Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bianca B: rondreis vanaf Seattle zomer 2025.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Bianca B
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis Bianca B: rondreis vanaf Seattle zomer 2025.

Bericht door Bianca B »

Hulp gevraagd bij bepalen route Washington State - Vancouver Island.

Na twee mooie reizen in 2024 (januari Florida en augustus rondje noordoosten vanaf Boston) was eigenlijk helemaal niet de bedoeling dat we in 2025 weer naar Amerika zouden gaan. Maar zoals bij veel mensen hier op dit forum begint weer te kriebelen, dus voorzichtig zijn wij weer begonnen met plannen maken (waarschijnlijk een beetje laat?).
Wat vinden jullie van deze route?

1. Seattle
2. Seattle
3. North Cascades NP
4. North Cascades NP
5. Vancouver
6. Vancouver
7. Campbell River
8. Campbell River
9. Campbell River
10. Tofino
11. Tofino
12. Victoria
13. Victoria
14. Port Angeles
15. Forks
16. Forks
17. Forks
18. Quinault
19. Mount Rainier NP
20. Mount Rainier NP
21. Mount Rainier NP
22. Seattle
23. Vliegen naar Amsterdam

Qua reistijd twijfelen we tussen juni en augustus. De bedoeling is weer om een auto te huren en te overnachten in hotels/ motels/ cabins. Mijn man en ik reizen samen, zonder kinderen.

Ik ben benieuwd, wat vinden jullie van deze route? Tips voor route en accommodaties van harte welkom!
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Bianca B: rondreis vanaf Seattle zomer 2025.

Bericht door paulr »

Welkom !
Originele route...
Is wellicht 3 nachten Forks en ook nog Lake Quinault niet iets teveel van het goede ? Ook omdat je bij Tofino ook al veel ''ruige kust'' hebt. En bij Forks naar Hoh Rain is iets voor een (flink) dagdeel, de wandelingen daar zijn relatief kort. Ik zou wellicht een nacht Forks verplaatsen naar Port Angeles. Of sowieso 1 nacht minder Olympic doen en die wellicht naar Mount Rainier verplaatsen ? Wij waren dit jaar bij Mount Rainier en konden wel de lagere wandelingen doen, maar op de Skyline Trail lag nog veel sneeuw. Dat we 1e week juli...
Hoe ga je naar Campbell River. Je kunt overwegen om de Sunshine Coast route te nemen en daar nog 1 of 2 nachten tussen te plaatsen ? Wij hebben paar jaar geleden een kayakdag bij de Desolation Sound gemaakt (https://footprintbc.ca/). Geslapen in een afgelegen cabin
(https://desolationsoundresort.com/). Prachtig !
Bianca B
Amerika-ontdekker

Bericht door Bianca B »

Klopt, originele route. Glacier, Yellowstone, Grand Teton hebben wij al gezien en de Canadese Rocky’s bewaren we voor een andere reis😉
3 nachten Forks is inderdaad veel, maar we verblijven liever langer op één locatie en gaan daarvandaan een stukje rijden ipv elke dag korte stukjes te rijden en elke keer ergens anders te slapen.
Mount Rainier lijkt me ook heel mooi. We gaan dan een nacht minder doen in Forks en verplaatsen deze naar Mount Rainier.
Wat de periode betreft , geen idee wat beter is . Vroeg gaan en risico nemen dat bepaalde trails dicht zijn omdat nog veel sneeuw ligt ? Of later gaan en maar hopen dat geen bosbranden zijn?
In Campbell River komen wij met de ferry vanaf Horseshoe Bay naar Nanaimo.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Wij hebben afgelopen augustus een deel van jullie route gedaan. Goed idee om een extra nacht in Mt Rainier te zetten! Als ik het nog een keer opnieuw zou moeten doen zou ik niet IN maar nabij Forks overnachten. En dan naar gelang voorkeur en budget in een cabin of hotel, zoals (willekeurig voorbeeld) https://www.mistyvalleyinn.com/
Wij vonden Forks zelf echt zo’n troosteloze plek.
Wij waren laatste week augustus in Mt Rainier, geen last van sneeuw gehad :wink:
Juni heeft natuurlijk weer andere voordelen zoals bv langer licht.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Juni kan erg vroeg zijn; het zou jammer zijn als veel trails nog niet open/begaanbaar zijn. Wij hadden daar in 2006 half juli op sommige plaatsen nog last van. Is juli geen optie? Anders begin augustus, dan zijn de dagen ook nog redelijk lang.
En inderdaad; een dag minder Forks. Je zou een stop bij Mt St Helens kunenn maken, een beozek is erg indrukwekkend.

Marianne
Bianca B
Amerika-ontdekker

Bericht door Bianca B »

Tussen 14 juli en 5 augustus kunnen wij helaas echt niet weg. Wat wel mogelijk is is rond 19/20 juni weg te gaan en 12juli terug te komen. We gaan expres eerst richting Canada om zo laat mogelijk de Amerikaanse NP te bezoeken.
Ik denk dat we 2 nachten ipv 1 in Port Angeles gaan doen en dan 2 nachten ergens in de buurt van Forks .
Bedankt jullie allemaal voor het meedenken! Ik heb weer wat te doen!
IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

Misschien is juni/juli wel (te) vroeg voor een aantal bestemmingen? Geen idee. Wij hebben nu Washington en Oregon bezocht van 11 t/m 31 augustus, dat vond ik een mooie periode.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Als ik zie hoeveel bosbranden die hoek heeft zou ik kiezen voor 19/6.maar goed, wij vinden (een beetje) sneeuw altijd wel mooi. Alleen op mount Rainier dus wat last gehad, maar dat was al op de 1e dagen juli, jullie zitten er alweer een week later dan… zelfs eind juni hadden wij al een enkele bosbrand, maar daarna werd het veel erger. Ik zou er niet meer op gokken in deze tijd dat de branden gaan afnemen eerlijk gezegd.
Bianca B
Amerika-ontdekker

Bericht door Bianca B »

Precies Paul, zo denken wij dus ook! Een beetje ( of meer sneeuw!) is niet zo erg als bosbranden! En zover ik heb kunnen lezen waren de eerste bosbranden dit jaar heel vroeg, begin juni al. Qua prijs zou niet veel uitmaken, tegenwoordig is alles duur .
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Bosbranden waren dit jaar erg vroeg. Maar gelukkig viel de omvang mee. Maar we zijn de afgelopen jaren dan ook wel wat gewend. Wat sneeuw betreft is dat denk ik voor iedereen verschillend. Ik ben absoluut geen wintersporter. Bloedhekel er aan als het valt. Maar Mt Hood zonder sneeuw is voor ons geen Mt Hood. Crater Lake met sneeuw en een strakblauwe lucht heeft iets magisch. Het is net wat je wil.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zorg wel voor wandelschoenen met voldoende grip; anders kom je niet ver als er nog sneeuw op de paden ligt.

Marianne
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ik vind het een hele originele en prima route en ik zou voor juni kiezen, augustus zit je mogelijk met bosbranden. Maar sommige jaren zijn de branden ook vroeger bezig, het is zo moeilijk te zeggen tegenwoordig. De branden waren hier in Canada ook van de partij, maar later in juli dit jaar.

De meeste plaatsen zijn prima te doen eind juni/begin juli, mogelijk nog wat sneeuw op sommige trails bij Mount Rainier NP...maar verder zie ik geen problemen met sneeuw op trails in het Canada gedeelte, North Cascades NP en Olympic NP.

Veel plezier met het uitwerken van de details!
Ann
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Bianca B schreef:
24 sep 2024, 09:21
Precies Paul, zo denken wij dus ook! Een beetje ( of meer sneeuw!) is niet zo erg als bosbranden! En zover ik heb kunnen lezen waren de eerste bosbranden dit jaar heel vroeg, begin juni al. Qua prijs zou niet veel uitmaken, tegenwoordig is alles duur .
Wij waren dit jaar van 20 juni t/m 13 juli weg. Startpunt Seattle, dan Olympic NP en dan Mnt Rainier.
Er waren delen van de paden in Mount Rainier nog onder de sneeuw, maar bijvoorbeeld Myrtle Falls was toch ook prima te doen met enkel wandelschoenen. M'n ouders zijn halverwege teruggedraaid maar dat had ook te maken met de hielspoor van m'n moeder.
Maar qua sneeuw prima.
In 2017 daarentegen lag er zoveel sneeuw dat alles nog afgesloten was. En ook dan is het park nog steeds mooi met de lager gelegen delen.

Wij kiezen vaak toch ook voor juni/juli ipv eind augustus/september vanwege de kans op bosbranden. Doe dan maar wat sneeuw!

En o ja, Forks is inderdaad vrij troosteloos. Maar goed, wij zijn daar echt alleen om te slapen en te eten. En dat kun je er prima doen. Dat het plaatsje zelf dan want minder bruisend is dan Seattle, vinden wij niet zo'n punt :D
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Het gedeelte van North Cascades N.P. bij Artist point is eind juni wel te bezoeken, maar je kan er geen trails lopen; ons bezoek van 25-06-24:

Chain Lakes trail is goed te zien, maar helaas gesloten
{86D4CBBB-C5B2-429F-AD12-F4ABCF219BC1}.png
Parkeerplaats Artist point
{7D164AEC-FB86-4D71-A514-0C3EA18C6FC1}.png
{7D164AEC-FB86-4D71-A514-0C3EA18C6FC1}.png (719.56 KiB) 5702 keer bekeken
Ook Mt Rainier ( wees op tijd met de Time entries) het Sunrise gedeelte waren er plaatsen met veel sneeuw zoals de Tipsoo Lakes op 03-07-24 :
{4FF69F5B-A0F2-4AFC-8EB6-3370DE259C1E}.png
{4FF69F5B-A0F2-4AFC-8EB6-3370DE259C1E}.png (896.7 KiB) 5702 keer bekeken
Maar the locals wisten te vertellen dat maanden mei/juni 2024 erg koud en sneeuwrijk was verlopen en @AnninBC zal dat ook wel kunnen bevestigen denk ik? Nou zijn wij persoonlijk gek op sneeuw dus passen ons gewoon aan wat de mogelijkheden zijn.
Bianca B
Amerika-ontdekker

Bericht door Bianca B »

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Ons besluit is genomen: het wordt 18 of 19 juni vertrekken en 11 juli terugkomen.
Vandaag toevallig gekeken wat de tickets doen 😰. We willen rechtstreeks naar Seattle vliegen, maar de prijzen vallen niet mee op dit moment. Huurauto idem dito. Afwachten dus en regelmatig checken
AnnInBC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Hou de prijzen voor Vancouver ook in het oog, soms kan het wat goedkoper zijn...zeker omdat de Canadese Dollar wat lager staat dan de Amerikaanse. In januari heeft KLM dikwijls "Real Deals" en dan kan je mogelijk tickets kopen voor degelijkere prijzen. Wij zijn in de zomer naar Europa gegaan (wij wonen in Vancouver, Canada) en wij boekten rechtstreeks via de KLM website. Wij betaalden iets van een 1000 euro per persoon voor tickets eind juli die we eind januari geboekt hebben.

Voor autohuur gebruikte ik Expedia en reserveer het zo dat we pas bij aankomst moeten betalen en gratis kunnen annuleren tot 24u voor aankomst. We hebben zo een paar keer geannuleerd en een nieuwe auto vastgelegd omdat de prijzen lager waren. :mrgreen:
Bianca B
Amerika-ontdekker

Bericht door Bianca B »

Vanaf september niks meer laten weten… Wegens persoonlijke omstandigheden hebben wij lang getwijfeld om wel of niet te gaan.
Uiteindelijk toch besloten om te boeken en hebben alles aan een reisbureau overgelaten.
Vertrek op 18 juni en terugkomst 11 juli.
De route is geworden Amsterdam- Seattle- Winthrop- Vancouver- Campbell River- Ucluelet- Victoria- Port Angeles- Kalaloch- Lake Quinault- Castle Rock- Ashford- Amsterdam.
Als er nog vragen zijn vraag ik zeker jullie hulp weer.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Robbie&Irene schreef:
26 sep 2024, 19:40
Maar the locals wisten te vertellen dat maanden mei/juni 2024 erg koud en sneeuwrijk was verlopen en @AnninBC zal dat ook wel kunnen bevestigen denk ik? Nou zijn wij persoonlijk gek op sneeuw dus passen ons gewoon aan wat de mogelijkheden zijn.
Vanuit Oregon kan ik vertellen dat hier op Mt Hood al bizar veel sneeuw ligt. Bij Crater Lake ligt nu al meer sneeuw dan men heeft gehad de afgelopen 70 jaar op dit punt.
Bianca B
Amerika-ontdekker

Bericht door Bianca B »

Hopelijk is de meeste sneeuw begin juli gesmolten!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer