekt bij KLM, BRU - AMS - LAS & retour zelfde route in economy.
30.000 miles en €277 taksen. Mooie deal lijkt me
30.000 miles en €277 taksen. Mooie deal lijkt me

@Timothy555 voor wanneer? Ik had de Promo reward naar Vegas ook gezien maar voor volgend jaar blijf ik rond 40.000 miles enkele reis als laagste vinden..
- bedeve
- Amerika-expert
Ja ; is een hele mooie deal.Timothy555 schreef: ↑23 sep 2024, 10:43Reward ticket geboekt bij KLM, BRU - AMS - LAS & retour zelfde route in economy.
30.000 miles en €277 taksen. Mooie deal lijkt me![]()
En wat je voor dat bedrag ook allemaal aan bagage gratis mee mag nemen

Heb jij ook gekekekn wat je tarief zou xijn in premium economy ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ik vorige maand ams-las portland-ams
Voor 110000 miles en 375 eur
Heen economy terug business class
Heen 24 jul terug 17 aug
Voor 110000 miles en 375 eur
Heen economy terug business class
Heen 24 jul terug 17 aug
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
16 - 21 januari.
@bedeve Ja, heenweg was het verschil nog doenbaar (25.000 Miles en enkele euri opleggen), terug bijna 50.000 meer. Heb getwijfeld over de heenweg maar finaal beslist Miles te houden, ik heb al gemerkt dat korte tripjes (5 dagen of minder) zeer duur kunnen zijn in €, maar best ok in miles.
Vorig jaar tijdens F1 in Vegas vloog ik terug in Premium Economy voor 35.000 miles, en economy was toen 50.000 miles. Je moet dus echt altijd checken.
Business was heel duur, 265.000 heen en 220.000 terug. Ik kan ze soms voor 100.000 vinden.
Qua bagage, gezien ik Silver ben: 2 x 23kg ruimbagage en 1 x 12 kg handbagage. Dit is zo een van de tripjes dat de tweede koffer bijna leeg heen gaat en volgestopt zal worden terug

@ONYX666 prachtige deal, goed gedaan!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 15874 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-