Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Michelly: rondje met Moab en Yellowstone in mei/juni

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis Michelly: rondje met Moab en Yellowstone in mei/juni

Bericht door michelly »

Dat klinkt ook weer superleuk. Het blijft puzzelen, misschien dat ik City of Rocks dan maar skip. Ik ga er binnenkort weer eens voor zitten :wink:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Het is alweer wat jaartjes geleden dat we een campground boekten. De kermis is er niet minder op geworden! Maar het is ons gelukt om een plekje te reserveren op Devils Garden in Arches in het Memorial Day weekend! Het is zelfs zo goed gelukt dat we er per abuis 2 hebben :lol: We hadden niet in de gaten dat we er twee in het mandje hadden. Het lukte niet zo goed alle gegevens in te vullen dus hebben we dat blijkbaar dubbel gedaan. Geen nood, we annuleren er wel weer ééntje :mrgreen:
Nu over een paar dagen weer proberen om Fruita te boeken, die zit ook al helemaal vol. Ik dacht dat het in het voorjaar allemaal niet zo druk was maar blijkbaar vergis ik me :o :blink:
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Je zou ook een extra stop kunnen maken in Natural Bridges NM, mooie uitkijkpunten en vooral mooie wandelingen.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dat is een goed idee, dit park hebben we nog nooit bezocht. Is iedere keer gesneuveld in de planning :mrgreen:

Inmiddels is ook Fruita Campground gelukt. Is iets minder hectisch dan Devils Garden met Memorial Day. Vanmiddag nog de camping boeken in Dinosaur NM en dan kunnen we met een gerust hart volgende week naar Costa Rica vertrekken :mrgreen:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

De planning is helemaal klaar en alles is geboekt.Voor de campings zaten we op de seconde klaar en het is allemaal gelukt wat we wilden. Devils Garden in Arches, Wingate in Dead Horse SP en Fruita in Capitol Reef waren snel volgeboekt maar we hebben een plaatsje! Ik ben wel benieuwd hoe druk het overal is in mei/juni. Een timed-entry ticket voor het Bear Lake gedeelte van Rocky Mountains NP is dus niet gelukt. Ik had niet in de gaten dat dat ook zo'n vaart liep. Vanaf 1 mei kon je die boeken, nou gisteren (2 mei) viste ik al achter het net. Ik heb wel tickets voor de rest van het park. We kunnen 's avonds van te voren nog een poging wagen want dan komen er ook nog tickets beschikbaar.

Nu nog 2,5 week wachten en dan mogen we weer :thumbup:
Ons dagboek staat al klaar op de plank - https://www.michelly.nl/ - en dit is onze definitieve route geworden. Natuurlijk houden we weer een liveverslag bij zoals jullie van ons gewend zijn dus iedereen is van harte uitgenodigd virtueel mee te reizen :D :D
Bijlagen
route1.jpg
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het ziet er geweldig uit! We gaan jullie natuurlijk weer met veel plezier volgen!
Jammer dat Rocky Mountain NP niet is gelukt. Kamperen daar was geen optie? Ik begrip dat je ook met de hiker shuttle kunt gaan vanuit Estes Park.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Het zou ook maar voor de laatste ochtend zijn. We vliegen dan 's avonds terug naar huis. Ik had bedacht tot 1 uur ofzo nog in het park door te brengen vanaf Estes Park. Daarom heb ik ook geen camping geboekt. Is allemaal geen ramp, misschien is de puf dan ook wel op en rijden we rechtstreeks naar het vliegveld :mrgreen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, jullie kennen het gebied natuurlijk ook al.
Mochten jullie onderweg naar Denver nog iets willen doen: wij vonden Nederland leuk, en ook het Buffalo Bill Museum is aardig om even te bekijken. Zie hier ons verslag.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Staat genoteerd! Ik heb overigens weer met een glimlach je verslag van die dag gelezen. Altijd vermakelijk! Wij vinden het ook leuk om zulke gesprekjes te hebben en bovendien kregen jullie nog handige tips :wink:
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan ook weer meelezen. Ik ben nu jullie verslag van 2016 aan het herlezen. Je ziet altijd andere dingen als je er nog niet en al wel geweest bent. Nu kijken hoe jullie plekken beleefd hebben waar wij recent geweest zijn.
Een hele fijne vakantie alvast.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Haha, ja dat klopt, je leest een verslag dan heel anders.

Het klopt inderdaad dat er 2 verschillende soorten timed-entry tickets zijn. De normale gaan niet zo snel maar die van Bear Lake wel. Het is ook geen optie om vroeger te gaan zodat je geen ticket nodig hebt. Dan moet je er namelijk voor 5 uur in de ochtend zijn :o
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Mooie reis. Ik ga weer meelezen! Yellowstone, Grand Teton en Dinosaur NM bezoeken wij een paar weken na jullie, dus benieuwd naar jullie ervaringen.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Uiteraard ga ik ook weer meelezen, altijd leuk…..beetje herinneringen ophalen van onze eigen reizen :) .
Jammer dat je nog niet in Alaska geweest bent, dan hadden we daar wellicht wat uit kunnen halen, haha.
Nu even je reis uit 2019 aan het checken, want dat wordt wellicht in november onze volgende. Afgelopen jaren zijn we op zoek naar bijzonder beesten: orca’s bij Anacortes, de gorilla’s in Uganda, straks oog in oog met de kodiak beren in Alaska en daarna wellicht dus de Oerang Oetans op Borneo….
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Alaska staat zeker nog op ons lijstje :wink:
Maar volgend jaar eerst weer terug naar Afrika :mrgreen:

De neusbeer in Borneo is ook heel speciaal om te zien, superleuk beest!
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

michelly schreef:
03 mei 2025, 21:53
Maar volgend jaar eerst weer terug naar Afrika
Leuk, waarheen? Wij gaan in oktober naar Oeganda. Heel benieuwd.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Daar moeten we ons nog eens over buigen. Waarschijnlijk met een daktent richting Botswana/Zimbabwe. Oeganda lijkt me ook geweldig. Op zoek naar de berggorilla's?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

oeeee... met 4x4 daktent door Namibia, Botswana, Vic Falls... staat hier ook al in de excel hier :D
keuzes, keuzes, hahaha, (en beetje sparen).
Deze is al jaren lastig in te plannen omdat je écht het goede moment voor de watervallen moet kiezen ! en dan schuift ie weer op naar later... :lol:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

De reis zoals je die omschrijft hebben we in 2022 gedaan. Fantastisch! Daarom willen we nog eens terug :mrgreen:
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

We gaan inderdaad de gorillatrekking doen, maar opteren wel voor de seniorentrekking :oops: . Senioren in de zin van toeristen, niet de gorilla's :lol: Daarmee schijn je naar de dichtstbijzijnde familie te gaan. Hopelijk niet te ver die dag, want het kan ook een pittige wandeling van een paar uur zijn.
Wij zijn niet zo dapper/soepel als jullie om in een daktent te slapen en Oeganda is ook minder geschikt om zelf te berijden.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Lijkt me supergaaf!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht