Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Michelly: rondje met Moab en Yellowstone in mei/juni

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Reis Michelly: rondje met Moab en Yellowstone in mei/juni

Bericht door michelly »

Eerder deze week grepen we mis bij de wegbrengcampers naar Orlando. Helaas was er geen beschikbaarheid meer. Dan gaan we over naar plan B. Gisteren hebben we tickets geboekt naar Denver voor de periode 21 mei t/m 10 juni. We nemen onze tent weer mee en willen afwisselen met hotels/airBnB/cabins. Grofweg willen we eerst naar Moab en daarna richting Yellowstone. Voor de rest ligt alles nog open.

Mijn eerste vraag is: hoe erg is het om in het Memorial Day Weekend in Moab te zijn? Planningsgewijs komt dat het beste uit.
Ik ga er even vanuit dat het me lukt om een plek op de Devils Garden Campground in Arches te reserveren.
Vanaf 1 april moet je een tijdslot reserveren om het park in te komen. Betekent dit dan dat het wel meevalt met de drukte? Of is het verstandiger om te proberen dit weekend te vermijden?

Er komen vast nog wel meer vragen :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Michelly: rondje met Moab en Yellowstone in mei/juni

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk dat jullie weer die kant opgaan!
Wat betreft dat weekend: normaal gesproken zou ik aanraden om dat te vermijden, maar met die toegangsreservering is het toch wel een stuk rustiger in Arches als ik dat zo lees. Dus misschien gewoon doen? Het is wellicht dan in Canyonlands en buiten de parken wel drukker. En ik kan me voorstellen dat het reserveren ook wel lastig is.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Wij hebben Arches gedaan in de tijd van de timed-entry. Prima te doen ! Veel rustiger dan vroeger. Zou dus juíst met memorial day zoiets doen :-)
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Eens met Paulr, ik vond Arches heerlijk rustig ten tijde van de permits. Dat was voor ons in juli 2022. Ook geen extra drukte gemerkt in bv Canyonlands.
Vorig jaar in juli niet in Arches geweest maar op 4 juli de Corona Arch 'gedaan'. Ook daar erg rustig en leek geen sprake van verschoven drukte.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Hartelijk dank! Dat stelt me toch enigszins gerust. We gaan weer verder puzzelen!
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

21-05-25 Brussel - Denver
22-05-25 Denver - Fruita 5,24uur 483km
23-05-25 Fruita - Arches NP 2,13uur 173km
24-05-25 Arches NP
25-05-25 Arches NP - Dead Horse Point SP 1,02uur 70km
26-05-25 Dead Horse Point SP
27-05-25 Dead Horse Point SP - Blanding 1,52uur 168km
28-05-25 Blanding - Capitol Reef NP 3,08uur 264km
29-05-25 Capitol Reef NP
30-05-25 Capitol Reef NP - Dinosaur NM 5,06uur 426km
31-05-25 Dinosaur NM
01-06-25 Dinosaur NM - City of Rocks 6,07uur 578km
02-06-25 City of Rocks - Idaho Falls 2,39uur 251km
03-06-25 Idaho Falls - Yellowstone NP 2,10uur 196km
04-06-25 Yellowstone NP
05-06-25 Yellowstone NP
06-06-25 Yellowstone NP
07-06-25 Yellowstone NP - Grand Teton NP 1,18uur 92km
08-06-25 Grand Teton NP - Lander 3,10uur 281km
09-06-25 Lander - Estes Park 5,16uur 522km
10-06-25 Estes Park – Denver - Brussel 3,36uur 228km

Dit is wat ik zo'n beetje in gedachten had. Ik ben alleen nog een beetje aan het struggelen met het gedeelte tussen Capitol Reef en Yellowstone.
Ik wil eigenlijk heel graag Dinosaur NM meenemen maar dat vergt wel wat extra kilometers. Daarom is het ook in vorige reizen iedere keer gesneuveld :lol: Idaho Falls staat erin omdat we hier misschien af gaan spreken met vrienden maar dat staat nog niet vast. Als dat niet doorgaat dan slaan we ook City of Rocks over maar voorlopig laat ik dat nog even staan.
We willen veel kamperen met de tent. Het idee is voorlopig om in Moab (Devils Garden en Dead Horse Point), Capitol Reef, Dinosaur en Yellowstone te kamperen. Ik realiseer me dat het in Yellowstone nog fris kan zijn maar dan kopen we maar een extra slaapzak :lol:
Grand Teton hebben we bewust maar 1 nachtje. We komen dan van Bridge Bay Campground dus kunnen praktisch gezien hier bijna een dag spenderen. Ook Rocky Mountain NP komt er bekaaid vanaf. We willen alleen een stukje het park inrijden omdat we er toch in de buurt komen. We vliegen pas in de avond dus op diezelfde dag moeten we ook naar het vliegveld. Misschien hebben we daar geen zin meer in dan rijden we rechtstreeks naar het vliegveld.

Wat vinden jullie ervan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Leuke puzzel!
Is het een idee om Dinosaur tussen Grand Teton en Estes Park te doen? Je rijdt dan via Grand Lake RMNP binnen, dat geeft je nog best wel tijd voor het park.
Gaan jullie ook naar het Needles district?

Kamperen in Yellowstone gaat prima, wij deden het in 1991, ook in juni. Met een donzen slaapzak en een simpel matje.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Met het idee om Dinosaur later in te plannen ben ik ook bezig geweest. Maakt in kilometers niet zoveel uit. Het blijft een omweg.
Needles District zit zeker in m'n hoofd. Moet dat allemaal nog finetunen maar dat kan prima onderweg van Dead Horse Point naar Blanding.
We zijn sowieso niet vies van wat kilometers en ook een beetje kou kunnen we wel handelen, vorige maand hadden we in Zuid-Afrika geregeld nachtvorst :lol:
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

Nou dat is best km's vreten inderdaad, maar daar zijn jullie niet vies van zoals jezelf zegt :lol: .

Voor mijn gevoel ligt City of Rocks wat meer uit de route dan Dinosaur. Het scheelt al veel als dat er uit kan. Ik zou dan op de terugweg wat tijd nemen bij Dubois. Maar misschien zijn jullie daar al eerder geweest.

En het Needles District is echt de moeite waard. We zijn daar geweest in 2015 en gaan volgend jaar naar het Island in The Sky deel. We zijn daar in 2015 omgedraaid omdat er én geen plaats meer was op de camping én het begon te stortregenen.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

City of Rocks laten we even afhangen of we wel of niet met vrienden af kunnen spreken in Idaho Falls. Als dat niet lukt laten we zowel City of Rocks als Idaho Falls vallen.
Het Needles District zijn we wel eens geweest voor een kort bezoekje. Daar ga ik me tzt nog verder in verdiepen.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Je hebt er vast wel over nagedacht, maar waarom geen rondje vanaf SLC ?Als je Estes toch alleen maar op doorreis doet en niet zeker bent of je dit gaat bezoeken is SLC minder mijlen volgens mij…. Is DEN veel voordeliger of betere vluchten ?
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

De tickets zijn al geboekt en waren inderdaad een stuk voordeliger dan Salt Lake City.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik ben inmiddels bezig om wat overnachtingen te boeken. Ik wilde in Moab alvast een campground als back-up boeken mocht het niet lukken om een plekje op de Devils Garden Campground en de camping bij Dead Horse Point SP te boeken. Maar wat een prijzen! De KOA durft zomaar $ 350 te vragen voor 4 nachten voor een tentplek! En dan ook nog annuleringskosten van $10. Wat een absurde prijzen. Ik heb nu via AirBnB voor $ 390 een plek op een particuliere campground geboekt incl. grote RV en gratis te cancellen :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat zijn inderdaad idiote prijzen! Ik weet dat Bert en Saskia erg enthousiast zijn over Green River. Wel iets verder rijden maar nog wel te doen.
Zie hier voor hun verslag.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Het verslag van Bert en Saskia is sowieso een grote inspiratiebron :thumbup:
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Camping bij de golfbaan in Green River is inderdaad een topplek. 3 jaar geleden zowel op heen- als terugreis een nachtje gestaan. Je staat er mooi onder de bomen in het gras met een tent... Ja, de KOA's durven inderdaad steeds meer te vragen. Is Sun Outdoor niks voor je ? https://www.sunoutdoors.com/book/sitede ... teId=75815 : 160,- usd voor 4 nachten...
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik heb verschillende opties gecheckt. We willen het liefst in de national of state parks staan dus hopelijk kan ik de boel weer annuleren als het me lukt om die te boeken. Bij de campgrounds zijn overal kosten voor het annuleren en niks achter de hand durf ik ook niet aan in het Memorial Day Weekend vandaar de AirBnB. Lijkt me overigens ook geen straf om in zo'n grote RV te overnachten :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Let op dat dinosaur het canyon deel echt wel wat tijd in beslag neemt. Ik zou misschien wel er voor kiezen om na die volle dag al door te rijden tot flaming Gorges.

De quarry lijkt me vernieuwd (althans het gebouw), maar daar heb je aan een uur wrs genoeg gezien. In de omgeving vd quarry zijn diverse wandelroutes die ook nog naar allerlei punten gaan met oudheden zeg maar.

Dinosaur Canyon wordt steeds leuker/mooier hoe verder je gaat. Maar als ik met niet vergis was die weg alleen al 60km enkele reis. Benieuwd hoe je dit ervaart. Is alweer 11jr geleden dat ik er ben geweest
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dat is ook de reden dat we daar een volle dag willen verblijven. Ik moet me nog verder inlezen wat er allemaal te doen is. Flaming Gorge ziet er ook prachtig uit. Is dat te doen op doorreis of moet daar ook extra tijd voor ingepland worden?

We gaan overigens toch de hoek met Idaho Falls doen omdat we daar met vrienden afgesproken hebben. Dan maar wat extra kilometers :mrgreen:

De campgrounds in Yellowstone liggen inmiddels ook vast.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Wij zijn afgelopen zomer vanaf Fruita (CNM) via Flaming Gorge naar Grand Teton gereden. In mijn oorspronkelijke plan zouden we er alleen hebben geluncht en dan door naar Pinedale maar we hebben er toch voor gekozen om er wat meer tijd te besteden en dat was de moeite waard. De route vanaf Fruita naar Flaming Gorge was al heel mooi (had ik niet verwacht). Vervolgens kun je vanaf het red canyon visitor center een korte hike langs de rim maken. En daarna via Manila naar het noorden rijden. Dat is een weg met veel mooie uitzichtpunten. Daarna hebben we een paar uur gezwommen bij de Stateline cove campground. Net daarvoor is rechts een strand waar je gewoon met de auto tot het water rijdt. Het water is heel helder en blauw. Was top. We wilden ook op die camping (gratis) kamperen maar vond het daar wat minder. We hebben toen per toeval (want ik had niets gereserveerd) een camping iets noordelijker gevonden. Heel goedkoop als je de parkenpas hebt. En fantastische voorzieningen met oa gratis warme douches en een picknicktafel met overkapping. De gedeelte voor de tenten was op 1 pkek na helemaal leeg (eind juli). En prachtig weids uitzicht.
Dus voor ons een goede keus. Maar je kunt natuurlijk ook alleen van de uitzichten genieten en gewoon doorrijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer