Denk dat het probleem hetzelfde is als de huizenmarkt. We kopen toch….ik vertik het om voor 1000 pp naar de US te vliegen. Voel me belazerd dan
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ik denk dat het nog steeds kan om in de zomer onder de 800 pp incl koffers naar bv Florida te vliegen. Geduld, zoeken met en zonder VPN en nog eens geduld. 3 weken geleden en ook vorige week nog tickets gezien voor 750 euro pp.
Denk dat het probleem hetzelfde is als de huizenmarkt. We kopen toch….ik vertik het om voor 1000 pp naar de US te vliegen. Voel me belazerd dan

2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Moet natuurlijk iedereen voor zich zelf uitmaken. Geduld doet wel heel veel en ook voor de portemonnee.jill1234 schreef: ↑29 sep 2024, 12:37Ik dacht dat eerst ook, maar heb nu zelf voor ruim 900 euro tickets geboekt, met koffers, zonder gratis stoelkeuze (wel gratis 24 uur voor boarden)ronenivonne schreef: ↑29 sep 2024, 08:28Mijn god mensen. Ik zie prijzen voorbij komen van vliegtickets......1000 euro per ticket is absurd!!! Zelfs met stoelreservering en koffers erbij.
Onder die prijs zag ik alleen een vluchtduur van 20+ uur of 2x overstappen. Het is echt heel duur dit jaar. Gaat wel over hoogseizoen dit (juli/aug)
2010: Florida
- bedeve
- Amerika-expert
Ja ....
Voor dat laatste is hier ongelofelijk weinig aandacht.
Weinig uitgesproken bewustzijn voor wat ons nog te wachten staat....
Hoeveel forumgenoten zijn bereid om Schiphol los te laten als vertrek /terugkomst locatie ?
Net als voor het idee om niet met een 23 kilo koffer op reis te gaan maar met een 10 kilo trolley
Een andere manier van reizen waar je je thuis in kunt trainen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ik heb een vraag over het volgende:
Ik wil een vlucht boeken bij United, uitgevoerd door Lufthansa. Als ik kies voor economy, staat hier dat stoelkeuze en 1 stuks ruimbagage inbegrepen is. Als ik doorga met het boekingsproces, staat er echter dat ik stoelen moet reserveren via Lufthansa en dat “fees may apply”. Waarom staat er dan dat stoelkeuze gratis is bij de fare economy? Heeft iemand hier ervaring mee?
Want als ik het goed gezien heb, kost een stoel bij Lufthansa €100 voor de heen en terugreis. Dan komt er behoorlijk wat bij voor 5 personen.
Ik wil een vlucht boeken bij United, uitgevoerd door Lufthansa. Als ik kies voor economy, staat hier dat stoelkeuze en 1 stuks ruimbagage inbegrepen is. Als ik doorga met het boekingsproces, staat er echter dat ik stoelen moet reserveren via Lufthansa en dat “fees may apply”. Waarom staat er dan dat stoelkeuze gratis is bij de fare economy? Heeft iemand hier ervaring mee?
Want als ik het goed gezien heb, kost een stoel bij Lufthansa €100 voor de heen en terugreis. Dan komt er behoorlijk wat bij voor 5 personen.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@Dianedvo
United Basic Economy is zonder ruimbagage en stoelselectie, Economy is met. Dus zolang je geen Basic economy boekt, heb je bij een United boeking stoelkeuze en 1 stuks bagage inclusief.
Het geniepige is dat het bij Lufthansa nét anders heet. Daar is Basic Economy incl ruimbagage maar is er ook nog een Economy Light die zonder ruimbagage is (stoelreservering wordt niet benoemd).
Het is gangbaar dat je de stoelreservering maakt bij de airline die de vlucht uitvoert: Lufthansa in jullie geval.
De waarschijnlijke reden dat United meldt dat “fees may apply” is omdat niet alle stoelen gratis zijn. Alleen standaard stoelen kan je gratis selecteren; stoelen bij de nooduitgangen, met extra beenruimte, voor de bulkhead etc kunnen extra kosten. En Lufthansa bepaalt welke stoelen en hoeveel ze kosten.
United:
Lufthansa:
United Basic Economy is zonder ruimbagage en stoelselectie, Economy is met. Dus zolang je geen Basic economy boekt, heb je bij een United boeking stoelkeuze en 1 stuks bagage inclusief.
Het geniepige is dat het bij Lufthansa nét anders heet. Daar is Basic Economy incl ruimbagage maar is er ook nog een Economy Light die zonder ruimbagage is (stoelreservering wordt niet benoemd).
Het is gangbaar dat je de stoelreservering maakt bij de airline die de vlucht uitvoert: Lufthansa in jullie geval.
De waarschijnlijke reden dat United meldt dat “fees may apply” is omdat niet alle stoelen gratis zijn. Alleen standaard stoelen kan je gratis selecteren; stoelen bij de nooduitgangen, met extra beenruimte, voor de bulkhead etc kunnen extra kosten. En Lufthansa bepaalt welke stoelen en hoeveel ze kosten.
United:
Lufthansa:

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
@Frasi : dank voor je toelichting!
Ik boekte een maand geleden British Airways tickets aan 647 euro pp incl koffer, overstappen LHR. Multiple citytrip op de website, op Google flight kwamen deze niet tevoorschijn. Zowel heen als terug 2u overstaptijd in Londen, alleen laat aankomen in Las Vegas (19.55u).
Vertrek 27/6 BRU LHR LAS
Terug 17/7 SFO LHR BRU
Voor 4 personen vond ik dit een hele goede prijs !
Mss als tip om eens naar te kijken want ik zie dat deze nog steeds voor een 730euro te boeken zijn en dus zeker geen 1000 euro voor hoogseizoen zijn.
Vertrek 27/6 BRU LHR LAS
Terug 17/7 SFO LHR BRU
Mss als tip om eens naar te kijken want ik zie dat deze nog steeds voor een 730euro te boeken zijn en dus zeker geen 1000 euro voor hoogseizoen zijn.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zeker een mooie prijs, maar voor de Nederlandse gezinnen net voor het hoogseizoen; denk dat jij in België woont? Op moment dat de scholen in NL vakantie krijgen stijgen de prijzen, dus vanaf begin juli.avl2020 schreef: ↑02 okt 2024, 06:48Ik boekte een maand geleden British Airways tickets aan 647 euro pp incl koffer, overstappen LHR. Multiple citytrip op de website, op Google flight kwamen deze niet tevoorschijn. Zowel heen als terug 2u overstaptijd in Londen, alleen laat aankomen in Las Vegas (19.55u).
Vertrek 27/6 BRU LHR LAS
Terug 17/7 SFO LHR BRU
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
En @Dianedvo als je met Lufthansa vliegt moet je ook even oppassen met je handbagage; die mag maar 8 kg zijn en dat wordt gewogen (bij ons dan toch)! En dat vonden wij best lullig omdat wij geboekt hadden met een maatschappij waar die onbeperkt van gewicht mocht zijn en wij er ook niks aan kunnen doen dat die de vlucht uitbesteed aan Lufthansa 

-
- Amerika-expert
Ben blij 2 weken geleden geboekt te hebben voor juli; de prijzen zijn sindsdien flink gestegen (200 euro per ticket)
2019: camperreis rondje Los Angeles
Ik weet niet of dit "trucje" al bekend is bij jullie? Zo nee, dan doop ik hem hierbij het peterz84 stoelen trucje
Je kunt gratis stoelen reserveren bij Delta op een Light (Basic Economy) ticket! Ik ben er helaas te laat achter gekomen (na het boeken voor 11 personen
)
Hoe?
Zorg dat je via KLM boekt, maar niet direct op de klm site, maar via een doorverwijzing. Dwz, ga bijvoorbeeld naar Skyscanner of Google flights, kies daar een Delta ticket. Kies voor boeken bij KLM. Kies daar het light tarief (ja er wordt nog steeds gezegd dat je geen stoelkeuze inclusief hebt), maar voer je passagiergegevens in en klik op volgende, et voila: Volgens mij kun je niet uit alle vrije stoelen kiezen, maar je hebt genoeg keuze (over het algemeen).

Je kunt gratis stoelen reserveren bij Delta op een Light (Basic Economy) ticket! Ik ben er helaas te laat achter gekomen (na het boeken voor 11 personen

Hoe?
Zorg dat je via KLM boekt, maar niet direct op de klm site, maar via een doorverwijzing. Dwz, ga bijvoorbeeld naar Skyscanner of Google flights, kies daar een Delta ticket. Kies voor boeken bij KLM. Kies daar het light tarief (ja er wordt nog steeds gezegd dat je geen stoelkeuze inclusief hebt), maar voer je passagiergegevens in en klik op volgende, et voila: Volgens mij kun je niet uit alle vrije stoelen kiezen, maar je hebt genoeg keuze (over het algemeen).
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 35
Het was even goed zoeken naar tickets voor een redelijke prijs (vinden wij), nu alle prijzen zo enorm zijn gestegen, maar we hebben zojuist geboekt! Wellicht heeft iemand iets aan onderstaand;
We zijn met drie volwassenen (18+), wilden graag een multi city, waren redelijk flexibel qua data en bestemming (hebben inmiddels nagenoeg alle staten wel bezocht), maar wilden wel in de zomer-schoolvakantie van 2025 reizen. We hebben wel consessies moeten doen dit keer: op de terugweg hebben we 2 stops (zoeken normaal naar max. 1 stop), en de eerste vlucht is al om 08.35u (vroeg opstaan). De totale reistijd is echter wel prima.
Bij deze, rechtstreeks geboekt bij United:
Heen 16 juli 2025 v 08.35u DUS, a 12.15u SEA, via FRA
Terug: 7 aug. 2025 v 13.15u LAS, a 14.30u DUS, via DEN en LHR
Totaal voor ons 3-en: €2469,03 incl. koffers.
Dezelfde dagen een week eerder is €200 goedkoper, als je zou willen.
We hadden nog even kunnen wachten met boeken, misschien zakken de prijzen weer, maar nu weten we waar we aan toe zijn en kunnen we fijn beginnen met het bedenken van een leuke route.
Nog wel een tip voor als je vanaf Düsseldorf vliegt: de kosten voor de parking zijn enorm gestegen t.o.v. vorig jaar. Het verschil met BRU en AMS (onze andere luchthaven opties) is nu wel erg groot.
En nog een: de roundtrip tickets naar Dallas en Austin TX zijn nu ook behoorlijk 'laag', in ieder geval t.o.v. andere US bestemmingen.
We zijn met drie volwassenen (18+), wilden graag een multi city, waren redelijk flexibel qua data en bestemming (hebben inmiddels nagenoeg alle staten wel bezocht), maar wilden wel in de zomer-schoolvakantie van 2025 reizen. We hebben wel consessies moeten doen dit keer: op de terugweg hebben we 2 stops (zoeken normaal naar max. 1 stop), en de eerste vlucht is al om 08.35u (vroeg opstaan). De totale reistijd is echter wel prima.
Bij deze, rechtstreeks geboekt bij United:
Heen 16 juli 2025 v 08.35u DUS, a 12.15u SEA, via FRA
Terug: 7 aug. 2025 v 13.15u LAS, a 14.30u DUS, via DEN en LHR
Totaal voor ons 3-en: €2469,03 incl. koffers.
Dezelfde dagen een week eerder is €200 goedkoper, als je zou willen.
We hadden nog even kunnen wachten met boeken, misschien zakken de prijzen weer, maar nu weten we waar we aan toe zijn en kunnen we fijn beginnen met het bedenken van een leuke route.
Nog wel een tip voor als je vanaf Düsseldorf vliegt: de kosten voor de parking zijn enorm gestegen t.o.v. vorig jaar. Het verschil met BRU en AMS (onze andere luchthaven opties) is nu wel erg groot.
En nog een: de roundtrip tickets naar Dallas en Austin TX zijn nu ook behoorlijk 'laag', in ieder geval t.o.v. andere US bestemmingen.
- Fiesta68
- Amerikakenner
- Partner van: KingKong65
- Aantal x V.S. bezocht: 22
@peterz84
Binnen een paar weken vliegen we (2 personen) met Delta Light (Basic Economy), was al een tijdje geleden dat we nog eens met Delta vlogen
en hadden er geen erg in dat we met Light Basic Economy ook niet mits betaling geen plaatsen konden reserveren.
Al gekeken bij "https://www.expertflyer.com/" en er schiet niet veel meer over
We geven ook steeds de voorkeur om enkel met handbagage te vliegen.
Bedankt voor de tip, dit kunnen we mss gebruiken bij één van de volgende vluchten.
Grtjs
F68
Hier was dit trucje nog niet bekend, jammer dat we dit op voorhand wisten.Ik weet niet of dit "trucje" al bekend is bij jullie?
Binnen een paar weken vliegen we (2 personen) met Delta Light (Basic Economy), was al een tijdje geleden dat we nog eens met Delta vlogen
en hadden er geen erg in dat we met Light Basic Economy ook niet mits betaling geen plaatsen konden reserveren.
Al gekeken bij "https://www.expertflyer.com/" en er schiet niet veel meer over

We geven ook steeds de voorkeur om enkel met handbagage te vliegen.
Bedankt voor de tip, dit kunnen we mss gebruiken bij één van de volgende vluchten.

Grtjs
F68
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
-
- Amerika-ontdekker
Goedendag, wellicht is het al vaker gevraagd maar ik kan het met de zoekoptie niet vinden.
Heeft iemand meer informatie over rechtstreekse vliegtickets van Amsterdam rechtstreeks naar Florida in de zomervakantie 2025? Na half maart is er niets meer beschikbaar. Dacht dat vorig jaar ook te zien maar heb het daarna niet meer in de gaten gehouden.
Kortom, weet iemand of deze tickets wellicht op een later moment beschikbaar komen of dat KLM simpelweg deze vluchten gewoon niet uitvoert in de zomer?
Dank!
Heeft iemand meer informatie over rechtstreekse vliegtickets van Amsterdam rechtstreeks naar Florida in de zomervakantie 2025? Na half maart is er niets meer beschikbaar. Dacht dat vorig jaar ook te zien maar heb het daarna niet meer in de gaten gehouden.
Kortom, weet iemand of deze tickets wellicht op een later moment beschikbaar komen of dat KLM simpelweg deze vluchten gewoon niet uitvoert in de zomer?
Dank!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Alleen Delta vliegt deze winter rechtstreeks naar Florida vanuit Schiphol.
Ik heb nog niks gelezen m.b.t. zomerdienstregeling van KLM en/of Delta m.b.t. vluchten naar Florida
Ik heb nog niks gelezen m.b.t. zomerdienstregeling van KLM en/of Delta m.b.t. vluchten naar Florida
-
- Amerika-ontdekker
Thanks voor je snelle reactie Martijn. Dan gaat me focus maar naar een vlucht met tussenstop. Vindt het niet ideaal met 2 kids maar het is niet anders 
@Sanoicia realiseer je goed dat het in Florida heel warm is in de zomervakantie. Echt relaxt door Disneyland struinen is er dan niet bij (althans dat is mijn mening). Hoogseizoen in Florida is de periode oktober tm maart. Vandaar ook de keus van de maatschappijen om dan rechtstreeks te vliegen. Je zou ook kunnen overwegen om bv naar Atlanta (net zo heet) te vliegen en daarvandaan met de auto naar Florida te gaan maar dat is natuurlijk nog wel een stuk rijden. Ik vermoed dat de keus om alleen in de herfst/winter naar Florida rechtstreeks te vliegen vanaf Adam ook te maken heeft met de beschikbare hoeveelheid slots voor start en landingen.
Qua tussenlanding heb ik in 2011 in de zomer naar New York gevlogen en gelijk door naar Orlando. Op de terugreis dezelfde vlucht maar toen 5 dagen in New York gebleven waardoor het terug voelde als en een rechtstreekse vlucht toen we in Adam aankwamen vanuit NY. Zoiets zou je nog kunnen overwegen.
Qua tussenlanding heb ik in 2011 in de zomer naar New York gevlogen en gelijk door naar Orlando. Op de terugreis dezelfde vlucht maar toen 5 dagen in New York gebleven waardoor het terug voelde als en een rechtstreekse vlucht toen we in Adam aankwamen vanuit NY. Zoiets zou je nog kunnen overwegen.
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
-
- Amerika-ontdekker
Dank Laredo!
NYC zijn we net afgelopen zomer geweest dus gaan we nu niet weer doen. En Adam - Atlanta is erg prijzig.
We overwegen om Brussel - DC vv te doen. Roadtrip richting Florida en vervolgens voor terugweg binnenlandse vlucht Miami - DC.
NYC zijn we net afgelopen zomer geweest dus gaan we nu niet weer doen. En Adam - Atlanta is erg prijzig.
We overwegen om Brussel - DC vv te doen. Roadtrip richting Florida en vervolgens voor terugweg binnenlandse vlucht Miami - DC.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik weet niet waar jullie in NL wonen, maar wij zijn vorig jaar vanaf Frankfurt rechtstreek naar Atlanta gevlogen (in september 2023) voor 620 euro retour inclusief koffer. Hotel (1 nacht) + auto (3 weken) + gratis airport shuttle - bij NH hotel Raunheim - 190 euro in totaal
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Nou wij hebben ook uiteindelijk de knoop doorgehakt!!
3 tickets (2 volwassenen, 1 kind)
Amsterdam - Las Vegas (directe vlucht, premium comfort)
Los Angeles - Amsterdam (directe vlucht , normaal economy)
Tickets waren met bagage zonder upgrades net iets over de €1000,- pp.
Uiteindelijk met alle extra's €3800,- moeten betalen.
Veel geld, maar de afgelopen maanden steeds in de gaten gehouden hebbende was dit gisteren een redelijk goede deal.
Hoop dat jullie er iets aan hebben.
Heb de prijzen in de gaten gehouden door middel van google flights alerts.
3 tickets (2 volwassenen, 1 kind)
Amsterdam - Las Vegas (directe vlucht, premium comfort)
Los Angeles - Amsterdam (directe vlucht , normaal economy)
Tickets waren met bagage zonder upgrades net iets over de €1000,- pp.
Uiteindelijk met alle extra's €3800,- moeten betalen.
Veel geld, maar de afgelopen maanden steeds in de gaten gehouden hebbende was dit gisteren een redelijk goede deal.
Hoop dat jullie er iets aan hebben.
Heb de prijzen in de gaten gehouden door middel van google flights alerts.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 15874 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties