Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Marielleh: NY - Philly - Atlanta - Florida.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Marielleh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Marielleh: NY - Philly - Atlanta - Florida.

Bericht door Marielleh »

Ons plan was in '26 weer naar de VS te gaan maar omdat de vliegtickets naar onze voorgenomen bestemming (Thailand/Cambodja) in '25 bizar duur zijn kijken we toch verder en komt de VS toch zeer serieus in beeld. Ik deel graag de plannen om er feedback op te krijgen!

Wat opmerkingen en concrete vragen:
* NY hebben we wel idee wat we willen doen. Ik ga een (globale, ter plekke aanpasbare) dagplanning maken en kom met evt. vragen daaromtrent terug.
* Autohuur vanaf Philly (geel gemaakt). Annuleerbaar geboekt.
* Acco in NY en Philly ook annuleerbaar geboekt.
* Atlanta zijn we bewust wat langer omdat we daar ook vrienden bezoeken, in '19 ook geweest. We hebben toen de city pass gebruikt en Coca Cola, Zoo, Aquarium, Baseball Hall of Fame en CNN gedaan. Even kijken welke dingen we daar doen (opnieuw) willen doen. Tips voor andere activiteiten zijn welkom.
* Washington slaan we bewust over, daar zijn we in '19 uitgebreid geweest.
* Net als eerder is het plan veel zelf te koken/makkelijke maaltijden te bereiden en af en toe uit eten te gaan.
* In Florida zouden we de 14 daagse tickets van Seaworld/Bush Gardens willen nemen. Disney loopt qua kosten wel heel erg op (tenzij er ergens toch iets aantrekkelijks voorbij komt;-). Tav tickets; ik weet dat er recent iemand de aanbieders op het forum heeft gezet. Ik heb dit toen gelezen maar kan het nu niet meer vinden. Als iemand me kan vertellen waar dat was zou ik geholpen zijn!

Vragen:
* Ik zoek een leuke overnachtingsplek / omgeving tussen Philly en Atlanta.
* Met name het Florida-deel ben ik nog wel zoekende. Enerzijds lekker om niet steeds te verkassen, maar zijn we niet te lang op een plek? Ik had Cape Coral in overweging om ook te verblijven. Leuke tips voor tripjes? Ik ga sowieso het topic Florida buiten de parken nog doorspitten.
Deze planning komt deels overeen met hetgeen we in 2020 zouden doen maar door corona niet doorging.
De Keys trekken ons niet heel erg.
* Tips voor acco in Florida zijn welkom! Ik heb via VRBO al wel wat zitten kijken en denk dat we met een budget van 150-200 (of wat minder) iets passends zouden moeten kunnen vinden (bvk huis maar sowieso een buitenruimte, zwembad hoeft niet prive maar wel op loopafstand, lekker de ruimte en extra's uiteraard leuk;-).
* In deze planning hebben we 2 dagen over. Waar gaan we die inzetten?

En uiteraard elke andere tips/trucs/feedback is welkom! Benieuwd wat jullie vinden!
image.png
image.png (58.4 KiB) 1670 keer bekeken
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2025 NY - Philadelphia - Atlanta - Florida
tanteto
Amerikafan

Re: NY -Philly - Atlanta - Florida

Bericht door tanteto »

Je zou via de Outer Banks van Philly naar Atlanta kunnen rijden. Daar kun je die twee extra dagen voor gebruiken.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Marielleh
Amerikafan

Re: Reis Marielleh: NY - Philly - Atlanta - Florida.

Bericht door Marielleh »

Thnx, dat is wel een idee hoewel ik de rit van daar naar Atlanta te lang vindt voor een dag. Wellicht nog een stop in/om Columbia?
Om op dat moment wat strand mee te pakken, cq een strand-omgeving staat me wel aan.
Alternatief zou kunnen zijn ergens langs de Blue Ridge Parkway bvb Roanoke. Geen strand maar wel veel natuur ook in de omgeving.

2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Marielleh
Amerikafan

NY-Philadelphia- Atlanta- Orlando

Bericht door Marielleh »

Opmerking moderator

Bericht samengevoegd met het reeds bestaande routetopic, dat al in het interregionaal-subforum staat.
Zo blijven vragen en antwoorden betreffende dezelfde reis bij elkaar en voorkomt dit onduidelijkheden en dubbele antwoorden.

Beste alllen,
Wij gaan volgende zomer van NY naar Florida met zoon van dan 14. Ik heb al een topic op het interregionale forum maar voor het Florida deel even hier met specifieke vragen voor deze regio.

Voor nu is de planning (in potlood):
5-8 Atlanta -> Ocala (is via Juniper Springs Recreation Area de moeite waard?)?
6-8 Ocala -> Chrystal River via Silver Springs State Park (is Homosassa Springs ook nog de moeite waard en haalbaar op deze dag of moeten we daar een extra dag voor plannen en if so is dat het waard?)
7-8 Chrystal River -> Tampa via Wikiwachee State Park
8-8 Tampa
9-8 Tampa Little Toot dolfin tour
10-8 Tampa
11-8 Tampa
12-8 Tampa
13-8 Tampa (Sieska key beach en/of Myakka river state park)
14-8 Tampa -> Orlando (via Circle B bar reserve onderweg + evt. onderweg kajakken shingle creek)
15-8 Orlando
16-8 Orlando
17-8 Orlando shoppen outlet (paar uurtjes)
18-8 Orlando
19-8 Orlando
20-8 Orlando Kennedy Space Center
21-8 Orlando Kelly Park/Rock Springs
22-8 Orlando
23-8 Orlando (avondvlucht terug)

De lege dagen in Tampa en Orlando kunnen nog gevuld worden en zullen we gebruiken voor pretparken. Voor nu denken we de 14 daagje pas Sea Worls/Bush Gardens met waterparken te nemen.

Vragen:
- Tips/trucs/opmerkingen bij het plan?
- Het voelt in de eerste dagen als erg veel State Parks. Is dit te veel en wordt het meer van hetzelfde of is het de moeite waard? Okay om Chrystal River SP over te slaan of deze doen in plaats van een andere? Een dag extra voor de SP ten koste van Orlando zou kunnen als het de moeite waard is.
- Kennedy Space Center; ik heb 'm er nu wel in staan maar twijfel. Heeft dit een hoog "museum-gehalte"? of zijn er ook wel interactieve dingen? Op dat eerste knapt puber erg snel af en daar vind ik het te duur voor;-)
- Missen we dingen die we niet zouden mogen missen?
- Acco Orlando: ik las op het forum dat vorig jaar sommige locaties ivm het verkeer/werkzaamheden niet handig waren. Is dat nu "klaar" (uiteraard kunnen ze zomaar weer ergens anders beginnen) en zijn de rijtijden op maps adequaat of zijn er nog dingen om rekening mee te houden op dat vlak?
- Acco Orlando/Tampa; ik ben nog redelijk overwhelmed door het aanbod en de keuzes. Nog tips, to do's of juist beter niet?
- Tol, we huren de auto in Philadelphia dus komen niet via de airport. Als ik het topic doorlees denk ik dat het kopen van een Sunpass Pro de enige optie is die we hebben (los van cash of via de car rental)? Of mis ik iets?

2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Kenndey Space Center is ook leuk voor pubers. Ik vind het meer een pretparkgevoel, zonder de achtbanen dan, geven dan Johnson Space Center in Houston. Dat is meer museum.
Marielleh
Amerikafan

Bericht door Marielleh »

Ja, dat staat op de planning.
Ondanks dat dergelijke dingen op dit moment nogal snel als saaaaai worden bestempeld door onze puber ziet hij Kennedy zitten :clap:

Uiteindelijk besloten van Philly naar Atlanta te rijden in twee dagen met gewoon een overnachting in het midden. Manlief zag de Outer Banks (helaas) niet zo zitten en de alternatieven waren of te ver om naar onze smaak of waren we in ‘19 al, we doen liever wat nieuws. We kregen het net niet lekker kloppend. Besloten de extra dag in Noord Florida te steken waar we nu twee nachten in Ocala zitten en twee in Homossa. Dat is niet echt ver van elkaar maar geeft ons de kans de verschillende state parks te bezoeken op fatsoenlijke rij-afstand.

2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer