Komende zomer ga ik met ons gezien (2 kids van 10 en 13) het geijkte Zuidwest rondje doen.
Om de voorpret alvast wat te vergroten voor de kinderen, wil ik van te voren wat films met ze kijken die zich in het zuidwesten afspelen.
Hiervoor ben ik op zoek naar wat tips, ik kom zelf tot deze:
Edit: Aangevuld obv reacties in dit forumbericht:
Monterey Sea Aquarium - Finding Dory
Arches National Park - Indiana Jones and the Last Crusade
Monument Valley - Forrest Gump / Mission Impossible 2
Las Vegas - Ocean's 11, 12 en 13 / (The Hangover is nog niet geschikt qua leeftijd)
San Francisco - San Andreas
San Francisco - Planet of the apes
San Francisco Painted ladies - Full house (TV Serie)
Route 66 - Cars
Death Valley - Star Wars A New Hope
Canyonlands NP - Thelma and Louise
Moab Seven Mile Canyon – 127 Hours
Wie kan deze aanvullen?
Laatst gewijzigd door ericvdvlugt op 25 sep 2024, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Vlakbij de plaats Moab ligt op een prachtige plek aan de Colorado-rivier de Red Cliffs Ranch, voor een luxer verblijf.
Daar was het mogelijk om, ook als niet gast van de accommodatie, het in de kelder gelegen filmmuseum te bezoeken.
Website: https://www.redcliffslodge.com/the-lodg ... n-heritage
Als jullie van films houden ga dan naar de Alabama Hills bij Lone Pine; daar zijn veel westerns opgenomen. Er is ook een filmmuseum in Lone Pine.
In SF deden wij eens een movie tour; erg leuk. Je rijdt dan langs allerlei filmlocaties zoals van Zodiac en Mrs Doubtfire.
Overigens zit Arches niet in het geijkte zuidwest-rondje.
Als je van Star Wars houdt, Death Valley is gebruikt voor Tatooine in A New Hope en de Redwoods zijn gebruikt voor de Forest Moon of Endor, waar de Ewoks wonen.
Als je een deel route 66 gaat rijden dan is Cars erg leuk. Deel I dan. Er zijn verschillende websites die aangeven welke scene geïnspireerd is door welke plaats/plek.
Boekentip: Cinema Southwest - an illustrated guide to the movies and their locations van John Murray. Wellicht nog ergens op de kop te tikken. Van Westerns en films als Thelma & Louise tot Back to the Future…
The Trona Pinnacles is een pracht gebied om een beetje doorheen te rijden
Locatie voor aardig wat films
Battlestar Galactica, Star Trek V: The Final Frontier, Disney's Dinosaur, The Gate II: Trespassers, Lost in Space, and Planet of the Apes.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Tijdens mijn rondtripje heb ik een bezoekje gebracht aan Randy's Donuts. (Vrijwel naast LAX airport in LA) De iconische donut op het dak van het restaurant is onder andere te zien in Iron Man en Mars Attacks.
De donut rolt ook door de stad tijdens de aardbeving in de film '2012'. In deze einde van de wereld film gaan veel landmarks in west Amerika stuk.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.