Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Saarvd: Canada reis juli 2025 uitstellen?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Saarvd
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Saarvd: Canada reis juli 2025 uitstellen?

Bericht door Saarvd »

Hallo allemaal,

Wij hebben een volledige route uitgestippeld om in juli 2025 3 weken met onze 3 tieners naar West-Canada te gaan. We zouden dit allemaal redelijk snel willen vastleggen nu er nog veel opties zijn maar opeens komt er toch wel heel veel twijfel of we het niet beter uitstellen naar 2026 omwille van de bosbranden en de grote gevolgen daarvan in Jasper. Op zich zouden we uitstellen heel jammer vinden, ook omdat de oudste kinderen gaan studeren en het dan misschien niet meer goed uitkomt. Maar tegelijk gaan we deze reis maar 1 keer doen en is Jasper normaal gezien één van de hoogtepunten.

Wat denken jullie? Is een West-Canada reis zonder Jasper ongelooflijk zonde? Of Jasper er toch voor 2 nachten insteken en hopen dat er toch nog voldoende moois te zien is?

En als we dan toch zouden gaan, komen we er niet goed uit waar we in Tofino of Ucluelet best logeren? Iemand tips!

Dank je wel voor jullie feedback!

Gr, Saar.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Canada reis juli 2025 uitstellen?

Bericht door Marcopstal »

Ik denk dat de schade in Jasper nog wel vele jaren zichtbaar zal zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
tanteto
Amerikafan

Bericht door tanteto »

Misschien is er in 2025 weer een andere brand. Zo blijf je bezig. Ik zou gewoon lekker gaan. Is je vakantie minder als je niet naar Jasper kunt gaan? Ik ben er nooit geweest, maar het lijkt me dat er in die regio genoeg moois te vinden valt. Succes met de planning.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Jasper is mooi, maar niet het enige hoogtepunt van je reis ! Wat is je route, dan kunnen we eens meedenken als je Jasper uit de route haalt. Je kan sowieso vanuit Banff een ''heen en weertje'' doen naar Columbia Icefield. Je zou evt Glacier NP (Canada zijde of wellicht zelfs USA deel) kunnen toevoegen wellicht....
Wij sliepen ooit in cabins in Ucluelet: https://www.terracebeachresort.ca/ erg mooie plek !
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Gewoon gaan.
Jasper NP is heel mooi, ik vind Banff NP en Yoho NP (mijn favoriet) echt minstens zo mooi. In deze parken kun je je weken vermaken.
En het zal inderdaad heel wat jaren duren voordat de natuur en Jasper (stadje) zijn hersteld, dat maakt voor 2025 en later niet zoveel uit.
Gr Ferry
Saarvd
Amerika-ontdekker

Bericht door Saarvd »

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie fijne reacties!! Idd, de jaren nadien zal het ook nog zichtbaar zijn en uiteraard is dit niet het enige mooie op de route :)

Hoe we het nu in gedachten hebben:
- Dag 1: Brussel >> Calgary >> Banff
- Dag 2: Banff
- Dag 3: Banff (Lake Louise)
- Dag 4: Banff >> Jasper
- Dag 5: Jasper
- Dag 6: Jasper >> Well's Gray
- Dag 7: Well's Gray
- Dag 8: Well's Gray >> Whistler
- Dag 9: Whistler
- Dag 10: Whistler >> Parksville
- Dag 11: Parksville >> Tofino
- Dag 12: Tofino/Ucluelet
- Dag 13: Tofino/Ucluelet
- Dag 14: Tofino >> Victoria
- Dag 15: Victoria
- Dag 16: Victoria >> Vancouver
- Dag 17: Vancouver
- Dag 18: Vancouver
- Dag 19: Vancouver >> Brussel

We gaan uiteraard voor de natuur maar houden ook heel erg van leuke steden, vandaar dat we zowel voor Victoria als een dagje extra Vancouver hebben gekozen momenteel. Benieuwd naar jullie reacties :)

Fijne avond!
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Prima route, niks meer aan doen ! :-)
Veel plezier met accommodaties zoeken en programma verder invullen...
Paul
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Zeker doen en ik zou ook Jasper meepikken, ze zijn nu al weer terug aan het openen. De schade zal nog jaren zichtbaar zijn, maar er zijn zeker nog mooie plekjes te bezoeken zonder al teveel brandschade.

Jullie route ziet er goed uit en omdat je aangeeft dat je ook van stad houdt, wil ik ook even aangeven dat er in Vancouver een buurt is waar veel zwervers en drugsverslaafden zitten. Niet dat het hier echt onveilig is, maar het is echt geen zicht en als je dit liever niet wil zien of tegenkomen, zorg dan dat je wegblijft uit de "Downtown Eastside". Hier kan je soms per ongeluk terecht komen als je van Gastown naar Chinatown wil wandelen, dus wees een beetje op je hoede. Hier is een kaartje van de Downtown Eastside, let ook op als je hotels zou gaan boeken ... als ze goedkoop lijken, dan kan het zijn dat deze zich in die buurt bevinden.

Afbeelding

Verder heb ik ook een redelijke route die je kan wandelen, waar je het minste last hebt van zwervers/verslaafden als je toch van Gastown naar Chinatown zou willen wandelen: https://maps.app.goo.gl/aNhb1o693nqGKhEf7

Voor meer tips en ideeën kan je altijd eens gaan kijken op mijn reisroutebeschrijving van West-Canada: https://travelwestcanada.blogspot.com/p ... eerst.html

Veel plezier met het puzzelen en de details uit te werken!
Ann
Saarvd
Amerika-ontdekker

Re: Reis Saarvd: Canada reis juli 2025 uitstellen?

Bericht door Saarvd »

Dank je wel voor de fijne reacties!! Wij gaan verder met het plannen en invullen van alle details :)

@AnninBC: heel erg bedankt voor de tips voor Vancouver. We hadden Hotel Blue Horizon op het oog, in elk geval niet erg goedkoop, en uit de reviews maak ik niet op dat het in een verkeerde buurt zou zijn.

Gr, Saar
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Hoi Saar,

Het Blue Horizon Hotel is geen probleem en bevindt zich in een prima buurt. Je zal hier en daar in downtown Vancouver ook wel eens een zwerver tegenkomen, maar niet zo als in het gebied rond Chinatown. Misschien maakt dit kaartje het wat duidelijker (je kan erop klikken voor een grotere foto):
Afbeelding

Dus als je in downtown Vancouver aan het wandelen bent hou dan een oogje op de volgende straten: "Main Street" en "East Hastings"...dat is zowat het begin van de Downtown Eastside, West Hastings is geen probleem.

Nog veel plezier met het puzzelen!
Ann
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Gelukkig is niet heel Jasper afgebrand. Buiten Jasper zijn nog heel veel branden in Canada geweest en er is bijna niet aan te ontkomen om op de populaire routes brandschade te zien. En het duurt inderdaad vele jaren voordat e.e.a. weer begroeid is. Onze eerste kennismaking met iets dergelijks was in 1995 in Yellowstone. Enorme stukken zwarte stokjes van de brand in 1988. Daar kun je dus niet op wachten. En je weet inderdaad ook niet wat er nog komt. Dan kun je nooit gaan.
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Wij gaan ook gewoon en blijven 4 nachten in Jasper. Wel
Bewust beetje zodat we links van Jasper, rechts van Jasper en onder Jasper langs hw93 kunnen wandelen. We weten gewoon niet waar de natuur nog mooi is en waar niet. Enige dat ik wel weet dat we 2017 hier waren en veel teveel tijd tekort kwamen omdat we natuur omgeving Jasper het allermooiste vonden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer