Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

Ik ook zojuist €52 "verdiend" :clap:
Avis.nl Ford Edge Las Vegas over 1,5 week was ineens goedkoper (met code 819200).
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Avis.NL ? Dat denk ik niet, ik kan daar geen US cities opgeven.
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Elendan schreef:
04 okt 2024, 15:11
@Sven ik ga meteen ook nog eens kijken op avis.is. Ik vind het wel lastig dat je hier de kronen ziet en niet meteen de $. De prijsverschillen komen ook vaak doordat de koersen schommelen heb ik ondervonden. Dus dan lijkt het goedkoper geworden maar is het in $ nog hetzelfde. Heb jij dat probleem niet?

edit: bij mij geen geluk, nog steeds duurder ook op .dk helaas. Maar het was het proberen waard.
Snap wat je bedoelt, maar het verschil was er in kronen, en dus ook in dollar :D
Bij Alamo.de zie je die prijsschommelingen met de dollar ook, maar scheelt altijd maar een euro ofzo.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
HennyCox
Amerikakenner

Bericht door HennyCox »

peterz84 schreef:
04 okt 2024, 15:22
Avis.NL ? Dat denk ik niet, ik kan daar geen US cities opgeven.
Ik wel.
image.png
image.png (24.16 KiB) 1229 keer bekeken
Ben je wel ingelogd als Preffered?
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Bij mij doet Avis.nl ook lastig. Herkent mijn login niet, en Los Angeles vindt hij niet. LAX evenmin. Tot ik eens Angeles probeerde en jawel hoor, dan komt er wat :roll:
Prijs is duurder dan Avis.is bij mij met de W819200
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Sorry, zat op de hoofdpagina. Kan nu wel US cities kiezen, maar de kortingscode is niet bekend?
image.png
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

De "W" moet er nog voor.
Inderdaad enkel op de hoofdpagina geeft het problemen.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

@Sven ik zit steeds alles om te rekenen in een app, maar het blijft duurder. Ik ben nu een jaar bijna dagelijks alles aan het proberen en voor diverse steden (3 verschillende reizen) maar mijn boekingen krijg ik nooit goedkoper.

Wel erg jammer maar of ik ben er erg goed in en vind al heel snel de beste prijs of ik ben juist erg slecht in het zoeken :lol: .

Heb nu staan aan reserveringen voor:
- Tampa-Miami dec 2024 16 dagen: avis.is Toyota RAV4 voor isk 79.645,23 omgerekend op datum van boeking $ 582,56 en backup Hertz C klasse $ 585,60
- Denver juni 2025 23 dagen: avis.dk Toyota RAV4 voor $1.375,28 en backup Hertz C klasse %958,96.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Denk dat je in Miami al op een mooie dagprijs zit. Bij mij 2 dollar minder per dag. Denver moet goedkoper kunnen maar is nog ver weg. Blijven checken :thumbup:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
jhoning
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jhoning »

Dag allemaal,

Helaas kan ik niet meer statusmatchen met mijn Hertz account. Dat betekent dat ik alles op naam van mijn vrouw moet gaan doen. De creditcard staat alleen op mijn naam. Het is toch verplicht dat die dan ook op mijn vrouw haar account staat? Of kan ik gewoon de mijne blijven gebruiken?

Groet,

Jelle Honing
Mark1987
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Mark1987 »

Is er een go to website om huur auto te huren? Sunnycars komt steeds naar boven en staat goed aangeschreven voor wat betreft verzekeringen.
Heb de eerste bladzijde van dit topic gelezen en hier en daar wat door dingen doorgelezen.
Echter is het voor mij onduidelijk waarom je bij een individuele verhuurder zoals Sixt zou boeken?
Is sunnycars niet de soort zoekmachine van al deze verhuurders samen?

Ik ga vanuit las vegas naar los angeles in april / mei.

Hopelijk kan ik nog wat tips van jullie opsteken.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Sunnycars wint het op basis van ''zorgeloos'' boeken. Daar winnen ze heel veel zieltjes mee.
Ze nemen al je zorgen uit handen en zo adverteren ze ook Geen gedoe. Maar... daar betaal je ook voor. Ik boek altijd rechtstreeks bij de verhuurder. Het belangrijkste voor mij is dat ik dan een stuk flexibeler ben. Ik hoef niets vooraf te betalen. Voor mij is het net zo zorgeloos als boeken bij Sunnycars. Daarnaast zijn er veel voordelen te behalen wanneer je je aanmeldt voor verschillende loyaliteitsprogramma's. Het loont echt de moeite om je daarin te verdiepen.

Als ik nu een random datum pak in april en Sunnycars vergelijk met alamo.de (vergeet de THPPS15 code niet) dan is Alamo al 140 euro goedkoper bij een midsize SUV. Gratis annuleren. Bij Sunnycars is de auto en prijs op aanvraag.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Sunnycars en ook Autoeurope zijn mooie sites voor Europa omdat je een voordelige all inclusive verzekering kan kopen. Huur je in Europa direct bij b.v. Avis of Hertz dan moet je nog een vaak dure all inclusive bij kopen. Als je als Nederlander in Amerika huurt, zit de all inclusive (muv pechhulp) direct al verplicht inbegrepen en heb je de tussenkomst van een broker als Sunnycars niet nodig.
Mark1987
Amerika-ontdekker

Bericht door Mark1987 »

dejong89 schreef:
08 okt 2024, 16:31
Sunnycars wint het op basis van ''zorgeloos'' boeken. Daar winnen ze heel veel zieltjes mee.
Ze nemen al je zorgen uit handen en zo adverteren ze ook Geen gedoe. Maar... daar betaal je ook voor. Ik boek altijd rechtstreeks bij de verhuurder. Het belangrijkste voor mij is dat ik dan een stuk flexibeler ben. Ik hoef niets vooraf te betalen. Voor mij is het net zo zorgeloos als boeken bij Sunnycars. Daarnaast zijn er veel voordelen te behalen wanneer je je aanmeldt voor verschillende loyaliteitsprogramma's. Het loont echt de moeite om je daarin te verdiepen.

Als ik nu een random datum pak in april en Sunnycars vergelijk met alamo.de (vergeet de THPPS15 code niet) dan is Alamo al 140 euro goedkoper bij een midsize SUV. Gratis annuleren. Bij Sunnycars is de auto en prijs op aanvraag.

Misschien een rare vraag maar waarom alamo.de?
Mark1987
Amerika-ontdekker

Bericht door Mark1987 »

Dank je trouwens voor je hulp!

Ben aan het kijken op de door jou aangegeven website.
Dan komen natuurlijk de extra's die gevraagd worden:

- Damage waiver en Extended protection zit in de prijs.
- Personal effects covarage? heb je dit nodig? zit dit er bij sunny cars wel in dan?
- Road assistance plus, zelfde als hierboven?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Mark1987 schreef:
09 okt 2024, 10:49
Misschien een rare vraag maar waarom alamo.de?
Omdat de THPPS15 code alleen daar werkt. :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Mark1987 schreef:
09 okt 2024, 10:56
Dank je trouwens voor je hulp!

Ben aan het kijken op de door jou aangegeven website.
Dan komen natuurlijk de extra's die gevraagd worden:

- Damage waiver en Extended protection zit in de prijs.
- Personal effects covarage? heb je dit nodig? zit dit er bij sunny cars wel in dan?
- Road assistance plus, zelfde als hierboven?
Ik ben niet perse een expert, maar heb wel in het verleden via Sunnycars gehuurd en toen 'de overstap' gemaakt naar bijvoorbeeld Alamo.de.

Personal effects coverage is zeg maar je bagageverzekering. En die heb je vaak al via je reisverzekering gecovered.

Road Side assistence gaat vooral over zaken als sleutel kwijt of in je auto laten zitten. Echte schade/kapotte auto moet de verhuurmaatschappij je mee helpen. Er zijn voldoende ervaringen op het forum die weten dat je bij een lekke band ook gewoon geholpen wordt door de dichtsbijzijnde garage (die dan weer betaald wordt door de verhuurder) of een kapotte voorruit bijvoorbeeld. Ondanks dat RSA daar vooral mee 'adverteert'.
Je kunt het zien als een soort ANWB, maar dan voor andere dingen dan echt pech met de auto.

Wij sluiten beide dingen nooit af, we zorgen er gewoon voor dat we onze sleutel altijd meenemen :wink:
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Als je Anwb lid bent heb je in de VS recht op het basispakket Roadside assistance van de AAA (American Automobile Assocation)
Je hoeft dus geen Nederlandse Anwb wegenwacht hulp abonnement te hebben. Anwb lidmaatschap is genoeg.
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jebus4life »

Hoi iedereen,

Wij (2 personen) zijn vrij last-minute iets aan het uitpluizen. Tickets zijn zonet geboekt, maar ik heb nog een wagen nodig. En die prijzen vallen me vooralsnog toch wat tegen... Iemand van de magiërs hier die iets beters uit hun hoge hoed kunnen toveren?

Ophalen: 2 november op Houston airport (we landen rond 15h00; dus ik heb m'n pick-up tijd op 16h00 staan)
Inleveren: 22 november op Las Vegas airport om 07h00

We zouden graag een kleine of mid-size SUV hebben
Beste wat ik voorlopig gevonden heb is €995 bij Avis met de Flying Blue codes - de rest zit daar toch echt een stuk boven dus ik gok dat ik niet al te lang moet wachten, maar terwijl ik zelf nog wat verder zoek dacht ik toch even hier te posten, want hier in het topic komen altijd zóveel trucjes en manieren naar boven :D
HennyCox
Amerikakenner

Bericht door HennyCox »

Via Discount USA cars....€842 een Kia Niro.
image.png
En via autoeurope nog goedkoper:
image.png
Laatst gewijzigd door HennyCox op 10 okt 2024, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer